Colossal Order zapowiada poprawki do Cities: Skylines 2. Gracze mogą liczyć na nowy system opuszczonych budynków oraz zmiany w balansie łańcuchów produkcyjnych.
Twórcy Cities: Skylines II postanowili podzielić się informacjami o nadchodzących poprawkach do popularnego city buildera. Studio Colossal Order koncentruje się obecnie na rozwiązaniu problemów związanych z opuszczonymi budynkami. Ponadto deweloperzy planują zmiany w interfejsie oraz balansie łańcuchów produkcyjnych.
Być może nie wszyscy fani Cities: Skylines II o tym wiedzą, ale podczas rozgrywki mogło dojść do sytuacji, w której niektóre budowle stawały się porzucone, co w konsekwencji groziło ich zawaleniem się. Jednak z uwagi na błędy, twórcy musieli czasowo wyłączyć tę funkcję, dlatego nie pojawiają się już komunikaty na ten temat.
Obecnie trwają testy nowego systemu o prostych założeniach – jeśli najemcy płacą czynsz oraz koszty utrzymania, z czasem poziom budynku rośnie. W przeciwnym wypadku niszczeje on i w końcu zostaje opuszczony. Porzucone obiekty w negatywny sposób wpływają na samopoczucie osób zamieszkujących w ich pobliżu. Mogą również zostać zasiedlone przez bezdomnych, stać się miejscem przestępstwa lub ulec zawaleniu. Na ten moment studio nie jest w stanie określić, kiedy nowe rozwiązania wejdą w życie.
Deweloperzy zapowiedzieli także istotne zmiany w łańcuchach produkcyjnych, w tym w balansie wytwarzania oraz konsumpcji dóbr. Mają one m.in. uchronić wirtualne firmy przed masowymi zwolnieniami, które w skrajnych przypadkach sprawiały, że w biurowcach zostawało zaledwie 5 pracowników.
Strategia ekonomiczna Cities: Skylines II zadebiutowała na pecetach 24 października 2023 roku. W przyszłości produkcja ma również trafić na PlayStation 5 oraz Xboxy Series X/S – studio Colossal Order nadal nie podało jednak oficjalnej daty premiery na konsolach.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Krzysztof Kałuziński
W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.