35. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 35. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Myth: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Myth: Antologia to zestaw gier z popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio deweloperskie Mumbo Jumbo. W pakiecie znalazły się: Myth: Upadli Władcy, Myth II: Duszożerca, Myth II: Chimera oraz Myth III: The Wolf Age. Dodatkowym atutem zestawu są dziesiątki scenariuszy stworzonych przez fanów serii.

Stalingrad (2005)
Strategiczne 11 marca 2005
Stalingrad to gra strategiczna czasu rzeczywistego, dokładnie odwzorowująca jedną z najsłynniejszych operacji II Wojny Światowej (17 lipca 1942 – 2 lutego 1943). Developerzy wprowadzili do własnego dzieła parę odrębnych kampanii bitewnych: pierwsza poświęcona działaniom niemieckiego Wehrmachtu, a druga traktująca o poczynaniach sił Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich.

Stronghold (1993)
Strategiczne 4 grudnia 1993
Stronghold (1993) to klasyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stormfront. Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. Gracz wciela się we władcę krainy, a jego zadaniem jest wybudowanie silnej twierdzy, która oparłaby się atakom wroga, a jednocześnie stanowiła prężny ośrodek handlu i gospodarki.

Seven Kingdoms: Conquest
Strategiczne 14 marca 2008
Seven Kingdoms: Conquest jest trzecią odsłoną cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio Enlight Software przy współpracy z Infinite Interactive. Fabuła gry przedstawia trwający 6 tys. lat konflikt pomiędzy ludźmi i demonami. Gracz sam decyduje o tym, którą rasę poprowadzi ku zwycięstwu. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami serii twórcy zdecydowali się umniejszyć aspekt gospodarczy na rzecz bardziej widowiskowej i emocjonującej walki.

Horde: The Northern Wind
Strategiczne 3 listopada 1999
Horde: The Northern Wind to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.

Tribal Trouble
Strategiczne 21 marca 2005
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się na tropikalnych wyspach i utrzymana w bajkowej konwencji. Gra przedstawia zmagania wojenne Wikingów z plemionami zamieszkującymi wyspy tropikalne.

Rush for Berlin
Strategiczne 26 maja 2006
Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).

War on Terror
Strategiczne 17 marca 2006
War on Terror to strategia czasu rzeczywistego, która przenosi graczy w niedaleką przyszłość i pozwala im stoczyć szereg fikcyjnych konfliktów z wykorzystaniem najnowszego, głównie prototypowego uzbrojenia.

Far Gate
Strategiczne 12 września 2000
Podejmij się zadania polegającego na doprowadzeniu do ojczyzny opuszczonych kolonistów. Broń ich przed zakusami wrogów, wygrywaj kosmiczne pojedynki, a w końcu ukaraj tych, którzy ich zdradzili.

Outlive
Strategiczne 21 marca 2001
Futurystyczny RTS rozgrywający się w XXI wieku, gdy wyeksploatowana z surowców naturalnych Ziemia wysyła dwie różne wyprawy na bogatego w złoża Tytana. Odmienne frakcje ziemskie, zmodyfikowani genetycznie ludzie i mechaniczne cyborgi, zaczynają walczyć o prawo do ksieżyca Saturna.

Star Trek Starfleet Command: Orion Pirates
Strategiczne 13 lipca 2001
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach futurystycznej gwiezdnej serii Star Trek, która opowiada o walce ośmiu wielkich imperiów galaktycznych z niezwykle silnymi kartelami pirackimi.

Waterloo: Napoleon's Last Battle
Strategiczne 28 marca 2001
Gra strategiczna dająca nam unikalną możliwość pokierowania zarówno wojskami Francuskimi, Austriackimi, Pruskimi i Angielskimi w słynnej bitwie pod Waterloo.

Close Combat IV: Battle of the Bulge
Strategiczne 18 listopada 1999
Kontynuacja legendarnej juz serii wojennych gier strategicznych z okresu II wojny swiatowej, pochodzacych z firmy Atomic, znanej milosnikom strategii równiez z serii World at War i V for Victory.

Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm
Strategiczne 7 marca 2000
Rozszerzenie do gry Command & Conquer: Tiberian Sun, za którego opracowaniem stoi zespół Westwood Studios. Akcja add-onu toczy się po wydarzeniach opowiedzianych w podstawowej wersji produkcji – Bractwo Nod stara się odzyskać dawną siłę, wskrzeszając CABAL, czyli niezwykle zaawansowaną sztuczną inteligencję. Ta jednak sprzymierza się z siłami GDI, a po rozbudowie potężnej armii cyborgów niespodziewanie wypowiada wojnę obu frakcjom.

Total Annihilation Kingdoms: The Iron Plague
Strategiczne 28 lutego 2000
The Iron Plague to dodatek do Total Annihilation: Kingdoms, oferujący nowy świat zamieszkały przez cztery cywilizacje kontrolujące cztery żywioły: ziemię, ogień, powietrze i wodę.

Shogun: Total War Warlord Edition
Strategiczne 8 sierpnia 2001
Kompletne wydanie bestsellerowej gry strategicznej autorstwa studia Creative Assembly. W skład pakietu zatytułowanego Shogun: Total War – Warlord Edition wchodzi wydana w roku 2000 gra macierzysta oraz udostępniony rok później dodatek The Mongol Invasion. W Shogun: Total War gracz musi w trakcie rozbudowanej kampanii fabularnej zjednoczyć pod swoim panowaniem rozbite prowincje średniowiecznej Japonii, mając do dyspozycji historyczne jednostki z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Cultures: The Revenge of the Rain God
Strategiczne 20 kwietnia 2001
Dodatek do Cultures: Discovery of Vinland, rozszerzający grę o nową kampanię, siedem misji przeznaczonych do single player oraz wiele map do rozgrywki wieloosobowej.

Z
Strategiczne 21 marca 1996
Strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy do świata przyszłości, gdzie biorą udział w wojnie toczącej się pomiędzy dwoma stronnictwami robotów: Czerwonymi i Niebieskimi.

Total War II
Strategiczne 23 czerwca 2002
Drugi nieoficjalny dodatek do serii Sudden Strike, autorstwa niemieckiej firmy INtex Publishing GmbH. Wymaga jednie posiadania podstawowej wersji gry Sudden Strike.

Warrior Kings: Battles
Strategiczne 21 marca 2003
Oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Warrior Kings. Akcja toczy się 100 lat po wydarzeniach opisanych w podstawowej wersji gry. Po śmierci Artosa kraina Orbis straciła spójność polityczną i podzieliła się na szereg skłóconych ze sobą prowincji. Gracz ponownie musi wziąć sprawy w swoje ręce i zjednoczyć Orbis.

Micro Commandos
Strategiczne 28 czerwca 2002
Zabawna strategia czasu rzeczywistego pochodząca z firmy Monte Cristo, znanej m.in. z takich produkcji jak Economic War, Stardom: Your Quest for Fame, czy Airline Tycoon Evolution.

Tropico 6: Return to Nature
Strategiczne 6 marca 2025
Dziewiąty dodatek do strategii ekonomicznej z 2019 roku, poświęcony tematyce ekologii. Tropico 6: Return to Nature przynosi nową wartość i scenariusz, 15 budynków i innych obiektów (na czele z cudem świata Biggdrasilem), 3 edykty, tematyczny strój oraz 4 statuetki.

Nebulous: Fleet Command
Strategiczne 11 lutego 2022
Nebulous: Fleet Command to bitewny RTS, który pozwala rozgrywać starcia statków kosmicznych. Gra oferuje rozbudowany system potyczek i zniszczeń oraz starcia w pełnym 3D, a kluczową rolę odgrywa tutaj wykorzystywanie sonarów do odkrywania posunięć wroga i składu jego floty.

Hearts of Iron IV: Arms Against Tyranny
Strategiczne 10 października 2023
Ósmy duży dodatek do strategii pod tytułem Hearts of Iron IV. Rozszerzenie Hearts of Iron IV: Arms Against Tyranny skupia się na czterech krajach północy – Finlandii, Norwegii, Danii oraz Szwecji – które poszukują własnego sposobu na przetrwanie wojennej pożogi.