Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Fane | Bohaterowie fabularni w Divinity Original Sin 2 Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja

Jaką klasę postaci wybrać dla Fane'a? Dowiedz się wszystkiego o roli Fane'a w drużynie w Divinity: Original Sin 2.

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019

Druga w kolejności postać i zarazem jedyny nieumarły (Undead) który dołączyć może do drużyny (pod warunkiem, iż nie został on wybrany jako twoja główna postać). Znajdziesz go na niewielkiej polanie zlokalizowanej na wschód od plaży. W tym rozdziale znajdziesz informacje dotyczące samej postaci, dostępnych dla niej klas (i ich opisy), a także klas rekomendowanych w przypadku wyboru Fane'a jako postaci głównej lub kompana.

Fane i jego domyślna klasa postaci, Wizard. - Fane | Bohaterowie fabularni w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Fane i jego domyślna klasa postaci, Wizard.

Rekomendowana klasa postaci dla Fane'a

Fane sprawdza się najlepiej (zarówno jako towarzysz oraz jako postać główna) w roli:

  1. Inquisitor - z uwagi na fakt, iż jest on niewrażliwy na efekty krwawienia i trucizny, doskonale nadaje się do walki na pierwszej linii. W tej roli najlepiej sprawdza się klasa Inquisitor, która daje mu dodatkowo dostęp do Blood Sucker i Mosquito Swarm - pierwsza pozwoli mu wyleczyć się poprzez wchłonięcie pobliskiej kałuży krwi (którą sam tworzy raniąc wroga), druga z kolei uzdrowi go przy jednoczesnym zranieniu wroga.
  2. Rogue, Shadowblade, Wayfarer czy Ranger - wszystkie te klasy są nastawione na zadawanie obrażeń kosztem odporności, przez co bardzo szybko mogą zostać zabite przez wroga. Zdolność specjalna Play Dead jest tutaj nieoceniona - w razie kłopotów można ją aktywować, by wróg stracił postacią zainteresowanie i kontynuować walkę w kolejnej turze.

Informacje podstawowe

Nazwa

Opis

Płeć

Mężczyzna

Rasa

Nieumarły człowiek (Human Undead)

Tagi

Undead, Human, Male, Mystic, Scholar, Fane

Talenty

Undead - postać jest niewrażliwa na krwawienie i truciznę (otrzymywanie obrażeń od trucizny leczy ją), lecz normalne efekty uzdrawiające zadają jej obrażenia.

Ingenious - postać otrzymuje +2 do Inicjatywy i +5% szansy na trafienie krytyczne.

Unikalna cecha

Dzięki przedmiotowi Mask of the Shapeshifter może zmienić swoją rasę na Elf, Human, Dwarf czy Lizard. Dodatkowo, Fane ma możliwość otwierania zamków bez korzystania z wytrychów - do tego celu, jak każdy nieumarły (Undead), używa własnych palców.

Uwaga - Tagi wykorzystywane są podczas rozmów z innymi postaciami, by zyskać dostęp do unikalnych opcji dialogowych.

Specjalne zdolności

Ikona

Nazwa

Opis

Play Dead - Fane | Bohaterowie fabularni w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Play Dead

Zdolność dostępna dla wszystkich nieumarłych (Undead). Pozwala postaci udawać martwego - wszyscy wrogowie automatycznie stracą zainteresowanie postacią, a jeśli była to jedyna postać w walce, starcie dobiegnie końca.

Efekt utrzymuje się przez 3 tury, bądź do momentu wykonania jakiejkolwiek akcji.

Time Warp - Fane | Bohaterowie fabularni w Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Time Warp

Zdolność dostępna tylko dla Fane'a. Pozwala mu nałożyć na wolną sojuszniczą postać efekt, który da jej dodatkową turę - gdy punkty akcji postaci zostaną wyczerpane, otrzyma ona nową, dodatkową turę i komplet punktów AP.

Klasy postaci Fane'a

Fane ma dostęp do 14 klas postaci, opisanych wewnątrz poniższej tabeli. W przypadku klasy wybieranej dla gracza (jeśli twoją główną postać ma stanowić Fane) możesz dowolnie modyfikować zdolności początkowe i atrybuty, jednak jeśli dobierasz klasę dla kompana, nie będziesz mieć możliwości zmiany czegokolwiek.

Klasa

Premie początkowe

Zdolności początkowe i talent

Broń początkowa

Battlemage

+1 Strength

+1 Intelligence

+1 Constitution

+1 Aerotheurge

+1 Warfare

+1 Persuasion

Blinding Radiance

Battering Ram

Shocking Touch

Talent Comeback Kid - jeśli punkty zdrowia postaci spadną do 0, zostanie ona wskrzeszona z 20% maksymalnych punktów zdrowia. Efekt aktywuje się raz w ciągu walki - jeśli postać zostanie wskrzeszona zwojem, talent będzie mógł aktywować się ponownie.

2x Sharp Stone on a Stick (jednoręczny topór, 4-5 obrażeń fizycznych)

Cleric

+1 Strength

+1 Intelligence

+1 Constitution

+1 Hydrosophist

+1 Necromancer

+1 Bartering

Decaying Touch

Restoration

Blood Sucker

Talent Hothead - gdy postać posiada 100% punktów zdrowia, otrzymuje premię +10% do szansy na trafienie krytyczne i +20% celności.

Claw Hammer (jednoręczna buława, 4-5 obrażeń fizycznych)

Makeshift Shield (tarcza, 6 punktów magicznego pancerza i 8 punktów fizycznego pancerza)

Conjurer

+1 Intelligence

+2 Constitution

+1 Summoning

+1 Loremaster

+1 Leadership

Conjure Incarnate

Dimensional Bolt

Elemental Totem

Talent Pet Pal - pozwala postaci rozmawiać ze zwierzętami.

Makeshift Wand (różdżka 2-3 obrażeń od losowo dobranego elementu)

Enchanter

+2 Intelligence

+1 Constitution

+1 Hydrosophist

+1 Aerotheurge

+1 Loremaster

Electric Discharge

Hail Strike

Rain

Talent Far Out Man - zwiększa zasięg zwojów i zaklęć o 2 metry.

Improvised Staff (kostur, 5-7 obrażeń od losowo dobranego elementu)

Fighter

+1 Strength

+2 Constitution

+1 Warfare

+1 Geomancer

+1 Bartering

 

Battle Stomp

Bouncing Shield

Fortify

Talent Opportunist - pozwala na wykonanie postaci darmowego ataku, gdy obok niej przebiega wróg.

Knife On a Stick (jednoręczny miecz, 4-5 obrażeń fizycznych)

Makeshift Shield (tarcza, 6 punktów magicznego pancerza i 8 punktów fizycznego pancerza)

Inquisitor

+1 Strength

+1 Intelligence

+1 Constitution

+1 Warfare

+1 Necromancer

+1 Telekinesis

Blood Sucker

Battering Ram

Mosquito Swarm

Talent Executioner - daje postaci 2 AP po wykonaniu ciosu, który zabije wroga. Efekt aktywuje się raz podczas rundy.

Makeshift Club (dwuręczna buława, 6-7 obrażeń fizycznych)

Knight

+2 Strength

+1 Constitution

+1 Warfare

+1 Two-Handed

+1 Bartering

Battle Stomp

Battering Ram

Crippling Blow

Talent Opportunist - pozwala na wykonanie postaci darmowego ataku, gdy obok niej przebiega wróg.

Cracked Twohander (dwuręczny miecz, 6-7 obrażeń fizycznych)

Metamorph

+2 Strength

+2 Finesse

+1 Two-Handed

+1 Polymorph

+1 Persuasion

Tentacle Lash

Chicken Claw

Bull Horns

Talent Opportunist - pozwala na wykonanie postaci darmowego ataku, gdy obok niej przebiega wróg.

Wooden Pitchfork (włócznia, 6-7 obrażeń fizycznych)

Ranger

+2 Finesse

+1 Wits

+1 Huntsman

+1 Pyrokinetic

+1 Lucky Charm

Ricochet

Peace of Mind

Elemental Arrowheads

Talent Arrow Recovery - daje postaci 33% szansy na odzyskanie specjalnej strzały po jej wystrzeleniu.

Twig With a String (łuk, 5-6 obrażeń fizycznych)

Rogue

+2 Finesse

+1 Constitution

+1 Scoundrel

+1 Sneaking

+1 Dual Wielding

Throwing Knife

Backlash

Adrenaline

Talent The Pawn - daje postaci 1 dodatkowy punkt AP na ruch. Punkt wykorzystać można na początku każdej rundy i tylko na ruch.

2x Shiv (sztylet, 3-4 obrażeń fizycznych)

Shadowblade

+2 Finesse

+2 Wits

+1 Scoundrel

+1 Polymorph

+1 Thievery

Chameleon Cloak

Backlash

Chicken Claw

Talent Guerilla - zwiększa zadawane przez postać obrażenia o 40% gdy ta się skrada (Sneaking). Nie działa podczas korzystania z efektów nakładających niewidzialność (Invisibility).

Shiv (sztylet, 3-4 obrażeń fizycznych)

Wayfarer

+2 Finesse

+1 Intelligence

+1 Huntsman

+1 Geomancer

+1 Bartering

Pin Down

Fossil Strike

Elemental Arrowheads

Talent Pet Pal - pozwala postaci rozmawiać ze zwierzętami.

Toy Crossbow (Kusza, 6-7 obrażeń fizycznych)

Witch

+1 Finesse

+1 Intelligence

+1 Constitution

+1 Scoundrel

+1 Necromancer

+1 Persuasion

Raise Bloated Corpse

Chloroform

Mosquito Swarm

Talent Leech - leczy postać, gdy ta stoi w kałuży krwi.

Shiv (sztylet, 3-4 obrażeń fizycznych)

Wizard

+2 Intelligence

+1 Constitution

+1 Pyrokinetic

+1 Geomancer

+1 Loremaster

Searing Daggers

Fossil Strike

Ignition

Talent Far Out Man - zwiększa zasięg zwojów i zaklęć o 2 metry.

Makeshift Wand (różdżka 2-3 obrażeń od losowo dobranego elementu)