Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 czerwca 2025, 17:54

Jedna z najbardziej wyczekiwanych przez graczy nowości została zepchnięta na dalszy plan. Miała trafić do Cities: Skylines 2 zaraz po premierze

Złe wieści dla fanów Cities: Skylines 2 – wyczekiwany edyor assetów zalicza kolejne opóźnienie, a twórcy tłumaczą się ze swoich decyzji. Co jest ich powodem?

Źródło fot. Colossal Order.
i

Cities Skylines 2 to gra, której nie trzeba przedstawiać. Niestety, kontynuacja świetnie przyjętego city buildera swoją rozpoznawalność zawdzięcza w dużej mierze tytułowi i wciąż negatywnemu postrzeganiu przez społeczność. Prawie dwa lata po premierze twórcy nadal nie spełnili wszystkich obietnic. Wszystko wskazuje, że na zmianę tej sytuacji gracze będą musieli jeszcze trochę poczekać.

Narzędzia moderskie z opóźnieniem

Studio Colossal Order ma pełne ręce roboty. Ostatnio wydana aktualizacja Quays & Piers miała za zadanie nieco uspokoić graczy przed nadchodzącym i opóźnionym DLC Bridges & Ports. Ci jednak są dalecy od zadowolenia.

W marcu pisaliśmy o odłożeniu w czasie premiery gry na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Wówczas niezadowolenie fanów urosło jeszcze bardziej z powodu kolejnego przesunięcia debiutu obiecanego edytora assetów. Warto w tym miejscu przypomnieć, że pierwotnie twórcy zapowiadali, iż wydadzą owo narzędzie tuż po premierze.

Tymczasem po prawie dwóch latach fani wciąż muszą o nie dopytywać i jeszcze bardziej tracą cierpliwość. Na forum Paradox Plaza twórcy postanowili odpowiedzieć na pytanie, czemu po 19 miesiącach jeszcze nie ma narzędzia. Okazało się, że na rzecz innych projektów edytor assetów zszedł póki co na dalszy plan.

Niestety, prace związane z edytorem zasobów musiały zostać zepchnięte na dalszy plan, podczas gdy my skupialiśmy się na innych priorytetach. Po zakończeniu prac związanych z Bridges & Ports zespół zajmie się pozostałymi kwestiami, a edytor budynków zostanie udostępniony, gdy tylko będzie gotowy.

Dalsze plany Colossal Order

Twórcy zaznaczają, że w tym momencie skupiają się głównie na rozszerzeniu Bridges & Ports, a ich kolejnym krokiem będzie dodanie ścieżek rowerowych, które znacząco rozbudują rozgrywkę. Dopiero „po rowerach” nadejdzie czas na edytor assetów.

Deweloperzy z Colossal Order uspokajają, że kiedy narzędzie już nadejdzie, to będzie stopniowo rozwijane, tak aby sprostać wymaganiom graczy.

Obecnie planujemy wsparcie dla assetów budynków (i rekwizytów) oraz rozszerzenie zakresu wsparcia dla nich w przyszłości. Po zapewnieniu go edytorowi, zaczniemy pracować nad bardziej złożonymi typami zasobów, takimi jak pojazdy i sieci [dróg, kanałów, torów etc. – dop. red.].

Chociaż obietnice tebrzmią zachęcająco, w całym zamieszaniu nadal brakuje konkretnych dat. Ostatnie opóźnienie premiery Bridges & Ports sprawia, że trudno określić, kiedy do gry trafią rowery, które mają być wstępem dla wyczekiwanego przez graczy narzędzia.

Edytor assetów jest obecnie prawdopodobnie najważniejszym, czego oczekują gracze i być może jego premiera poprawi obecnie „mieszane” opinie o tytule od Colossal Order na Steamie.

Michał Serwicki

Michał Serwicki

Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.

więcej