Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 sierpnia 2019, 16:55

Problemy techniczne Control na PS4 i Xbox One. Duże spadki klatek

Grupa Digital Foundry opublikowała analizę techniczną konsolowych wydań gry Control. Z testów wynika, że podstawowe modele PlayStation 4 i Xboksa One nie do końca sobie radzą z nową grą studia Remedy Entertainment.

Control działa na starszych konsolach, ale nie bez problemów. - Problemy techniczne Control na PS4 i Xbox One. Duże spadki klatek - wiadomość - 2019-08-30
Control działa na starszych konsolach, ale nie bez problemów.

Kiedy pisaliśmy o przedpremierowych ocenach Control, wspominaliśmy o narzekaniach na działanie gry na konsolach (vide nasza recenzja). Sprawę na warsztat wzięła ekipa Digital Foundry, która udostępniła podsumowanie swoich testów. Te nie wypadają pomyślnie dla podstawowych wersji Xboksa One oraz PlayStation 4. Modyfikacje silnika Northlight w stosunku do Quantum Break przełożyły się na produkcję wymagającą sprzętowo nawet dla mocnych PC, a wszystkie wydania gry na konsolach zasadniczo oferują identyczną oprawę wizualną. W efekcie na zwykłych PS4 oraz XONE prędkość wyświetlania animacji często nie osiąga obiecanych 30 klatek na sekundę, a w szczególnie gorących momentach potrafi spaść nawet do 10 FPS-ów. Nowsze wersje obu platform wypadają znacznie lepiej (zwłaszcza Xbox One X), aczkolwiek nawet na nich nieco brakuje do ideału.

Problemy na starszych konsolach nie ograniczają się tylko do płynności animacji. Zwrócono też uwagę na długie czasy wczytywania gry po zgonie bohaterki (porównywalne z premierowym wydaniem Bloodborne’a) oraz z ładowaniem tekstur. Zdaniem Digital Foundry żaden z tych problemów nie psuje zabawy z Control na tyle, by zupełnie odradzać przygodę na obu platformach. Nie zmienia to jednak faktu, że tytuł najwyraźniej przerasta podstawowe modele PlayStation 4 i Xboksa One. Sytuację mogą poprawić przyszłe aktualizacje, ale o tych póki co cicho sza.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej