Już trzy aktualizacje trafiły do Manor Lords. Co prawda na razie tylko na Steama w ramach bety, ale gracze mają nadzieję, że wkrótce sprawdzą liczne poprawki również na innych platformach.
Na prośbę graczy twórca Manor Lords przyjrzał się wielu błędom, w tym takim powodującym zatłoczenie w kopalni soli.
Za kilka miesięcy miną 2 lata od debiutu polskiej średniowiecznej strategii we wczesnym dostępie. Deweloperzy z Grzegorzem Styczniem na czele niewątpliwie poczynili spore postępy, ale nie da się ukryć, że ML dalekie jest od opuszczenia early accessu.
Niemniej gracze zdają się nie mieć twórcy za złe, że nie spieszy się z dodawaniem nowej zawartości, przynajmniej sądząc po wciąż bardzo pozytywnych recenzjach na Steamie. Przeciwnie, gdy Styczeń w połowie października pytał społeczność o pomysł na kolejną mechanikę, fani postawili sprawę jasno: niech lepiej Slavic Magic skupi się na dopracowaniu tego, co Manor Lords już ma lub co obiecał deweloper, a dopiero potem przyjdzie czas na nowinki.
Najwyraźniej Polak wziął sobie tę radę do serca, czego efektem były kolejne aktualizacje. W grudniu przeprowadzono gruntowne porządki, a w kolejnych 2 tygodniach twórcy udostępnili jeszcze 2 uaktualnienia w wersji beta. Oba to przede wszystkim pakiety poprawek, w tym wielu zasugerowanych przez graczy.
Do takich zalicza się wyeliminowanie zatłoczenia bezczynnych robotników przy wejściu do kopalni soli (oraz gliny), którą zgłosił użytkownik serwisu X, a na którego wpis twórca odpowiedział 4 dni później, już po wydaniu aktualizacji beta 0.8.049. W praktyce ten błąd sprawiał, że kopacze utykali przy kopalni i nie pracowali.
Inne ciepło przyjęte poprawki uwzględniają dodanie do spichlerzy szopy z wózkami ręcznymi (co de facto podwaja ich liczbę z 3 do 6 i w efekcie przyśpiesza zbieranie żywności), „ewolucję” wołów oraz liczne usprawnienia AI. Część graczy nieprzyjemnie zaskoczyło zmniejszenie plonów pszenicy i lnu, aczkolwiek ma to głównie związek z dość często zgłaszanym błędem, przez który niektóre pola nie odzyskują żyzności nawet po wielu latach na ugorze.
Niektórzy fani mają nadzieję, że taka liczba zmian w grudniu sugeruje wypuszczenie stabilnej aktualizacji early accessu przed okresem świątecznym. Beta jest bowiem dostępna tylko na Steamie, co oznacza, że zmiany wprowadzone w tych łatkach nie trafiły jeszcze na GOG-a i Xboxa. Na razie deweloper (czy raczej wydawca, który wziął na siebie kontakty z graczami) nie potwierdził tych spekulacji.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).