Jedna z najbardziej wyczekiwanych przez graczy nowości została zepchnięta na dalszy plan. Miała trafić do Cities: Skylines 2 zaraz po premierze
Złe wieści dla fanów Cities: Skylines 2 – wyczekiwany edyor assetów zalicza kolejne opóźnienie, a twórcy tłumaczą się ze swoich decyzji. Co jest ich powodem?

Cities Skylines 2 to gra, której nie trzeba przedstawiać. Niestety, kontynuacja świetnie przyjętego city buildera swoją rozpoznawalność zawdzięcza w dużej mierze tytułowi i wciąż negatywnemu postrzeganiu przez społeczność. Prawie dwa lata po premierze twórcy nadal nie spełnili wszystkich obietnic. Wszystko wskazuje, że na zmianę tej sytuacji gracze będą musieli jeszcze trochę poczekać.
Narzędzia moderskie z opóźnieniem
Studio Colossal Order ma pełne ręce roboty. Ostatnio wydana aktualizacja Quays & Piers miała za zadanie nieco uspokoić graczy przed nadchodzącym i opóźnionym DLC Bridges & Ports. Ci jednak są dalecy od zadowolenia.
W marcu pisaliśmy o odłożeniu w czasie premiery gry na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Wówczas niezadowolenie fanów urosło jeszcze bardziej z powodu kolejnego przesunięcia debiutu obiecanego edytora assetów. Warto w tym miejscu przypomnieć, że pierwotnie twórcy zapowiadali, iż wydadzą owo narzędzie tuż po premierze.
Tymczasem po prawie dwóch latach fani wciąż muszą o nie dopytywać i jeszcze bardziej tracą cierpliwość. Na forum Paradox Plaza twórcy postanowili odpowiedzieć na pytanie, czemu po 19 miesiącach jeszcze nie ma narzędzia. Okazało się, że na rzecz innych projektów edytor assetów zszedł póki co na dalszy plan.
Niestety, prace związane z edytorem zasobów musiały zostać zepchnięte na dalszy plan, podczas gdy my skupialiśmy się na innych priorytetach. Po zakończeniu prac związanych z Bridges & Ports zespół zajmie się pozostałymi kwestiami, a edytor budynków zostanie udostępniony, gdy tylko będzie gotowy.
Dalsze plany Colossal Order
Twórcy zaznaczają, że w tym momencie skupiają się głównie na rozszerzeniu Bridges & Ports, a ich kolejnym krokiem będzie dodanie ścieżek rowerowych, które znacząco rozbudują rozgrywkę. Dopiero „po rowerach” nadejdzie czas na edytor assetów.
Deweloperzy z Colossal Order uspokajają, że kiedy narzędzie już nadejdzie, to będzie stopniowo rozwijane, tak aby sprostać wymaganiom graczy.
Obecnie planujemy wsparcie dla assetów budynków (i rekwizytów) oraz rozszerzenie zakresu wsparcia dla nich w przyszłości. Po zapewnieniu go edytorowi, zaczniemy pracować nad bardziej złożonymi typami zasobów, takimi jak pojazdy i sieci [dróg, kanałów, torów etc. – dop. red.].
Chociaż obietnice tebrzmią zachęcająco, w całym zamieszaniu nadal brakuje konkretnych dat. Ostatnie opóźnienie premiery Bridges & Ports sprawia, że trudno określić, kiedy do gry trafią rowery, które mają być wstępem dla wyczekiwanego przez graczy narzędzia.
Edytor assetów jest obecnie prawdopodobnie najważniejszym, czego oczekują gracze i być może jego premiera poprawi obecnie „mieszane” opinie o tytule od Colossal Order na Steamie.