Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 sierpnia 2025, 17:37

Zapomniana funkcja Cities: Skylines 2 powróci znacząco ulepszona. Musiała zostać wyłączona przez nawałnicę błędów

Colossal Order zapowiada poprawki do Cities: Skylines 2. Gracze mogą liczyć na nowy system opuszczonych budynków oraz zmiany w balansie łańcuchów produkcyjnych.

Źródło fot. Colossal Order
i

Twórcy Cities: Skylines II postanowili podzielić się informacjami o nadchodzących poprawkach do popularnego city buildera. Studio Colossal Order koncentruje się obecnie na rozwiązaniu problemów związanych z opuszczonymi budynkami. Ponadto deweloperzy planują zmiany w interfejsie oraz balansie łańcuchów produkcyjnych.

Zmiany w opuszczonych budynkach

Być może nie wszyscy fani Cities: Skylines II o tym wiedzą, ale podczas rozgrywki mogło dojść do sytuacji, w której niektóre budowle stawały się porzucone, co w konsekwencji groziło ich zawaleniem się. Jednak z uwagi na błędy, twórcy musieli czasowo wyłączyć tę funkcję, dlatego nie pojawiają się już komunikaty na ten temat.

Twórcy Cities: Skylines II pracują nad zmianami w porzuconych budynkach.Colossal Order

Obecnie trwają testy nowego systemu o prostych założeniach – jeśli najemcy płacą czynsz oraz koszty utrzymania, z czasem poziom budynku rośnie. W przeciwnym wypadku niszczeje on i w końcu zostaje opuszczony. Porzucone obiekty w negatywny sposób wpływają na samopoczucie osób zamieszkujących w ich pobliżu. Mogą również zostać zasiedlone przez bezdomnych, stać się miejscem przestępstwa lub ulec zawaleniu. Na ten moment studio nie jest w stanie określić, kiedy nowe rozwiązania wejdą w życie.

Balans oraz nowy sposób prezentowania dóbr

Deweloperzy zapowiedzieli także istotne zmiany w łańcuchach produkcyjnych, w tym w balansie wytwarzania oraz konsumpcji dóbr. Mają one m.in. uchronić wirtualne firmy przed masowymi zwolnieniami, które w skrajnych przypadkach sprawiały, że w biurowcach zostawało zaledwie 5 pracowników.

  1. Pomóc w tym zadaniu powinien nowy sposób prezentowania danych w zakładce związanej z produkcją. Zakłada on odejście od listy podzielonej na kolumny na rzecz wykresu Sankeya (znanego też jako strumieniowy), pokazującego produkcję, nadwyżkę, niedobór oraz zużycie zasobów.
  2. Twórcy zdradzili, że poza poprawkami pracują także nad ulepszoną symulacją wody, co powinno wpłynąć na to, jak wypełnia ona rzeki oraz jeziora. Ewentualne zmiany wprowadzone w nadchodzących aktualizacjach będą jednak widoczne tylko w nowo utworzonych miastach.

Wstępna wersja nowego wyglądu zakładki uwzględniającej produkcję.Colossal Order

Strategia ekonomiczna Cities: Skylines II zadebiutowała na pecetach 24 października 2023 roku. W przyszłości produkcja ma również trafić na PlayStation 5 oraz Xboxy Series X/S – studio Colossal Order nadal nie podało jednak oficjalnej daty premiery na konsolach.

  1. Recenzja Cities: Skylines 2 – ten city builder potrzebuje przebudowy

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej