Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Atrybuty w Divinity Original Sin 2 | Rozwój bohatera Divinity Original Sin 2 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019

Każda z postaci w grze korzysta z sześciu atrybutów, które determinują jej rozwój, wspomagają ogólne modyfikatory a czasem pozwalają na uruchomienie niektórych talentów. Oczywiście z atrybutami bardzo blisko współpracują zdolności postaci, które znacznie rozwijają wachlarz dostępnych opcji, ale w czasie tworzenia postaci atrybuty są bazą i głównym punktem odniesienia do wszystkich parametrów postaci.

Każda postać posiada domyślnie wszystkie atrybuty na poziomie 10. Wartość taka nie wiąże sie z żadnymi ujemnymi modyfikatorami, nie oferuje też żadnych premii - wyjąkiem jest tutaj poziom Inicjatywy, który równy jest poziomowi atrybutu Wits. Każdy atrybut rozwinąć można maksymalnie do poziomu 40, a dodatkowo podnieść da się go przy pomocy przedmiotów oferujących premie do konkretnych statystyk. Co więcej, nie da się obniżyć atrybutów poniżej 10.

W poniższym rozdziale dowiesz się co poszczególne atrybuty wnoszą do rozgrywki oraz jak wygląda ich ścieżka rozwoju. Każdy z atrybutów został omówiony w dedykowanej mu sekcji.

Siła (Strenght)

Siła wpływa na ilość obrażeń zadawanych przy pomocy broni (wszystko prócz sztyletów, różdżek, kosturów i broni dystansowej) i zdolności (drzewko Warfare i Polymorph) opierających się o ten atrybut. Dodatkowo, każdy punkt zwiększa maksymalny udźwig postaci. Atrybut ten jest kluczowy do wszystkich postaci walczących przy użyciu broni opartych o siłę - wojowników, rycerzy czy magów bojowych.

Każdy punkt siły daje +5% dodatkowych obrażeń i 10 punktów udźwigu. Wygląda to następująco:

Wartość

Premia (Broń, Warfare, Polymorph)

Udźwig

10

brak

100 punktów

11

+5%

110 punktów

12

+10%

120 punktów

13

+15%

130 punktów

14

+20%

140 punktów

15

+25%

150 punktów

16

+30%

160 punktów

17

+35%

170 punktów

18

+40%

180 punktów

19

+45%

190 punktów

20

+50%

200 punktów

Uwaga - atrybut ten można rozwinąć maksymalnie do 40 poziomu, uzyskując +150% dodatkowych obrażeń przy pomocy broni i zdolności opartych o siłę i maksymalnie 400 punktów udźwigu.

Finezja (Finesse)

Finezja wpływa na ilość obrażeń zadawanych przy pomocy broni (sztylety i broń dystansowa, taka jak łuki i kusze) i zdolności (z drzewka Scoundrel i Huntsman) opartych o ten atrybut. Jest to atrybut kluczowy dla postaci walczących z dystansu przy pomocy łuków i kusz, a także dla zabójców.

Każdy punkt finezji daje +5% dodatkowych. Wygląda to następująco:

Wartość

Premia (Broń, Scoundrel, Huntsman)

10

brak

11

+5%

12

+10%

13

+15%

14

+20%

15

+25%

16

+30%

17

+35%

18

+40%

19

+45%

20

+50%

Uwaga - atrybut ten można rozwinąć maksymalnie do 40 poziomu, uzyskując +150% dodatkowych obrażeń przy pomocy broni i zdolności opartych o finezję.

Inteligencja (Intelligence)

Inteligencja wpływa na ilość obrażeń zadawanych przy pomocy broni (kostury i różdżki) jak i zdolności (Pyrokinetic, Hydrosophist, Aerotheurge, Geomancer, Necromancer, Summoning) opartych o ten atrybut. Jak nietrudno się domyślić, jest to atrybut kluczowy dla wszystkich postaci korzystających w walce z zaklęć.

Każdy punkt inteligencji daje +5% dodatkowych obrażeń. Wygląda to następująco:

Wartość

Premia (Broń, Pyrokinetic, Hydrosophist, Aerotheurge, Geomancer, Necromancer, Summoning)

10

brak

11

+5%

12

+10%

13

+15%

14

+20%

15

+25%

16

+30%

17

+35%

18

+40%

19

+45%

20

+50%

Uwaga - atrybut ten można rozwinąć maksymalnie do 40 poziomu, uzyskując +150% dodatkowych obrażeń przy pomocy broni i zdolności opartych o inteligencję.

Kondycja (Constitution)

Wraz z rozwojem atrybutu bohater co poziom zyskuje dodatkowe punkty witalności, które wpływają na jego wytrzymałość na polu bitwy.

Każdy punkty kondycji podnosi maksymalną ilość punktów zdrowia postaci o 7%. Wygląda to następująco:

Wartość

Premia

10

brak

11

+7% do maksymalnej liczby punktów zdrowia

12

+14% do maksymalnej liczby punktów zdrowia

13

+21% do maksymalnej liczby punktów zdrowia

14

+28% do maksymalnej liczby punktów zdrowia

15

+35% do maksymalnej liczby punktów zdrowia

16

+42% do maksymalnej liczby punktów zdrowia

17

+49% do maksymalnej liczby punktów zdrowia

18

+56% do maksymalnej liczby punktów zdrowia

19

+63% do maksymalnej liczby punktów zdrowia

20

+70% do maksymalnej liczby punktów zdrowia

Uwaga - atrybut ten można rozwinąć maksymalnie do 40 poziomu, uzyskując +210% dodatkowych punktów zdrowia (zwiększając w tym przypadku punkty zdrowia postaci ponad trzykrotnie).

Memory (Pamięć)

Dzięki rozwijaniu powyższego atrybutu zwiększamy liczbę slotów pamięci, które możemy następnie zapełnić umiejętnościami. Dzięki temu możemy korzystać z większej liczby umiejętności specjalnych w tym samym czasie lub korzystać z ich potężniejszych wersji. Atrybut ten jest kluczowy dla większości postaci - znacznie podniesie skuteczność wojowników którzy korzystają ze zdolności z drzewek Wafare i Polymorph, jak i magów wykorzystujących kilka szkół magii jednocześnie. Zabójcy i łucznicy mogą pozwolić sobie na mniejszą ilość punktów pamięci.

Każdy punkt pamięci daje 1 dodatkowy slot na umiejętność. Wygląda to następująco:

Wartość

Premia

10

Brak

11

+1 gniazdo na umiejętność

12

+2 gniazda na umiejętność

13

+3 gniazda na umiejętność

14

+4 gniazda na umiejętność

15

+5 gniazd na umiejętność

16

+6 gniazd na umiejętność

17

+7 gniazd na umiejętność

18

+8 gniazd na umiejętność

19

+9 gniazd na umiejętność

20

+10 gniazd na umiejętność

Uwaga - atrybut ten można rozwinąć maksymalnie do 40 poziomu, uzyskując 30 dodatkowych miejsc na umiejętności. Można także wykorzystać talent Mnemonic, by dostać dodatkowe 3 gniazda.

Spryt (Wits)

Wraz z rozwojem atrybutu Wits postać otrzymuje zwiększoną szansę na zadanie obrażeń krytycznych, jak i zwiększoną wartość Inicjatywy. Co więcej, każdy punkt zwiększa szansę na wykrycie pułapek i zlokalizowanie ukrytych skarbów. Jest to parametr kluczowy dla wszystkich postaci głównie ze względu na dodatkowe punkty Inicjatywy - im wyższa ta wartość, tym wcześniej ruszać będzie się twoja postać podczas walki, a wykonanie ruchu przed przeciwnikiem może znacznie ułatwić całą potyczkę.

Każdy punkty zainwestowany w Wits zwiększa szansę na trafienie krytyczne o 1% i daje 1 dodatkowy punkt Inicjatywy. Wygląda to następująco:

Wartość

Premia do szansy na trafienie krytyczne

Premia do Inicjatywy

10

brak

brak

11

+1%

+1

12

+2%

+2

13

+3%

+3

14

+4%

+4

15

+5%

+5

16

+6%

+6

17

+7%

+7

18

+8%

+8

19

+9%

+9

20

+10%

+10

Uwaga - atrybut ten można rozwinąć maksymalnie do 40 poziomu, uzyskując +30% szansy na trafienie krytyczne i 30 dodatkowych punktów inicjatywy. Warto przy tym zauważyć, iż postać startuje z 10 punktami inicjatywy (przy Wits wynoszącym 10) - przy 40 punktach będzie posiadać więc 40 Inicjatywy.