Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCWiiUX360PS3
Okładka Darksiders II (X360)

Darksiders II

Sequel wydanej w 2010 roku gry akcji Darksiders, autorstwa studia deweloperskiego Vigil Games. Fabuła Darksiders II przedstawia perypetie kolejnego z apokaliptycznych jeźdźców – Śmierci.

Akcji | TPP | hack'and'slash | sandbox | elementy RPG | przygodowe gry akcji

Darksiders II to kontynuacja ciepło przyjętej gry stanowiącej połączenie elementów akcji z gatunkiem RPG. Wykonawcą projektu po raz drugi jest studio Vigil Games założone przez słynnego Joego Madureirę – autora tak znanych serii komiksów jak X-men, The Ultimates czy Battle Chasers.

Fabuła gry nawiązuje bezpośrednio do części pierwszej. Ponownie mamy do czynienia z wariacją na temat Apokalipsy św. Jana, zaś całą historię dane jest nam przeżywać z perspektywy jednego z zapowiedzianych przez ewangelistę Czterech Jeźdźców - Śmierci. Nasz podopieczny zaczyna swoją przygodę w zaświatach, gdzie próbuje dowiedzieć się, jak może pomóc Wojnie, który – jak wiemy z pierwszej części – nieźle narozrabiał. Szybszemu i zwinniejszemu Śmierci w pokonywaniu świata towarzyszy wierny rumak Rozpacz oraz wrona Proch.

W stosunku do pierwszej odsłony Darksiders autorzy położyli większy nacisk na wielkość i różnorodność przemierzanych obszarów. Są to między innymi posępne ruiny pradawnych konstrukcji, tereny leśne, obszary skute lodem, siedliska aniołów oraz pieczary demonów. Mamy teraz do czynienia z czterokrotnie większym światem niż poprzednio, a każda z przemierzanych lokacji zawiera tyle podziemi ile cała pierwsza część. Śmierć, zwinny niczym bohater serii Prince of Persia, pokonuje przeszkody w iście akrobatycznym stylu. Stawiane przed nim zadania podzielono na główne i poboczne. Te pierwsze popychają fabułę do przodu, a drugie pozwalają na odkrycie ukrytych miejsc i pozyskanie szczególnie rzadkich artefaktów. Wzorem chociażby gry Castlevania: Lords of Shadow dostęp do wielu miejscówek staje się możliwy dopiero po odblokowaniu ściśle określonych umiejętności sterowanej postaci. Śmierć w trakcie swojej krucjaty pozyskuje między innymi specjalny uchwyt do łapania się interaktywnych zaczepów, czy też dowiaduje się w jaki sposób aktywować portale i dzielić swoją duszę na dwie oddzielnie kontrolowane połówki.

Przeciwności jakie Śmierć napotyka na swojej drodze to z jednej strony różnego rodzaju zagadki logiczne, z drugiej hordy przeciwników, z których najtrudniejsi wymagają przemyślanego i sprytnego działania. Wypadający z zabitych wrogów losowy sprzęt, system cech i statystyk oraz możliwość ustalenia umiejętności pod własne preferencje, a także dobrania sprzętu pasującego do indywidualnego stylu rozgrywki nadają grze mocnej nuty RPG.

Darksiders II posiada nieco lepszą grafikę, niż to miało miejsce w części pierwszej. Autorzy popracowali nad widowiskowością oprawy audiowizualnej, poprawili też m.in. efekty specjalne, dźwięk i oświetlenie. Nad artystyczną stroną projektu po raz kolejny czuwał sam Joe Madureira. Za oprawę muzyczną gry odpowiada z kolei światowej klasy duński kompozytor Jesper Kyd, który w przeszłości zasłynął dzięki soundtrackom do takich produkcji jak Hitman: Contracts, Assassin's Creed czy Borderlands.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,4 / 10 na podstawie 1886 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,8 / 10 na podstawie 1175 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 229,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Darksiders II

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Darksiders II

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core 2.7 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 20 GB HDD, Windows XP/Vista(SP1)/7, łącze internetowe

Recenzja gry Darksiders II - igraj ze Śmiercią

Recenzja 17 sierpnia 2012, 13:02

Oprócz zajmowania się głównymi questami na Śmierć czeka też mnóstwo zadań pobocznych, zlecanych głównie przez napotykane postacie niezależne. Misje te bywają bardzo ciekawe, oferując nawet opcjonalne lochy i bossów, ale zdarzają się też typowe zapchajdziury, w których chodzi jedynie o odnalezienie dobrze poukrywanych sekretów. Na koniec warto wreszcie wspomnieć o Tyglu, na którym w kontrolowanych warunkach staczamy kolejne walki, dążąc do zdobywania cennych nagród rzeczowych. Wszystko to sprawia, że ukończenie gry w stu procentach to kwestia kilkudziesięciu godzin.

X360
PS3
PC
WiiU