Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Sekrety największego erpega tego roku. Poradnik do gry Divinity: Original Sin II zawiera m.in. opis mechanizmów rozgrywki, porady ogólne, listę i sposób rozwiązania wszystkich zadań, a także polecane buildy postaci i składy drużyny.

Poradnik w trakcie budowy. Cierpliwości!

Poniższy nieoficjalny poradnik do Divinity: Original Sin II stanowi kompletny zbiór najważniejszych porad przydatnych na początku rozgrywki oraz w trakcie realizowania zadań fabularnych. Znajdziesz tutaj pomocne informacje na każdym etapie rozgrywki, niezależnie od tego, czy jesteś wytrawnym graczem, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z grami komputerowymi.

Teleportacja do kluczowych porad:

  1. Opis przejścia Fort Joy - pierwsza duża lokacja w grze;
  2. Którą rasę wybrać?
  3. Tworzenie bohatera - jak stworzyć wymarzoną postać?
  4. Jak uratować czarnego kota? - odsłaniamy tajemnicę.
  5. Czego NIE robić w Divinity: Original Sin 2? - rzeczy, które wpędzą cię do grobu.

Poszczególne rozdziały dostarczą ci wielu przydatnych informacji dotyczących przebiegu gry, sterowania, obsługi interfejsu i prowadzenia walki. W poradniku znajdziesz też szereg wskazówek związanych z wyborem lub tworzeniem własnego bohatera, ze szczególnym naciskiem na wyjaśnienie poszczególnych atrybutów i modyfikatorów. Dla twojej wygody wszystkie najistotniejsze porady zostaną zebrane w rozdziale "porady ogólne".

Szczególnie ważną częścią poradnika jest opis wszystkich zadań dostępnych w grze, zarówno związanych z głównym wątkiem fabularnym, jak i tych, które są opcjonalne. Integralną częścią solucji są ilustracje, które uwypuklają najważniejsze lokacje i ułatwiają nawigację w treści poradnika. Poza tym w dedykowanych rozdziałach znajdziesz mapy wszystkich lokacji, informacje dotyczące postaci niezależnych i dostępnego w grze ekwipunku.

Ważną częścią poradnika będzie bestiariusz oraz rozdziały poświęcone walce z bossami. W każdym przypadku poza podstawowymi informacjami, znajdziecie szereg porad, które ułatwią starcia.

Jaką ocenę wystawiliśmy Divinity: Original Sin 2?

Sprawdź nasze opinie o jednej z najważniejszych gier RPG 2017 roku.

Poradnik do gry Divinity: Original Sin II zawiera:

  1. instrukcję tworzenia własnego bohatera wraz ze wskazówkami ułatwiającymi personalizację;
  2. omówienie i wyjaśnienie wszelkich przeliczników i modyfikatorów wpływających na rozgrywkę;
  3. objaśnienie mechaniki rozgrywki i praw rządzących potyczkami;
  4. bogato ilustrowaną solucję dotyczącą wszystkich zadań głównych i pobocznych w grze;
  5. mapy wszystkich najważniejszych obszarów;
  6. rozdział "Tips & Tricks" skupiający wszystkie najistotniejsze uwagi oraz chwyty poniżej pasa;
  7. informacje o wszystkich postaciach niezależnych w grze;
  8. opis wszystkich elementów wyposażenia, które napotkasz w toku rozgrywki;
  9. porady dotyczące tworzenia własnego wyposażenia wraz z gotowymi recepturami;

Agnieszka Adamus & Jakub Bugielski (www.gry-online.pl)

Informacje o Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Autorzy : Łukasz Keczup Wiśniewski, Agnieszka aadamus Adamus, Jakub Bugielski

Poradnik zawiera : strony: 153, ilustracje: 488 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 4.

Przewodnik po grze

Ostatnia aktualizacja : 29 września 2017, odwiedź Przewodnik po grze

Opis przejścia

Poradnik jest gotowy w 40% . Ostatnia aktualizacja : 29 września 2017, odwiedź Opis przejścia

Popularne strony w Divinity: Original Sin II - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (93)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
27.09.2017 12:41
odpowiedz
1 odpowiedź
maxt79
1
Junior

Hej,
Mam pytanie - czy da się podczas gry sprawdzić jaka jest wybrana klasa bohatera(ów) ? Nigdzie tego nie mogę znaleźć, podobnie miałem przy pierwszej części - zapomniałem jaką wybrałem klasę i grałem do końca bez tej informacji :)

z góry dzięki za info. W necie też nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.

pzd

28.09.2017 10:21
odpowiedz
Sir klesk
172
...ślady jak sanek płoza

Mam pytanie - mozna jakos nauczyc sie zaklecia Bless? Albo moze jest gdzies przedmiot jak rekawice teleportacji tyle, ze z blogoslawienstwem? :D Napotkalem pewne świnie...

28.09.2017 10:48
odpowiedz
Jeyhard
15
Pretorianin

Czaru Bless nauczyć się możesz na dwa sposoby - wewnątrz Vault of Braccus Rex (zadanie The Vault of Braccus Rex), w pomieszczeniu za skarbcem jest pomnik, który cię "zagada" jak się zbliżysz i trafisz do miejsca, gdzie nauczysz się tego czaru.

Jak nie wykonasz tego zadania i nie wejdziesz do miejscówki Braccusa, wystarczy udać się na wschód od miejsca walki z Voidwoken-Deepdweller (sprawdź mapę [M1] w tym poradniku i punkt B16 żeby znaleźć miejsce) - tam też jest pomnik, wystarczy do niego zagadać i trafisz w miejsce, gdzie nauczysz się Bless.

edit: coś cienko u mnie z odpowiadaniem, ten post miał być odpowiedzią na post Sir kleska.

post wyedytowany przez Jeyhard 2017-09-28 10:49:20
28.09.2017 11:51
odpowiedz
1 odpowiedź
Wrocu
7
Legionista

@Jeyhard głupio gadasz. Początkowy wybór klasy ma znaczenie, może nie wielkie ale ma. Nie byłoby sensu tworzyć rozne klasy skoro i tak kazda ma to samo i sie robi postac pod siebie. Poczatkowy wybor klasy daje Ci stałe statystyki w zaleznosci jaką klase wybrales. Jesli dajmy na to dasz na maga, to juz od poczatku mag ma wiecej inteligencji i KAZDA klasa ma swoje dwa, lub nawet trzy skille klasowe jak i rasowe. Wiec trzeba wybierac z głową bo potem szkoda pkt na cos z czego sie krozystac nie bedzie jak i skilli.

Druga odpowiedz na Twoj komentarz odnosnie czaru Bless. Wszystko sie zgadza, ale jesli nie chce sie meczyc by go zdobyc, wystarczy po prostu robic glowne zadanie bo dzieki glownemu zadaniu dostaniesz czar Bless ktory i tak bedzie potrzebny do ukonczenia zadania glownego pozniej. Wiec tak czy siak go dostaniesz nie szukajac go samodzielnie.

28.09.2017 12:07
odpowiedz
Sir klesk
172
...ślady jak sanek płoza

Jeyhard - Ahh wielkie dzieki :) Vault of Braccus juz mam wyczyszczone... oprocz tego pomnika.
Zwiedzilem te lokacje jeszcze przed odnalezieniem Garetha i gdy pomnik przeniosl mnie w nowe, magiczne miejsce uznalem, ze chyba nie chce tam isc przed zdjeciem obrozy...

Nie chce czegos zbytnio przyspieszyc a mam wrazenie, ze pominalem caly watek wyprawy po bron przeciw Shriekerom... bo po prostu ja znalazlem szukajac skarbu w jaskini. :P

[edit]
Wrocu - Tobie tez dzieki za rade :)

post wyedytowany przez Sir klesk 2017-09-28 12:14:54
29.09.2017 13:00
odpowiedz
1 odpowiedź
Gordek
124
Generał

Znalazłem błąd w poradniku na:
http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1747&PART=3207

Opis jest to Hydrosophist, a tekst zaczyna się "Geomancer skupia..."

post wyedytowany przez Gordek 2017-09-29 13:00:30
29.09.2017 15:52
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sir klesk
172
...ślady jak sanek płoza

Quest The Purged Dragon - Uwolnilem smoka, pogadalem z nim a ten odlecial zapowiadajac ze kiedys mi pomoze... cos jeszcze z tym mozna zrobic w Fort Joy czy czesc druga dopiero po odplynieciu z wyspy?

Podobne pytanie o zadanie z Arena w Fort Joy. Pokonalem przeciwnikow na arenie, pogadalem z wszystkimi lacznie z kobitka, ktora moze zdjac obroze (i zdjela mi ja drugi raz pomimo, ze juz dawno usunal ja ktos inny, takie lekkie niedopatrzenie). NPC do ktorego odsyla quest log ma opcje dialogowa pozwalajaca na wyzwanie do walki kolejnego przeciwnika ale po jej wybraniu moge tylko odejsc. :P

A zeby nie bylo, ze tylko pytam - w poradniku piszecie, ze przy The Purged Dragon w jaskini wiedzmy trzeba albo miec zestawy do rozbrajania pulapek albo wziac dmg na klate i przez nie przebiec. Czesc pulapek mozna zestrzelic np. z kuszy a te rozpylajace gaz/ogien da sie na stale zastawic beczkami. :)

post wyedytowany przez Sir klesk 2017-09-29 15:54:24
30.09.2017 11:18
odpowiedz
1 odpowiedź
Kryptolog
2
Junior

Dalsze walki w arenach Fort Joy i Driftwood są dla trybu GM gdzie gra się ze znajomymi i ich właśnie wyzywa.

02.10.2017 14:25
odpowiedz
1 odpowiedź
roma164
3
Legionista

Nie ma opisu czarów ze szkoły summoning.
P.S. Dodam tylko, że wydaje mi się to najpotężniejsza szkoła magii.

post wyedytowany przez roma164 2017-10-02 15:48:39
03.10.2017 07:55
odpowiedz
Gordek
124
Generał

Nie wiem, czy można tutaj zgłaszać błędy w wersji anglojęzycznej poradnika na gamepressure.com, ale widzę, że w zadaniu The Shakedown nie zmieniono jeszcze opisu przy pomocy Elfce. W polskiej wersji jest informacja, że do walki nie dojdzie, a w tam "If you side with the girl, the goons will start a fight with you".

03.10.2017 08:48
odpowiedz
roma164
3
Legionista

W zadaniu The Elven Seer powinna być uwaga, że powinniśmy tam użyć zdolności spirit vision przed walką ponieważ jest tam parę zadań do wykonania, związanych z duchami.

03.10.2017 16:47
odpowiedz
1 odpowiedź
Sir klesk
172
...ślady jak sanek płoza

Jaki poziom maja nasi bohaterowie blizej konca gry? Optymistycznie zakladajac, ze czyscimy okolo 90% questów.

03.10.2017 18:54
odpowiedz
1 odpowiedź
Sir klesk
172
...ślady jak sanek płoza

Po walce z zawiazanymi oczami na arenie w Dritwood myslalem, ze teraz to juz tylko bedzie latwiej... i rzeczywiscie potyczki w grze staly sie na moment schematyczne, szczegolnie te z Voidwokenami. Ale ten moment minąl i nagle napotykam:
1.

spoiler start

Pięć strachow na wroble, zadajacych w jednej swojej turze 200-300dmg. Chyba trzecia walka w grze, w ktorej zuzylem scroll of ressurection... ale wazne ze jakos poszlo

spoiler stop

2.

spoiler start

Czarnego psa nekromante na cmentarzu. Jego koscisty golem ruszal sie jako pierwszy i zadawal po ~400dmg na jeden strzal i zawsze zabijal mi jedna postac. Mialem sie juz poddac ale mnie olsnilo kiedy zobaczylem, ze golem ma perka attack of opportunity... takze wystarczyl jeden czar mojego nekromanty i taktyka na kamikadze by skonczyc walke w jedna ture.

spoiler stop

3.

spoiler start

Zasadzka (jak sie domyslam na Red Princa) niedaleko obozu paladynow. To jest walka, ktorej na chwile obecna nie jestem w stanie rozgryzc. Moja druzyna jest na tym samym poziomie co wrogowie i troche sie wkurzam, ze jestem wobec nich bezsilny. Dwoch archerow i dwoch assasinow - wszyscy zaczynaja z cloakiem a Ci drudzy wyprowadzaja z niewidzialnosci combo po 500+ dmg zostawiajac mnie w polowie pierwszej tury z dwoma bohaterami. :D Troche sie obawiam, ze moglem skopac buildy ale tak na dobra sprawe wiekszosc walk wygrywam przy pierwszej probie... moze ktos ma jakies rady?

spoiler stop

post wyedytowany przez Sir klesk 2017-10-03 19:01:32
04.10.2017 13:10
odpowiedz
3 odpowiedzi
Hellmaker
186
Legend

Poprawka do poradnika

Unikalna cecha Undeada (Fane'a), to nie "Może kopać dziury bez pomocy łopaty (Shovel) - cecha każdej postaci rasy Lizard." - tylko możliwość używania Lockpick, bez użycia wytrychów. Fane (Undead) używa swoich kościstych paluszków :P
Nawiasem pisząc to rewelacyjna umiejętność - zaoszczędza kupę kasy na ewentualnym kupowaniu wytrychów, a też przynosi kupę kasy na sprzedawaniu znalezionych ;)

04.10.2017 14:32
odpowiedz
2 odpowiedzi
Jeyhard
15
Pretorianin

@Hellmaker dzięki za zwrócenie uwagi, coś się przy składaniu rozdziału mi pomieszało, bo info o Fane poszło do strony z Red Prince, a od jaszczurki do trupa. Dziwna sprawa :P Dzięki za info, zostanie poprawione. :)

post wyedytowany przez Jeyhard 2017-10-05 08:25:09
05.10.2017 12:05
odpowiedz
Gordek
124
Generał

Można też dodać w opisie czarnego kota uwagę, że należy uważać jakim bohaterem podchodzimy do niego po raz pierwszy.
Z moich obserwacji wynika, że kot "przyczepi" się do najbliższej postaci, u mnie podczepił się do Red Prince'a i jak zmieniłem skład drużyny, to kot niestety wrócił z jaszczurem na jego miejsce startowe.

06.10.2017 13:21
odpowiedz
1 odpowiedź
Hexor
2
Legionista

The Ugly Little Bird | Reaper's Coast
- ptak nazywa się FERNO a nie Fredo.

08.10.2017 10:38
odpowiedz
1 odpowiedź
Hexor
2
Legionista

A Hunter Of Wicked Things | Reaper's Coast

spoiler start

Po wykonaniu zadania (zrzut ekranu) Jahan dalej prosi aby udać się na wyspę. Więc zadanie może nie kończyć się jak w poradniku albo coś skopane jest.

spoiler stop

09.10.2017 08:08
odpowiedz
roma164
3
Legionista

Czy ktoś z redakcji mógłby podpytać twórców gry czy w dalszym ciągu nie maja w planach polskiej wersji językowej. Wiem że powstaje fanowska wersja spolszczenia, ale wydaje mi się, że im to zajmie bardzo dużo czasu. Będę wdzięczny za odpowiedź.

12.10.2017 12:02
odpowiedz
5 odpowiedzi
Aen
160
Anesthetize

Mam problem w Lunar Temple - Arbiter nie chce mnie dopuścić do próby, mówi że muszę się udać do biblioteki. W bibliotece otworzyłem co się dało, porozmawiałem z duchem kanclerza i dalej nie mogę uzyskać dostępu do, jak się domyślam, walki z

spoiler start

Alexandrem

spoiler stop

. Na necie piszą coś o potrzebie posiadania source wampirism? Sęk w tym że w ogóle nie mam takiej umiejętności, shriekerów rozwalałem purging wand. Czy ktoś wie co się stało?

12.10.2017 21:14
odpowiedz
1 odpowiedź
Sir klesk
172
...ślady jak sanek płoza

Zapomnialem, ze tez chcialem o cos zapytac.
Na cmentarzu w Reaper's Coast jest drzewo elfow przed ktorym rośnie kwiat.

spoiler start

Juz wiem z internetu, ze mozna jakos wejsc w interakcje z tym kwiatem i przeniesc sie w inne miejsce. Probowalem chyba kazdej szkoly magii, rozmawialem z trzema duchami elfów na miejscu i nic...

spoiler stop

co mi umyka? ;)

post wyedytowany przez Sir klesk 2017-10-12 21:16:43
13.10.2017 15:39
odpowiedz
Gordek
124
Generał

IMO można dodać do zadania Finding Emmie | Fort Joy, że jak przypadkiem opuścimy fort, to nie uda się zakończyć zadania bez walki.
Niby po wyjściu dostajemy informacje w dzienniku, że od teraz będzie atakowani po zauważeniu, ale na samym początku mnie to zdziwiło.

15.10.2017 16:25
odpowiedz
3 odpowiedzi
MANTISTIGER
5
Legionista

Mam problem kiedy ląduję pierwszy raz na Lady Vengeance to moja drużyna rozchodzi się po pokładzie i trzeba ją zrekrutować od nowa.Tylko nie mogę zrekrutować Sebille mówi że nie jest zainteresowana dalszą podróżą ze mną nie wiem czy to jakiś bug w grze czy źle wypełniłem qesty dla niej

16.10.2017 00:43
odpowiedz
Sir klesk
172
...ślady jak sanek płoza

Opuscilem Reaper's Coast zamykajac wszystko co mozliwe oprocz trzech questow. Z tego co czytam w internecie ludzie zgodzili sie, ze te zadania sa zbugowane. Nie mam watpliwosci co do Treated like cattle - quest zamknal sie z zapisem, ze nie odmienilem krów. Obie krowy odczarowalem, wiedzme zabilem i ... slepa uliczka.

Ciekawe natomiast jest czy A man and his dog i The three altars to rowniez niedokonczone zadania czy tez ich rozwiazanie nadal czeka na odkrycie. :) Szkoda by bylo zeby takie monstrum jak "Lamentujaca Abominacja" znalazlo sie w grze bez wiekszego celu...

Mam ochote zrushowac koncowke i zaczac od nowa solo albo z kims w duo party.
Wlasnie - graliscie juz z kims w duecie? Jak wrazenia? Nigdy nie gralem w takiego crpg w party i zastanawiam sie jak to wyglada. :)

16.10.2017 08:45
odpowiedz
2 odpowiedzi
Xazax44
0
Junior

Withermoore's Soul Jar ktoś wie jak wysokie loremaster ma być aby dostać z posągu element setu moja postać ma rozwinięte do 5 i ciągle brak możliwości dialogowych

17.10.2017 00:09
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sir klesk
172
...ślady jak sanek płoza

Co wybraliscie na Namless Isle -

spoiler start

pomoc Zakonowi w zabiciu Sallow One, czy Black Ring i zlecenie na glowe Alexadara? Ja wlasnie wpadlem na tajne wejscie do Akademii i wychodzi na to, ze mozna chyba olac obu Panow?

spoiler stop

19.10.2017 23:08
odpowiedz
Sir klesk
172
...ślady jak sanek płoza

Jak otworzyc skrzynie (screen) w pomieszczeniu zaraz obok miejsca

spoiler start

w ktorym po raz pierwszy spotykamy krolowa dwarfow. Scenka ze straznikiem, ktory odrazu nas zagaduje, a my ostatecznie ladujemy w dziurze pelnej kwasu - btw ciezka walka ale cale szczescie skill Dome of Protection jest troche OP. ;)

spoiler stop

Arx poki co jest w porzadku. Rzeczywiscie pojawily sie dziwne zadania, ktore zamykaly sie po 1-3 wpisach. Widze tez, ze sporo questów sie ze soba przeplata przez co czasami zapomne, ktory z nich akurat probuje posunac do przodu. :D Ale walki sa ciekawe (Isbeil / pajaki w kanalach). Doskwiera troche brak roznorodnosci otoczenia ale chociaz podziemia/kanaly sa poki co ok. :)

PS.
RIP

spoiler start

Lady Vengeance :(

spoiler stop

20.10.2017 19:21
odpowiedz
4 odpowiedzi
nocnawilczyca
0
Junior

Mam pytanko - sprzedalam przez przypadek laske z ta umiejetnoscia, co zabija shriekerow, i to chyba nawt jakiemus sprzedawcy z fort joy, a przeszlam dalej do reapers coast i okazalo sie ze tu tez sa shriekery...
jak myslicie zaczynac od poczatku gre? czy da sie przejsc jednak bez tej laski?
Nie rozumiem czemu przedmioty misji nei sa zablokowane do sprzedazy :/

21.10.2017 00:16
odpowiedz
1 odpowiedź
Sir klesk
172
...ślady jak sanek płoza

Hehe to chyba juz nawet wiem gdzie jestes ;) port w Blackpits? Tam rzeczywiscie do shriekerow nie da sie podejsc od frontu bo sa na podwyzszeniu i dysponuja zwiekszonym zasiegiem/polem widzenia. Poza tym jednym miejscem chyba nie bedzie juz problemow z zasiegiem. :) ale w razie co to tutaj rowniez mozna bylo sie najpierw bezpiecznie teleportowac za ich plecy i wtedy rzucic vampirism.

21.10.2017 00:33
odpowiedz
1 odpowiedź
Sir klesk
172
...ślady jak sanek płoza

Ja te walke musialem sobie troche ulatwic i jednym z patentow jest zajscie budynku od tylu, otworzenie drzwi i teleportowanie wiezniow spod nosa Magistrow - na szczescie lub ku wielkiemu rozczarowaniu nikt sie nie zorientuje. :D
Niestety to nie zalatwia sprawy bo shackle ktorych uzywa ten Magister wydaja sie miec nieskonczony zasieg... juz nie chcialo mi sie tego sprawdzac... ale na bank lapal w zasieg wiezniow, gdy stali na schodach przy tych dwoch shriekerach.
W kazdym razie wiezniowie byli bezpieczni przed innymi NPC, a ja staralem sie trzymac w CC/stunach goscia od lancuchow.

Ogolnie to byla dla mnie jedna z najbardziej upierdliwych walk w Reapers Coast i jedna z trzech ktore musialem odpuscic, podlevelowac i wrocic. :)

Edit
Znow zamiast odpowiedziec dodalem nowego posta. Ja lece spac, zachecam do dalszego zadawania pytan. Jezeli nie ja to na pewno odpowie ktos inny. :)

post wyedytowany przez Sir klesk 2017-10-21 00:40:50
Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
Divinity: Original Sin II - screen - 2017-09-15 - 355714Divinity: Original Sin II - screen - 2017-09-15 - 355713Divinity: Original Sin II - screen - 2017-09-15 - 355712Divinity: Original Sin II - screen - 2017-09-15 - 355711Divinity: Original Sin II - screen - 2017-09-15 - 355710Divinity: Original Sin II - screen - 2017-09-15 - 355709Divinity: Original Sin II - screen - 2017-09-15 - 355708Divinity: Original Sin II - screen - 2017-09-15 - 355707Divinity: Original Sin II - screen - 2017-09-15 - 355706