Black Mesa: Blue Shift - fanowski remake dodatku do Half-Life z dużą aktualizacją

Black Mesa: Blue Shift, czylI fanowski remake drugiego dodatku do pierwszego Half-Life, został mocno ulepszony za sprawą dużej aktualizacji.

Adrian Werner

Komentarze

Black Mesa: Blue Shift - fanowski remake dodatku do Half-Life z dużą aktualizacją, źródło grafiki: Valve.
Black Mesa: Blue Shift - fanowski remake dodatku do Half-Life z dużą aktualizacją Źródło: Valve.

Fani serii Half-Life wyczekują zapowiedzi trzeciej odsłony cyklu, która wydaje się być rychła, ale równolegle wielu bardziej kreatywnych miłośników tej marki rozwija różnorodne modyfikacje do niej. Najnowszym tego przykładem stała się aktualizacja projektu Black Mesa: Blue Shift, która stanowi remake Blue Shift (samodzielnego rozszerzenia do HL1) na silniku Black Mesa.

Zmian jest całkiem sporo. Najważniejsze to:

  1. Gruntownie przebudowano rozdział Focal Point: ulepszono oświetlenie, wydajność, atmosferę i potyczki. Dodano także nową sekwencję na końcu.
  2. Wprowadzono dodatkowe kwestie głosowe, animacje i drobne szczegóły we wszystkich rozdziałach.
  3. Poprawiona jakość ścieżki dźwiękowej i efektów audio.
  4. Na wielu mapach pojawiła się dodatkowa fauna w tle, jak również wiele nowych interaktywnych obiektów.
  5. We wszystkich rozdziałach poprawiono modele i tekstury.
  6. Poprawki wielu błędów i problemów ze skryptami scen.

Half-Life: Blue Shift

Blue Shift było drugim dodatkiem do Half-Life’a. Rozszerzenie pozwalało przeżyć incydent w placówce Black Mesa z perspektywy strażnika imieniem Barney Calhoun, który z pomocą doktora Rosenbergiem musiał znaleźć sposób na wydostanie się z obiektu.

Pierwotnie Blue Shift tworzono jako część konwersji Half-Life na konsolę Dreamcast. To wydanie gry zostało jednak skasowane, ale odpowiedzialne za projekt studio Gearbox dokończyło pecetową edycję i wydało ją jako samodzielny dodatek.

Wszystkie te ulepszenia, choć imponujące, są tak naprawdę jedynie przystawką. Ta aktualizacja ma na celu „posprzątanie” dotychczas ukończonych rozdziałów i przygotowanie projektu przed następną wersją, która doda wreszcie szósty rozdział, czyli Power Struggle. Jego tworzenie trwa długo, bo ma zostać mocno rozbudowany w porównaniu z pierwowzorem 2001 roku. Autorzy na razie nie są w stanie podać dokładnej daty premiery następnej wersji, ale obiecują, że nie będziemy już musieli czekać długo. Na razie wypuścili kilka screenów, które możecie obejrzeć poniżej, pokazujących jak dane lokacje będą wyglądały w modzie w porównaniu z wersjami z dodatku.

  1. Black Mesa: Blue Shift – pobierz mod z naszego FTP (autorzy udzielili nam zgody na hostowanie mirrora)
  1. Black Mesa – poradnik do gry
  2. Half-Life – poradnik do gry

Screeny z Power Struggle

8.8

GRYOnline

8.9

Gracze

9.8

Steam

OCEŃ
Oceny

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

To mógł być przełom na miarę Assassin’s Creed 2. Dante’s Purgatorio miało przedstawić wojnę piekieł i niebios

Poprzedni
To mógł być przełom na miarę Assassin’s Creed 2. Dante’s Purgatorio miało przedstawić wojnę piekieł i niebios

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl