Cities: Skylines 2 wreszcie otrzymało wyczekiwany dodatek i niezłą aktualizację, ale fani nadal nie są zachwyceni poczynaniami dewelopera.
Długie oczekiwanie na nowe DLC do Cities: Skylines 2 na razie nie przełożyło się na wielki entuzjazm fanów city buildera Paradoxu.
Po udanym debiucie „największego dodatku” Paradoxu do Crusader Kings 3 na rynek trafiło też nowe DLC do drugiego Cities: Skylines. Na Bridges and Ports fani musieli czekać znacznie dłużej, niż zapowiadano, jako że – jak pisali twórcy ze studia Colossal Order w maju – nie spełniało ono ich standardów. Czy opóźnienie dodatku o niejako 2 lata wystarczyło, by fani ciepło przyjęli mostowo-portowe DLC?
Dobra wiadomość jest taka, że na razie obyło się bez katastrofy na miarę ostatnich rozszerzeń do Stellaris. Zła: 66% pozytywnych opinii ze 119 recenzji wystawionych na Steamie nie wskazuje na wybuch entuzjazmu.
Trzeba przy tym zauważyć, że nawet w negatywnych wypowiedziach da się znaleźć pochwały Bridges and Ports. Większość narzekań nabywców dotyczy nie DLC jako takiego, co stanu podstawowej wersji Cities: Skylines 2. Nie zabrakło też klasycznego zarzutu pod adresem DLC Paradoxu: że choć nowości są „dobre”, to wiele z nich powinno się znaleźć w grze na premierę.
Niemniej sporo osób uważa, że B&P to krok w dobrą stronę. Po części pochwały kierowane są pod adresem nowej aktualizacji, którą udostępniono wraz z DLC. Patch 1.3.6f1 to kolejne poprawki symulacji (w tym balansu rozgrywki), jak również wyeliminowane błędy z przymusowym zamykaniem gry. Pełną listę zmian znajdziecie w ogłoszeniu opublikowanym na Steamie oraz na oficjalnym forum firmy Paradox Interactive.
Jest tylko jedno „ale”: nowe uaktualnienie oznacza, że dotychczasowe modyfikacje również muszą zostać zaktualizowane. Co jest problemem, bo 2 lata po premierze podstawowe Cities: Skylines 2 nadal nie spełnia oczekiwań wielu graczy, którzy ratują się fanowskimi modami. Na szczęście część z nich została dostosowana bardzo szybko, ale wiele mówi, że nawet po „całkiem dobrym” DLC i udanej aktualizacji niektórzy gracze odmawiają powrotu do CS2, dopóki mody nie zaczną ponownie działać.
Data wydania: 29 października 2025
0

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).