Cities: Skylines 2 przyciągnęło na premierę masę graczy. Tytuł otrzymuje jednak niewiele pozytywnych opinii ze względu na fatalny stan techniczny.
Sytuacja z Cities: Skylines 2 na Steamie jest bardzo dynamiczna – aktualnie, czyli po kilkunastu godzinach od premiery, nowa odsłona serii city builerów studia Colossal Order ma na platformie Valve 47% pozytywnych opinii (na ok. 9700 wystawionych recenzji). Wczoraj wieczorem odsetek ten wynosił zaledwie 29%.
Cities: Skylines II z pewnością było grą wyczekiwaną przez wiele osób, w tym fanów pierwszej części. Stan nowego strategii ekonomicznej mógł jednak przed premierą niepokoić – na optymalizację skarżyli się recenzenci, a rozmaite błędy można było zobaczyć na materiałach udostępnianych przez youtuberów. Fani nie tracili jednak nadzieli na to, że w dniu premiery będą mogli dobrze bawić się w Cities: Skylines II. Niestety rzeczywistość okazała się inna.
Zacznijmy od tego, że produkcja od studia Colossal Order cieszy się niezwykle dużym zainteresowaniem. Gra w kilka godzin przebiła „jedynkę” pod względem aktywności graczy na Steamie. W tym samym momencie w Cities: Skylines II bawiło się ponad 100 tysięcy osób na platformie firmy Valve (via SteamDB).
Trzeba mieć przy tym na uwadze, że produkcja jest również dostępna w Microsoft Store, a także w usłudze PC Game Pass, dlatego w rzeczywistości przyciągnęła jeszcze więcej graczy.
![Cities: Skylines 2 zwabiło tłum graczy, ale na Steamie ma tylko 47% pozytywnych recenzji [Aktualizacja] - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/1116468484.jpg)
Pierwsze Cities: Skylines na Steamie ma znacznie niższy rekord aktywności, który wynosi nieco ponad 60 tysięcy graczy. Warto zaznaczyć, że gra jest dostępna też na innych platformach, a ponadto dwukrotnie była rozdawana za darmo w Epic Games Store.
Jednakże tak duże zainteresowanie Cities: Skylines II nie przekłada się na dobry odbiór gry. Na ten moment ponad 2,3 tysiąca osób wystawiło produkcji recenzję, a tylko 29 procent z nich jest pozytywnych. „W większości negatywne” (jak to kategoryzuje Steam) oceny spowodowane są fatalną optymalizacją.
Gracze, którzy posiadają naprawdę potężny sprzęt, skarżą się na problemy z wydajnością, a nawet losowe i częste wyrzucanie gry do pulpitu. Wielu fanów twierdzi, że Cities: Skylines II nigdy nie powinno wyjść w takim stanie - narzekania wydają się zrozumiałe tym bardziej, iż produkcja nie jest tania. Za podstawową wersję trzeba zapłacić ponad 230 zł, a koszt edycji Ultimate to 415,99 zł.
Nic więc dziwnego, że niektórzy gracze już porzucają Cities: Skylines II i wolą wrócić do „jedynki” lub proszą o zwrot pieniędzy za produkcję.
Deweloperzy są świadomi stanu technicznego gry – zdawali sobie z niego sprawę przed debiutem, ale mimo to postanowili nie przekładać premiery. Studio Colossal Order ma zamiar wypuścić aktualizację, która poprawi wydajność Cities: Skylines II, ale nie wiadomo, kiedy można się jej spodziewać. Twórcy chcą zoptymalizować grę, naprawić błędy graficzne, a w późniejszym czasie wprowadzić wsparcie dla technologii Nvidia DLSS i AMD FSR.
Dopóki aktualizacja nie jest gotowa, trzeba znaleźć inny sposób na poprawę wydajności Cities: Skylines II. Deweloperzy opublikowali więc krótki poradnik dla osób, którym gra nie działa dobrze, ale uparcie chcą się w niej dobrze bawić.
Nie ma jednak pewności, że zastosowanie się do powyższych rad znacząco poprawi działanie Cities: Skylines II. W takim wypadku pozostaje tylko czekać na łatkę od twórców.
Szkoda, że stan techniczny strategii jest tak zły, ponieważ pod względem rozgrywki Cities: Skylines II to bardzo interesująca produkcja – na co zwrócili uwagę gracze na Steamie, a wcześniej krytycy. Ciekawych nowości względem „jedynki” jest sporo, a więcej zostanie zapewne wprowadzonych w przyszłych aktualizacjach czy dodatkach.
Przypomnijmy na koniec, że Cities: Skylines II na konsolach PS5 i Xbox Series X/S ukaże się dopiero wiosną przyszłego roku.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
17

Autor: Zuzanna Domeradzka
Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).