Wyszukiwarka gier
Banishers: Ghosts of New Eden

Banishers: Ghosts of New Eden

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 12 lutego 2024

RPG, TPP, Fantasy, PS Plus Premium, PS Plus Extra, Singleplayer

Banishers: Ghosts of New Eden to gra RPG od twórców Vampyra, pozwalająca wcielić się w łowcę duchów oraz towarzyszącą mu zjawę w XVII-wiecznej Ameryce. Studio Don't Nod położyło nacisk na trudne wybory moralne, od których zależy, czy bohater zdoła przywrócić do życia ukochaną.

7.7

GRYOnline

7.8

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny

Banishers: Ghosts of New Eden to trzecioosobowa gra RPG autorstwa studia Don’t Nod, czyli autorów takich produkcji jak Vampyr, Life is Strange czy Remember Me.

Fabuła

Akcja toczy się w Ameryce Północnej w 1695 roku. Głównymi bohaterami są łowcy duchów (pogromcy), a zarazem kochankowie – Antea Duarte z Kuby oraz Red mac Raith ze Szkocji. Próbując uwolnić kolonię w New Eden spod wpływu potężnego widma, Antea ginie, ale jej duch zostaje z Redem, nie mogąc odejść w zaświaty. Para kontynuuje walkę z klątwą ciążącą na osadnikach, dążąc przy tym do wskrzeszenia łowczyni lub odesłania jej na wieczny spoczynek – zależnie od decyzji gracza.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 12 lutego 2024Polskie napisy

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S 13 lutego 2024Polskie napisy

PlayStation 5

PlayStation 5 13 lutego 2024Polskie napisy

Publicystyka

8.0
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Banishers: Ghosts of New Eden

Banishers: Ghosts of New Eden to triumf studia Don’t Nod. Dzięki niemu osoby, odbiły się od Vampyra, mogą odzyskać wiarę w to, że z owego dewelopera może będzie wielki twórca RPG. Ci zaś, którzy wspomnianą grę lubią i akceptują styl tego studia, nie muszą w ogóle wahać się przy zakupie Banishers.

Recenzja gry Banishers: Ghosts of New Eden. Ni śmierć, ni budżet nie powstrzyma zakochanych
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
12 lutego 2024
Banishers Ghosts of New Eden - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 1 lutego 2024

Banishers Ghosts of New Eden - poradnik do gry

Banishers Ghosts of New Eden poradnik to najlepsze porady na start, do walki, eksploracji. Opisujemy wszystkie mechaniki, sekrety, bronie, wyposażenie, trofea, poziomy trudności, mapę, wymagania sprzętowe, długość gry, sterowanie.

Banishers Ghosts of New Eden - poradnik do gry
Opinie

2 lutego 2024

Gry lutego 2024 - niby zima, a jednak jest naprawdę gorąco!

Luty potrafi zaskoczyć, jeśli chodzi o głośne premiery. Nie inaczej jest w 2024 roku, ponieważ miesiąc ten okazuje się pełen produkcji wartych uwagi. Dla wielu osób jednak pewnie najważniejsza będzie ta jedna gra z siódemką w tytule.

Gry lutego 2024 - niby zima, a jednak jest naprawdę gorąco!
Gry lutego 2024 - niby zima, a jednak jest naprawdę gorąco!

Wiadomości

Humble Choice na sierpień 2025 z 8 grami, wśród których brylują 2 wyśmienite RPG

Humble Choice na sierpień 2025 z 8 grami, wśród których brylują 2 wyśmienite RPG

Sierpniowa oferta Humble Choice to przede wszystkim dwie doskonałe gry RPG. Niemniej oprócz nich na sprawdzenie czeka jeszcze 6 zróżnicowanych tytułów.

gry

Krystian Pieniążek

6 sierpnia 2025 06:48

Humble Choice na sierpień 2025 z 8 grami, wśród których brylują 2 wyśmienite RPG
10 gier w PS Plus Extra i Premium na lipiec 2025, a wśród nich Cyberpunk 2077. Przypominamy o ofercie PlayStation

10 gier w PS Plus Extra i Premium na lipiec 2025, a wśród nich Cyberpunk 2077. Przypominamy o ofercie PlayStation

Dzisiaj w PlayStation Plus Extra i Premium debiutuje 8 z 10 gier na lipiec. Wśród nich udane RPG, bestsellerowa strategia ekonomiczna, a także MMO wydane przez Amazon.

gry

Krystian Pieniążek

15 lipca 2025 12:00

10 gier w PS Plus Extra i Premium na lipiec 2025, a wśród nich Cyberpunk 2077. Przypominamy o ofercie PlayStation
RPG-owa karczma Vergila - japońska ofensywa i francuski kontratak

RPG-owa karczma Vergila - japońska ofensywa i francuski kontratak

Ostatnich 30 dni upłynęło miłośnikom RPG-ów pod znakiem trzech-czterech głośnych produkcji. W ich cieniu pozostaje jednak szereg mniejszych tytułów, które co prawda zrobiły wokół siebie mniej szumu, jednak wciąż są warte uwagi. W tym przeglądzie spróbuję oddać sprawiedliwość przynajmniej niektórym z nich.

gry

Krystian Pieniążek

15 lutego 2024 19:00

RPG-owa karczma Vergila - japońska ofensywa i francuski kontratak
Problemy u twórców Banishers i Life is Strange. Związek zawodowy bije na alarm

Problemy u twórców Banishers i Life is Strange. Związek zawodowy bije na alarm

Francuski związek zawodowy doniósł o sytuacji pracowników studia Don’t Nod, którzy mają na głowie nie tylko kilka projektów, ale też chaos organizacyjny.

gry

Jakub Błażewicz

13 lutego 2024 14:22

Problemy u twórców Banishers i Life is Strange. Związek zawodowy bije na alarm
Premiera Banishers: Ghosts of New Eden, nowej przygody w duchu RPG akcji od twórców Vampyra

Premiera Banishers: Ghosts of New Eden, nowej przygody w duchu RPG akcji od twórców Vampyra

Na rynku zadebiutowało RPG Banishers: Ghosts of New Eden. Gra zbiera pochwały od recenzentów i graczy, ale wyniki aktywności na Steamie pozostawiają wiele do życzenia.

gry

Adrian Werner

13 lutego 2024 10:54

Premiera Banishers: Ghosts of New Eden, nowej przygody w duchu RPG akcji od twórców Vampyra
Pierwsze recenzje Banishers: Ghosts of New Eden zwiastują fabularną ucztę. To pierwszy czarny koń 2024 roku

Pierwsze recenzje Banishers: Ghosts of New Eden zwiastują fabularną ucztę. To pierwszy czarny koń 2024 roku

Banishers: Ghosts of New Eden od studia Don't Nod dostało pierwsze recenzje. Nowe RPG jest chwalone za historię, a sama gra powinna spodobać się wielbicielom Wiedźmina 3 i God of War.

gry

Maciej Gaffke

12 lutego 2024 20:00

Pierwsze recenzje Banishers: Ghosts of New Eden zwiastują fabularną ucztę. To pierwszy czarny koń 2024 roku
Jesień jednak nie będzie taka dobra dla fanów RPG - Banishers zostało opóźnione

Jesień jednak nie będzie taka dobra dla fanów RPG - Banishers zostało opóźnione

RPG Banishers: Ghosts of New Eden jednak nie zadebiutuje w tym roku. Studio Don’t Nod wyjaśniło, dlaczego opóźniło grę o kilka miesięcy.

gry

Zuzanna Domeradzka

26 września 2023 19:58

Jesień jednak nie będzie taka dobra dla fanów RPG - Banishers zostało opóźnione
Banishers nie jest przesadnie długie, zostawi czas na inne ciekawe RPG debiutujące jesienią

Banishers nie jest przesadnie długie, zostawi czas na inne ciekawe RPG debiutujące jesienią

Poznaliśmy trochę nowych informacji na temat RPG-a Banishers: Ghosts of New Eden, dotyczących m.in. długości przygody i liczby zakończeń.

gry

Adrian Werner

23 września 2023 06:54

Banishers nie jest przesadnie długie, zostawi czas na inne ciekawe RPG debiutujące jesienią
Demonstracja gameplayu z RPG Banishers jeszcze bardziej rozbudza apetyt na tę grę

Demonstracja gameplayu z RPG Banishers jeszcze bardziej rozbudza apetyt na tę grę

Do sieci trafił nowy film z gry RPG studia Don’t Nod, Banishers: Ghosts of New Eden. Prezentuje najważniejsze cechy produkcji, m.in. umiejętności dwójki głównych bohaterów, którzy wykorzystują je w walce z duchami.

gry

Zuzanna Domeradzka

19 września 2023 18:30

Demonstracja gameplayu z RPG Banishers jeszcze bardziej rozbudza apetyt na tę grę
Gameplay z Banishers dowodzi, że fani Wiedźmina powinni mieć to RPG na oku [Aktualizacja]

Gameplay z Banishers dowodzi, że fani Wiedźmina powinni mieć to RPG na oku [Aktualizacja]

W sieci pojawił się nowy materiał wideo z Banishers: Ghosts of New Eden, który pokazuje ponad siedem minut fragmentów rozgrywki z RPG-a akcji twórców Life Is Strange.

gry

Adrian Werner

30 sierpnia 2023 19:18

Gameplay z Banishers dowodzi, że fani Wiedźmina powinni mieć to RPG na oku [Aktualizacja]
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Banishers: Ghosts of New Eden.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Banishers: Ghosts of New Eden:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i3-8300 3.7 GHz / AMD Ryzen 3 2200G 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1050 Ti / Radeon RX 580 lub lepsza, 52 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i5-10600K 4.1 GHz / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce RTX 2060 / 12 GB Radeon RX 6700 XT lub lepsza, 52 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.7

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 18 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.8

Ocena Graczy

Średnia z 415 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.5

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 5384 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.0
Krzysztof Mysiak
PC

Krzysztof Mysiak

Recenzent GRYOnline.pl

2024.02.12

Sześć lat po wydaniu średniego Vampyra twórcy Life Is Strange znów celują w gatunek RPG. Tym razem poszło im znacznie lepiej. Banishers: Ghosts of New Eden udanie łączy rozgrywkę a la God of War z klimatem, jakiego nie powstydziłby się Wiedźmin.

9.0
PC

zjazd

Ekspert

2025.06.11

Bardzo fajna gra traktująca o mrocznych czasach dla kobiet kiedy w każdej chwili mogły zostać okrzyknięte wiedźmą. Gra ma niby otwarty świat ale to tylko korytarze i w większości zablokowane do czasu odblokowania kolejnego skilla. Pomimo tej liniowości jest sporo questów pobocznych. Warto je robić bo są powiązane z rozwojem postaci, nie tylko xpem. Rozwój troche ubogi, to samo z gearem nie ma w czym wybierać. Walka wydawała mi się na początku drewnianą ale z czasem zaczęła dawać frajdę mimo wielkiej prostoty. Same wątki fabularne są fajne chociaż po dłuższym obcowaniu zaczynamy dostrzegać schemat. Generalnie dobra zabawa, lepsza niż wiele tytułów AAA.

9.0
Michal_Skowron
PC

Michal_Skowron

Ekspert

2025.03.27

Bardzo dobra gra. Cała fabuła razem z pobocznymi misjami nawiedzenia są świetnie zrobione i bardzo ciekawe. Czasami zastanawiałem się dłużej jaki koniec danego nawiedzenia wybrać. Gdybym nie złożył odpowiedniej przysięgi to bym kilka osób wiecej na pewno wysłał do gleby. Graficznie bardzo mi sie podobała, ładne widoki, góry, doliny, plaże wyglądały okazale i fajnie przemierzało sie okolice. Najnudniejsze momenty w grze to chyba otchłań, niczym nie różniące się od siebie lokacje w zaświatach, tu to tak naprawde biegłem do przodu aby z niej zaraz wyjść bo nic tam ciekawego noe było. Walka podobała mi się ze względu na zmianę postaci podczas bitwy, coś innego niż w innych grach, ale przedmiotów, pancerzy czy broni było bardzo mało do wyboru. Ogólnie tytuł ukończyłem grając od początku aż do końca bez jakiejś dłuższej przerwy, wciągnęła mnie ta historia i grało mi się bardzo fajnie. Jak dla mnie bardzo dobra gierka.

7.0
Bigos-86
PC

Bigos-86

Ekspert

2025.02.25

Grałem ok 20h, po czym ją na chwilę zostawiłem i tak już z 9 msc nie mogę do niej wrócić. Dobrej jakości korytarzówka całkiem nieźle udająca półotwarty świat. Fabuła daje radę, "śledztwa" są zróżnicowane a ich wyniki niekoniecznie "czarno-białe", grafika i udźwiękowienie też na przyzwoitym poziomie. Ale jakoś tak wszystko razem zaledwie przyzwoite. Nie ciągnie mnie do niej, nie czuję wielkiej frajdy z grania, nie cieszy mnie myśl, że jeszcze dużo czasu musiałbym jej poświęcić (jest dość długa). Jedynie klimat jest tym, co mnie do tej gry ciągnie, bo mało jest gier w której eksplorujemy w pół dzikie i często nieodkryte jeszcze rejony amerykańskich kolonii w XVII wieku. Gdyby jeszcze system walki był miodny to może bym do niej wrócił, ale niestety - jest zaledwie poprawny. Odpuszczam i oceniam to, co do tej pory ograłem - 7/10.

7.0
Drackula
PC

Drackula

Ekspert

2024.12.07

Ok, gra skończona wiec czas na końcową ocenę - 7.0 (naciągane takie trochę)Gra jest generalnie bardzo podobna do DA:Veilguard.- Zbliżony system walki. tutaj mamy synergie 2ch postaci kiedy w DAV mamy 3 postacie. Niestety Walka jako taka jest dość toporna i dość szybko powtarzalna i nudna. W DAV duzo lepiej to jest zrobione.- Bardzo podobne, tunelowa eksploracja wymagająca powrotów do wcześniejszych obszarów i upierdliwy re-spawn wrogów, często zle oskryptowanych. Respawnowanych walk nie da się ominąć.- System ekwipunku jest taki sam. Zbieramy sprzet i smieci aby ten sprzet ulepszyc. Nie ma randowowosci lootu.- Mala roznorodnosc wrogow, 7-8 typow, wliczajac elity.- Technicznie gra jest bardzo dobrze zrobiona. Nie ma bugow, dobra wydajnosc.- Grafika jednak nie jest najwyzszych lotow. Niby animacje dobre ale jakosc tekstur jak na konsole poprzedniej generacji niestety. Tutaj DAV wyglada duzo duzo lepiej.- Polotwarty swiat. Niby nie ma wczytywania, ale jest masa przewezen dla wczytywania w tle.- Martwy swiat. Nie ma NPCow, szczegolnie jesi w specyficzny sposob pokonczymy questy. Na koniec gry zostalo u mnie tylko 9 NPCow w calej grze.- Ciekawy system questowy, ktory polega na zabawie w detektywa/egzorcyste. Dobre wybory moralne.- Ciekawa historia, ale juz od poczatku wiemy jakie bedzie zakonczenie, wiec ma sie uczucie zmarnowanego potencjalu. Niestety nie jest to gra gdzie bede gral powtornie, bo dla samych kilku achivek nie warto.Troche sie zawiodlem, liczylem na ciekawsza pozycje po kilku godzinach.

6.0
pieterkov
PC

pieterkov

Ekspert

2024.05.05

Na początku straszono mnie, że wybór "wskrzeszenie" dziewczyny czyli zabijanie NPC będzie trudny w realizacji, ale szybko okazało się, że 3/4 postaci w grze zasługuje na karę (czy śmierć? ciężko powiedzieć) więc jest to łatwe w realizacji.Niestety gra jest za duża. Gdybym był gimnazjalistą na wakacjach i miał 70h wolnego czasu to może bym się poświęcił.Ale gra jest po prostu zbyt nudna i zbyt powtarzalna, żeby marnować na nią tyle czasu. Praktycznie zero rozwoju postaci czy sprzętu, wszystkie misje podobne - tragiczne historie kochanków lub partnerów. Od początku wiemy, jak skończy się historia więc nie mamy motywacji jej kończenia. Gameplay to nudna metroidvania z eksploracją setek liniowych ścieżek, które potem musimy przechodzić 2 czy 3 raz bo odblokowujemy nowy skill odblokowujący jeszcze dodatkowe odnogi tychże ścieżek. A to wszystko z ograniczoną szybką podróżą tzn. latanie od ogniska do ogniska. Nawet z trainerem na szybkość ruchu x2 poddałem się w połowie głównej fabuły, gdy odblokowało mi się kolejne kilkanaście misji pobocznych w odwiedzanych już obszarach, bo po prostu nie miałem ochoty dłużej robić tego samego i nawet ekspienie postaci nie było ciekawe.Niech się uczą od horizon jak robić duże gry z otwartym światem, które ciągle nagradzają gracza nowymi skillami czy broniami. Tutaj zmieniają się tylko cyferki na ekranie, ale gameplay zostaje cały czas ten sam...P.S. Gra ma dziwną optymalizację. Raz daje 144fps a raz dropi do 60. Zmiana ustawień graficznych niewiele pomaga. Analiza wykorzystania gpu i cpu w momentach spadków fps wykazuje niewykorzystanie żadnego z nich tzn. zarówno gpu jak i cpu są na 60-70% - jakiś błąd gry, która chwilowo przestaje wykorzystywać sprzęt. Jak gpu jest na 100% to jest ponad 100fps.

8.0
Harry M
PC

Harry M

Ekspert

2024.03.22

53,5h, Wysoki, Wzniesienie Zakasująca perełka tego roku Na pierwszym planie fabuła i wybory - jest mocno "DONTNODowo" co na plus. Przysięga i ciężkie wybory moralne ciążą na sercu i naprawdę mieszają w głowie Fajne motywy z wypędzaniem duchów, chociaż przypadki nawiedzenia mogłyby być bardziej rozwinięte Bardzo dobra walka - można sadzić fajne kombosy i zaskoczyły mnie mozliwosći "buildów' Fajna eksploracja, mapa metroidvaniowa, szkoda że brak minimapy Przyjemna grafika ale nie wygląda jakoś świetnie. Dobre modele postaci Zakończenie trochę jakieś takie za szybkie Mało rodzajów przeciwników

8.5
RoyPremium
PC

RoyPremium

Ekspert

2024.03.17

Banishers może i są grą klasyczną i bezpieczną do bólu, ale mają przynajmniej jedną innowacyjną (jak na obecne czasy) funkcję - możliwość zapisu gry w dowolnym momencie. Jaka to jest przyjemna sprawa, gdy w dowolnej chwili możesz sobie wyjść i wiesz, że na luzie nie będziesz musiał niczego powtarzać. Już po dziurki w nosie mam soulslike'ów. Tutaj sobie człowiek na luzie ciśnie do przodu i odkrywa normalnie historię, która jest bardzo spoko. Oczywiście totalnie lewacko wypada, bo wszystkiemu są winni ci straszni bigoci i w ogóle konserwatywne myślenie to całe zło. Antea jako postać jest mocno antypatyczna, ciągle się ciśnie, że przez kolor skóry jej tak źle, to niech do Afryki wypada, tam zobaczy jak fajnie kobiety mają... No i ciśnie temu Redowi, że to przez niego ją zabili, a ani słowem nie wspomni, gdzie ona sama się wybrała. No, ciężka postać. W ogóle w historii brakuje trochę luzu, po wygonieniu 10 ducha to można lekko zażartować. Też sam główny wątek dość jednoznacznie wypada, ani nie zagłębiają się w sam teren New Eden, dlaczego już trzecia kolonia upada, ani Deborah sama taka święta się okazuje, jakby wyszło na jaw, że faktycznie jakieś rytuały odstawiała, to by było o wiele ciekawiej. Ale wciąż nie można narzekać na sensowność postaci i ich motywację. Większość ludzi to idioci lub ch.uje, zwłaszcza jak to biali mężczyźni, a wszyscy praktycznie umierają, do czego możemy się zresztą przyczynić wydatnie.U samej podstawy jest to fabularnie wybornie zaprojektowane, podobnie do Vampyra, mamy mikrospołeczności i decydujemy, czy zabijamy filary tej społeczności, czy oszczędzamy. Dużo decyzji można podejmować, mocno na świat wpływamy, a oszczędzenie przy życiu zazwyczaj dodaje ciekawy epilog. No i zakończenia też są satysfakcjonujące. Świetnie pomyślana gra, choć pierwsze 8 godzin to liniowa rozgrywka chodzenia od znacznika do znacznika.I jak ktoś chce to może do samego końca tak po prostu od znacznika do znacznika łazić, mieć dość liniowe doświadczenie, trochę na wzór Evil West, ale jak ktoś woli prawilnie erpegować, to z czasem się świat otwiera, dość długo czasu zajmuje zanim dostajemy skillsy do otwierania wszelkich przejść, aczkolwiek jak już do tego dochodzi, to eksploracja jest wyborna. Propsy dla kompasu u góry ekranu, który nie jest zbyt inwazyjny, a jednocześnie idealnie podpowiada, jak dojść do danego znacznika. Znajdźki są najróżniejsze, duża część z nich to jakieś marne surowce, z których mało pożytku, ale trafiają się też części ekwipunku, które pozwalają stworzyć, jaką chcemy postać. No i proste zagadki środowiskowe dają dużo radości, szukanie skarbów wypada naprawdę fajnie, gdy chwilę trzeba się zastanowić jak dotrzeć na początkowo niemożliwy punkt. Też często dostajemy minimalny boost do skillsów, co zawsze zwiększa satysfakcję, no i mimo że poziom przeciwników dostosowany jest do nas, to możemy jak najbardziej podgrindować postać tak, że walka będzie bezproblemowa. Wszystkich bossów za pierwszym podejściem porobiłem na normalnym poziomie trudności. Walka zresztą też jest bardzo spoko. Znów się nieco czeka, aż dostaniemy fajne skillsy, ale po kilkunastu godzinach gry możliwość zmieniania postaci w dowolnym momencie daje duże pole do popisu i różnych buildów. Zawsze jestem pod wrażeniem, jak dobrze dynamicznie wypadają starcia u Don't Nodu, firmy która rzadko wrzuca walkę do swoich produkcji. Też przejścia z areny do areny odbywają się dość naturalnie przy pomocy krótkich animacji, gdzie zawsze widzimy swoją postać, nie ma ekranów ładowania, więc immersja pozostaje bardzo duża. Graficznie to bym wysłał Teyon na korepetycje do Don't Nodu. Twarze zrobili elegancko, nawet jeśli czasem animacja górnej części jest za sztywna. Co prawda skałki są brzydsze niż w Robocopie, ale z dwojga złego to zdecydowanie lepiej mieć eleganckie twarze i przeciętne skałki niż na odwrót. Choć środowisko też jest pełne detali i do każdego domu można wejść, z każdym człowiekiem można pogadać. Eleganckich widoków nie brakuje, choć sam świat jest za duży, a już na pewno za dużo jest tej Otchłani...Ale ogólnie Banishers to wyborne doświadczenie. Połączenie przyzwoitego designu, z płynnym gameplayem i angażującą emocjonalnie historią, zarówno poboczne aktywności jak i główny wątek na dużym propsie. Strasznie długo się wszystko rozkręca, ale spędziłem z grą ponad 55 godzin, prawilnie odkryłem 88% świata i w żadnym razie nie żałuję. Recenzentów, którzy po 30-40% świata zobaczyli to nawet nie ma co słuchać, bo nie mają pojęcia, o czym gadają. W samej grze i jej treści zabrakło luzu, zabrakło fantazji, za dużo tu tej lewackiej propagandy, ale to też wina realiów. To teraz idealny pomysł na erpega SF - liberałowie cancelują niewinnych konserwatystów, którzy nie chcą uznawać 120 płci, a biali mogą publicznie pokazywać się tylko w maskach - to by były realia.

8.0
LilXavi
PC

LilXavi

Ekspert

2024.03.13

Dylematy moralne w zadaniach czy to głównych czy pobocznych na przestrzeni całej gry pokazują jak dużą lekcje dontnod wyciągnieło z vampyra. Jednak obiektywnie jest tutaj wszystko lepsze i jest to po prostu lepsza gra, z fantastyczymi zadaniami i wspomnianymi wyzej ciezkimi dylematami moralnymi i dobrze zagranymi, napisanymi głównymi protagonistami. Muszę powiedzieć ze jedyna rzecz jaka mnie zawiodła przy Banishers to soundtrack, w porównaniu do vampyra jest po prostu gorzej, możliwe ze jest to kwestia subiektywna albo mojej sympatii do scieżek Olivier'a Deriviere.

7.0
PC

radar7

Gracz

2025.09.25

Gra wydaje się fajna, ale po 25 godzinach grania troszkę zaczyna być nudna. Powtarzalne zadania. Znajdź osadnika, gadaj z nim do znudzenia, idź znajdź ducha wypędź ducha, koniec. Następny proszę. I tak w kółko. Ganiają mnie po wielkiej mapie tylko po to żeby z kimś pogadać. Wątki poboczne nie ciągną głównego wątku. Praktycznie nic co robimy w całej grze nie ma nic wspólnego z dążeniem do końca historii. Grafika fajna, jest grywalność, ale zdecydowanie gra za długa.

8.0
PC

wojo_m

Gracz

2025.08.29

„Banishers: Ghosts of New Eden” to RPG z mocnym naciskiem na akcję i fabułę. Moralne wybory napędzają historię i dają różne zakończenia, a to właśnie wciąga najmocniej. System rozwoju jest prosty, co działa na plus – nie trzeba godzinami dłubać w statystykach. Walka początkowo ciekawa, później staje się powtarzalna i nużąca, więc najlepiej ustawić niski poziom trudności i skupić się na opowieści. Dla graczy szukających klimatu i narracji, mniej dla fanów wymagającej walki.

8.0
PC

Patryhinio

Gracz

2025.08.23

ale numer to była jakaś cicha premiera czy co? ja dopiero to zauważyłem. No dobra giera Graficznie wysoki poziom RX 7800XT ma co tutaj robić.fajny pomysł na grę z duchami. wybrałem obietnice wskrzeszenia partnerki ale oni i tak wszyscy są dla mnie winni :D wiec chyba dobrze wybrałem.wciągneła mnie na maxa tylko tutaj jest jak w good of war z tym światem nie wszędzie wejdziemy ale w sumie całkiem spoko bo sie nie zgubimy. no ja Polecam

5.5
PC

Kalem

Gracz

2024.06.09

W porównaniu do Vampyra to dno. Wszystko w tej grze jest jakieś takie drętwe i denne. W dodatku samo skażenie jej idelogią woke której ciężko nie dostrzec na każdym kroku zabija jakikolwiek klimat. Okropnie długie i nieciekawe dialogi, melodramy, bardzo chaotyczny i nieczytleny UI. Nieciekawa walka + wsadzanie na siłę i bez sensu umiejętności i skille w bardzo nieczytelnym interfejsie już na początku zniechęcają. Pograłbym nawet dłużej dla grafiki, ale nie dałem rady, szkoda czasu i prądu na taką jałową grę. Ogólnie wygląda to tak jakby była ona robiona na schemacie Vampyra ale przez innych ludzi, lub ludzi którzy dostali sztywne wytyczne i to całkiem zabiło kreatywność.

6.5
Joanna Tomasik
PC

Joanna Tomasik

GRYOnline.pl Team

2025.10.16

9.0
Justyna Szymańska
PC

Justyna Szymańska

GRYOnline.pl Team

2024.11.15

8.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2024.04.03

8.5
Anna Garas
PC

Anna Garas

GRYOnline.pl Team

2024.03.13

7.0
Mateusz Popielak
PC

Mateusz Popielak

GRYOnline.pl Team

2024.02.19

Ocena STEAM

8.5

Bardzo pozytywne (5 384)

[title]

Główne zalety gry

  • Przekonująca narracja: Wiele osób chwaliło grę za jej mocne opowiadanie, emocjonalną głębię oraz moralną złożoność wyborów, które muszą podejmować gracze. Narracja opisana jest jako przejmująca i wpływowa, z postaciami, które wydają się w pełni zrealizowane.
  • Wizualizacje i atmosfera: Gra wyróżnia się oszałamiającą grafiką i immersyjnymi środowiskami, które przyczyniają się do ogólnej atmosfery. Gracze docenili szczegółowy świat, który odzwierciedla unikalny kontekst historyczny.
  • Rozwój postaci: Relacja między dwoma protagonistami, Redem i Anteą, jest podkreślana jako silne emocjonalne jądro gry. Ich interakcje i łuki postaci rezonują z graczami, sprawiając, że zależy im na wyniku ich historii.
  • Dubbing: Jakość dubbingu otrzymała wysokie oceny, wzmacniając emocjonalny ładunek narracji.

Główne wady gry

  • Powtarzalna walka: Wiele recenzji zwracało uwagę, że walka może stać się nużąca i wydaje się mało inspirująca, z ograniczoną różnorodnością wrogów i powtarzalnymi mechanikami. Gracze często znajdowali się w tych samych scenariuszach walki wielokrotnie.
  • Tempo i powracanie: Użytkownicy wyrazili frustrację związaną z tempem gry, szczególnie z ilością powracania do wcześniejszych lokacji oraz brakiem systemu szybkiej podróży. Postrzegano to jako sposób na niepotrzebne wydłużenie gry.
  • Ograniczony wpływ wyborów: Chociaż gra promuje się jako oparta na wyborach, kilku graczy czuło, że ich decyzje nie miały znaczącego wpływu na wynik, co prowadziło do rozczarowania obiecaną głębią rozgrywki.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Bardziej angażujące mechaniki walki: Gracze pragnęli bardziej dopracowanego i zróżnicowanego systemu walki, z lepszą sztuczną inteligencją wrogów i bardziej różnorodnymi zestawami ruchów, aby starcia wydawały się mniej monotonne.
  • Lepsze nagrody za eksplorację: Wiele osób uważało, że eksploracja często nie przynosi satysfakcji, z powtarzalnymi środowiskami i brakiem znaczących odkryć. Sugestie obejmowały dodanie bardziej dynamicznych elementów do świata, aby sprawić, że będzie on wydawał się żywy.
  • Lepsze opcje szybkiej podróży: Często zgłaszano potrzebę bardziej efektywnego systemu szybkiej podróży, aby złagodzić nużące powracanie przez rozległą mapę.
  • Ulepszone elementy rzemiosła i RPG: Niektórzy użytkownicy zauważyli, że system rzemiosła wydaje się płytki i zasugerowali, że bardziej uproszczone podejście do ulepszeń i zasobów mogłoby poprawić doświadczenie.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, *Banishers: Ghosts of New Eden* jest doceniana za swoją silną narrację i emocjonalną głębię, ale spotyka się z krytyką za mechanikę walki i problemy z tempem. Wiele osób poleca ją tym, którzy stawiają na fabułę ponad mechanikę rozgrywki, zwłaszcza jeśli mogą zagrać w nią w promocji.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl