54. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 54. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Arena Wars
Strategiczne 16 lipca 2004
Arena Wars to gra przeznaczona głównie do rozgrywek wieloosobowych, chociaż i miłośnicy gry w pojedynkę znajdą tu coś dla siebie. Gra łączy w sobie najważniejsze zasady i podejście do rozgrywki wzięte z RTSów oraz szybką akcję znaną z shooterów, na którą twórcy gry położyli nacisk.

Hegemony: Philip of Macedon
Strategiczne 10 maja 2010
Epicka strategia odtwarzająca podboje Filipa Macedońskiego. Rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym i koncentruje się realistycznym odwzorowaniu kampanii wojennych tytułowego wodza. Gra nie rozdziela sfery strategicznej od taktycznej. W każdym momencie możemy oddalić kamerę znad pola bitwy aż do pułapu, na którym widoczne jest całe dostępne terytorium.

African Alliance
Strategiczne prace wstrzymane
African Alliance to gra taktyczna, której akcja toczy się w małym afrykańskim państewku rządzonym twardą pięścią przez apodyktycznego dyktatora. Kraj zostaje pogrążony w chaosie, sytuacja jest na tyle poważna, iż niezbędna jest interwencja i pomoc humanitarna Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Take Command: 2nd Manassas
Strategiczne 18 kwietnia 2006
Druga gra ze strategicznej serii Take Command zespołu developerskiego MadMinute Games. Poprzednik, znany pod tytułem Take Command: Civil War Bull Run, był debiutanckim projektem tego zespołu i z marszu zdobył uznanie w oczach fanów i serwisów branżowych.

Darwinia
Strategiczne 4 marca 2005
Darwinia to jedyna w swoim rodzaju gra strategiczna (RTS), przygotowana przez zespół Introversion Software. Głównymi bohaterami programu są Darwinianie, dwuwymiarowe sprite’y z gier video, które muszą chronić się przed atakami różnych wirusów i robaków.

Goblin Commander: Unleash the Horde
Strategiczne 11 listopada 2003
Mag Fraziel zaginął w tajemniczych okolicznościach. Niedługo później 5 klanów goblinów zamieszkujących planetę Ogriss rozpoczęło bratobójczą wojnę. Czym prędzej łap za pad i zaprowadź względny porządek. Przy czym nie zapomnij rozwiązać zagadkę zniknięcia czarnoksiężnika.

History Channel's Crusades: Quest for Power
Strategiczne 11 listopada 2003
Crusades: Quest for Power to jedna z historycznych strategii czasu rzeczywistego wchodząca w skład wydawanej przez Activision Value serii The History Channel (licencja popularnego kanału telewizyjnego).

Star Trek: Tactical Assault
Strategiczne 3 października 2006
Star Trek: Tactical Assault jest pierwszą grą, związaną ze światem Gwiezdnej Wędrówki, przeznaczoną dla konsol kieszonkowych nowego typu (PlayStation Portable i Nintendo DS). Za developing omawianej pozycji, powstałej z okazji czterdziestych urodzin wspomnianego uniwersum, odpowiadają pracownicy studia Quicksilver Software.

PSI: Syberian Conflict
Strategiczne 3 marca 2006
PSI: Syberian Conflict to strategia czasu rzeczywistego z elementami gier fabularnych, stworzona przez dość młode studio developerskie, Wireframe Dreams, które na rynku pojawiło się za sprawą mini-gry Sherlog. Można więc powiedzieć, iż PSI to pierwszy komercyjny produkt, który wyszedł z ich rąk.

Generation of Chaos
Strategiczne 28 lutego 2006
Strategia na konsolę przenośną? Czemu nie! Z taką koncepcją wyszła firma Nippon Ichi Software z Japonii, podejmując się stworzenia gry Generation of Chaos. Produkt twórców z Kraju Kwitnącej Wiśni oprócz swojego taktycznego charakteru, posiada jednak także wiele elementów gatunku cRPG, które zdecydowanie uatrakcyjniają rozgrywkę.

Savage 2: A Tortured Soul
Strategiczne 16 stycznia 2008
Sequel Savage: The Battle for Newerth, czyli oryginalnej mieszaniny strategii, gry akcji i elementów cRPG, dedykowanej zespołowym potyczkom wieloosobowym, która zadebiutowała w roku 2003.

Gang War: The Urban Gang Simulator
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego, której tematyką jest walka o wpływy w mieście, przy wykorzystaniu do tego celu zorganizowanych grup przestępczych, zwanych potocznie gangami.

Mission Kursk
Strategiczne 19 października 2005
Mission Kursk to kolejne nieoficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego Blitzkrieg, jakie przygotowała brytyjska firma Active Gaming, odpowiedzialna również za stworzenie Mission Barbarossa.

Hearts of Iron 2: Złota Edycja
Strategiczne 16 czerwca 2006
Hearts of Iron 2: Złota Edycja to specjalne wydanie popularnej, wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS) studia Paradox Interactive. W pakiecie znalazły się bazowa gra oraz oficjalne rozszerzenie Hearts of Iron 2: Doomsday. Staraniem rodzimego dystrybutora - firmy Cenega Poland - oba tytuły przygotowane zostały w polskiej wersji językowej.

Shadows of War
Strategiczne 10 października 2006
Jest rok 1936. Europa wciąż liże rany zadane w trakcie największej wojny w dziejach ludzkości. Tymczasem w centrum Starego Kontynentu pojawia się nowy wróg, który może zburzyć z trudem utrzymywany porządek na świecie. Jeśli nikt nie powstrzyma zagrożenia, konsekwencje nowego, globalnego konfliktu odmienią na zawsze losy wielu narodów.

Genesis Rising: The Universal Crusade
Strategiczne 20 marca 2007
Genesis Rising: The Universal Crusade studia Metamorf to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywana w trójwymiarowym otoczeniu oraz posiadająca naleciałości właściwe grom cRPG i przygodówkom.

The Show
Strategiczne 23 lutego 2007
The Show to rasowa strategia czasu rzeczywistego, w której przenosimy się do Kalifornii końca XXI wieku i natychmiast dowiadujemy się, iż zaszły tam poważne zmiany.

Steam Brigade
Strategiczne 24 lutego 2006
Steam Brigade to nietypowa gra strategiczna, stworzona przez niezależne studio developerskie Pedestrian Entertainment i znajdujące się w szerokiej ofercie polskiego dystrybutora Nicolas Games.

Hearts of Iron Anthology
Strategiczne 30 sierpnia 2007
Kompletny zestaw, w skład którego wchodzą cztery produkty. Są to przede wszystkim dwie pierwsze części serii "Hearts of Iron". Ponadto możemy liczyć na samodzielny dodatek "Doomsday" oraz booster pack "Armageddon".

Black & White Creatures
Strategiczne prace wstrzymane
Black & White Creatures to kolejna strategia, traktująca o walce dobra i złem. Pozycja ta pochodzi ze firmy Lionhead Studios i jest konsolowym odsłoną znanej z komputerów osobistych serii Black & White. Akcja rozgrywa się w czasie rzeczywistym, a użytkownik staje się bogiem, decydującym czy mieszkańcy okolicznych wiosek powinni go kochać czy też nienawidzić.

Arena Wars Reloaded
Strategiczne 22 czerwca 2007
Arena Wars Reloaded to druga część opracowanej przez studio exDream Entertainment i wydanej w 2004 roku gry Arena Wars, która łączy w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego oraz dynamicznej strzelaniny. Produkcja zachowała większość zasad rozgrywki znanych z poprzedniej odsłony, a główne zmiany developerzy poczynili w warstwie wizualnej i silniku gry.

Multiwinia: Survival of the Flattest
Strategiczne 19 września 2008
Multiwinia to produkt brytyjskiej firmy Introversion Software, który został opracowany na bazie opublikowanej w 2005 roku gry Darwinia. Nowy program koncentruje się w głównej mierze nad rozgrywką wieloosobową, choć i zwolennicy rywalizacji z komputerowym przeciwnikiem znajdą tu coś dla siebie.

Depths of Peril
Strategiczne 5 września 2007
Depths of Peril to program będący ciekawą miksturą gier z gatunku strategii i zręcznościowych cRPG, stworzoną przez niezależne studio developerskie Soldak Entertainment.

Windchaser
Strategiczne 8 maja 2008
Windchaser to przygotowana przez ekipę deweloperską studia Chimera Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktycznymi i cRPG. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Ensai, w którym magia miesza się z techniką. Gracz wciela się w obdarzonego wielką mocą młodego adepta sztuk magicznych - Ioana. Rozgrywka nastawiona jest na walkę taktyczną i odpowiednie przygotowanie drużyny do starć z przeciwnikami.