Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak uratować czarnego kota w Fort Joy w Divinity 2? | Pytania i odpowiedzi Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja

Kim jest Black Cat? O co chodzi z czarnym kotem? Co zrobić, jeśli zgubi ci się czarny kot w Divinity: Original Sin 2? Wyjaśniamy tajemnicę czarnego kota w Divinity: Original Sin II!

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019

Zadanie z czarnym kotem to jedna z największych tajemnic najnowszego Divinity: Original Sin 2. My zdołaliśmy tę tajemnicę rozwiązać:

Kim jest czarny kot?

Zaraz po rozbiciu się na wyspie Fort Joy, natrafisz na czarnego kota. Nie da się go przegapić, black cat podbiegnie sam i nie będzie chciał opuścić twojej drużyny. Rozmowy z nim nie dadzą większych rezultatów. Nawet jeśli posiadasz talent Pet Pal - co bardzo mocno zalecamy - kot okaże się małomówny i... odwróci kota ogonem, właśnie ciebie oskarżając o podążanie za nim, a nie na odwrót. Nikt nie wie, czy kotek jest skutkiem zaklęć ze szkoły Polymorph czy też jest zwyczajnym kotem - wiemy natomiast, jak rozwiązać zadanie z czarnym kotem oraz co daje utrzymanie go przy życiu!

Jak uratować czarnego kota?

Uroczy black cat nie jest najłatwiejszym kompanem w podróży. Nie mamy na niego żadnego wpływu i zdarza się, że nawet nie zauważymy, że zniknie lub zginie. CELEM tego tajemniczego zadania jest po prostu eskorta kota poza fortecę Fort Joy. Innymi słowy, musisz po prostu zaprowadzić kota do The Hollow Marshes. Aby utrzymać kota przy życiu, musisz pamiętać o paru ważnych czynnikach:

  1. Nie podchodź z kotem zbyt blisko strażników (magistrów). Strażnicy chyba niespecjalnie przepadają za kotami i możliwe jest, że jeden z nich pośle w stronę czarnego kotka strzałę, kończąc jego wszystkie 7 żyć.
  2. Kto przyczepia się do JEDNEGO z członków twojej drużyny, nie wszystkich. Oznacza to, że możesz odciągać opiekuna czarnego kota na bok, aby nie wystawiać samego zwierzęcia na ostrzał. Jeśli musisz porozmawiać ze strażnikami, zaczekaj wybranym członkiem drużyny i kotem w bezpiecznej odległości.
  3. Kot ucieka i nie obowiązują go tury! Oznacza to, że po rozpoczęci walki kot zacznie uciekać w bezpieczne miejsce. Czarnego kota nie obowiązują tury, porusza się w czasie rzeczywistym do momentu, aż uzna, że jest bezpieczny.
  4. Kot lubi znikać po ucieczce! Po wywiązaniu się walki, czarny kot najczęściej odbiega kilkadziesiąt metrów dalej i po walce automatycznie wraca do swojego opiekuna. Nie dzieje się tak jednak zawsze, zdarza się, że kaprysem kota będzie przebiegnięcie całej mapy i wydostanie się jednym z jej wyjść! Dzieje się tak zwłaszcza w podziemiach Fort Joy (np. Underground Tunnel, w którym spotykamy ogniste ślimaki). Nie przejmuj się jednak - po walce zostaw loot (zbierzesz go później) i skieruj się do tego samego wyjścia, którym pobiegł twój kot. Kot pojawi się obok ciebie po wyjściu z lokacji. Będziesz zmuszony porozmawiać z nim ponownie, aby na powrót "przyczepił się" do ciebie.
  5. Kot na mapie oznaczany jest jako żółta kropka - cały czas miej go na oku!
  6. Kot jest podatny na podłoża i statusy! Choć szybko ucieka, zdarza się, że przebiegnie po truciźnie lub ogniu. Lecz go więc, ponieważ szybko traci życie.
  7. Czarny kot nie lubi szybkiej podróży. Zapomnij więc na chwilę o używaniu ołtarzy teleportujących cię między fortem a miastem. Zdecydowanie bezpiecznej będzie, jeśli nadłożysz drogi i udasz się do miasta/do fortu na około, nie używając teleportów. Jeśli jednak użyjesz ołtarza, kot nie przeniesie się z tobą. W większości przypadków będzie na ciebie wiernie czekał przy ołtarzu do twojego powrotu, zwłaszcza, jeśli skoczyłeś tylko na szybkie zakupy w mieście i natychmiast wrócisz.
  8. UWAGA: Zdarza się, że jeśli zostawisz kota, ten zniknie. Zdarzy się tak np., jeśli go zostawisz w podziemiach, skorzystasz z teleportu, a następnie weźmiesz udział w walkach na arenie (Arena of the One, zadanie The Collar). Zdecydowanie lepiej jest wrócić kotem na piechotę i razem z nim wziąć udział w walkach na arenie. Wtedy kot poczeka na ciebie grzecznie, aż skończysz walkę.
Umiejętność Feline Leap pozwala kotu dostać się na wyższy poziom, np. galeryjkę czy balkon. - Jak uratować czarnego kota w Fort Joy w Divinity 2? | Pytania i odpowiedzi - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Umiejętność Feline Leap pozwala kotu dostać się na wyższy poziom, np. galeryjkę czy balkon.

Nagroda za uratowanie czarnego kota

Gdy w końcu uda ci sie cudem zachować czarnego kota przy życiu i dotrzesz z nim do The Hallow Marshes (obojętnie jaką drogą), czarny kot zniknie. Zostaniesz powiadomiony, że w podzięce za eskortę, kotek stał się twoim przyjacielem. Rozwiązanie zadania z czarnym kotem nagrodzi cię specjalną umiejętnością. Black Cat skill pozwoli ci przyzwać czarnego kota w walce (bez użycia Source Pointów). Oprócz wsparcia w walce, kotek posiada umiejętności skakania oraz podmiany miejsca ze swoim właścicielem. Oznacza to, że możesz wysłać kotka obok wrogiego maga, a następnie podmienić miejsca ze swoim wojownikiem, który w mgnieniu oka znajdzie się obok przeciwnika. Umiejętne użycie kotka daje ogromną przewagę w walce. Traktuj go jako dodatkową teleportację, która nie zużywa punktów akcji twojej drużyny!

Umiejętności czarnego kota

Nasz czarny przyjaciel posiada dwie bardzo przydatne umiejętności:

  1. Feline Leap - kot może skakać w czasie walki. To bardzo przydatny skill, jeśli chcesz przeskoczyć przeszkodzę lub dostać się wyżej.
  2. Swap Places - to umiejętność teleportacyjna. Twój kot może podmienić się miejscem z jego panem. Bardzo przydatne w czasie ataku lub ucieczki.

Statystyki summona czarnego kota zależą od aktualnego poziomu doświadczenia właściciela oraz jego poziomu umiejętności Summoning. Rozważ przyznanie punktu do tego skilla przy awansie, jeśli planujesz częściej korzystać z pomocy czarnego kota.