Gry, na których premierę czekam lub gry po premierze, w które chcę zagrać.
Gry do tej listy możesz dodać na stronach serwisu, tam gdzie znajduje się opcja “Czekasz?”, lub przy grach po premierze wybierając przycisk “Oceń”.
Lista gier, które oceniłeś i ocena jaką wystawiłeś.
Gry możesz oceniać w Encyklopedii Gier, przy materiałach o grach i na forum. Dla jednej gry na wybraną platformę możesz wystawić tylko jedną ocenę, kolejne oceny gry dla wersji na konkretną platformę, uaktualniają twoją poprzednią ocenę.
Na tej liście znajdziesz Twoje recenzje gier z ocenami, które zostały wybrane przez redakcję. Jeżeli podczas oceniania gry opiszesz swoje wrażenia i opinię, pojawia się ona w formie postu na forum i jeżeli zostanie wybrana przez redakcję, staje się minirecenzją, opublikowaną na karcie ocen w Encyklopedii Gier.
13 października 2025 - Recenzja Gry
Hollow Knight: Silksong
Najbardziej overhyped tytuł tego roku. Gra jest szpetna. Bohater wygląda ok ale platformy toć to Mario z snesa. Muzyka i sfx to jedyne co ratuje klimat. Taki senobi art of vengence zrobił to mega lepiej oddając też ducha starych gierek. FIST nawet mial lepszy design. Jedyna frajda to zmagania z wyzwaniem, bo gra jest trudna. Nie żeby to był zły tytuł ale takie oceny klasuja go w śmietance najlepszych gier ever. Można dać 6.5 albo 7 jak ktoś lubi wyzwania.
13 października 2025 - Recenzja Gry
Flintlock: The Siege of Dawn
Gra ocieka przeciętnością i niedopracowaniem na każdym kroku, ale ostatecznie całkiem spoko się w to grało. Gra jest też krótka jak na taki tytuł. Można sprawdzić w mega promocjach.
29 września 2025 - Recenzja Gry
Dying Light: The Beast
Fajna Gierka która stoi gameplayem. Historia questy mogłyby nie istnieć bo główną frajdą jest z latania po mieście i wybijania zombi. W tej konwencji brakuje trochę rozwoju postaci. Drzewko jest ubogie a itemy nudne. Można to było ulepszyć pewnie niedużymi zasobami . Szkoda bo jeszcze bardziej by wciągała. Generalnie świetny arcadeowy przesycony gameplayem tytuł bez aspiracji na coś wiecej
26 września 2025 - Recenzja Gry
Silent Hill f
Bardzo dobra części serii. Walka niedomaga, ale bossowie są mega fajni. Po za walką trudno się do czegoś przyczepić. Może tylko do tego że bardzo szybko można się domyślić jaki będzie twist na końcu. Ograł ktoś już drugi raz, czy wymagania do innego zakończenia zmieniają coś w gameplayu. Warto grać, czy oglądać na YT?
24 września 2025 - Recenzja Gry
Cronos: The New Dawn
Ludzie marudzą że gra za trudna to jest typowy survival horror. Powiedziałbym że amunicji jest ogrom zwłaszcza że jeden pocisk shotguna może zabić 4-5 przeciwników na raz, jak ich zgrupujemy. 3 strzały z pistoletu to nic jak na survival horror. Trzeba tylko w pełni naładować strzał. Taka w sumie odpowiedź na lepszy aim podczas celowania, jak np w Alan wake. Przeszedłem jeszcze raz, bo gra jest mega dobra i zmieniam ocenę na 9.
10 września 2025 - Recenzja Gry
Cronos: The New Dawn
Bardzo dobra gra porusza sporo tematów ale przez to nie ciągnie ich mocno. Trochę za dużo narracji z nagrań/notatek itd. Są małe pokoje gdzie masz 3-4 takie info. Niektóre rzeczy można się domyślić nie trzeba pisać wszystkiego. Poziom trudności myślę idealny. Trzeba trochę zaplanować jak rozłożyć wrogów. Dobrze w ogóle działa celowanie, nie wiem czy jest jakiś aim asyst ale na padzie bardzo łatwo było trafić gdzie chciałem. Zarządzanie ekwipunkiem dość trudne mimo że rozwijałem w pierwszej kolejności. Jako horror za wiele nie było momentów mocnej grozy. Generalnie dobra gier.
21 sierpnia 2025 - Recenzja Gry
South of Midnight
Największe zaskoczenie tego roku. Świetna gra. Oprawa audiowizualna na bardzo wysokim poziomie. Piosenki git, działają tu trochę jak w operze. Rozgrywka raczej dla młodszych graczy ale nic tu nie kuleje totalnie. Raczej małe drewno, ale nie przeszkadza. Warto sprawdzić i pozwiedzać tą grę dość korytarzową ale z ukrytymi miejscami.
13 czerwca 2025 - Recenzja Gry
Stellar Blade
Świetna gra, ale zdałem sobie sprawę że najlepsze gry na PC to porty PSa. Przynajmniej co ostatnio grałem. Myślałem że ogram na szybko przed ligą w PoE ale nie mam szans skończyć. Jest dużo eksploracji i side contentu. Gra chodzi świetnie ale wiadomo tekstury są średnie a animacje nie w pierwszym planie chodzą chyba w znacznie mniejszym klatkarzu. Co nie zmienia faktu że są mega ładne miejscówki. Ogólnie post-apo w miastach fajniejszy niż w Last of Us. Walka bardzo dobra. Opiera się na budowaniu punktów i używaniu ich na potężne umiejętności. Nawet strzelanie dobrze wyszło.
11 czerwca 2025 - Recenzja Gry
Banishers: Ghosts of New Eden
Bardzo fajna gra traktująca o mrocznych czasach dla kobiet kiedy w każdej chwili mogły zostać okrzyknięte wiedźmą. Gra ma niby otwarty świat ale to tylko korytarze i w większości zablokowane do czasu odblokowania kolejnego skilla. Pomimo tej liniowości jest sporo questów pobocznych. Warto je robić bo są powiązane z rozwojem postaci, nie tylko xpem. Rozwój troche ubogi, to samo z gearem nie ma w czym wybierać. Walka wydawała mi się na początku drewnianą ale z czasem zaczęła dawać frajdę mimo wielkiej prostoty. Same wątki fabularne są fajne chociaż po dłuższym obcowaniu zaczynamy dostrzegać schemat. Generalnie dobra zabawa, lepsza niż wiele tytułów AAA.
31 maja 2025 - Recenzja Gry
Doom: The Dark Ages
Dobra gra na raz. Mechanika parry w sumie fajnie wyszła. Natomiast te rozległe mapy nie pasowały mi. Nie czułem chęci szukania złota przez co upgradow wszystkich nie przetestowałem a byly mocne. Dla mnie gorzej od poprzednich części. Solidna gra na bezmyślną rozwałkę ale nic specjalnego.
27 maja 2025 - Recenzja Gry
The Last of Us: Part II Remastered
Dobra historia zemsty, w kinie temat przewinięty wiele razy, ale w grach nie bylo takiej opowieści. Jest brutalność, jest te uczucie bezsensowności podjętych wyborów. Na scieżce destrukcji ginie wiele osób. Rozgrywka trochę przeciągnięta, bo ile można eksplorować puste pomieszczenia. Grę można bylo skurcić o kilka godzin i przekaz zostal by ten sam. Grafika jest fajna ale widać że tekstury ubogie. Najlepiej wypadają otwarte przestrzenie gdzie naprawdę niektóre lokalizacje są świetne.
21 maja 2025 - Recenzja Gry
Clair Obscur: Expedition 33
Mnie gra nie oszołomiła jak wielu. Oczywiście gra jest dobra ale czy to przełomowa produkcja? Dla mnie nie. Wszystko wydaje się lekko rozmyte pacing eksploracja nawet walka. Jest takie uczucie co ja tu robię, bo nie ma lini kierunku całej historii. Oprawa artystyczna jest świetna, wiadomo muza 10/10. Szkoda też walki jak opanujemy parry to taktyka jest właściwie niepotrzebna.
14 marca 2025 - Recenzja Gry
Rise of the Ronin
Kurczę nie mogę się oderwać od tego tytulu. Naszlo mnie takie skojarzenie z filmikami na tik-toku gdzie laska pokazywala stare rzeczy ktore mialy odjechany design z niedokonca ogarnieta funkcjonalnoscia i że takich rzeczy już nie robią. Taka jest ta gra mechanika walki ocieka po prostu zajeb****ścią. Bardzo arcade'owy styl. Wszystko jest nasycone, feeling walki, odpowiednik parry z podobnych tytulow tez z wciagajaca animacja. Jak się zginie to wiesz ze sam cos zle wykonales a nie jakis BS. To co chce się wykonać 1:1 z tym co się dzieję na ekranie. Powtarzanie krótkich etapów (bo save'y sa na okraglo) nawet nie wkurza bo wracamy spowrotem do walki. Gdyby coś takiego bylo na automatach jak bylem mlody to pewnie przepuscil bym tam cala kase. Caly otwarty swiat to tylko pretekst zeby isc i dalej siekac wrogow, to taki typowy arpg bo nawet gear jest randomizowany. Gra ma kiepska grafikę i chodzi na pewno nie tak jak wskazywalaby na to grafika, ale lokacje sa fajne. Questy to kolejny pretekst zeby isc dalej wysiekac wrogow. Nie ma tu nic ambitnego.Cala gra sprowadza się do ulepszania postaci i wycinania silniejszych wrogow. Jeśli nie liczysz na nic więcej to gra jest świetna. Ta gra udowadnia że jeden aspekt gry jeżeli jest dopieszczony to może pociągnąć caly tytul.
12 lutego 2025 - Recenzja Gry
Immortals of Aveum
Gra miała być lekkim shooterem, a wyszedł Doom z Lidl'a. Bohater to taki chaotyczny dobry bard z dnd. Cała otoczka magi jest tak uboga, że tak naprawdę są to bronie, które strzelają z rąk bohatera. Unikalnych zaklęć które zmieniają rozgrywkę jest garstka, więcej ciekawych było już w pierwszym Bioshocku. Generalnie gra niczym się nie wyróżnia. Jak na dzisiejsze czasy to takiej jakości gry mogą dodawać do płatków śniadaniowych dla dzieciaków.
16 listopada 2024 - Recenzja Gry
Dragon Age: The Veilguard
Skończyłem i w sumie dobrze się w to grało. Trzeba jednak podchodzić do tego jak do produkcji mało ambitnej, dialogi i fabuła są tylko po to żeby uzasadnić gdzie idziemy w następnym kroku naszej przygody. Coś jak w auto arenach i tego typu produkcjach na telefony. Gramy dziećmi przebranymi za dorosłych dziwaków. Sposób w jaki się wypowiadają jest widocznie dla dzieci, nawet po "dowcipach" są przerwy na śmiech jak w bajkach. Całe lgbt nie rzucało się w oczy po tym jak wybrałem, że jestem "normalny". Jednak jestem ciekaw po co to wrzucili w grze która siądzie najbardziej wśród młodzieży. PEGI 18 nic nie znaczy. Cała gra to walka, właściwie nie ma innych metod rozwiązywania problemów . Wybija się przeciwników dość fajnie, widać sporą inspirację GoW, ale tego poziomu nie udało sie odwzorować. Fajnie się też przeszukuję mapy, niektóre skrzynie sprytnie ukryte. Na największą pochwałę zasługuję warstwa techniczna. Gra wygląda ładnie, kolorystyka trochę mi nie pasiła ale reshade rozwiązał problem. Loadingi są mega szybkie. Do całkowicie nowej lokacji trafiamy poniżej 5s. Jak ktoś lubi polatać, powybijać mobki, pozbierać śmieci jak w MMO to można dobrze się bawić.
25 października 2024 - Recenzja Gry
Metaphor: ReFantazio
W końcu skończyłem, trochę to zajęło więc cena do zawartości przedstawia się fantastycznie jak na dzisiejsze czasy. Gra przypominała uczucie starych icewind dale , czy baldurs gate gdzie wybieraliśmy się na epicką przygodę. System rozwoju postaci to mój ulubiony z jrpgów (pamiętam jak zobaczyłem to w ff5 to nie mogłem uwieżyć ile możliwości, teraz pewnie to biedne ale wtedy to było wow). Świetny villain , który od pierwszych cutscenek pokazuje swoje prawdziwe oblicze. Nasi kompani też mają swoje historie, gdy znajdują się w mrocznej sytuacji . W ogóle cały świat jest przesiąknięty rasizmem, ksenofobią, religijnym fanatyzmem, niesprawiedliwością ekonomiczną itd. Cała historia ma też ogrom zwrotów akcji i zaskoczeń. Generalnie gra byłaby perełką na 10/10, gdyby nie ogrom małych problemów, które całościowo psują odbiór. Problemy techniczne, grafika jest po prostu słaba ale na pc jest MetaphorFix i TAAfix polecam to zainstalować, modele postaci zyskują ogromnie. Lepsze niż niektóre remastery. Ja miałem problem z audio i czytając w sieci nie tylko ja. Niektóre opisy nie mają sensu np jest rozróżnienie między atakiem a zaklęciem ale przetłumaczyli to w taki sposób że zadajesz obrażenia np "physical fire" brzmi to dziwnie. Końcówka jest mega przeciągnięta, już chciałem żeby historia się zakończyła a oni ciągle coś wymyślali. Pacing jest dobry do właśnie tej końcówki. Walki są dość łatwe jeśli zaskoczymy wrogów, a jeśli nie uda się to możemy zostać zabici zanim będziemy mogli wykonać ruch (fakt że grałem na hardzie). A jak przetrwamy pierwsze ataki wroga to możemy uciec, jednym przyciskiem uleczyć i "zaskoczyć" wroga i mieć przewagę xD. Jest też autosave gdy podnosimy item w dungoneach więc nie trzeba powtarzać od save'a ale można też się wkopać jak mi się zdarzyło. Chcemy zrobić load i ruszyłem myszką i wybrało inny save slot niż autosave i co jest dziwne jak załadujemy to zaraz robi się autosave (po co?) nadpisując mój stan gry. Takich małych pierdół jest sporo i na większość można przymknąć oko bo sama gra jest na prawdę fenomenalna. No ale 10/10 ostatecznie nie można dać.
11 października 2024 - Recenzja Gry
Silent Hill 2
Seria SH to wielki sentyment części 1-4 ograliśmy z kumplem na wszystkich poziomach zagadek i obczailliśmy wszystkie zakończenia miałem może z 16 lat i grało się z książkowym słownikiem w łapie. Potem filmy z których gry czerpały inspiracje. Pamiętam gdzieś w czasopiśmi wyczytaliśmy Drabine Jakubową i jakimś cudem niedługo później leciało na TVP, nagrałem sobie na VHSie takie czasy :) CO do samego remaku to jest bardzo dobry, nie popsuł tego uczucia kompletnego przygnębienia i bezbadziejnej sytuacji postaci. Walki rzeczywiście jest za dużo szczególnie w więzieniu ale włączajanie oświetlenia budynku odstrasza je na trochę więc można przebiec, ale wkurzało jak nie można było nawet przeczytać notatki spokojnie. Zagadki dobre i logiczne. Pewnie jak moderzy ostro się wezmą za mody do tej gry to przejdę jeszcze raz. Walka wg mnie zawsze musiałabyć trochę kanciasta to tak jak we śnie chcesz coś zrobić ale nie masz mocy albo nie wychodzi; zawsze tak to widziałem. Tutaj powiedziałbym że jest za łatwo robić dodge np. Graficznie jest ok nic specjalnego, chodzi ok, ale też na bank nie posiedzieli nad optymizacją za długo. Jak zawsze Xess wygląda lepiej niż FSR3 wstyd na karcie AMD. Muzyka jest majstersztyk, ale to było pewniakiem. Wszystkie rzeczy sporne typu kolorostyki, modele postacii pewnie będzie dało się dostosować modami albo wydadzą jakiegoś bezpłatnego DLC ze skórkami.
30 września 2024 - Recenzja Gry
Final Fantasy XVI
Bardzo przeciętna ta gra. Właściwie od FF6 nie widać postępu w fabule. Te same samozwancze ratowanie świata i rozmowy przesiąknięte intencjami dobra, szlachetności i sprawiedliwości. Po czasie tego pitolenia zacząłem przewijać niektóre przerywniki filmowe. Gra jest też MEGA łatwa. Właściwie walki to gąbka vs gąbka bo odziwo HP nie poszczędzili wrogom i my też nie możemy właściwie zginąć. Co zniechęca do jakiegokolwiek rozwoju postaci, bo po co jak i tak wygrywamy starcia spamując przypakowe przyciski. Najbardziej opóźniony, rzucany czar przez 2min, z bardzo widocznymi brzegami aoe który powinien każdy móc ominąć zadaje może 1/3 pasku zdrowia jak w niego wejdziemy. Co prowadzi też do kuriozalnych cutscenek, ubijamy bosa bez żadnego problemu, a nagle przerywnik filmowy jak to ciężka walka i ledwo z nim wygrywamy. Stan techniczny jest fatalny, gra wygląda bardzo przeciętnie a wymagania z kosmosu. Przecież to korytarzówka, jak może to tak źle chodzić. Fakt że tekstury są ładne.
25 września 2024 - Recenzja Gry
God of War: Ragnarok
Nie wiem, w czym problem, że trzeba dodać konto PSN, robi się to raz i nigdy więcej nie wyskakuje nic, ani nie trzeba robić.Sama gra świetna. Dużo bardziej zaciekawiła mnie historia niż w podstawce. Po ukończeniu wukong dopiero jest porównanie jak kiepski jest wukong pod względem animacji walki. Jedynie questy poboczne są takie sobie. Z buggów zdarzyło mi się 2 razy że wrogowie byli po za zasięgiem i nie mogłem do nich dotrzeć bo w trakcie walki nie można np otworzyć drzwi. Gra chodzi bardzo dobrze nawet w natywnej rozdzielczości, bez żadnych wspomagaczy. Jedna z lepszych w tym roku.
1 września 2024 - Recenzja Gry
Black Myth: Wukong
Gra przypomina mi oldschoolowe slashery z PS2. Nawet ta korytarzowa eksploracja, a jakimś cudem udało się upchnąć pełno sekretnych bosów i itemów. Problem tej gry to tak naprawdę aspekty rozwoju postaci. Drzewka to pic na wodę, można spokojnie olać bo upgrade'y są symboliczne. Nowe bronie/crafting to tylko statsy, moveset jest dokładnie taki sam. Więc cała gra to spamowanie tego samego comba... ER ma setki broni i ile różnych animacji, a tutaj bieda. Bossowie są różni, niektórzy to nic specjalnego, a niektórzy świetny design. Z poziomem trudności jest tak samo czasem za pierwszym się przechodzi, czasem trzeba rozkminić walkę. Coś jest też z samym dodgem, spamowanie go jest efektywne i można unikać ciosów bez dobrego timingu. W soulsach zostaniemi trafieni jak nie będzie dobry timing, może chodzi o to jaki dystans dodge przemierza i jak mało staminy kosztuje. Lokacje są fajne, co dziwne 2 pierwsze są najgorsze więc dobrego pierwszego wrażenia nie ma. Pomimo wielu wad, dla mnie główna to brak różnych animacji/combo/itd nadal gra się fajnie. Gra raczej na raz, bo nie widzę sensu testowania innego buildu. Może siądzie ludziom co wykręcają coraz niższy czas przejścia. Może dodatek, bo przy takiej popularności pewnie wyjdzie naprawi te rzeczy i będzie świetny tytuł.
22 czerwca 2024 - Recenzja Gry
Elden Ring: Shadow of the Erdtree
No trochę rozczarowanie. Cały obszar wygląda jak Altus Plateu (imo jedna z brzydszych lokacji podstawki). Dodatkowo pełno szpetnych filtrów, czasem nawet jest się na brzegu takiego filtra lub kamera go nie łapie i widać jak znika i się pojawia. W ogóle praca kamery jest słaba. Zmienili chyba też coś z odległością rysowania obiektów, bo widzę jak się doczytują a w podstawce nigdy tak nie miałem (ustawienia maksymalne). Mało rzeczy do zwiedzania, pobocznych dungeonów ze świecą szukać. Fakt że główne zamki/lokacje wewnątrz są świetne. Jedne z lepszych designów w serii. Za dużo też walk ze smokami, w elden ring praktycznie każdy jest taki sam, już w podstawce było ich za dużo. Na koniu jak się rozkmini jednego, nawet ze startowej lokacji podstawki, to wie jak zabić każdego następnego... Inna tylko skórka i zionięcie... Dobry patent ze wzmacnianiem postacii nową mechaniką znajdziek, bo każdy pewnie będzie grał to swoją endgameową postacią i lvlowanie praktycznie nic nie daje. Sam pomysł na lvl dodatku też średni, walczyło się z epickimi postaciami i fajnym lore, a teraz byle mob zadaje więcej od nich obrażeń. Dodatek też jest dość krótki jak się nie zwiedza każdego kąta. Generalnie wszystko co było w podstawce nadal tutaj działa i jest spoko, więc tragedii nie ma, ale to studio stać na dużo więcej,..
13 czerwca 2024 - Recenzja Gry
Star Wars Jedi: Survivor
Gra wygląda świetnie, ale nadal niedopuszczalne jest wydanie w takim stanie. Mod FSR 3 poprawił mi wydajność z generowaniem klatek i 6800xt nie ma już dropów. Wywaliłem też EA na rzecz originu, można to zrobić programikiem fuckoffEAapp, gra działa normalnie ze steama i origin. Sama gra jest naprawdę dobra, ale jest to uczucie, że nie jest wszystko dopracowane.
8 czerwca 2024 - Recenzja Gry
Dragon's Dogma II
Lubię hardcorowe gry. PoE to najlepszy arpg wg mnie, a seria souls najlepszą serią wypuszczoną ever każda gra trzymała bardzo wysoki poziom. Natomiast ta gra stara się wprowadzać hardcorowe mechaniki, ale są to raczej uprzykrzenia dla gracza, niż faktyczne sprawienie że gra jest trudniejsza. Grałem na najwyższym poziomie i walki to po prostu gąbka vs gąbka nikt nie zadaje obrażeń i macha się tym mieczem że by zabić byle jakiego moba. Podróże, time sensitive content, bardzo pobierzne rozmowy z npcami zlecające questy, plecak na 5 przedmiotów, oddzielny ekwipunek każdego z naszych towarzyszy. A takie quest markery zostawili heh. Eksploracja otacza się zbaczaniem lekko z tunelowych tras. Dawałem tej grze za dużo szans a mogłem zwrócić jak jeszcze był czas. Generalnie dużo fajnych pomysłów jest w tej grze, ale zaprzepaszczonych. Budowanie postaci rodem z final fantasy V co zawsze uważałem za jedną z lepszych części właśnie z powodu tej mechaniki. "wypożyczanie" członków drużyny rodem z mobilnych gierek, ale tutaj mogło to być super. Walka jest średnia, skille podobne i nudne po czasie. Gra chodzi tragicznie na sprzęcie co nie ma żadnych dropów w AW2 na wysokich ustawieniach w 1440p. Nie wygląda to tak dobrze, żeby chodziło tak słabo. Mogło być fajnie, a wszyło jak polakom w piłce nożnej.
3 czerwca 2024 - Recenzja Gry
Ghost of Tsushima: Director's Cut
Kurcze ostatnio najlepsze tytuły na PCta wydaje Sony. Bardzo siadła mi ta gierka. Questy fabularne są bardzo dobre. Walka super, pasowałaby do wiedźmina. W ogóle tutaj czuć wiedźminem w narracji questów i zwrotach fabularnych,. Grafika jest fajna chociaż same modele twarzy kuleją i odstają od dość fajnego świata. Gra ma sporo problemów, od drobnych buggów, do samego portu. Mi wywalało do pulpitu zmieniając ustawienia kontrastu na dramatic, a ludzie na steamie mają dużo większe problemy, nawet dochodzące do niemożliwości pogrania. Może wydadzą patcha jeszcze... Sama gra świetna i oceniam na 9.
25 marca 2024 - Recenzja Gry
Horizon: Forbidden West - Complete Edition
Świetny port. Na kompie za 3k hula 1440p na wysokich 60fps bez żadnych dropów. Nie ważne co się dzieje, czy to duże miasto, czy walka z kilkoma przeciwnikami. Sama gra też jest bardzo dobra. Początek trochę zagmatwany jak nie pamięta się jedynki. Dla mnie ta gra to jak Elden Ring stoi eksploracją i zwiedzaniem świata i walką. Może kupkę za dużo zbierania pierdół, ale nie jest to uciążliwe. Co do głównej bohaterki nie mam żadnych zastrzeżeń. Trochę skopali sterowanie k&m i musiałem podłączyć pada. To jedyny minus portu wg mnie.
12 marca 2024 - Recenzja Gry
Last Epoch
Recenzja z perspektywy gracza PoE od bety prawdopodobnie z tysiącami godzin w poe i zaliczonymi wszystkimi ligami. Diablo 4 też ograne dość intensywnie i Wolcen również.Zacząłem trochę po premierze więc problemy serwerowe mnie omineły, ale można wybaczyć takie małe studio 250k graczy się na bank nie spodziewało. Grafika jest bardzo fajna, nie wiem na jakich ustawieniach gracie, że wam nie pasi. Muzyka genialna przypomina mi bardzo Diablo 1. W ogóle widać że gra jest inspirowana klimatem wczesnych części diablo. Feeling walki animacja skilli zostawia w tyle PoE dość daleko. Nawet taki prosty przykład niby te same skille Lightning Blast w LE i Arc w PoE zupełnie lepiej się gra w LE. Fury Leap vs Leap Slam to samo, Fury Leap bez attack speed jest spoko i można używać, a w PoE czujesz się beznadziejnie jak masz nową postać i niski attack speed. Shield rush vs shield charge też lepszy w LE, choćby dlatego że można kilka długości screenów się poruszać niby proste a mega cieszy zresztą było też tak w wolcenie. Rozwój postaci lepszy w PoE, dużo bardziej skomplikowany i wymagający więcej czasu, ale każda klasa masz lepszą unikatowość w LE. Dobicie do 100 mega proste w LE już 3 postacie mam a zaczalem po premierze. W PoE casual pewnie nigdy nie wbije 100 nie tylko ze względów czasowych ale też z powodu utraty 10% xp przy śmierci. Itemy w LE są dość proste do zdobycia ale farmienie gearu BiS zajmię ogrom czasu, choćby z powodu małej mechaniki Legendary Potential która daje możliwość upgradeu unique itemów. Wszystko można samemu wyfarmić. Kto grał jakimkolwiek OP buildem w PoE wie że praktycznie wzssytkie itemy kupuję się od innych ludzi albo craftuje. W PoE jak masz rozbudowaną postać nie znajdziesz upgrade'a samemu na ziemi. Właściwie każdy kto szybko farmi ma w ogóle te rzeczy ukryte. Znajduję się tylko odpowiednik golda w PoE i tak w kółko. Crafting w LE jest mega prosty a zarazem bardzo fajny. Mechanika Forging Potential jest bardzo dobra i powinna być w PoE razem ze starym Harvest craftingiem ale oni po prostu znerfowali craftin. W PoE trzeba wiedzieć co się robi i można utopić setki divinów i nie otrzymać tego co się chciało. Dodatkowo mechanika Prophecy która była też w PoE jest świetna, są to swoiste mini questy które dają wybraną grupę przedmiotów jako nagrode za wykonanie. W PoE było to bardzo słabe a tutaj działa fajnie i pomaga wyfarmić co się potrzebuje. Kampania nie gram w takie gry dla fabuły więc wszystko skipuje i nie wiem o co chodzi nawet w PoE którą przeszedłem setki razy. O czym mogę powiedzieć to jak przechodzi się kampanie. W PoE jak nie używasz gotowego builda to pewnie odpuścisz sobię grę jako nowy gracz. Różnica między skillami jest OGROMNA, niektóre w ogóle nie nadają sie do lvlowania. W LE można samemu coś "ugotować" i przejdzie się kampanie. Technicznie obie gry to porażka,. LE na Unity które jest problematyczne praktycznie w każdym tytule na nim, a PoE działa nadal na korzeniach silnika który zrobiło 5 gości w garażu (prawdziwa historia). Do Diablo 4 daleko, nawet Wolcen chodzi płynniej. Endgame w PoE to liga ponad wszystkimi arpg jakiekolwiek zostały wydane więc tutaj nie ma w ogóle co porównywać. LE dopiero pierwszy sezon więc potencjał na rozbudowe jest ogromny. Z dużych wad jeszcze dodam itemki z setów są beznadziejne i nie widziałem żeby ktoś to używał w endgameowych buildach. No ale to proste do zmiany i ulepszenia z czasem. Jeśli ogólnie PoE to 10/10 i najfajniejsze buildy jakie grałem w arpg są właśnie z tej gry (stary CoC nova/frostbolt z Cospri's Malice no i legendarny Self Curse ze starym HH) oczywiście oba buildy znerfowane, bo taka polityka GGG. . To LE można spokojnie dać 8-9. Gra za kilka sezonów może być kolejnym arpgiem na 10/10. Jeżeli Diablo 4 jest dla kompletnych casuali , a PoE dla hardcorowców to LE jest gdzieś po środku
11 lutego 2024 - Recenzja Gry
Persona 3 Reload
Dobry remake, dodatkowa zawartość dodaje smaczki. Ułatwili bardzo rozgrywkę nawet na merciless jest banalnie. Z pamięci P3 była dużo trudniejsza. Grafika jest bardzo przyzwoita, chociaż Tartarus nadal dość biedny. Dodatkowo RT którego praktycznie nie widać odpala mi wiatraki w karcie. Pewnie w pełnej cenie nie warto, ale w GP polecam. Dla fanów serii napewno warte sprawdzenia. Dla osób nowych z serią za to dużo ułatwień od walki po quest markery.
9 listopada 2023 - Recenzja Gry
Ratchet & Clank: Rift Apart
Świetna gierka. Fantastyczne animacje, grafika, bronie. Rozwałka lepsza niż w ostatnim doomie. Po prostu świetnie się zabija kolejne hordy przeciwników. Gra chodzi płynnie, żadnych spadków nie ważne co by się nie działo na ekranie. Historia to tylko pretekst do miodnego gameplayu.
7 listopada 2023 - Recenzja Gry
Lies of P
Dobry soulslike. Jednak nie pozbawiony wad. Przedewszystkim bronie, krótki zasięg, brak prawdziwych ultra ciężkich. Trzeba się przyzwyczaić do kilku mechanik. Ostatni akt za długi, cała lokacja chyba najgorsza ze wszystkich w grze. Fajny klimat, rozwój postaci z p-organami. Jak już się znajdzie swoją broń to walka daję frajdę.
29 października 2023 - Recenzja Gry
Alan Wake 2
Świetna gieka, właśnie ukończyłem. Grafika miejscami zwala z nóg. Warto wyłączyć TAA, można w .ini. Brak rozmytych tekstur, ale lekko poszarpane brzegi. Kombinuję rozwiązać to z ReShade. Teraz czekam na NG+.
1 kwietnia 2023 - Recenzja Gry
The Last of Us: Part I
Ja nie miałem żadnych problemów technicznych, więc oceniam samą grę. Bardzo fajna historia, chociaż gameplay to już był widziany i oklepany w innych grach. Wiadomo gra wyszła dawno temu, ale dla mnie to pierwszy kontakt i nie robi takiego wrażenia. Fajne lokacje, opuszczone miasto wygląda bardzo klimatycznie. Oprawa audio też bardzo dobra. Grałem na rtx 3070 więc sam VRAM nie jest problemem, a zbiór różnych elementów.
27 lutego 2023 - Recenzja Gry
Psychonauts 2
Świetna gierka w swojej kategorii 10/10. Kiedyś wychodziła masa platformówek, teraz coraz rzadsze, a w szczególności te dobre. Dla mnie lokacje, klimat, dialogi, cała stylistyka to perełki. Nie dostrzegłem żadnych wad, które psułyby frajdę z gry.
26 lutego 2023 - Recenzja Gry
Atomic Heart
Nie ma co mieszać twórców z atakiem na Ukraine. Sama gra jest bardzo dobra. Taki mix wielu zacnych tytułów. Trochę czuć toporność, ale łatwo się przyzwyczaić. Klimat jest świetny i chociaż dla tego warto sprawdzić. Solidna gierka, ale do arcydzieła brakuje.
26 października 2022 - Recenzja Gry
Persona 5 Royal
Gra chodzi świetnie, ale niestety tekstury są bardzo kiepskiej jakości. Widać, że to gra która działała na PS3. Nowe dodatki bardzo fajne. Myślałem, że będę się nudził bo już przeszedłem podstawkę, ale tak nie jest. Jedyna wada, to mogli podrasować grafikę, ale cóż nie można mieć wszystkiego.
24 października 2022 - Recenzja Gry
Uncharted 4: A Thief's End
Port świetny, może niedoskonałości w sterowaniu klawiaturą i myszką. Sama gra natomiast mnie trochę rozczarowała. Nie żeby była zła, ale ocena 9.1 wersji na PS zakrawa o arcydzieło. A to po prostu dobra gra akcji i nic więcej. Żadnych ciekawych mechanik, ujęć kamery, czy zagadek. Przewidywalna i nieinteresująca fabuła. Może mi się przejadły takie gry, ale lepiej bawiłem się w Tomb Raiderze. Daję 9+ za port a sama gra 7+.
27 lutego 2022 - Recenzja Gry
Elden Ring
Mnie otwarty świat nie przekonał, ale i tak bawiłem się dobrze. Ocena z pozycji fana soulow, innym nie polcam za bardzo. Cały świat tak naprawdę nie żyje nie ma tu piaskownicy, a raptem połączone ze sobą lokację drogami. No i poszczęściło mi się, że mój komp nie miał problemu z spadkami klatek, ale widziałem na streamach jak na potężnych sprzętach gra była momentami nie grywalna
27 listopada 2021 - Recenzja Gry
Marvel's Guardians of the Galaxy
Jestem wsciekly na ta gre. Napisana jest tak dobrze, a gameplayowo taka lipa. Jest to chyba pierwsza gra ktora sie lepiej oglada niz gra. Czemu nie mogli tego dopracowac, czemu!? Gwarantuje ze mozna wciskac przypadkowo klawisze i wygrywac walki, a "zagadki" to smiech na sali. Dialogi to jest mistrzostwo, chyba nie bylo lepiej napisanych dialogow miedzy druzyna EVER. Sama fabula tez ekscytujaca i trzymajaca przy monitorze, tylko nie chce jej sie odkrywac przez lipna walke. Eksploracja mini mapek zjadliwa, ale wiadomo korytarze i skypty na kazdym miejscu. Mogla byc perelka a tak to tylko przecietniak. Wielka szkoda :(
15 września 2021 - Recenzja Gry
Deathloop
Bardzo fajnie prowadzą naracje, shooter taki sobie, ale warto grać dla mechaniki i smaczków.
27 maja 2021 - Recenzja Gry
Days Gone
Dobra gierka, na ogół ten typ survivalu mnie nie kręci, ale grało się przyjemnie. Liczne drobne błędy, ale nie psującę rozgrywki w znacznym stopniu. Trochę może za łatwo można grać w stylu rambo, leczyć non stop i strzelać. Może w trybie survival jest to lepiej zrobione, ja grałem na hard.
9 maja 2021 - Recenzja Gry
Resident Evil Village
Bardzo dobra gra. Klimat wycieka z ekranu. Trochę inny niż w poprzednich częściach. Dla mnie 7ka była mistrzowska, a ta część to taki odłam 7ki z eksperymentalnymi dodatkami. Trochę sama wioska mnie nie przekonuje, ale inne lokacje są bardzo fajne. Nie miałem problemów z wydajnością na 1070ti, więc trudno mi krytykować tą kwestię.
7 stycznia 2021 - Recenzja Gry
Beyond: Two Souls
Słaba ta gra niestety. Problem, że to co powinno być najlepsze czyli historia jest bardzo przewidywalna. Fajna narracja i aktorstwo, ale to nie uciągnie wszystkich innych wad. Gameplay to kpina. Główna atrakcja, czyli Aiden skupia się na wykonywaniu ruchów w przód i tył myszką. Walka to chyba jedyne dobre QTE w tej grze. HR i Detroid znacznie lepsze.
14 grudnia 2020 - Recenzja Gry
Cyberpunk 2077
No szkoda, ze wypuścili w takim stanie. Główny wątek jest świetny, oraz jego naracja stoi na najwyższym poziomie. Zadania poboczne nie równe jak diabli, od głębokich wątków po głupie powtarzalne wybijanie. Świat jest pusty, ale klimat trzyma fantastyczny. Muzyka super. Walka dla mnie porażka, nigdy nie lubiłem shooterów opartych na statsach, bo mogą wystąpić takie przypadki, że ktoś musi przyjąć 20 headshotów z shotguna, żeby zejść. Psuję to flow walki, zwłaszcza na wyższych poziomach trudności przeciwnicy to gąbki na pociski. AI jest fatalne, poziomem z gier z PS1. Rozwój postaci fajny, ale sporo talentów to tylko liczbowe ulepszenia. Glitche są wszędzie, znikające samochody na drogach, nie pasujące tekstury. Gra na poziom graficzny raczej słaba optymalizacja, na 1070ti i xeon 2678 dopiero medium oferuję płynną rozgrywkę, na high w "kinowej" płynności też da się grać.
30 listopada 2020 - Recenzja Gry
Batman: Arkham Origins
Może i najsłabszy Batman, ale to nie znaczy że gra jest słaba. Przeciwnie cała seria jest genialna, a ta gra jest po prost bardzo dobra. Grafika najbardziej komiksowa. Fabuła raczej po to by pokazać jak to się zaczęło niż uwieść nas zawiłowaniami.
16 listopada 2020 - Recenzja Gry
Sekiro: Shadows Die Twice
Dopiero niedawno się wziąłem za tą grę. Świetna walka, wcale nie taka trudna tylko trzeba porzucić Soulsowe schematy i przerzucić sie na parowanie. Dla mnie nowy tryb rozwoju jest kiepski, ale to w sumie jedyna wada. Klimat feudalnej japonii świetny. Historia opowiedziana bardziej wporst w porównaniu do DS. FromSoftware to prawdziwa marka .
18 sierpnia 2020 - Recenzja Gry
Horizon: Zero Dawn - Complete Edition
Oj fajna ta piaskownica. Chyba pierwsza gra gdzie chciało mi się chodzić po wszystkie znajdzki. Grafika spoko, ale tekstury czasami słabej jakości, pomimio tego świat wygląda pięknie. Wersja steam crashuje mi często co psuje zabawę, może połatają. 9 dla gry 8 dla tej wersji.
26 maja 2020 - Recenzja Gry
Gears 5
Bardzo fajna część. Ładna grafika z teksturami hd, audio pasuje do tego co się dzieje. Sterowanie trochę lipne, ale można poustawiać po swojemu i nie gra się źle na klawiaturze. Historia jest ok, wojna scifi w amerykańskim stylu. Dobrze się grało.
3 marca 2020 - Recenzja Gry
The Sinking City
Zmarnowany potencjał na dobrą grę. Mamy przeciętniaka, który broni się świetnym klimatem.
5 grudnia 2019 - Recenzja Gry
A Plague Tale: Innocence
Piękna przygoda, ładna grafika, muzyka super pasuję, klimat miażdży. Problem jest taki, że gameplayowo to straszne drewno. Więc jako gra punkt minus, jako doświadczenie 9.5
23 listopada 2019 - Recenzja Gry
Star Wars Jedi: Fallen Order
Świetna. Eksploracja zrobiona genialnie. Feeling walki nie tak dobry jak od from software, ale lepszy niż witcher 3. Trochę zbyt surowa grafika, ale i tak wygląda ok. Nie jestem fanem SW, ale razem z KOTORem najlepsze z tego uniwersum.
21 listopada 2019 - Recenzja Gry
Control
Dobra gierka. Nic specjalnego zarówno fabularnie jak i gameplayowo, ale zwyczajnie dobrze się gra. Jedyny duży problem w moim odczuciu to questy poboczne, które są płytkie do bólu, a nie ma ich dużo. Mogli się bardziej postarać.