Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS4XONE
Okładka Assassin's Creed: Syndicate (PC)

Assassin's Creed: Syndicate

Assassin's Creed: Victory

Kolejna pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii gier akcji, przygotowana tym razem przez ekipę studia Ubisoft Quebec.

Akcji | TPP | science fiction | skradanki | sandbox | historyczne | przygodowe gry akcji | XIX wiek

Syndicate to dziewiąta pełnoprawna gra z serii Assassin’s Creed, rozpoczętej przez firmę Ubisoft w 2007 roku i doprowadzonej w kolejnych latach do niebywałej sławy. Jak zwykle, mamy do czynienia z trzecioosobową grą akcji, która zawiera także elementy charakterystyczne dla skradanek i gatunku action-adventure. Wydarzenia ponownie rozgrywają się w otwartym, sandboksowym świecie, a fabuła kontynuuje opowieść o fikcyjnym konflikcie Asasynów i Templariuszy, toczącym się w wiernie oddanych historycznych realiach. Inaczej niż w przypadku poprzednich odsłon, powstałych pod kierownictwem studia Ubisoft Montreal, przy Syndicate główną rolę odegrał zespół z Quebec.

Assassin’s Creed: Syndicate powstało z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Wersją pecetową zajmował się zespół Ubisoft Kiev, a jej premiera nastąpiła prawie miesiąc po debiucie edycji konsolowych, by deweloperzy mogli dopracować ją pod kątem warstwy technicznej.

Fabuła

Tym razem akcja toczy się w Londynie w epoce wiktoriańskiej, a dokładniej w roku 1868. Motywem przewodnim w Assassin’s Creed: Syndicate uczyniono rewolucję przemysłową i związane z nią konsekwencje społeczne – wyzysk robotników ściągających tłumnie do stolicy imperium brytyjskiego w poszukiwaniu lepszej przyszłości, a kończących jako bez mała niewolnicy kapitalistów. Sytuacja zmienia się, gdy opiekę nad tym środowiskiem (a zwłaszcza formującym się w jego obrębie światkiem przestępczym) roztaczają Asasyni. Jednym z nich jest Jacob Frye – zapalczywy młodzieniec, lubiący bitki i mocne napitki, który ma za zadanie wzniecić robotnicze powstanie przeciwko uciskowi, będące zarazem formą wypowiedzenia na nowo wojny Templariuszom.

Twórcy zadbali o oddanie wiktoriańskiego Londynu w najdrobniejszych szczegółach – w Assassin’s Creed: Syndicate nie tylko możemy znaleźć wiele sławnych obiektów (jak Pałac Westminsterski czy Katedra Św. Pawła), ale także poczuć specyficzny klimat stolicy Imperium Brytyjskiego.

Mechanika

Największą nowością w Assassin’s Creed: Syndicate na platformie PC, PS4 i XONE jest wprowadzenie dwójki grywalnych bohaterów – Jacobowi pomaga bowiem jego bliźniacza siostra Evie, stanowiąca dla niego dobrą przeciwwagę dzięki większemu rozsądkowi i spokojniejszemu charakterowi. Misje fabularne przechodzimy naprzemiennie jedną lub drugą postacią (z przewagą zadań wykonywanych w skórze Jacoba), natomiast podczas swobodnej eksploracji możemy dowolnie przełączać się między nimi. Ponadto w walce mamy okazję korzystać z kilku nowych broni – laski ze szpadą, noża kukri, kastetu i rewolweru – oraz niedostępnych wcześniej ruchów, które czynią starcia szybszymi i brutalniejszymi niż do tej pory. Oprócz tego usprawniono mechanikę atakowania z ukrycia.

Istotnym elementem rozgrywki w Assassin’s Creed: Syndicate uczyniono kierowanie gangiem Jacoba. Korzystamy z niego do walki z londyńskimi plutokratami, zrealizowanej głównie w formie przejmowania kolejnych dzielnic, co nierzadko kończy się dużymi bijatykami między reprezentantami rywalizujących stronnictw. Nie brakuje też infiltrowania tajnych placówek nieprzyjaciół na różne sposoby.

Z rewolucją przemysłową wiąże się także zmienione podejście do przemieszczania się po świecie gry. W Assassin’s Creed: Syndicate po ulicach jeżdżą karoce, które gracz może kraść niczym w serii Grand Theft Auto, by następnie rozbijać się nimi po mieście. Podróże po Londynie ułatwiają też pociągi. Innowacji nie zabrakło również w temacie parkouru – Jacob został wyposażony w wystrzeliwaną linę z hakiem, która umożliwia mu błyskawiczne przedostawanie się na dachy, a także sprawne ślizganie się od ściany do ściany ponad poziomem ulic.

Rzecz jasna, oprócz misji głównego wątku fabularnego i aktywności wymienionych powyżej, w Assassin’s Creed: Syndicate nie brakuje także zupełnie opcjonalnych minigier, takich jak hazard w pubach czy uliczne wyścigi karocami.

Tryby gry

Assassin’s Creed: Syndicate na PC, PS4 i XONE jest grą nastawioną wyłącznie na rozgrywkę dla pojedynczego gracza. Zrezygnowano zarówno z jakiejkolwiek formy rywalizacyjnej zabawy wieloosobowej, jak i trybu kooperacji.

Kwestie techniczne

Podobnie jak poprzednia odsłona (Unity), Assassin’s Creed: Syndicate na platformie PC, PS4 i XONE powstało na zmodernizowanej wersji silnika Anvil, opracowanej z myślą o platformach sprzętowych ósmej generacji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7,5 / 10 na podstawie 2807 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 6,2 / 10 na podstawie 3232 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 159,90 PLN

Gry podobne do Assassin's Creed: Syndicate

Klasyfikacja PEGI Assassin's Creed: Syndicate

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Syndicate

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7 3770 3.5 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 760/Radeon R9 280X lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5 2400 2.5 GHz/AMD FX-6350 3.9 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon R9 270 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit

Recenzja gry Assassin's Creed: Syndicate na PC - czy GTX 970 wystarczy na ultra?

Recenzja 22 listopada 2015, 16:42

Przyglądając się różnicom w poziomie graficznym pomiędzy PC z ustawieniami ultra i średnimi, a konsolowym standardem z PlayStation 4 trudno raczej nie dojść do wniosku, że gra nie należy do zoptymalizowanych najlepiej, skoro na tej klasy sprzęcie, gdzie sama karta graficzna kosztuje tyle ile cała konsola, gra ma autentyczne problemy z zapewnieniem komfortowej jakości zabawy na najwyższych ustawieniach. Zadziwiające jest to o tyle, że w czasie zabawy korzystałem z wygładzania TXAA, czyli technologii stworzonej i wychwalanej pod niebiosa przez Nvidię, producenta karty graficznej.

PC
PS4
XONE