40. sandbox
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 40. Najpopularniejsze gry o tematyce sandbox.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
State of Decay: Lifeline
Akcji 30 maja 2014
Pierwsze duże rozszerzenie do popularnej, survivalowej gry akcji State Of Decay. Ta sandboksowa produkcja studia Undead Labs przenosi nas do postapokaliptycznego świata opanowanego przez epidemię zombie i stawia przed nami zadanie odbudowania podupadłego społeczeństwa. Wraz z dodatkiem otrzymujemy nową, kilkugodzinną kampanię, opowiadającą odrębną historię fabularną. Akcja gry toczy się w niewielkim miasteczku Denforth, do którego zostajemy wysłani z misją ocalenia przebywających tam naukowców.
Lucius II: The Prophecy
Przygodowe 13 lutego 2015
Kontynuacja oryginalnej gry przygodowej studia Siver Games z 2012 roku, w której po raz kolejny przejmujemy kontrolę nad sześcioletnim chłopcem, będącym w rzeczywistości synem samego Lucyfera. Fabuła gry jest bezpośrednią kontynuacją wydarzeń znanych z pierwowzoru. Jako jedyny ocalały z rzezi w rodzinnej rezydencji, Lucius trafia do szpitala psychiatrycznego w miasteczku Ludlow, gdzie, początkowo pozbawiony swoich nadprzyrodzonych zdolności, rozpoczyna kolejną masakrę.
Triad Wars
Akcji prace wstrzymane
Ukierunkowana na zabawę w trybie multiplayer, trzecioosobowa gra akcji będąca sieciową kontynuacją bestsellerowego Sleeping Dogs. Za powstanie gry odpowiada to samo studio deweloperskie United Front Games. W odróżnieniu od pierwowzoru, w grze nie wcielamy się w stróża prawa, ale w członka Triady, a naszym zadaniem jest zwerbowanie gangu i budowa własnego przestępczego imperium.
Assassin's Creed III: Tyrania króla Waszyngtona - Odkupienie
Akcji 23 kwietnia 2013
Finałowy epizod rozszerzenia Tyrania Króla Waszyngtona, wprowadzającego całkiem nową kampanię fabularną do trzeciej części bestsellerowej serii Assassin’s Creed firmy Ubisoft. Dodatek rozprowadzany w naszym kraju jako Odkupienie lub Zbawienie (ang. The Redemption) wieńczy zapoczątkowaną w dwóch poprzednich rozszerzeniach historię, w której bohater gry, Connor, stawia czoła opętanemu żądzą władzy Jerzemu Waszyngtonowi.
Dangerous
RPG 1 stycznia 2012
Dangerous to utrzymana w konwencji spcae-opery sandboksowa gra action-RPG z elementami kosmicznego symulatora. Gracz wciela się w rolę oswobodzonego więźnia o mrocznej przeszłości, który może uratować wszechświat lub przyczynić się do jego zniszczenia. Tytuł wyprodukowany został przez niezależne studio Binary Helix.
Edge of Space
Akcji 17 września 2015
Opracowany przez niezależne studio HandyMan platformowy sandboks, osadzony w klimacie science fiction i przypominający pod względem mechaniki popularną Terrarię. Gracze wcielają się w członków załogi statku ArkCo, którzy po przebudzeniu z kriogenicznego snu odkrywają, że ich jednostka dotarła do tajemniczego zakątka galaktyki, przypominającego ziemski Trójkąt Bermudzki. Rozgrywka toczy się w otwartym, losowo generowanym świecie, a głównym zadaniem graczy jest przeżycie.
TUG
Akcji jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 15 lipca 2013)
Sandboksowa gra łącząca elementy craftingu, survivalu i MMORPG. Brak klasycznego wątku fabularnego TUG rekompensuje pełną swobodą w kreowaniu ogromnego, generowanego proceduralnie świata i wpływaniu na losy kierowanej przez nas postaci.
Guncraft
Akcji 11 lipca 2013
Połączenie sandboksowej gry w stylu Minecraft z pierwszoosobową strzelaniną (FPP). Gracze mają możliwość produkowania przedmiotów, transformowania przestrzeni i konstruowania dowolnych obiektów na sporych rozmiarów planszach, a następnie pojedynkowania się z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami. Tytuł wyprodukowany został przez niezależne studio Exato Game.
Landmark
Symulacje 10 czerwca 2016
Sieciowy sandboks osadzony w uniwersum popularnej gry MMO EverQuest i stanowiący niejako poboczną produkcję, powstałą przy okazji prac nad oficjalną kontynuacją serii. Twórcy z Daybreak Game Company oddają do dyspozycji graczy ogromny, otwarty świat, który może być dowolnie kreowany i rozwijany wedle uznania graczy.
Jon Shafer's At the Gates
Strategiczne 23 stycznia 2019
Turowa gra strategiczna studia Conifer Games, na którego czele stanął Jon Shafer – jeden z głównych projektantów Sid Meier’s Civilization V. Akcja gry At the Gates toczy się w schyłkowym okresie panowania Imperium Rzymskiego, a gracze obejmują kontrolę nad niewielkim barbarzyńskim plemieniem, które pragnie wykorzystać gasnącą potęgę mocarstwa do osiągnięcia dominującej pozycji w Europie. Całą zabawę rozpoczynamy z niewielkim zapleczem, eksplorując niegościnne ziemie i gromadząc surowce.
Disney Infinity
Zręcznościowe 18 sierpnia 2013
Disney Infinity to gra zręcznościowa, w której pojawiają się najsłynniejsze postacie i światy z filmów wytwórni Disney i Pixar. Produkcja pozwala tworzyć własne poziomy w oparciu o wybrane elementy bajkowych marek. Gra wymaga do działania specjalnej stacji dokującej, na której umieszcza się postacie, jakimi chcemy sterować. Bawić się można samemu lub ze znajomymi w trybie wieloosobowym.
Evochron Legends
Symulacje 5 lutego 2009
Kolejna odsłona symulatora kosmicznego skupiającego się na zapewnieniu graczom jak największej swobody. Zasiadamy za sterami własnego statku i wykonujemy szereg zleceń obejmujących między innymi eliminowanie ściganych listem gończym pilotów, wydobywanie surowców czy handel. W każdym momencie możemy przełączyć się do trybu wieloosobowego i wykorzystać doświadczenie oraz zdobyte wyposażenie podczas walki lub współpracy z innymi graczami.
Windforge
Zręcznościowe 11 marca 2014
Dwuwymiarowa platformówka z otwartą rozgrywką i motywem wydobywania surowców oraz konstruowania własnych pojazdów, czy budynków. W grze eksplorujemy powietrzny świat złożony z wysp w poszukiwaniu minerałów. Całość przypomina więc popularną Terrarię, ale operuje znacznie ładniejszą grafiką i paroma autorskimi pomysłami.
Kingdoms of Amalur: Reckoning - Teeth of Naros
RPG 17 kwietnia 2012
Drugie rozszerzenie DLC do osadzonego w realiach fantasy, trzecioosobowego RPG-a akcji Kingdoms of Amalur: Reckoning autorstwa 38 Studios oraz Big Huge Games. Fabuła dodatku Teeth of Naros osnuta została wokół zamieszkującej tytułową krainę rasy potężnych i zagadkowych Kolosów, a w trakcie przygody niejaka Secandra wraz z grupą wojowników zwraca się do głównego bohatera z prośbą o pomoc w rozwikłaniu związanej z nimi zagadki.
Upvoid Miner
Akcji prace wstrzymane
Wzorowany na przebojowym Minecrafcie, klasyczny sandboks FPP z nieograniczoną swobodą eksploracji i kształtowania świata. Grę wyróżnia wysokiej jakości oprawa, stworzona na autorskim silniku, który dzięki technologii voxeli w realistyczny sposób odwzorowuje zmiany w ukształtowaniu terenu.
Darkout
Przygodowe 8 lutego 2013
Oryginalna sandboksowa gra platformowa, w której zmuszeni jesteśmy do przetrwania na obcej i nieprzyjaznej planecie. Koncepcja gry zakłada twórcze wykorzystanie systemu rzemiosła, celem tworzenia nowych przedmiotów, broni i technologii. Istotną rolę odgrywa też mechanika światła i cienia, która pozwoli nam przetrwać niejedno spotkanie z wrogo nastawionymi mrocznymi istotami.
Northern Shadow
RPG prace wstrzymane
Northern Shadow to koktajl RPG-a i strategii, który pozwala zarówno na swobodą eksplorację świata fantasy z perspektywy pierwszoosobowej, jak i rozbudowę własnego państwa-miasta, toczenie wojen oraz zawiązywanie stosunków handlowych i dyplomatycznych z sąsiednimi nacjami.
Galactic Princess
Strategiczne jeszcze nie ogłoszona
Galactic Princess to opracowana przez zespół Cecly kosmiczna strategia z dużym otwartym światem, który w niczym nie ogranicza swobody poczynań gracza. Produkcja utrzymana jest w klimatach retro, zarówno pod względem pełnej pikseli grafiki, jak i fabuły, która wzorowana jest na starych filmach science-fiction.
Cities XL 2011
Strategiczne 14 października 2010
Kolejna odsłona serii strategicznej o budowaniu i zarządzaniu miastami. Tym razem twórcy zrezygnowali z trybu online, aby w pełni skupić się na rozgrywce solowej. Gra pozwala zbudować od podstaw własną metropolię w dowolnym miejscu na świecie lub podjąć jeden z gotowych scenariuszy. Podczas zabawy musimy dynamiczne rozwijać aglomerację i dbać o zadowolenie mieszkańców.
EverQuest Next
RPG prace wstrzymane
Trzecia odsłona serii popularnych gier MMO, stanowiąca zarazem nowe spojrzenie na cykl. Gra wyprodukowana została przez firmę Sony Online Entertainment i dystrybuowana jest w oparciu o model biznesowy free-to-play (za darmo) z opcją mikropłatności. Gracze mają okazję ponownie przenieść się do fantastycznej krainy Norrath, by poznać ponad 10 tysięcy lat jej historii.
SimCity Społeczności: Na wakacjach
Strategiczne 24 czerwca 2008
Destinations jest pierwszym dodatkiem do SimCity Societies, ekonomicznej strategii, w której wcielamy się w rolę burmistrza zarządzającego wszystkimi aspektami nowopowstałej metropolii.
Cities XL 2012
Strategiczne 20 października 2011
Strategia ekonomiczna, w której zarządzamy wszystkimi najważniejszymi aspektami funkcjonowania wnoszonej przez nas metropolii. Celem zabawy jest zbudowanie jak najbardziej zbliżonego do ideału miasta, którego mieszkańcy wiodą sielskie życie, płacąc niskie podatki, nie przejmując się porannymi korkami, kolejkami w przychodni i zanieczyszczeniem powietrza.
Fortress Craft
Logiczne 8 kwietnia 2011
Fortress Craft to wyprodukowana przez studio deweloperskie ProjectorGames gra logiczna, stanowiąca "konkurencję" dla kultowego Minecrafta. Gracze otrzymują zestaw narzędzi i przy pomocy swoich xboksowych awatarów mogą niemal dowolnie transformować wirtualny świat, drążąc tunele, wznosząc budynki oraz rzeźbiąc teren. Istotnym aspektem zabawy jest możliwość goszczenia w swoim dziele postaci kierowanych przez znajomych z usługi Xbox Live.
SimCity DS
Strategiczne 19 czerwca 2007
SimCity DS to strategia ekonomiczna, przygotowana wyłącznie z myślą o posiadaczach dwuekranowej konsoli ze stajni Nintendo. Należy ona do znanego cyklu, traktującego o budowie i rozwoju miasta. Owa pozycja powstała na bazie opublikowanej w styczniu 1999 roku gry SimCity 3000, aczkolwiek nie stanowi jej stuprocentowej konwersji.