Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2019, 11:00

autor: Konrad Hazi

Na razie nie zobaczymy ray tracingu w Assetto Corsa Competizione

Twórcy gry zdradzili, że obecnie skupiają się na innych rzeczach i mogą powrócić do kwestii wprowadzenia ray tracingu dopiero po zakończeniu tych prac. Studio KUNOS Simulazioni zajęte jest obecnie ogólnym rozwojem i optymalizacją tytułu.

Proste są dla szybkich samochodów, zaś zakręty dla szybkich kierowców... - Na razie nie zobaczymy ray tracingu w Assetto Corsa Competizione - wiadomość - 2019-08-19
Proste są dla szybkich samochodów, zaś zakręty dla szybkich kierowców...

Podczas ubiegłorocznej prezentacji karty Nvidia GeForce RTX 2080Ti pokazane zostały także ujęcia z gry Assetto Corsa Competizione, tworzonej przez studio KUNOS Simulazioni. Jak się jednak okazuje, obiecywane wówczas efekty ray tracingu nie trafią do gry w najbliższym czasie.

Inne problemy priorytetem

Twórcy tytułu potwierdzili, że ich zespół pracuje obecnie nad poprawą, optymalizacją oraz rozwojem wielu aspektów gry. W związku z tym nie ma czasu na implementację dodatkowych efektów wizualnych. Przynajmniej na razie.

Naszym priorytetem jest poprawa, optymalizacja oraz rozwój wszystkich aspektów ACC. Jeśli po przebrnięciu przez długą listę priorytetów poziom optymalizacji tytułu oraz dojrzałość technologii pozwoli na pełną implementację RTX, to z chęcią przyjrzymy się takiej możliwości. W tej chwili nie ma powodów, by kraść moce przerobowe i czas na implementację czegoś, co będzie działało z bardzo małą ilością klatek na sekundę.

Informacja ta z pewnością sprawi, że niektórzy posiadacze układów Turing poczują się zawiedzeni. Jak by nie patrzeć, od premiery kart z serii RTX minął już praktycznie rok, a tytułów obsługujących ray tracing wciąż mamy jak na lekarstwo. Z drugiej strony pokazane efekty może i są ładne, jednak podczas ścigania się byłyby one ostatnią rzeczą, na którą zwracalibyśmy uwagę…

Warto wspomnieć na koniec, że gra Assetto Corsa Competizione miała na początku spore problemy z optymalizacją i nawet bez ray tracingu potrzebna była naprawdę mocna karta graficzna, by zagrać w rozdzielczości wyższej niż 1440p.