Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019

W grze jest całe zatrzęsienie zdolności specjalnych, zaklęć i umiejętności zyskiwanych dzięki wykorzystaniu konkretnych broni. Jednakże, jest też kilka zdolności, na które warto zwrócić uwagę już na początku gry - dzięki ich wykorzystaniu można bardzo ułatwić sobie pierwsze godziny rozgrywki i sprawić, by najtrudniejsze walki stały się bajecznie proste. Poniższa tabela zawiera 10 tego typu zdolności, wraz z ich wyjaśnieniem.

Uwaga - jeśli masz problem ze znalezieniem sprzedawców oferujących dane książki umiejętności, zajrzyj do naszej mapy wszystkich kupców w Fort Joy!

Ikona

Nazwa + opis

Dlaczego warto z niej korzystać

Skąd wziąć

Peace of Mind - nakłada na postać status Clear Minded na 3 tury - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Peace of Mind - nakłada na postać status Clear Minded na 3 tury.

Usuwa efekty Blinded, Terrified, Charmed, Taunted, Sleeping, Enraged i Mad, zwiększając jednocześnie atrybuty Strenght, Finesse, Intelligence o 2 i Wits o 5.

Jedno z najmocniejszych wzmocnień w całej grze, kosztujące zaledwie 1 AP i podnoszące kluczowe statystyki postaci o sporą wartość.

Olbrzymim atutem zdolności jest możliwość ściągnięcia z postaci większości efektów ograniczających kontrolę.

Zalecana dla magów, łuczników i zabójców.

Fort Joy - Stingtail

Elemental Totem - przyzywa totem, którego typ zależy od podłoża, na którym się pojawi, a statystyki od umiejętności Summoning postaci - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Elemental Totem - przyzywa totem, którego typ zależy od podłoża, na którym się pojawi, a statystyki od umiejętności Summoning postaci.

Totem automatycznie wykonuje jeden atak dystansowy na turę.

Na pierwszy rzut oka koszt umiejętności i statystyki przywołanego totemu mogą nie powalać, jednak jest to jedna z ciekawszych zdolności w grze. Każda postać może przywołać łącznie 3 totem (1 co każdą turę), a pojedynczy totem jest w stanie zadać niewiele mniejsze obrażenia, jak postać.

Warto odpowiednio dobrać powierzchnię do przywołania (totem przyjmuje element, na który został wezwany) i umieścić je w takich miejscach, by miały przewagę na wrogiem - na przykład na wzniesieniu.

Zalecana dla magów i postaci z wysokim atrybutem Summoning.

Fort Joy - Nebora

Conjure Incarnate - pozwala przyzwać stwora, którego typ zależy od podłoża, na którym się pojawi - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Conjure Incarnate - pozwala przyzwać stwora, którego typ zależy od podłoża, na którym się pojawi.

Jego statystyki skalują się wraz ze zdolnością Summoning rzucającego.

Przywołaniec może zostać wzmocniony przez inne zdolności ze szkoły Summoning.

Czar podobny do opisanego wyżej, z tą różnicą, iż przywołany stwór atakuje w zwarciu i gracz ma nad nim pełną kontrolę.

Jest to świetna zdolność do odciągania uwagi od innych postaci - wrogowie mają dziwną tendencję do skupiania na nim swojej uwagi. Sam stwór zadaje niezłe obrażenia i zyskuje dostęp do zdolności, które powiązane są z żywiołem, na którym został przywołany - jak Fireball gdy wezwie się go na ogniu, czy Restoration, gdy pojawi się na wodzie.

Domyślnie posiada zdolność Taunt, która pozwala zmusić wrogów, by go atakowali.

Zalecana dla magów i postaci z wysokim atrybutem Summoning.

Fort Joy - Nebora

Tentacle Lash - wykonuje atak na średnim dystansie, zadając fizyczne obrażenia i nakładając na wroga status Atrophy - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Tentacle Lash - wykonuje atak na średnim dystansie, zadając fizyczne obrażenia i nakładając na wroga status Atrophy.

Atrophy powoduje, iż wróg przez jedną turę nie może korzystać ze swojej broni.

Ilość zadawanych obrażeń rośnie wraz z parametrem Strenght postaci.

Bardzo użyteczna zdolność, szczególnie, gdy korzysta z niej wojownik dysponujący olbrzymim parametrem siły.

Pozwala dosięgnąć wroga ze średniego dystansu, zadać spore obrażenia i nałożyć potężny efekt Atrophy. Efekt ten sprawi, że wróg nie będzie mógł korzystać ze swojej broni - wojownik więc będzie biegał bez miecza i tarczy, a łucznik nie odda żadnego strzału.

Zalecana dla postaci z wysokorozwiniętym parametrem Strength.

Fort Joy - Doctor Leste

Bull Horns - z głowy postaci wyrastają rogi, o 1 punkt zwiększa się zdolność Retribution, a postać zyskuje dostęp do zdolności Bull Rush - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Bull Horns - z głowy postaci wyrastają rogi, o 1 punkt zwiększa się zdolność Retribution, a postać zyskuje dostęp do zdolności Bull Rush.

Bull Rush pozwala zaszarżować w stronę wroga, zadając wszystkim wrogom czyste obrażenia i nakładając krwawienie.

Jedna z najbardziej unikalnych zdolności w grze, jednak nie przez zmianę wyglądu, a dodatkową zdolność Bull Rush. Pozwala ona wykonać na wroga szarżę, która zadaje czyste obrażenia (Pure Damage) - nie mają na nie więc wpływu ani magiczny ani fizyczny pancerz, które są ignorowane.

Zdolność ta doskonale nadaje się dla wojowników, gdyż jej obrażenia rosną wraz z parametrem Strength.

Aktywacja zdolności jest darmowa, a skorzystanie z Bull Rush kosztuje z kolei 2 AP.

Fort Joy - Doctor Leste

Fossil Strike - postać ciska olbrzymią skałą, która zadaje obrażenia od ziemi (Earth) i tworzy plamę oleju - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Fossil Strike - postać ciska olbrzymią skałą, która zadaje obrażenia od ziemi (Earth) i tworzy plamę oleju.

Kolejna zdolność, której skuteczność nie zależy od samych obrażeń (które też są wysokie), lecz od dodatkowego efektu - tworzenia plamy oleju.

Olej sprawia, iż wszystkie postacie stojące na nim zostają spowolnione - zmniejsza się ich ilość punktów AP, a także zasięg, jaki mogą pokonać. Co więcej, efekt ten nałożyć można niezależnie od stanu pancerza wroga - nie jest on blokowany ani przez magiczny, ani fizyczny pancerz.

Fossil Strike zalecany jest dla magów korzystających ze szkoły Geomancer, gdyż zarówno tak ta szkoła, jak i parametr Intelligence podnoszą jej skuteczność.

Fort Joy - Maol

Raise Bloated Corpse - pozwala ożywić wybrane zwłoki, przywołując stwora pod kontrolę postaci - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Raise Bloated Corpse - pozwala ożywić wybrane zwłoki, przywołując stwora pod kontrolę postaci.

Stwór może się zdetonować, zadając obrażenia fizyczne.

Jedna z najlepszych zdolności dostępnych od początku rozgrywki, gdyż pozwala przyzwać istotę, a sama zdolność kosztuje zaledwie 1 AP! Jedynym minusem jest fakt, iż wymaga zwłok do przywołania.

Warto korzystać z opcji detonacji - dzięki temu można dotkliwie ranić nawet kilka celów jednocześnie.

Fort Joy - Mona

Teleportation - pozwala teleportować wybraną postać lub przedmiot we wskazane miejsce - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Teleportation - pozwala teleportować wybraną postać lub przedmiot we wskazane miejsce.

Tak jak i w pierwszej części, tak tutaj Teleportacja to potężna zdolność, dzięki której dostaniesz się w niedostępne normalnie miejsce (na wzniesienie, za kraty), jak i znacząco ułatwisz sobie walkę.

Podczas walki wykorzystaj zdolność, by odciągnąć od wrażliwych jednostek (magowie i łucznicy) wrogów walczących wręcz wyrzucając ich najdalej jak się da i by przyciągnąć kluczowe cele w drużynie nieprzyjaciela, zrzucając łucznika ze wzniesienia czy ustawiając maga przy sojuszniczym wojowniku.

Zdolność ta dostępna jest dopiero od 2 poziomu Aerotheurge, jednak można wykorzystać przedmioty Gloves of Teleportation, by zyskać dostęp do zaklęcia.

Przedmiot Gloves of Telepotation (do zdobycia podczas zadania "The Teleporter")

First Aid - pozwala wyleczyć część utraconych punktów zdrowia - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

First Aid - pozwala wyleczyć część utraconych punktów zdrowia.

Usuwa efekty Crippled, Knocked Down, Blind, Silence, Bleeding, Burning, Poisoned i Diseased.

Nakłada na postać efekt Rested, zwiększając parametry Strength, Intelligence i Finesse.

Potężna zdolność wsparcia, która uzdrawia, wzmacnia i usuwa bardzo dużą ilość efektów ograniczających kontrolę.

Szczególnie przydatna dla łuczników, na których nałożony został status Blind (uniemożliwia atakowanie celów oddalonych o więcej niż kilka metrów).

Zdolność wykorzystać można, by dotkliwie zranić nieumarłych (Undead) i cele objęte efektem Decaying - w obu przypadkach wróg otrzyma spore obrażenia.

Fort Joy - Butter

Restoration - nakłada efekt regeneracji, przywracając punkty zdrowia co rundę - 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Restoration - nakłada efekt regeneracji, przywracając punkty zdrowia co rundę.

Usuwa efekty Bleeding i Poisoned.

Prawdopodobnie najważniejsza zdolność dostępna na początku gry. Czar wykorzystać można, by zregenerować zdrowie sojusznika, bądź by dotkliwie ranić nieumarłego (Undead) bądź wroga objętego efektem Decaying.

Dodatkowym plusem jest fakt, iż usuwa ona efekty Poisoned i Bleeding, które bardzo często nakładane są przez wrogów.

Fort Joy - Rezik

Fort Joy - Margo (tylko ta konkretna księga)

Umiejętności z powyższej tabeli przydają się tak na początku, jak i podczas reszty rozgrywki - doskonale skalują się one wraz z poziomami postaci i bardzo wolno tracą na skuteczności.