48. Sandbox - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 48. Gry o tematyce Sandbox ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Far Cry 2
Akcji 21 października 2008
Pierwszoosobowa strzelanina (FPS), będąca sequelem hitu z 2004 roku. Dewelopingiem Far Cry 2 zajęło się studio Ubisoft Montreal, które przejęło pałeczkę po ekipie Crytek Studios. Osią fabuły gry jest wojna domowa w małym, ale zasobnym w diamenty afrykańskim państwie. Gracz wciela się w rolę najemnika wysłanego z misją zlikwidowania Szakala, groźnego handlarza broni, którego nielegalna działalność przyczynia się do eskalacji konfliktu.

Saints Row 2
Akcji 14 października 2008
Kontynuacja wydanej w 2006 roku trzecioosobowej gry akcji, stanowiącej odpowiedź na popularność serii Grand Theft Auto. Akcja Saints Row 2 toczy się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, kiedy znany z "jedynki" bohater pragnie zemścić się na zdrajcach, przez których stracił swoje dotychczasowe wpływy i znalazł się w poważnych tarapatach. Pod względem mechaniki Saints Row 2 nie wprowadza do rozgrywki zbyt wielu nowości, bazując na sprawdzonych rozwiązaniach z pierwszej części gry.

SimCity Creator
Strategiczne 28 września 2008
Sim City Creator jest kolejną częścią niezwykle popularnej serii strategii ekonomicznych, w której gracz otrzymuje możliwość wcielenia się w budowniczego i zarazem burmistrza wykreowanej przez siebie metropolii.

Galactic Civilizations II: Endless Universe
Strategiczne 5 września 2008
Galactic Civilizations II: Endless Universe to trzeci dodatek do kosmicznej strategii turowej Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Tak jak poprzednie rozszerzenia, tak i ten produkt nie wymaga do instalacji podstawowej wersji gry.

Spore
Symulacje 3 września 2008
Nietypowa gra symulacyjna, w której zadaniem graczy jest stworzenie prężnie funkcjonującego gatunku, poczynając od najniższego szczebla drabiny ewolucji. Za powstaniem gry kryje się legendarne studio Maxis, na czele z Willem Wrightem – odpowiedzialnym za stworzenie tak kultowych serii, jak SimCity czy The Sims. Mechanika zabawy łączy w sobie wiele gatunków gier, oferując na każdym z etapów rozwoju naszego organizmu nieco inne zadania i sposób rozgrywki.

Dwarf Fortress Classic
RPG 6 sierpnia 2008
Nietypowa gra RPG, zainspirowana klasycznymi grami tekstowymi, a zwłaszcza produkcjami z gatunku roguelike. Akcja Dwarf Fortess Classic osadzona została w losowo generowanym świecie fantasy, w którym kierujemy poczynaniami grupki krasnoludów, marzących o bogactwie i sławie.

SimCity Społeczności: Na wakacjach
Strategiczne 24 czerwca 2008
Destinations jest pierwszym dodatkiem do SimCity Societies, ekonomicznej strategii, w której wcielamy się w rolę burmistrza zarządzającego wszystkimi aspektami nowopowstałej metropolii.

Sid Meier's Civilization Revolution
Strategiczne 13 czerwca 2008
Konsolowa odsłona jednej z najpopularniejszych pecetowych serii gier strategicznych, zapoczątkowanej we wczesnych latach 90-tych przez firmę MicroProse, a kontynuowanej przez nowe studio Sida Meiera – Firaxis Games. Podobnie jak w dotychczasowe odsłony cyklu, Sid Meier's Civilization Revolution jest turową strategią, w której kierujemy rozwojem wybranej cywilizacji na przestrzeni całych tysiącleci. Do każdej z szesnastu grywalnych nacji przyporządkowano słynnego przywódcę (np.

Galactic Civilizations II: Twilight of the Arnor
Strategiczne 30 kwietnia 2008
Drugi oficjalny dodatek do gry Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Produkt ten oferuje między innymi więcej statków, broni i możliwości defensywnych, a także rozszerzone możliwości edycji statków kosmicznych.

Grand Theft Auto IV
Akcji 29 kwietnia 2008
Czwarta część bijącego rekordy popularności cyklu gier akcji. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską studia Rockstar North pod kierownictwem Chrisa Sawyera. Głównym bohaterem Grand Theft Auto IV jest Niko Bellica, imigrant z Europy Wschodniej, który za oceanem rozpoczyna karierę w przestępczym półświatku. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczowi na dużą swobodę w eksplorowaniu metropolii Liberty City, po której poruszać się można z wykorzystaniem różnych środków komunikacji (m.

No More Heroes
Akcji 22 stycznia 2008
No More Heroes jest kolejnym dziełem utalentowanych dalekowschodnich deweloperów odpowiedzialnych za Killer 7. Produkcja pozwala wcielić się we władającego mieczem energetycznym antybohatera, który próbuje zostać najlepszym profesjonalnym zabójcą na świecie.

Burnout Paradise
Wyścigi 22 stycznia 2008
Pełnoprawna kontynuacja zapoczątkowanej w 2001 roku serii wyścigowej autorstwa studia Criterion Games. Akcja gry osadzona została na terenie fikcyjnego miasta Paradise City, obejmującego m.in. wyspę z lotniskiem, zatokę z drapaczami chmur oraz wolne od zabudowań wzgórza, zaś rozgrywka w typowy dla serii sposób polega na dynamicznej jeździe, połączonej z widowiskowymi kraksami i obowiązkowym łamaniem przepisów drogowych.

SimCity Społeczności
Strategiczne 13 listopada 2007
SimCity Societies to kolejna część bestsellerowej strategiczno-ekonomicznej serii, rozwijanej od końca lat osiemdziesiątych XX wieku. Tym razem w proces produkcji nie zaangażowano jednak zespołu Maxis, lecz studio Tilted Mill Entertainment, z którego wyszły takie gry jak Caesar IV. Wraz ze zmianą tradycyjnego developera pewnej modyfikacji uległa koncepcja zabawy.

Assassin's Creed: Wersja Reżyserska
Akcji 13 listopada 2007
Przygodowa gra akcji z elementami skradanki, wyprodukowana przez studio Ubisoft Montreal. Osią fabuły Assassin's Creed są trwające od stuleci zmagania pomiędzy Bractwem Asasynów, a Zakonem Templariuszy. Gracz wciela się w rolę żyjącego w czasach współczesnych Desmonda Milesa, jednak za sprawą maszyny zwanej Animusem może również kontrolować poczynania jego przodka – XII-wiecznego syryjskiego zabójcy, Altaira ibn La-Ahada.

Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword
Strategiczne 20 lipca 2007
Drugi, po Warlords, oficjalny dodatek do znakomitej gry strategicznej, Sid Meier’s Civilization IV. Tym razem, jak sugeruje nazwa rozszerzenia, programiści i projektanci studia Firaxis Games postanowili skupić się nad okresami w historii ludzkości, które nastąpiły po wynalezieniu prochu i wprowadzeniu do użytku broni palnej.

SimCity DS
Strategiczne 19 czerwca 2007
SimCity DS to strategia ekonomiczna, przygotowana wyłącznie z myślą o posiadaczach dwuekranowej konsoli ze stajni Nintendo. Należy ona do znanego cyklu, traktującego o budowie i rozwoju miasta. Owa pozycja powstała na bazie opublikowanej w styczniu 1999 roku gry SimCity 3000, aczkolwiek nie stanowi jej stuprocentowej konwersji.

Grand Theft Auto: Trylogia
Akcji 18 maja 2007
Pudełkowy zestaw zawierający trzy pierwsze odsłony cyklu gier akcji Grand Theft Auto. W skład pakietu Grand Theft Auto: Trylogia wchodzą Grand Theft Auto, dodatek Grand Theft Auto: London 1969, Grand Theft Auto 2 oraz Grand Theft Auto 3.

Crackdown
Akcji 20 lutego 2007
Crackdown to kolejna, po All Points Bulletin, produkcja studia developerskiego Real Time Worlds, które założył David Jones – ojciec słynnej i kontrowersyjnej serii Grand Theft Auto. Tym razem mamy do czynienia z dynamiczną grą akcji/TPP.

Galactic Civilizations II: Dark Avatar
Strategiczne 8 lutego 2007
Dark Avatar to pierwszy dodatek do strategii turowej Galactic Civilizations II: Władcy Strachu. Gra została przygotowana przez ekipę Stardock Systems i wnosi do serii sporo udoskonaleń, których domagali się fani kosmicznej sagi.

Far Cry: Vengeance
Akcji 12 grudnia 2006
Far Cry: Vengeance jest pierwszą próbą przeniesienia na platformę Wii popularnej marki gier z gatunku FPS. Ludzie z korporacji Ubisoft Entertainment zrobili znakomity użytek z bezprzewodowego pilota i dołączonego do niego Nunchuka.

Garry's Mod
Akcji 29 listopada 2006
Komercyjna wersja jednej z najpopularniejszych modyfikacji silnika Source, stworzonej w 2004 roku przez Garry’ego Newmana. Produkcja odznacza się brakiem jakiejkolwiek warstwy fabularnej oraz ściśle sprecyzowanych celów rozgrywki, będąc stuprocentowym sandboksem, bazującym na unikalnych właściwościach silnika Source oraz prawach fizyki, symulowanych przez oprogramowanie firmy Havok.

Grand Theft Auto: Vice City Stories
Akcji 1 listopada 2006
Poboczna odsłona legendarnej serii sandboksowych gier akcji firmy Rockstar Games. Jak sugeruje tytuł gry, jej akcja powiązana została z GTA: Vice City, a opowiedziana historia toczy się w roku 1984, czyli dwa lata przed ukazanymi tam wydarzeniami. Głównym bohaterem gry jest niejaki Victor Vance – były żołnierz piechoty morskiej i obecnie gangster, który realizując kolejne zlecenia mafijnych bossów pnie się w przestępczej hierarchii.

Bully: Scholarship Edition
Akcji 17 października 2006
Bully (znana także pod nazwą Canis Canem Edit) to kontrowersyjny program studia Rockstar Games. Akcja gry przenosi nas do fikcyjnej szkoły Bullworth Academy, będącej połączeniem elitarnej placówki oświatowej z miejscem resocjalizacji dla młodocianych bandytów. Wcielamy się w postać nastolatka, starającego się przetrwać w tych nietypowych warunkach, a na naszej drodze stają nie tylko surowi nauczyciele, ale także nieprzyjaźnie nastawieni rówieśnicy.

Sid Meier's Civilization Chronicles
Strategiczne 16 października 2006
Kompilacja czterech części kultowej serii gier strategicznych Sid Meier’s Civilization oraz dodatków do nich.