Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCXONEPS4PS3X360WiiU
Okładka Assassin's Creed IV: Black Flag (PC)

Assassin's Creed IV: Black Flag

Czwarta, pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii przygodowych gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja powstała w studiu Ubisoft Montreal przy wsparciu pozostałych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft.

Akcji | TPP | science fiction | skradanki | sandbox | piraci | multiplayer | statki | kooperacja | historyczne | XVIII wiek

Okładka Assassin's Creed IV: Black Flag (PC)

producent: Ubisoft

wydawca: Ubisoft

wydawca PL: Ubisoft GmbH

Strona oficjalna

data premiery gry:

29paź2013

X360 PS3 WiiU

12lis2013

PS4

19lis2013

PC

22lis2013

XONE

Cykl Assassin's Creed należy do najpopularniejszych marek w portfolio koncernu Ubisoft. Trzymając się 12-miesięcznego rytmu wydawniczego, w rok po premierze Assassin's Creed III firma zdecydowała się wypuścić kolejną pełnoprawną odsłonę serii. Deweloping Assassin's Creed IV: Black Flag tradycyjnie powierzono studiu Ubisoft Montreal, któremu pomagały inne zespoły deweloperskie (m.in. Ubisoft Shanghai, Ubisoft Sofia i Ubisoft Montepllier).

Wiodącą postacią kampanii głównej w Assassin's Creed IV: Black Flag jest Edward Kenway (dziadek Connora Kenway'a z Assassin's Creed III), pochodzący z Walii XVIII-wieczny pirat, który podając się za członka tytułowego zakonu dowiaduje się o istnieniu legendarnego Obserwatorium, pozwalającego przyglądać się poczynaniom każdej osoby na ziemi. Pałający chęcią zysku korsarz postanawia zagarnąć sekrety Obserwatorium dla siebie, wplątując się w odwieczny konflikt między zakonami Templariuszy i Asasynów. Miejscem akcji są natomiast Karaiby rok po zakończeniu hiszpańskiej wojny sukcesyjnej (1701-1714), a więc w tzw. złotej erze piractwa. Podobnie jak we wcześniejszych grach z cyklu twórcom udało się wpleść w fabułę wiele autentycznych wydarzeń i postaci. Gracze mogą więc spotkać na swojej drodze m.in. Edwarda Teacha (Czarnobrody), Benjamina Hornigolda, Calico Jacka Rackhama, Annę Bonny oraz Charlesa Vane'a

Świat gry podzielony został na ponad 50 unikatowych lokacji. Najważniejsze z nich to trzy duże miasta - Kingston, Hawana i Nassau, z których każde reprezentuje odmienny styl architektoniczny. Nie brakuje również małych osad rybackich, plantacji cukru, ukrytych zatoczek czy starożytnych ruin. Żeglugę po morzach ułatwia bohaterowi własny statek – Kawka, który poddawać można rozlicznym modyfikacjom (np. taran, wzmocniony kadłub, większa liczba armat).

Doskonale znane fanom cyklu Assassin's Creed standardowe elementy rozgrywki (np. akrobatyczne pokonywanie przeszkód i widowiskowe pojedynki z przeciwnikami) wzbogacone zostały o kilka innowacji. Jedną z nich jest możliwość nurkowania i eksploracji zatopionych statków. Zmiany objęły również system bitew morskich, w których znacznie poprawiono AI przeciwników. Mechanika walki bazuje na rozwiązaniach zastosowanych uprzednio w AC III. Poza standardowym ukrytym ostrzem asasynów w trakcie starć bohater może zrobić użytek z dwóch broni białych – szabel, pałaszy i podobnych – oraz do czterech pistoletów.

Tradycyjnie już kampanię główną uzupełnia rozbudowany tryb multiplayer ze sporą ilością zróżnicowanych map i postaci, w jakie można się wcielić. Największą nowość stanowi narzędzie Game Lab, które pozwala graczom modyfikować ponad 200 różnych parametrów gry i w ten sposób tworzyć własne wersje trybów wieloosobowych. Poza tym znacznie rozbudowano znany z poprzedniej części kooperacyjny tryb Wolfpack, który teraz stanowi osobny moduł multiplayera o nazwie The Wolfpack Experience, wzbogacony o własną fabułę i dodatkowe urozmaicenia.

Od strony technicznej, Assassin's Creed IV: Black Flag wykorzystuje możliwości silnika AnvilNext, którym deweloperzy z Ubisoftu posłużyli się również w Assassin's Creed III i Assassin's Creed III: Liberation. Oferuje on wysokiej jakości oprawę wizualną z mnóstwem detali oraz naturalnie wyglądającymi animacjami ruchu postaci i obiektów.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-8  

Ocena czytelników: 8,4 / 10 na podstawie 11502 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,8 / 10 na podstawie 3869 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Gry podobne do Assassin's Creed IV: Black Flag

Klasyfikacja PEGI Assassin's Creed IV: Black Flag

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Assassin's Creed IV: Black Flag

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core i5 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 30 GB HDD, Windows Vista(SP1)/7(SP1)/8

Recenzja gry Assassin's Creed IV: Black Flag - piracki sandbox na szerokich wodach
Recenzja gry Assassin's Creed IV: Black Flag - piracki sandbox na szerokich wodach

Recenzja 29 października 2013, 10:00

Oczywiście na wymienionych wyzwaniach zabawa się nie kończy, mamy tu przecież całkowitą swobodę w eksploracji Karaibów. Do dyspozycji gracza autorzy oddali sporej wielkości akwen, który można przemierzać wedle uznania po odbębnieniu kilku obowiązkowych zadań z głównego wątku fabularnego. Obszar robi wrażenie i zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami twórców nie widzimy podczas rejsu żadnych ekranów ładowania. Nie oznacza to jednak, że w Assassin’s Creed IV nie ma ich w ogóle. Większe osiedla ludzkie nadal są wyodrębnionymi miejscówkami, do których nie można tak po prostu wpłynąć, zostawić zakotwiczoną krypę i zejść na ląd. Za każdym razem, kiedy znajdziemy się w pobliżu Hawany, Kingston czy Nassau, gra pyta, czy chcemy wkroczyć do miasta, i po wyrażeniu zgody dochodzi do teleportacji. Oglądamy charakterystyczny obrazek asasyna w Animusie i cierpliwie czekamy, aż lokacja zostanie wczytana przez konsolę.

X360
PS3
PC
WiiU
PS4
XONE