Data wydania: 21 lutego 2023
FPS, w którym trafiamy do retrofuturystycznej wersji Związku Radzieckiego. W Atomic Heart wcielamy się w tajnego agenta, a naszym zadaniem jest zbadanie sekretnej placówki, w której rozpętał się bunt maszyn, i zaprowadzenie w niej porządku, nim dojdzie do globalnej katastrofy.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Atomic Heart jest strzelanką, za której opracowaniem stoi rosyjskie studio Mundfish. Produkcja, do której na długo przed premierą przypięto łatkę „sowieckiego BioShocka”, została wydana przez firmę Focus Entertainment.
Atomic Heart roztacza przed nami alternatywną wersję historii. W latach czterdziestych XX wieku w Związku Radzieckim nastąpił prawdziwy rozkwit robotyki, co było zasługą odkryć utalentowanego Dmitrija Seczenowa. W ramach projektu Facility 3826 konstruowano maszyny, które, znajdując się pod kontrolą sieci neuronowej o nazwie Kollektiv 1.0, nie tylko zastąpiły ludzi w wielu zawodach, lecz również znacznie przyspieszyły rozbudowę miast i poprawę warunków życia obywateli. W następnej kolejności Seczenow przystąpił do pracy nad interfejsem znanym jako Myśl (ang. Thought), który miał pozwolić ludziom na połączenie się z systemem Kollektiv – oficjalnie po to, by umożliwić im kontrolę nad robotami przy pomocy umysłów oraz zapewnić im natychmiastowy dostęp do informacji.
Na kilka dni przed zaplanowaną na 13 czerwca 1955 roku premierą aktualizacji Kollektiv 2.0, dzięki której sen Seczenowa w końcu miał się ziścić, sprawy wymknęły się spod kontroli. W Facility 3826 doszło bowiem do awarii, w wyniku której maszyny zbuntowały się przeciwko ludziom. Na miejsce zostaje wysłany główny bohater, czyli Major P-3, którego zadaniem jest wyeliminowanie zagrożenia i zabezpieczenie bezcennych danych, nim dojdzie do ich wycieku.
W Atomic Heart akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). W trakcie zabawy eksplorujemy rozległe obiekty badawcze i testowe, które składają się na kompleks Facility 3826. Przemierzając je, musimy mieć się na baczności, gdyż śmierć czyha tu na nas za każdym rogiem. Na naszej drodze stają zarówno agresywne roboty oraz potężne machiny, jak i przerażające mutanty. Major P-3 nie jest jednak bezbronny – bohater potrafi robić doskonały użytek nie tylko z broni białej i szerokiego wachlarza nowoczesnej broni palnej, lecz również ze specjalnej, eksperymentalnej rękawicy, która zapewnia mu nadnaturalne umiejętności (dzięki niej może na przykład razić wrogów prądem). W miarę postępów ulepszamy jego narzędzia mordu, co pozwala mu stawiać czoła coraz większym wyzwaniom.
Niemniej, przeprawa przez placówkę nie jest łatwa. System Kollektiv umożliwia nieprzyjaciołom wzajemną komunikację, przez co gdy zostaniemy zauważeni, mogą wezwać posiłki. Ponadto chcąc pokonać wielu z nich, musimy solidnie się napocić. Wszystko to sprawia, że kluczem do sukcesu jest tutaj uważna obserwacja adwersarzy w poszukiwaniu ich słabych punktów oraz rozsądne zarządzanie zasobami. Oprócz tego czasami lepszym wyjściem niż frontalny atak jest działanie w ukryciu i przemykanie za plecami wrogów bądź eliminowanie ich po cichu oraz hakowanie systemów bezpieczeństwa.
Mocną stroną gry Atomic Heart jest jej oprawa graficzna. Tytuł działa w oparciu o technologię Unreal Engine i cieszy oko dopieszczonymi z dbałością o detale projektami lokacji, oryginalnymi i szczegółowymi modelami przeciwników oraz realistycznym oświetleniem.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
PlayStation 4Polskie napisy i dialogi
PlayStation 5Polskie napisy i dialogi
Xbox Series X/SPolskie napisy i dialogi
Xbox OnePolskie napisy i dialogi
Producent: Mundfish
Gry podobne:
3GRY
Cykl gier akcji osadzonych w uniwersum science fiction, w którym historia potoczyła się inaczej. Seria Atomic Heart została wykreowana przez wywodzące się z Rosji studio Mundfish.
17 czerwca 2021
To nie były najlepsze targi w historii E3. Nie zobaczyliśmy zapowiedzi, które zwaliłby nas z nóg, nie powróciła żadna wytęskniona marka. Ale było sporych nowych gier i część z nich z pewnością warta jest uwagi. Oto nasza lista najlepszych gier E3 2021.
23 stycznia 2021
Są gry, które darzymy w Polsce szczególną sympatią, niezależnie od ich popularności na świecie czy stanu technicznego. Wybraliśmy takie nadchodzące tytuły, które powinny być szczególnie oczekiwane w naszym kraju.
22 grudnia 2020
W 2021 roku już na dobre zanurzymy się w świat konsol oraz kart graficznych nowej generacji. Następne miesiące przyniosą wiele ekscytujących gier – w tym między innymi nowego God of war, Horizon: Forbidden West i Resident Evil 8.
2 stycznia 2020
W czasach gier usług i milionowych budżetów na szczęście wciąż liczy się dobry pomysł i ciekawe wykonanie, by zauroczyć graczy. Oto produkcje, o których mało się mówi, ale mogą sporo namieszać w 2020 roku.
14 listopada 2019
Kiedy lis z Małego Księcia twierdził, że najważniejsze jest niewidoczne dla oczu, na pewno nie miał na myśli hiperrealistycznego oświetlenia oraz technologii śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Zresztą, co on mógł wiedzieć, był tylko lisem.
W Humble Choice na październik 2025 znalazło się kilka ciekawych gier, które dobrze przygotują graczy na zbliżające się Halloween.
gry
Maciej Gaffke
7 października 2025 20:42
Mundfish oraz Focus Entertainment zapowiedzieli dodatek Annihilation Instinct do Atomic Heart. DLC zadebiutuje na początku sierpnia.
gry
Maciej Gaffke
27 czerwca 2023 09:56
Jeśli szukacie recenzji Atomic Heart, to na GRYOnline.pl jej nie znajdziecie. Ta rosyjska gra wzbudza zbyt wiele kontrowersji, żebyśmy mogli je zignorować.
opinie
Adam Zechenter
20 lutego 2023 14:20
Kompozytor Mick Gordon poinformował, że przekazał całe swoje honorarium, jakie otrzymał za pracę przy ścieżce dźwiękowej Atomic Heart, na Australijski Czerwony Krzyż, by pomóc Ukrainie.
gry
Zuzanna Domeradzka
16 lutego 2023 09:15
Poznaliśmy pełne wymagania sprzętowe nadchodzącego Atomic Heart na PC. Dowiedzieliśmy się też, że gra na konsolach obecnej generacji nie będzie wspierała ray tracingu na premierę.
gry
Zuzanna Domeradzka
9 lutego 2023 18:12
Poznaliśmy listę gier, które trafią do PC/Xbox Game Passa w pierwszej połowie lutego 2023 roku. Liczy ona tylko sześć pozycji. Są wśród nich Mount & Blade II: Bannerlord oraz Shadow Warrior 3: Definitive Edition.
gry
Hubert Śledziewski
8 lutego 2023 16:09
Powoli zbliżamy się do premiery gry Atomic Heart. W związku z tym twórcy przygotowali kolejny materiał z nowej produkcji. Tym razem do sieci trafił 8-minutowy gameplay.
gry
Kamil Kleszyk
1 lutego 2023 14:43
Zloty status Atomic Heart oznacza, że gra najpewniej ukaże się zgodnie z planem. Szkoda tylko, iż karta gry na Steamie nadal nie potwierdza implementacji Denuvo.
gry
Jakub Błażewicz
25 stycznia 2023 20:24
Czy premiera rosyjskiej gry niemal w rocznicę inwazji tego kraju na Ukrainę to dobry pomysł? Nie. Nawet biorąc poprawkę na to, że datę wybrał zapewne zachodni wydawca, i tak wyszło słabo. Ale jest jeszcze szansa na wyprostowanie tej sytuacji.
opinie
Adam Zechenter
19 stycznia 2023 16:59
Według deweloperów ze studia Mundfish, Atomic Heart na konsolach obecnej generacji ma radzić sobie świetnie – obiecano nam 60 klatek na sekundę w 4K.
gry
Michał Ciężadlik
16 stycznia 2023 17:38
Popularne pliki do pobrania do gry Atomic Heart.
mod Atomic Heart - FOV Changer v.21022023 - 21 lutego 2023
trainer Atomic Heart - Trainer v1.0-v1.14.4.0+ Plus 29 - 1 listopada 2024
mod Atomic Heart - Disable Vignette v.1.1 - 3 marca 2023
mod Atomic Heart - Easiest Piston Lock v.1.1 - 2 marca 2023
mod Atomic Heart - Custom Field of View v.1.1 - 2 marca 2023
mod Atomic Heart - AH - Fixes and Improvements v.1.3 - 8 kwietnia 2025
Wymagania sprzętowe gry Atomic Heart:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i5-2500 3.3 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R9 380 lub lepsza, 90 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i5-7600K 3.8 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1080 / Radeon RX 5700 XT lub lepsza, 90 GB SSD, Windows 10 64-bit.
Ultra wymagania sprzętowe:
(60 fps / 4K) Intel Core i7-8700K 3.7 GHz / AMD Ryzen 5 3600X 3.8 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 10 GB GeForce RTX 3080 / 16 GB Radeon RX 6800 XT lub lepsza, 90 GB SSD, Windows 10 64-bit.
PlayStation 5
Wspiera:
60 fps w 4K
Xbox Series X/S
Wspiera:
XSX: 60 fps w 4K
Lista dodatków do gry Atomic Heart:
Dodatek
28 stycznia 2025
Akcji
Trzeci dodatek do FPS-a z 2023 roku, kontynuujący wątki z podstawki. W Atomic Heart: Enchantment Under the Sea trafiamy do podwodnego Centrum Badawczego Neptuna i mierzymy się z nowymi przeciwnikami, robiąc użytek z niedostępnej wcześniej broni, gadżetu i umiejętności.
GRYOnline
Gracze
Dodatek
6 lutego 2024
Akcji
Drugi dodatek fabularny do FPS-a science fiction od studia Mundfish. W Atomic Heart: Trapped in Limbo trafiamy do tytułowej krainy, gdzie skaczemy i ślizgamy się po platformach, mierzymy się z nowymi przeciwnikami oraz zbieramy jabłka i monety, odblokowując broń i zdolności.
GRYOnline
Steam
Gracze
Dodatek
2 sierpnia 2023
Akcji
Pierwszy dodatek fabularny do FPS-a science fiction od studia Mundfish. W Atomic Heart: Annihilation Instinct dowiadujemy się, kim naprawdę jest NORA, mierzymy się ze zmiennokształtnymi wrogami, a także otrzymujemy do dyspozycji nową broń i umiejętność rękawicy polimerowej.
GRYOnline
Steam
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 16 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1412 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 31273 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
wwad
Ekspert
2024.05.20
Solidna gra. Wreszcie coś wymyślonego nowego w super klimacie ZSRR z epoki lat 50dziesiątych i jednocześnie przyszłości. U mnie z game passa PC wszystko działało jak trzeba. Dodam że grałem raczej pod fabułę i to się sprawdziło :) Chętnie bym pograł w kolejną część po zakończeniu wnioskuję że potencjał jest.
Harry M
Ekspert
2024.02.19
25.5h na Armagedonie Bardzo dobra i przemyślana gra Rozgrywka bardzo dobra - przyjemne strzelanie i walka melee i mocami, sporo rodzajów przeciwników, masa ulepszeń broni i postaci. Jedynie większość bossów rozczarowuje i wydaje się zbyt do siebie zbyt podobna Bardzo dobra muzyka, świetne remiksy - czuć epickość Fabuła wolno się rozkręca ale wchodzi na dobre tory. Robi się ciekawie i intrygująco ale bez fajerwerków GENIALNY klimat gry, świetny design wszystkich elementów +Eksploracja Open world raczej na minus - irytujące odradzanie przeciwników Grafika średnia, słabe modele postaci ludzkich
ereboss
Ekspert
2023.11.23
Atomic Heart przed premierą jawił się jako rosyjski Bioshock. Ja nie grałem nigdy w żadnego Bioshocka wiec nie wiem czy ta gra inspirowała się tym tytułem. Po ograniu mogę stwierdzić że to taka wariacja serii Far Cry. Może zacznę od początku. Wstęp gry robi piorunujące wrażenie. Pierwsze pół godziny chodzimy po mieście przyszłości które znajduję się w ZSRR. Wstęp pokazuje nam lore świata gry. Widać tą powszechną czerwień która atakuje gracza z każdej strony. Cała masa retro futurystycznych technologii, wygląda to wspaniale. Kroi się ten klimat gęsto. Po tym wstępie który jest oskryptowany, bo miasta nie zwiedzamy dowolnie trafiamy do zakładu 3826. Zakład jest olbrzymi i spędźmy tam następne 3godziny. I tu jest pierwszy problem. Za długo spędzamy czasu w tym zakładzie. Lokacja ta ma kilka zadań. Uczymy się tu głównych mechanik i do tego wprowadza nas jeszcze bardziej w lore gry. Wydaje mi się że można było by to przyśpieszyć. Ale kiedy opuścimy zakład to otwiera się przed nami „teren zakładu 3826” czy ten otwarty świat. Czy gra jest sandboxem? Nie, nie jest. Mamy tutaj otwartą mapę która nie jest olbrzymia ale jest wypchana ciekawą treścią i tutaj spędzamy czas już do samego końca gry. I właśnie w tym momencie wchodzi ta nutka Far Cry. Na terenie zakładu 3826 poruszamy się pieszo lub samochodem. Poza głównymi misjami fabularnymi możemy zwiedzać poligony w których możemy znaleźć schematy do broni, eksplorować mapę w poszukiwaniu zasobów oraz włamywać się do urządzeń kontraltowych przez maszyny: kamery, drony itp... . To nie wszystko. W grze jest dużo sekcji platformowych, znajdują się one głównie w poligonach, ale i też jest sporo różnorodnych zagadek. Od zwykłych łamigłówek w postaci przynieść coś, przestawić coś, po zagadki środowiskowe, a skończywszy na zagadkach logicznych. I to w zasadzie tyle, jak widać gra nie jest zaśmiecona tysiącami znaczników. A pętla rozgrywki wygląda następująco: eksploracja, walka, zagadka. Gra nie nudzi bo jest to wszystko odpowiednio wyważone.Grałem na najtrudniejszym poziomie trudności i na samym początku gra daje w kość. Szczególnie w zakładzie 3826. Gra nie zasypuje nas masową ilością checkpointami wiec trzeba się pilnować i najlepiej zapisywać grę ręcznie. Często wczytywałem grę na początku bo naprawdę gra była trudna. Oczywiście im dłużej gramy i levelujemy postać tym jest coraz prościej, ale i też przychodzą trudniejsi przeciwnicy, ale do tego wrócę później. Same starcia z robotami są świetne. Jak toczymy walkę przy jakiejś kamerze to wróg zaraz zsyła posiłki i tak będzie w nieskończoność dopóki nie wybijemy wszystkich lub nie uciekniemy. W grze jest taki system „alertu wrogów”. Mamy kilka broni: 3 zwykłe, 3 elektryczne, wyrzutnie i kilka sztuk broni białej. Nie ma tego dużo ale ulepszenia tych borni sprawiają że możemy z nich strzelać inaczej. Co daje ostatecznie dosyć sporą ilość kombinacji. Podczas walki mamy również kilka umiejętności które zdobywamy podczas levelowania postaci a w zasadzie naszej rękawicy SI. Możemy mrozić wrogów, używać telekinezy na nich itp... . Dzięki tym umiejętnością gra jest bardzo dynamiczna i walka jest jeszcze bardziej ciekawa. Przeważnie w grach roboty z którymi walczymy nie są ciekawe zrobione. Są wyjątki oczywiście, ale w większości przeważnie są to jakie humanoidalne roboty z karabinem czy jakieś dorny, albo boty z dzikami. Przypomina mi się Borderlands 2 gdzie też był ciekawy zestaw robo-przeciwników. W Atomic Heart przeciwnicy są fajni. Wyglądają kozacko i świetnie wpasowują się w klimat gry. Moim zdaniem jest to najlepsza gra w której robo-przeciwnicy są tak dobrze zaprojektowani. Projekt, sposób zachowania, mistrzostwo. Walki z bossami też są ciekawie przemyślanie. Są oni różnorodni, szybcy, miejscami trudni. Sam ich projekt również nie odstaje, jest świetny. Moim ulubionym bossem z gry jest Rosa. Niby banalny z wyglądu ale piekielnie zabójczy. W grze są jeszcze przeciwnicy w stylu zombie, fajnie się je tłucze z broni białej. Jeśli chodzi o muzykę to mamy bardzo zróżnicowany soundtrack. Od jakiejś ruskiej śpiewki, po rock a skończywszy na techno. Wybuchowa mieszanka ale pasuje, każdy gatunek że tak się wyrażę jest adekwatny do sytuacji w której się znajdujemy. Przyznam że muzyczka w automacie NORA jest kapitalna. Gra jest całkowicie po polsku czyli dubbing też się tu znajduję. Zawsze wybieram polskie głosy jeśli jest taka okazja. Za czasów PS2 rzadko która gra była po polsku więc łaknę takich rzeczy w grach. Nie ważne czy super czy słaby. Lubię jak mówią po polsku. Sam dubbing oceniam na dobry. Nie miałem dyskomfortu że jakiś głos jest źle podstawiony. Wszystkie głosy pasowały do postaci.Same postacie które natrafiamy podczas rozgrywki są fajne napisane. Główny bohater P3 jest spoko tak samo jak SI Charles które nam towarzyszy przez całą grę. Fajnie się słuchało sprzeczek między P3 a Stockhausenem. To tyle jeśli chodzi o plusy. O jednym mankamencie już wspomniałem, czyli o tym długim występie w zakładzie 3826. Przerywniki filmowe też są jakoś dziwnie nakręcone. Jest takie wrażenie jak by postacie miały przysłowiowego kija w d****. Na koniec zostawiłem sobie stan techniczny. Nie jest to CP2077 na premierę ale jest kilka większych błędów. Zacznę od tego że dwa razy zdarzył się grze wywalić do dashboarda. Również dwa razy byłem zmuszony resetować grę bo jakiś wróg pojawił się za ścianą, a trzeba było go pokonać aby drzwi się otworzyły. Zawsze jest błąd wychylenia poza mapę kiedy chodzimy po szybach wentylacyjnych. W przerywniku filmowym mogłem korzystać z terminala i czytać wiadomości. Czcionka polska nie jest dopasowana do niektórych tabelek i wychodzi poza granice. Nasza postać lubi się zaklinować na jakimś kamieniu czy innym pudle dosyć często. Jest jeszcze jedna sprawa. Ja nie odbieram tego jako błąd ale niektórych może to irytować. W grze przeciwnicy mogą się naprawiać. I dochodzi do tkackich sytuacji że podczas walki oprócz robotów które nas atakują, są też roboty które naprawiają pokonane roboty. Więc trzeba starca jak najszybciej kończyć. Nie odbieram tego jako wadę, lecz niektórych może to irytować, bo walka może trwać w nieskończoność. Ogólnie polecam Atomic Heart. Świetnie się przy tej grze bawiłem i zamierzam do niej wrócić jak wyjdą wszystkie DLC. Wtedy skuszę się na jakąś edycje ulitimete czy inne GOTY. Grę ogrywałem na XSX w 60 fps i ukończyłem ją w 33h. Można grę skończyć szybciej ale ja chciałem maksymalnie ulepszyć postać. Dodam tylko że jak się grę ukończy to można wrócić na teren zakładu 3826 i dalej sobie go eksplorować. Więc po ukończeniu gry jest taki tryb free play. Trochę się rozpisałem, ale to dobrze jest o czym dyskutować. Jest jeszcze jedna kwestia o której celowo nie wspominałem, wiadomo jaka. Czy ktoś chcę w to grać czy nie to powinno zależeć od indywidualnego poglądu a nie opinii jakiegoś typa z Internetu. Mam takie wrażenie że „stado owiec zostało popędzone i boją się wychylić głowę”. Wydaje mi się że za kilka lat Atomic Heart będzie wspominane dosyć ciepło. Na koniec napiszę takie zdanie. „Każda propaganda od wschodu do zachodu robi wodę z mózgu. Trzeba myśleć samodzielnie a lepiej się na tym wyjdzie”. I nie, nie popieram tego co się dzieje na wschodzie jak i na południu... .
Pitplayer
Ekspert
2023.10.15
Właśnie ukończyłem, jak na debiutancką grę jest to pozycja naprawdę solidna choć nie pozbawiona wad.Platforma Xbox series X.Plusy:- 60 fps a nawet jest opcja 120hz- graficznie ładna i dość równa, nie widziałem jakichś rozpaćkanych tekstur, jedynie zdarzają się drobne wizualne glitche ale nic poważnego.- interesująca alternatywna wizja zwiazku radzieckiego po rewolucji rozwoju robotów. Świat w klimacie retrofuturyzmu wygląda tu naprawdę dobrze i przekonywująco, te wszystkie mechanizmy, wystrój itp no można pochwalić- grze nie brakuje klimatu, podziemne miejscówki mają nieraz klimat zaszczucia i horroru- niezła fabuła oraz bohaterowie, przeszłość naszego bohatera to nieco oklepany motyw ale jak najbardziej tu pasuje- fajne roboty choć modeli nie ma aż tak bardzo dużo jak się początkowo może wydawać- muzyka, w tym duży plus za kilka słynnych starszych piosenek oraz za wilka i zajaca- wygląd oraz animacje bossów. Te walki byłyby naprawdę kozacackie gdyby nie-minisy ->Minusy:- średni system strzelnia, bardziej poprawny niż dajacy radochę- to samo poruszanie się naszego bohatera, uniki jak najbardziej dobre ale szkoda że nie ma sprintu- wspinaczka mocno tu nie wyszła- jakieś dziwne te cutscenki, chyba głównie przez to że ludzkie postacie dziwnie chodzą i ogólnie słabo się poruszają.- zakończenie jakieś takie urwane... może przez DLC. Jest też alternatyne zakończenie ale jest jeszcze słabszeOgólnie gra naprawdę niezła. Powiedziałbym że to taki zacny, wyróżniający się średniak ode mnie 7,5.
pieterkov
Ekspert
2023.06.08
Przejście gry obejmujące zwiedzenie chyba wszystkich miejscówek, ukończenie wszystkich poligonów i otwarcie większości skrzynek (z pominięciem tych wymagających zbędnej akrobatyki) zajęło mi niecałe 29 godzin (co z trudem sprawdziłem w xbox gamepass w zakładce osiągnięć…).Czy był to czas stracony? Nie, aczkolwiek wg mnie gra mogłaby bez problemu trwać 10-12h max.Niestety jest MEGA powtarzalna. Przypomina najgorsze elementy far cry. Postać jest mało mobilna, nie ma sprintu, skacze nisko i mało czego się łapie. Na jedne skrzynki wskakuje, na inne nie. Jednych półek się łapie, innych nie. W dodatku nie zawsze te chwytalne są oznaczane (biało lub żółto), czasem samemu trzeba się domyślić drogi dalej po zwykłych szarych elementach, z czego jednego nagle możemy się złapać. Absurdem jest dla mnie dawać tak mało mobilną postać, a potem dawać eksplorację bazującą na tej zręczności (czasem trzeba gdzieś doskoczyć, wspiąć się itp.). W grze jest też czerwone autko, którym możemy jeździć między lokacjami, ale model jazdy jest fatalny, zwłaszcza gdy za często skręcamy i się wywracamy. Ot banalny sposób szybkiego poruszania gracza. Osobiście wolałbym sprint, chociaż parę razy auto uratowało mi tyłek pozwalając rozjeżdżać roboty.Walka – powtarzalna i banalna. Pistolet, karabin maszynowy, strzelba, wyrzutnia rakiet, działko gaussa, szybka broń ręczna, średnia broń ręczna, wolna broń ręczna. Im więcej skrzynek otworzymy tym więcej schematów craftingu apteczek czy kartuszy odblokowujemy (podejrzewam, że jest to jakoś zaprogramowane na ilość skrzynek, a nie ich lokalizację). Kartusze są dosyć ciekawym elementem bo na dowolną broń (z wyjątkiem działka gausssa) w dowolnej chwili możemy nałożyć dowolny element – prąd, lód lub ogień. Pozwala to dowolną bronią zabijać dowolny typ wroga, zależnie od naszych preferencji. Jedne roboty są słabsze na lód, inne na prąd – aczkolwiek nie ma to większego znaczenia, różnica to może 1-2 strzały w tą czy w tą w przypadku strzelby. Do tego kilka umiejętności. Niestety mamy aktywne tylko dwie (klawisze Q i E) plus trzecią na stałe (klawisz V) – porażenie prądem, które jest jednak dosyć bezużyteczne. Całą grę latałem z zamrażaczem który działał na wszystkie roboty, nawet te odporne na mróz – i tak je zamrażał… Do tego można sobie dołożyć telekinezę (chociaż nie rozumiem czemu jest jako oddzielny skill, a nie ulepszenie zwykłego przerzucania przedmiotów klawiszem F) lub tarczę, ewentualnie ciecz ułatwiającą wprowadzanie przeciwników w stan zamrożenia/porażenia/podpalenia. Od połowy gry latałem właśnie z tym polimerem, bo tarcza działała bardzo krótko i nie dawała mi żadnej przewagi w walce (na leczenie i tak jest czas, gra zatrzymuje się gdy otwieramy ekwipunek).Jest na dobrą sprawę tylko kilka typów robotów, z większością trzeba postępować tak samo, podchodząc waląc w ryj i odskakując zanim nam oddadzą (souls like hehe). Największym wyzwaniem w pierwszej lokacji było ciągłe respawnowanie się robotów i mało amunicji, by na bieżąco je zabijać. Dopiero w kolejnych lokacjach dowiadujemy się, że możemy skorzystać z systemu kamer by odblokować wejście do pokoju sterującego, pozwalającego wysadzić generator prądu, co wyłączy wszystkie roboty w okolicy na jakieś 5-7 minut. W internecie piszą, że to niby 10-15 minut, ale w żadnej z testowanych przeze mnie lokacji nie było to aż tak długo. Na szczęście kolejne lokacje nie mają aż tylu chat do zwiedzenia, zazwyczaj są to 3-4 budyneczki na krzyż i możemy iść dalej.Dodatkową aktywnością w grze są poligony – placówki badawcze, w których mamy 3 etapy odblokowujące coraz to bardziej wartościowe ulepszenia dla broni. W praktyce i tak trzeba wszystkie 3 etapy przejść, bo inaczej nie wyjdziecie z budynku. Poligony mają dorobione ideologie np. taka w której rzekomo testowano życie w kosmosie czy odporność ludzi na warunki o ograniczonym tlenie. Niestety te ideologie mają się nijak do zwykłych betonowych wystrojów i prostych zagadek polegających na obracaniu platform, skakaniu czy rzucaniu piłkami energii. Nic ciekawego, zwykła strata czasu, jednak konieczna by móc mieć porządne bronie. Ano właśnie – ulepszać broń możemy zależnie od liczby posiadanych surowców, jednak na początku każda broń ma tylko jedną ścieżkę. Jak nazbieramy schematów z poligonów to możemy np. wymienić lufę na taką, która zadaje więcej obrażeń robotom lub przeciwnikom organicznym – aczkolwiek tych jest tyle, co kot napłakał, po prostu biegające zombiaki zarażone latającymi roślinami. Ulepszenia broni trochę pomagają, aczkolwiek w ogólnym rozrachunku niewiele zmieniają w zadawanych obrażeniach czy działaniu broni. Większa szybkostrzelność czy czas przeładowania niezaprzeczalnie ułatwiają jednak rozgrywkę.W grze jest też banalne zarządzanie ekwipunkiem – mamy limit kwadratów w plecaku (możemy go dwukrotnie ulepszyć) i z tymi kwadratami robimy co chcemy. Możemy nosić tonę apteczek, mleka skondensowanego (powolne leczenie), wódki (tymczasowy pancerz) i broni, albo po prostu tonę amunicji do 2 broni na krzyż. Super rozwiązanie! Nadmiar przedmiotów zebranych trafia od razu do skrytki (czerwona lodówka), do której w późniejszych etapach mamy dostęp stosunkowo często. Wystarczy więc kilka minut spaceru lub szybka przejażdżka by dotrzeć do miejsca w którym jest nasz schowek, gdzie możemy też ulepszać bronie i/lub postać. Możemy wsadzać przedmioty do schowka, wyjmować je z niego lub demontować. Demontaż jest super, bo zarówno zebrane przedmioty jak i wytworzone ulepszenia broni można rozbierać odzyskując 100% wykorzystanych zasobów. Z ulepszeniami jest jedno „ale” – nie można tak po prostu zdemontować ulepszenia, trzeba je wymienić na inne i dopiero wtedy „odzyskamy” zasoby. W praktyce przy zmianie z jednego ulepszenia 1 poziomu na drugie – nie ma to większego znaczenia. Ale jak zamienimy lufę elektryczną poziomu 5 na lufę przeciwko organicznym wrogom poziomu 1 - to wyjdziemy na plus, bo ta o niskim poziomie będzie tańsza, więc te 4 poziomy różnicy do nas wrócą.Graficznie jest to zdecydowanie next gen, w dodatku chodzi super płynnie. Na 3070 przez większość czasu ponad 150fps w 1080p na prawie najwyższych ustawieniach (zredukowałem jedynie cienie i otoczenie + roślinność, bo dużo dawało do wydajności, a nie obniżało jakości obrazu). W zamkniętych pomieszczeniach klatki blokowały się na 165 (do tylu ustawiłem limit), a w trakcie intensywnych walk nie spadały poniżej 110. Ogólnie gra bardzo płynna i przyjemna przez większość czasu, w dodatku stabilna. Kolejny dowód, że „da się” – wystarczy umieć dobrze obsłużyć silnik i wykorzystać zasoby sprzętowe i okazuje się, że wcale RTX4090 nie jest wymagany do grania w 720p XDFabuła bez zaskoczeń. Dosyć szybko wiadomo kto jest głównym złym i jest to wielokrotnie powtarzane, ale nasz głupi bohater w to nie wierzy. Na końcu okazuje się, że suprajs suprajs główny zły jednak… jest głównym złym XD Są tam pewne moralne usprawiedliwienia, że niby nie jest taki zły i nie wszystko co złe zrobił on, ale w ostatecznym rozrachunku to on jest wszystkiemu winien. Ponadto jest kilka „chorych” wstawek i wizji, które przywodzą na myśl Death Stranding, jednak są w miarę logicznie uzasadnione.Niestety zakończenie jest mocno urwane, podejrzewam, że prawdziwe zakończenie będzie ukryte za paywallem DLC (150zł!!!!), którego już nie dostaniecie za friko w gamepassie.Ogólnie gierka momentami fajna, warta ogrania. Aczkolwiek gdybym miał ją kiedykolwiek przechodzić drugi raz to raczej przebiegłbym ją na łatwym niż bawił się w eksplorację na normalu, celem uzyskania większej liczby zasobów i ulepszeń. Po zwiastunach spodziewałem się jednak więcej. Oczekiwałem dużego otwartego świata, kreatywnych zabaw fizyką i metodami eliminacji robotów. Zamiast tego dostałem kolejnego shootera AAA z mini-otwartym światem pokroju Far-Cry z fabułą silącą się na Death Stranding + moralne rozważania o przyszłości i robotyzacji. Dobrze, że chociaż gra jest ładna i dobrze zoptymalizowana.
manek23
Ekspert
2023.03.19
Jakieś dwa tygodnie temu skończyło Atomic heart wiec mogę podzielić się swoją opinią. Na wstępie dodam, że przystępowałem do tej pod wpływem licznych porównań do serii Bioshock. W grze wcielamy się w Siergeja Nieczajeva (P-3), którego celem jest zażegnanie kryzysu w pewnej placówce badawczej i odnalezienie naukowca, który spowodował ten cały bałagan. Po krótkim prologu, który bardzo mi się skojarzył z początkiem Bioshock Infinite trafiamy do zamkniętej placówki i rozpoczynamy właściwą rozgrywkę. Na pierwszy rzut oka można zobaczyć sporą nierówność graficzną. Model terenu, shadery czy efekty cząsteczkowe wyglądają naprawdę fajnie, natomiast modele postaci (zwłaszcza robotów) są mega niedokładne i widać, że wymagają jeszcze sporo pracy. Sam gameplay nie jest tak zróżnicowany jakby mogło się wydawać, do dyspozycji mamy szereg różnych broni i zaledwie kilka umiejętności aktywnych, które odblokowujemy w miarę progresji i zdobywania neuropolimerów (takich punktów umiejętności). Wielka szkoda, że jest tego tak mało, bo można było to znacznie lepiej wykonać. Kuleje też balans. Grałem na najwyższym poziomie trudności i już po kilku godzinach grania rozgrywka stała się prosta, a jedyną trudnością był fakt, że bossowie na najwyższym poziomie to po prostu gąbki na pociski i potrzeba czasu żeby ich pokonać. Przejdźmy jednak do kwestii, która wywołuje do tej pory największy szum wokół gry. Czy Atomic heart to swoista laurka dla ZSRR i obecnej Rosji? Czy Atomic heart to laurka dla Putina? Czy Atomic Heart to pokazanie Rosjan jako nadludzi a zachodu jako czystego zła? Oczywiście, że nie! Gra jest jedną wielką satyrą i nabijaniem się z kretynizmów jakie funkcjonują w Rosji (przypomnijcie sobie rozmowę w windzie P3 z charlesem o tym co spotkało Zacharowa czy chociażby notatki jakie mogliśmy znaleźć w grze). Największym potwierdzeniem tego, ze twórcy NIE popierają wojny na Ukrainie jest wypowiedź P-3 po trafieniu do laboratorium. "Ludzie powinni się zjednoczyć i wspólnie rozwijać, a nie walczyć o wymyślone granice" I takich aspektów jest dużo, także zamiast zarzucać tej grze prorosyjskość to warto się najpierw z nią zapoznać, bo gra może się taka wydawać, ale przez pierwsze 20-30 minut. Reasumując nie jest to zła gra. Fabuła jest fajnie napisana, niektóre postacie zapadają w pamięć (Babcia Zina), gameplay pomimo braku "pazura" jest przyjemny i zanim się zdąży znudzić to zobaczymy napisy końcowe. Ode mnie 8,5/10. Spodziewałem się Bioshocka, dostałem coś innego, ale nie zawiodłem się. PS: Scena, w której zjeżdżamy do Neptuna (podwodnego miasta) jest absolutnie cudownym nawiązaniem do początku pierwszego Bioshocka <3
m4tekt
Ekspert
2023.03.19
Atomic heart: 8/10Platforma: Xbox Series XCzas ukończenia: 23hAtomic heart to gra pełna sprzeczności. Mamy tutaj dobra grafikę, ciekawe mechaniki, dobrą walkę, świetny humor oraz intrygujące postacie a z drugiej strony widzimy niedociągnięcia graficzne, po czasie nużąca walkę oraz irytującego bohatera głównego. Gra jest bardzo dobra, ale widać w niej brak ostatnich szlifów lub po prostu małe doświadczenie w tworzeniu tego typu gier. Niejednokrotnie zdarzyło mi się zaciąć w teksturach lub spotkać jakieś pomniejsze irytujące błędy, które niby zdarzają się w każdym tytule aczkolwiek tutaj często kończyło się to ponownym resetowaniem gry. Graficznie jest bardzo ładne, czuć tutaj "uroki" komuny i bardzo fajnie twórcy połączyli nowoczesność ze stylem znanym z PRL. Jestem pewien, że ścieżka dźwiękowa zaskoczy niejednego z Was, bo znajdziemy tutaj nawet stare polskie utwory a także te, które słyszymy dziś w radiu, tylko odrobinę przerobione na modłę wschodnią. W grze zastosowano bardzo fajny system zbieractwa i nie wiem czemu, ale przez całą grę robiło to na mnie wrażenie, chociaż crafting i znajdowanie ulepszeń do mnie nie przemawiało. Uczulonych na "Rosyjskość" gry muszę niestety zmartwić, ponieważ nie zauważyłem by gra gloryfikowała ten zbrodniczy system. Co więcej, świadomy gracz dostrzeże, że jedna z głównych postaci krytykuje system a jej komentarze dają sporo do myślenia. W grze spotkałem kilka posągów Lenina, których niestety nie mogłem zniszczyć, ale zawsze oddawałem w nie strzał. Grę polecam, jest to bardzo dobry Tytuł, pomimo kontrowersji.Ps. Rozsypujący się w drobny mak szklany witraż z sierpem i młotem to piękny widok dla każdego normalnego człowieka. Polecam ??
Michal_Skowron
Ekspert
2023.03.08
Ukończyłem ale jeszcze nie byłem w każdym bunkrze. Grafika po prostu miodzio! Styl artystyczny i ogólny pomysł świata jest niesamowity. Muzyka i dźwiek bardzo dobry, niektóre kawałki naprawde wpadały w ucho. Świetny polski dubbing, rozmowy z rękawicą czy z maszyną od broni były fajnie zrobione. Ogólnie cała gra jest bardzo dobra i z ciekawością odkrywałem wątek fabularny. Grałem na i7 11800H rtx3070 32gb ram i wszystko chodziło w FullHD na ustawieniach atomowe bez dlss elegancko! Jedyne co irytowało to co chwile naprawiani przeciwnicy których przed chwilą unicestwiłem jak byłem na powierzchni, w bunkrach tego niema, gra niekiedy schodziła też na taką zwykłą nawalane typu doom. Ogólnie bardzo dobry tytuł!
SULIK
Ekspert
2023.03.02
Nie spodziewałem się że tyle zajmie mi przejście (33h) i ciągle byłem zainteresowany tym co się dzieje. Gra nie jest wolna od wad i ma sporo błędów większych i mniejszych, ale da się ukończyć więc OK (pewnie naprawią w którymś patchu).
Legalizex
Ekspert
2023.02.28
Fajnie, że ktoś się sfrustrował, że od 10 lat nie było nowego Bioshocka i sam zrobił kolejną część. Bo ta gra to nic innego jak Bioshock w sowieckich klimatach. Chyba nawet nie próbują ukrywać tego, że kopiują Bioshocka bo to latające miasto na początku gry to pomysł prosto z Bioshocka Infinite. Gra pod względem estetyki i soundtracku miażdży. Fabuła dosyć prosta ale ciekawa.Co do minusów:-Chyba z 15 razy mi się zdarzyła sytuacja, że próbowałem gdzieś wskoczyć albo zeskoczyć i się zaklinowałem, postać machała nogami w powietrzu, nie dało się nic zrobić tylko wczytać ostatni zapis. Bardzo częsty bug.-Denerwujący główny bohater-Wrogowie to straszne gąbki na damage-Gra jest bardzo mało intuicyjna, szczególnie jak się już wyjdzie na powierzchnię i się zaczynają te wszystki jastrzębie, gniazda i inne, ciężko się połapać o co w tym chodzi i co jest czym.-Równie mało intuicyjny interface tworzenia broni, ulepszania, ekwipunku.Ogólnie jak na pierwszą grę tego studia to jest zaskakująco dobrze. Ostatnio brakuje dobrych gier bo duże studia wypuszczają samo gówno. Dobrze, że chociaż Atomic Heart się nie okazał niewypałem.
zjazd
Ekspert
2023.02.26
Nie ma co mieszać twórców z atakiem na Ukraine. Sama gra jest bardzo dobra. Taki mix wielu zacnych tytułów. Trochę czuć toporność, ale łatwo się przyzwyczaić. Klimat jest świetny i chociaż dla tego warto sprawdzić. Solidna gierka, ale do arcydzieła brakuje.
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.02.22
Szczerze mówiąc nie spodziewałem się tak solidnego produktu. Dla mnie to najlepszy FPS od czasu genialnego Bioshocka Infinite. Świetna, miodna walka (bossowie! https://www.youtube.com/watch?v=spfGDF_VxpQ ), kapitalny soundtrack i udźwiękowienie, fajne i dobrze wyreżyserowane cutscenki, fabuła z elementami nadprzyrodzonymi, projekty podziemnych lokacji po prostu nie mają sobie równych. A to wszystko chodzi idealnie - inni twórcy niech uczą się jak wydawać dobrze działający produkt na premierę. Całość ukończyłem na najtrudniejszym poziomie trudności w 25h, czytając co się da i zagłębiając się w lore. Poza głównymi misjami mamy opcjonalne kompleksy (jest ich 8), w których możemy zdobyć lepsze wyposażenie - sprawa nie jest taka łatwa, bo środowiskowe zagadki wymagają chwili zastanowienia. Osobiście zwiedziłem tylko dwa takie kompleksy, resztę zostawiam na drugie przejście gry. Muszę się przyczepić do jednej rzeczy, od której pewnie wiele osób się odbija - średnio, a nawet beznadziejnie zrobiony otwarty świat. Przeciwnicy respią się w nieskończoność, a cała mechanika wyłączania obszarów nie jest zbyt jasno wytłumaczona (trzeba korzystać z kamer). Mam wrażenie jakby ten element nie był dokończony. Chyba bym wolał w 100% liniową rozgrywkę. Poza tym - FPS doskonały.
Butryk89
Ekspert
2025.08.11
Drenz
Ekspert
2023.12.15
ereboss
Ekspert
2023.11.23
Daniel Burzykowski
GRYOnline.pl Team
2023.03.10
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (31 273)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
60% rekomendacji (138)
GameSpot
Jordan Ramée
Game Informer
Connor Trinske
Metro GameCentral
Tom's Guide
Brittany Vincent
Shacknews
Donovan Erskine
xKoweKx [stalker.pl] Generał
xKoweKx [stalker.pl] Generał
https://www.youtube.com/watch?v=9-DX_OzT4cs
28 stycznia wychodzi trzecie DLC. Kontynuacja historii bezpośrednio po zakończeniu (tym dłuższym).
seba999PL Legionista
Skończyłem podstawkę oraz oba DLC. Wszystkie poligony zwiedzone i wpadło trofeum. Grafika nextgenowa :) Zakonczenia w podstawce potraktowane po macoszemu ale rozwinięte w DLC. Jak dla mnie gra zdecydowanie zasługuje na 10. Soundtrack petarda... Lambada w wersji rockowej wymiata w DLC :D Autor tej muzyki powinien dostać podwyżkę :)
Barklo Generał
Nextgenowa produkcja bez dwóch zdań, warto zagrać na mocniejszym sprzęcie aby czerpać garściami z pięknej oprawy audiowizualnej. Ponad dwadzieścia godzin wyjęte z życia. Zapraszam na serię z całej gry pokazuje różne sekrety i skarby ukryte tu i tam. https://www.youtube.com/watch?v=T_2s-K_cx9c&list=PLVYHO_RNJKKh7sFiQie1oTqXnYslj3BQy&index=1&t=24s