Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Half-Life: Blue Shift (PC)

Half-Life: Blue Shift PC

Drugi, choć tym razem samodzielny, dodatek do gry Half-Life, opracowany po raz kolejny przez amerykańskie studio Gearbox Software pod czujnym okiem twórców oryginału. Kolejny epizod to także kolejne spojrzenie na te same wydarzenia.

To jest dodatek do gry Half-Life.

Akcji | FPP | science fiction | FPS | strzelanki

PC Windows
Okładka Half-Life: Blue Shift (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

14czerwca2001

10lipca2001

pudełko PL

Blue Shift to kolejny po Opposing Force, tym razem samodzielny dodatek do nieśmiertelnego Half Life’a. Gracz wciela się w nim w rolę strażnika w Black Mesa, którego zadaniem jest zbadanie zastrzeżonych pomieszczeń tajemniczej budowli rządowej i uratowanie pozostałych przy życiu naukowców. Na jego drodze staną zarówno obce formy życia, powstałe w wyniku nieudanych, przeprowadzonych w laboratorium badań, jak również oddziały wojska przybyłe na miejsce, aby eksterminować resztę zarażonych ludzi. Wędrując przez kolejne pomieszczenia, będziemy odkrywać z wolna kulisy tajnych eksperymentów prowadzonych za murami laboratorium.

W porównaniu do pierwowzoru w Blue Shift, poprawiona została sztuczna inteligencja komputerowych przeciwników, dopracowana została również jakość animacji. Tryb gry wieloosobowej umożliwia rozgrywkę maksymalnie trzydziestu dwóch graczy w trybach Deathmatch, Capture the Flag itd.

Pudełko z grą zawiera ponadto Half-Life High Definition Pack, dodatek który uaktualnia modele broni i postaci we wszystkich poprzednich częściach serii.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 32  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 7.455 / 10 na podstawie 436 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99 PLN

Gry podobne do Half-Life: Blue Shift

Klasyfikacja PEGI Half-Life: Blue Shift

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Half-Life: Blue Shift

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 300MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D

Half-Life: Blue Shift - recenzja gry

Recenzja 24 lipca 2001, 12:45

Wszystko zaczyna się w momencie gdy podczas podróży windą w głąb bazy dochodzi do wypadku. Wszędzie pojawiają się jakiś stwory niczym z sennych koszmarów, co krok natrafiamy na rozszarpane zwłoki czy to swoich kolegów czy naukowców biorących udział w eksperymencie. Wszędzie panuje półmrok, migają światła awaryjne; z popękanych rur wycieka woda, niektóre pomieszczenia są zupełnie zalane. Od razu przychodzi ma myśl stary, dobry Half-Life. Im dłużej poruszamy się po zniszczonej bazie tym bardziej klimat gry udziela się nam samym. Muszę przyznać, że kilka razy o mało nie spadłem z krzesła gdy idąc jednym z tych ciemnych korytarzy rzucił się na mnie mały stworek, coś ala „facehugger” (ten co się przyklejał do twarzy) z „Obcego”. Podobne efekty wywołują pseudo krokodyle plujące jakąś zieloną mazią i wyłażące spod wody. Okropieństwo! No ale takie jest życie i jako jedyny który może to wszystko naprawić musisz się tym zająć. Do twoich zadań należeć będą: zabijanie potworów (w tym: podróbek „facehugger’ów z Obcego, rozpłaszczonych krokodyli, zombie, ogromnych ośmiornic, jakiś mutantów przypominających skrzyżowanie bulterriera z prosiakiem, itd.), ratowanie naukowców oraz eliminowanie członków specjalnych oddziałów którzy przybyli do Black Mesa po to aby nic, a w szczególności nikt, nie wydostało się z niej. Żołnierze ci sprawiają nieco więcej kłopotów niż np. wyżej wymienione stwory gdyż posiadają broń i to zazwyczaj lepszą niż my sami. W zasadzie wszystko co napotkamy na naszej drodze jest nam znane z podstawowej wersji HL’a. Przeciwnicy, lokacje, bronie, zagadki. Różnica polega jedynie na spojrzeniu z nieco innej perspektywy.