grafika (gry) - newsy i ciekawostki (8)

Nowa wersja fotorealistycznego moda NaturalVision Remastered do GTA 5 już dostępna
Miłosz Szubert, 25 października 2018, 12:25
W sieci zadebiutowała nowa wersja NaturalVision Remastered, czyli jednego z najlepszych modów graficznych do Grand Theft Auto V. Niestety, jak zdradził jego twórca, jest to ostatnia tak duża aktualizacja.

Ray tracing zbyt wymagający do płynnej rozgrywki
Alicja Górska, 17 października 2018, 14:06
Studio Remedy opublikowało kolejne informacje o postępie prac nad swoim najnowszym projektem, czyli Control. Znamy już wstępne dane dotyczące poziomu obciążenia sprzętu dla zastosowanej w grze technologii ray tracingu (śledzenia promieni).

For Honor - zobacz ulepszenia grafiki na streamie z DLC Marching Fire
Adrian Werner, 13 października 2018, 12:35
Firma Ubisoft zorganizowała stream promujący dodatek Marching Fire do gry For Honor. Dzięki temu dowiedzieliśmy się dużo m.in. na temat szykowanych ulepszeń graficznych, a te są imponujące.

PhotoRealistic San Andreas ENB - oto fotorealistyczny mod do GTA 5
Miłosz Szubert, 12 października 2018, 10:40
Na początku bieżącego tygodnia światło dzienne ujrzała pierwsza wersja modyfikacji PRSA do gry Grand Theft Auto V. Sprawia ona, że oprawa graficzna dzieła studia Rockstar zyskuje na fotorealizmie.

Szczegóły Assassin's Creed 3 Remastered – zmiany w grafice i rozgrywce
Jakub Błażewicz, 10 października 2018, 16:35
Firma Ubisoft podała szczegóły dotyczące Assassin's Creed III Remastered. Odświeżona wersja trzeciej odsłony słynnej serii, szykowana jako część przepustki sezonowej AC Odyssey, zaoferuje wszystkie DLC, odświeżoną oprawę wizualną oraz zmiany w rozgrywce.

Graficzna moc peceta na imponującym zwiastunie DCS: F-14
Miłosz Szubert, 9 października 2018, 13:15
W sieci pojawił się zwiastun prezentujący myśliwiec F-14 Tomcat, który wkrótce pojawi się na darmowej platformie Digital Combat Simulator World. Grafika zaprezentowana na trailerze robi ogromne wrażenie.

Assassin's Creed Odyssey - porównanie graficzne wersji na PC oraz Xboksa One i PlayStation 4
Konrad Serafiński, 1 października 2018, 20:07
Na kanale Candyland znalazł się krótki film porównujący wersje gry Assassin's Creed Odyssey na PC, Xboksa One i PlayStation 4. Na ekranie możemy zobaczyć między innymi, ile klatek na sekundę oferuje każda z nich.

Assassin’s Creed Odyssey - porównanie graficzne wersji konsolowych
Adrian Werner, 30 września 2018, 09:49
W sieci pojawiły się screeny z pecetowej wersji Assassin’s Creed Odyssey w 4K, pozwalające zobaczyć m.in. menu opcji graficznych. Warto także zwrócić uwagę na filmik pokazujący różnice w oprawie wizualnej na różnych konsolach.

Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem – i widać to gołym okiem
Maciej Żulpo, 2 września 2018, 23:49
Metro Exodus śmiga w ponad 50 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem – udowadnia nowy gameplay z gry. Nagranie uchwyciła kamera, zatem nie ma mowy o przekłamaniach. Problem? Karta graficzna, która taką płynność zapewniła.

Battlefield 5 - gameplay z ray tracingiem na GeForce RTX 2080 Ti
Adrian Werner, 30 sierpnia 2018, 09:32
W sieci pojawił się piętnastominutowy zapis rozgrywki z gry Battlefield V, pozwalający zobaczyć w akcji m.in. zalety techniki ray tracingu.

Ray tracing to nie mrzonka, ale przyszłość, przekonuje pracownik Nvidii
Maciej Żulpo, 26 sierpnia 2018, 11:50
Niedługo ray tracing stanie się tak powszechny jak PhysX – przekonuje pracujący dla Nvidii Pierre Terdiman. Choć technologia dopiero wchodzi do użytku w grach, rzekomo ma za sobą bogatą historię, przed sobą zaś – świetlaną przyszłość... I sporo przewidywalnej krytyki graczy.

Te 3 gry uciągną ray tracing od Nvidii w 60 klatkach na sekundę
Maciej Żulpo, 25 sierpnia 2018, 12:00
Ray tracing, czyli nowa, fotorealistyczna technologia Nvidii, udowodniła już, że nie do końca radzi sobie z nią nawet najpotężniejszy dedykowany układ – RTX 2080 Ti. Trzy gry (Metro Exodus, Battlefield V, Enlisted) starają się jednak udowodnić, że jest inaczej – i że granie w 60 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem to nie mrzonki.

Nvidia GeForce RTX 2080Ti nie uciągnie Shadow of the Tomb Raider w Full HD przy 60 FPS i włączonym RTX
Michał Ostiak, 21 sierpnia 2018, 16:35
Nvidia zapowiada swoje nowe karty graficzne z rodziny GeForce RTX jako prawdziwą rewolucję. Wygląda jednak na to, że model RTX 2080 Ti nie będzie w stanie zapewnić 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i włączonym ray tracingu.

Znamy listę gier wykorzystujących technologię nowych kart graficznych Nvidii
Michał Ostiak, 21 sierpnia 2018, 14:55
Podczas prezentacji kolejnej generacji kart graficznych z serii GeForce Nvidia opublikowała listę 21 gier, które wykorzystają technologię ray tracingu. Pokazano także nowy zwiastun Control od Remedy, na przykładzie którego można zobaczyć, jaki efekt daje RTX.

Fotorealistyczny ray tracing od Nvidii w akcji. Technologię "uciągnie" pojedyncza karta graficzna
Maciej Żulpo, 20 sierpnia 2018, 20:10
Fotorealizm dociera do gier – i nie trzeba na niego wydawać tysięcy dolarów. Podczas tegorocznych targów gamescom Nvidia zaprezentowała fotorealistyczną technologię ray tracing – z którą bez problemu poradzi sobie każda karta graficzna z rodziny RTX oparta na nowej architekturze Turing.

Black Desert Remastered - popularne MMORPG wkrótce wypięknieje
Adrian Werner, 12 sierpnia 2018, 13:55
Studio Pearl Abyss zapowiedziało Black Desert Remastered, czyli darmową aktualizację, która znacząco ulepszy grafikę i oprawę muzyczną tej popularnej gry MMORPG. Trwają również dalsze prace nad dodatkową zawartością, w tym nową krainą.

Dead Air – mega-mod do gry STALKER: Zew Prypeci już dostępny
Bartosz Świątek, 6 lipca 2018, 09:58
W sieci pojawił się kolejny rozbudowany mod do gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci. Poprawia on grafikę i wprowadza wiele zmian w rozgrywce, które powinny nieco odświeżyć ten niemal dziewięcioletni tytuł.

Mod Gothic II Graphics Overhaul remasteruje grafikę klasycznego RPG-a
Adrian Werner, 16 czerwca 2018, 08:47
Fani gier studia Piranha Bytes powinni sprawdzić moda Gothic II Graphics Overhaul, który gruntownie ulepsza grafikę klasycznego RPG-a studia Piranha Bytes. Efekt jest wyśmienity.

The Elder Scrolls Legends - zmiany w grafice i wersje na konsole
Miłosz Szubert, 11 czerwca 2018, 04:23
Podczas konferencji firmy Bethesda zdradzono kilka szczegółów na temat przyszłości The Elder Scrolls: Legends – karcianki w popularnym uniwersum gier RPG. Już wkrótce tytuł otrzyma zupełnie nową oprawę graficzną i pojawi się również na konsolach.

Guild Wars z 2005 roku otrzymało aktualizację z nowymi opcjami graficznymi
Kamil Zwijacz, 13 maja 2018, 12:26
Studio ArenaNet opublikowało nową aktualizację popularnego przed laty MMORPG Guild Wars. Produkcja doczekała się m.in. dodatkowych opcji graficznych.

Porównanie graficzne zwykłego i zmodowanego GTA V
Miłosz Szubert, 10 maja 2018, 11:55
Kanał Candyland przygotował porównanie graficzne między podstawową wersją GTA V a zmodyfikowaną za pomocą najnowszej wersji fanowskiego NaturalVision Remastered. Różnica robi wrażenie.

Analiza problemów Wiedźmina 3 na PlayStation 4 z patchem 1.61
Adrian Werner, 29 kwietnia 2018, 11:18
Serwis Digital Foundry udostępnił materiał wideo, który dokładnie pokazuje pogorszenie niektórych elementów oprawy graficznej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon odpalanej na PlayStation 4 Pro w rozdzielczości 4K i z efektem HDR.

Porównanie grafiki w God of War na PS4 i PS4 Pro
Kamil Zwijacz, 15 kwietnia 2018, 14:43
Na kanale Candyland w serwisie YouTube opublikowano porównanie graficzne gry God of War uruchomionej na konsoli PlayStation 4 oraz w dwóch trybach (wydajności i rozdzielczości) na PlayStation 4 Pro.

Gwint - nadchodzi nowa grafika i gruntowne zmiany w rozgrywce
Kamil Zwijacz, 13 kwietnia 2018, 17:26
Studio CD Projekt RED ujawniło plany związane z przyszłością gry Gwint: Wiedźmińska gra karciana. W ramach projektu „GWENT Homecoming" pojawi się m.in. nowa szata graficzna, nastąpią też duże zmiany w mechanice „Utwórz", postępach i innych elementach produkcji.

Red Dead Redemption zniewala grafiką na Xboksie One X
Krzysztof Sobiepan, 11 kwietnia 2018, 13:51
Firma Microsoft dodała do usługi wstecznej kompatybilności kolejną grupkę gier, ulepszoną specjalnie na potrzeby obecnej generacji konsol. Klejnotem w koronie jest kultowe Red Dead Redemption, które uzyskało zauważalnie ostrzejsze tekstury i działa teraz w płynnej rozdzielczości 4K. W kwietniu możemy też liczyć na dwie kolejne fale tytułów z pierwszego Xboksa.

Porównanie silników graficznych drugiej i piątej części serii Far Cry
Bartosz Świątek, 11 kwietnia 2018, 13:26
Serwis Digital Foundry przygotował film prezentujący ewolucję, którą przeszedł na przestrzeni lat silnik Dunia, napędzający serię Far Cry od czasu drugiej części.

Kingdom Come Deliverance z teksturami HD w akcji
Adrian Werner, 9 kwietnia 2018, 10:58
W sieci pojawił się filmik porównujący grafikę standardowego wydania Kingdom Come: Deliverance z wersją korzystającą z ulepszonych tekstur dostępnych w darmowym DLC HD Texture Pack.

Far Cry 5 – porównanie grafiki na PC, Xboksie One i PS4
Bartosz Świątek, 9 kwietnia 2018, 10:40
Na kanale Candyland pojawiło się porównanie grafiki w najnowszej strzelance od Ubisoftu – Far Cry 5. Testy zostały przeprowadzone na pecetach oraz podstawowych wersjach konsol PS4 i Xbox One.

Co się zmieni w Dark Souls Remastered?
Krystian Pieniążek, 3 kwietnia 2018, 19:40
Premiera Dark Souls: Remastered zbliża się coraz większymi krokami. Dzisiaj możemy przyjrzeć się zmianom wprowadzanym przez deweloperów – autorzy tego remastera z polskiego studia QLOC wzięli bowiem na warsztat nie tylko grafikę.

Far Cry 5 – 27 minut kampanii i porównanie graficzne wersji konsolowych
Adrian Werner, 24 marca 2018, 10:06
W sieci pojawiły się ciekawe materiały wideo z Far Cry 5. Dzięki nim możemy obejrzeć m.in. 27 pierwszych minut rozgrywki i kampanii i zobaczyć porównanie graficzne pomiędzy różnymi wersjami konsolowymi gry.

Zobacz technologię raytracingu w Metro Exodus
Bartosz Świątek, 23 marca 2018, 09:47
W czasie trwającej GDC 2018 firmy Nvidia i 4A Games zaprezentowały demo Metro Exodus korzystające z zapowiedzianej niedawno technologii Nvidia RTX Real-Time Ray Tracing.

Gwiezdne wojny i potęga raytracingu w nowym demie Unreal Engine
Karol Ryka, 22 marca 2018, 14:13
Głośna w ostatnich dniach technologia Real-Time Ray Tracing doczekała się zupełnie nowej prezentacji swoich możliwości. Jest nią opublikowane przez firmę Epic Games demo technologiczne silnika graficznego Unreal Engine, zaktualizowanego o API DirectX Raytracing.

Włoscy operatorzy w Rainbow Six Siege, Nowa edycja Nintendo Switch i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 21 marca 2018, 17:07
Dziś piszemy o filmiku z Rainbow Six Siege nieopatrznie zdradzającym nadejście dwojga włoskich operatorów (Alibi i Maestro), plotkach dotyczących ulepszonej edycji konsoli Nintendo Switch, prezentacji zaktualizowanej wersji silnika CryEngine i wynikach sondażu sprzętowego przeprowadzonego wśród posiadaczy gogli VR Oculus Rift. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Futuremark pokazuje możliwości narzędzia DirectX Raytracing
Amadeusz Cyganek, 21 marca 2018, 13:26
Futuremark – producent popularnych benchmarków 3DMark oraz PCMark - zaprezentował na obrazkach efekty działania narzędzia DirectX Raytracing, które stało się elementem API DirectX 12. Efekty są bardzo interesujące.

World of Tanks - premiera patcha 1.0 z nowym silnikiem
Adrian Werner, 21 marca 2018, 10:47
Doczekaliśmy się premiery patcha 1.0 do World of Tanks. Mocno ulepsza on grafikę i dodaje jedną nową mapę, nazwaną Lodowiec. Z kolei lista czołgów uległa wydłużeniu o francuski Somua SM.

AMD również wdraża wsparcie dla technologii raytracingu
Karol Ryka, 20 marca 2018, 18:55
Firma AMD zapowiedziała pełne wsparcie dla współpracujących biur deweloperskich oraz współudział przy tworzeniu nowego API Microsoftu – DirectX Raytracing.

Rewolucja w grafice? Nvidia wprowadza technologię raytracing
Amadeusz Cyganek, 20 marca 2018, 08:48
Szykujcie się na nowe doznania graficzne – Nvidia zamierza wykorzystać znaną z kinematografii technikę raytracing, pozwalającą na bardziej realistyczne renderowanie w czasie rzeczywistym. Wiąże się to z wydaniem nowego API DirectX przez Microsoft.

War Thunder - poprawiona grafika i inne nowości w aktualizacji 1.77
Kamil Zwijacz, 14 marca 2018, 17:48
Firma Gaijin Entertainment udostępniła aktualizację 1.77 (Nadciągająca Burza) do gry War Thunder. Wśród licznych zmian znalazła się m.in. poprawiona grafika i nowe maszyny.

Far Cry 5 bez lootboxów, za to z mikropłatnościami
Michał Kułakowski, 3 marca 2018, 18:24
Chociaż Far Cry 5 nie będzie oferować graczom skrzynek z losowo przyznawanym lootem, twórcy zaimplementowali w grze mikrotransakcje, za które kupimy przedmioty kosmetyczne, „premiowe” pojazdy, broń i ubrania. Dzięki wczesnym wersjom tytułu poznaliśmy także ustawienia graficzne na PC oraz zobaczyliśmy nowy półgodzinny zapis rozgrywki.

Spory downgrade Kingdom Come: Deliverance w porównaniu z wersją beta
Grzegorz Chmielewski, 19 lutego 2018, 20:01
Wygląda na to, że proces tworzenia Kingdom Come: Deliverance wymagał postawienia na pewne kompromisy. Jedna z osób uczestniczących w testach beta produkcji podzieliła się porównaniami tych samych lokacji w wersji gry sprzed dwóch lat z tym, co trafiło na półki sklepowe, uwidaczniając tym samym niemały downgrade.

Kingdom Come Deliverance - porównanie graficzne (PC, PS4 Pro, XOne X)
Radosław Kowalczyk, 15 lutego 2018, 14:25
Premiera Kingdom Come: Deliverance już za nami, tymczasem kanał Candyland w serwisie YouTube przygotował porównanie graficzne różnych wydań tej ogromnej gry RPG.

Udostępniono nową wersję modyfikacji GTA 5 Redux
Jakub Mirowski, 11 lutego 2018, 18:43
Josh Romito wypuścił kolejną aktualizację modyfikacji GTA 5 Redux, nad którą pracuje od ponad roku. Oprócz poprawek graficznych mod oferuje także lepszą animację i fizykę postaci niezależnych.

The Witcher 3 HD Reworked Project w wersji 5.0
Jakub Mirowski, 11 lutego 2018, 15:31
Ukazała się najnowsza wersja modyfikacji The Witcher 3 HD Reworked Project autorstwa polskiego modera o pseudonimie Halk Hogan. Zmienia ona rozdzielczość wielu elementów otoczenia na Ultra HD.

Final Fantasy XV na PC - porównanie ustawień graficznych
Adrian Werner, 11 lutego 2018, 11:46
Serwis Candyland wypuścił ciekawy filmik pokazujący różnice między poszczególnymi ustawieniami graficznymi w pecetowej wersji Final Fantasy XV. Materiał zawiera również testy wydajności.

Oto szczyt fotorealizmu na Unreal Engine 4
Radosław Kowalczyk, 9 lutego 2018, 11:30
Artysta-grafik Rens, współpracujący niegdyś z takimi firmami jak EA DICE czy Sony, opublikował kolejny materiał, na którym wyciska ostatnie soki z silnika graficznego Unreal Engine 4, ukazując również, co można obecnie osiągnąć w dziedzinie grafiki komputerowej, jeśli zignorować limity sprzętowe.

Telltale Games przesiada się na silnik Unity?
Michał Kułakowski, 21 stycznia 2018, 13:10
Studio Telltale Games poszukuje specjalistów doświadczonych w pracy z silnikiem Unity. Oznacza to najpewniej, że po wielu latach wykorzystywania autorskiej technologii, twórcy w kolejnych projektach będą polegać na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych używanych przez wielu deweloperów.

Księga Umarłych – imponujące demo nowej wersji silnika Unity
Bartosz Świątek, 18 stycznia 2018, 12:47
Zespół odpowiedzialny za tworzenie dem technologicznych dla silnika graficznego Unity zapowiedział Book of the Dead (pol. Księga Umarłych) – kolejną po Adam oraz Blacksmith aplikację prezentującą możliwości doskonalonego przez firmę engine’u.

Nvidia Freestyle pozwala na modyfikację wyglądu gier w czasie rzeczywistym
Kamil Zwijacz, 14 stycznia 2018, 11:37
Przed kilkoma dniami firma Nvidia wypuściła ciekawe narzędzie Freestyle, służące do modyfikowania wyglądu gier. Jak sprawdza się ono w praktyce?

Wiedźmin 3: Dziki Gon - porównanie grafiki w 4K (PC vs. PS4 Pro vs. XOne X)
Kamil Zwijacz, 22 grudnia 2017, 17:51
Na kanale Candyland w serwisie YouTube opublikowano porównanie graficzne gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji na konsole PlayStation 4 Pro i Xbox One X z edycją PC-tową.

Assassin's Creed Origins - aktualizacja 1.1.0 poprawi grafikę
Kamil Zwijacz, 12 grudnia 2017, 11:09
Firma Ubisoft poinformowała, że dziś ukaże się aktualizacja 1.1.0 do gry Assassin's Creed Origins, która poprawi grafikę, wprowadzi nowy poziom trudności, tryb Hordy i kilka innych atrakcji.