Banishers: Wszystkie wybory
Banishers Ghosts of New Eden stawia w centrum historii szereg istotnych wyborów fabularnych. Na stronie tej przedstawimy Wam wybory oraz konsekwencje wszystkich decyzji w wątku głównym.
Aktualizacja:
Najnowsza gra studia Don't Nod jest produkcją silnie stawiającą na aspekty narracyjne. Jednym z istotniejszych tego przejawów jest zawarcie w historii szeregu niejednoznacznych moralnie decyzji wpływających na świat przedstawiony oraz pewne aspekty rozgrywki. Na stronie tej przedstawimy Wam wszystkie najistotniejsze decyzje obecne w wątku głównym, a także postaramy się przybliżyć ich późniejsze konsekwencje.
- Poświęcić kanibala Jacoba?
- Przysięga: Wstąpienie czy Wskrzeszenie?
- Poświęcić kucharkę-szpiega?
- Poświęcić fałszywego kowala?
- Poświęcić czy oszczędzić Twardą?
- Którą drogę wybrać?
- Poświęcić czy oszczędzić Kapitana Penningtona?
- Poświęcić Caleba?
- Poświęcić czy oszczędzić Gubernatora Haskella?
- Odnowienie przysięgi: Wstąpienie czy Wskrzeszenie?
Poświęcić kanibala Jacoba?

W pierwszym, poważnym przypadku nawiedzenia Waszym zadaniem będzie zbadanie śmierci trapera Benedicta. Po odkryciu mrożącej prawdy o tym, czego dopuścił się jego partner Jacob, staniecie przed wyborem: ukarać kanibala za jego występek lub pozwolić Benedictowi odejść do zaświatów i oszczędzić mordercę:
- Jeżeli zdecydujecie się na wydanie wyroku na Jacobie, Red poświęci życie kanibala co pozytywnie wpłynie na ścieżkę zmierzającą do wskrzeszenia Antei. Jacob rzecz jasna zniknie z mapy i nie będziecie mogli więcej z nim porozmawiać.
- Jeżeli zdecydujecie się wstąpienie lub wygnanie ducha Benedicta, opętanie ciążące na kanibalu dobiegnie końca i mężczyzna powoli zacznie godzić się z rzeczywistością. Po domknięciu wątku wciąż będziecie mogli rozmawiać z Jacobem, a także będziecie świadkami tego, jak rozżalony mężczyzna grzebnie zwłoki swojego niegdysiejszego towarzysza. Wybory te przybliżą Was do końcowego wstąpienia ducha Antei.
Zarówno opcja wstąpienia jak i wygnania ducha przybliżają Was ku ścieżce pokojowego wyzwolenia ducha Antei. Z perspektywy fabularnej, pierwsze z rozwiązań opiera się na pojednaniu zmarłej duszy z przeszłością, zaś opcja wygnania jest mniej subtelna i opiera się na siłowym odpędzeniu zjawy ze świata żywych.
Przysięga: Wstąpienie czy Wskrzeszenie?

Po domknięciu sprawy kanibala, Red i Antea odbędą ze sobą poruszającą rozmowę na temat przyszłości. W jej trakcie zostaniecie poproszeni o złożenie przysięgi w której zadeklarujecie, czy będziecie zmierzać ku pokojowemu odprawieniu duszy kobiety na tamten świat, czy może spróbujecie oszukać śmierć i przywrócić pogromczynie do życia.
Decyzja ta nie ma zbyt poważnych konsekwencji fabularnych. Deklarując jedno, nic nie stoi na przeszkodzie, by kierować swoje działania ku przeciwnemu rozwiązaniu. Wybór wpływa raczej na nastawienie głównych bohaterów, którzy w trakcie rozmów będą co jakiś czas nawiązywać do obranej ścieżki.
Poświęcić kucharkę-szpiega?

W obozowisku w Mrocznym Lesie poznacie historię Prudence - udającej skromną kucharkę szpieg działającą na rzecz francuzów. Za kobietą unosi się widmo jej tragicznie zmarłego męża pragnącego chronić ukochaną nawet po śmierci. Po odkryciu sekretu małżonków zostaniecie postawieni przed wyborem zakończenia dochodzenia:
- Zabijając Prudence wzbudzicie gniew jej zmarłego męża, który zaatakuje Was jako Widmo na okolicznym cmentarzu. Naturalnie szpieg nie będzie więcej obecna w grze jako NPC.
- Odprawiając w zaświaty ducha Thomasa, zyskacie sympatię i zaufanie Prudence. Szpieg powróci do swojej chaty w obozowisku by w spokoju opłakiwać męża. Jakiś czas później otrzymacie jednak od niej poboczną misję "Wykuj i wybaczaj", w której zapolujecie na dokumenty i pieczęć kapitana Penningtona, które pomogą kobiecie rozpocząć nowy rozdział w życiu.
Jeżeli na późniejszym etapie gry zabijecie Penningtona, a później spróbujecie pomóc Prudence, to szpieg poprosi Was o wykonanie nieco innej, lecz zbliżonej przysługi.
Poświęcić fałszywego kowala?

Obozowisko w mrocznym lesie skrywa również inny sekret. Poznając dzieje małżeństwa Heaytonów odkrywacie, że prawdziwy mąż Nellie został zamordowany na statku podczas podróży przez Atlantyk. Jego personalia przejęte zostały przez niejakiego Arthera - drobnego angielskiego złodziejaszka i kochanka Pani Heaton. Poniższy wątek może zostać rozwiązać na kilka sposobów:
- Zabijając fałszywego kowala sprowadzicie na siebie niechęć jego żony. Pani Heaton wciąż będzie mieszkać w leśnym obozie, ale będzie odnosić się do Was z rezerwą, a ceny w jej sklepie znacznie wzrosną.
- Po zabiciu Nellie, fałszywy kowal przejmie rolę ukochanej jako sprzedawca i powróci do obozu. Będzie jednak trzymać w stosunku do Was urazę, a ceny w jego sklepie będą znacznie wyższe. Podobnie jak poprzednia opcja, wybór ten przybliży Was do reinkarnacji Antei.
- Odprowadzając ducha zamordowanego męża na tamten świat, zyskacie sobie sympatię pary kochanków. Po pewnym czasie Nellie zaproponuje Wam zdobycie materiałów z Fortu Jerycho w ramach zadania pobocznego "Niedobór żelaza". Oszczędzenie kochanków i odprawianie ducha wpłynie na zakończenie w kierunku wstąpienia zmarłej pogromczyni.
Poświęcić czy oszczędzić Twardą?

Po pokonaniu pierwszego dużego bossa gry, Bestii, staniecie przed wyborem rozwiązania wątku skłóconych sióstr Newsmith. Oto z czym wiąże się każda z opcji:
- Poświęcając Twardą za jej wcześniejsze, kontrowersyjne decyzje aktywnie pozbywamy się bohaterki z dalszej historii. Kate nie jest zachwycona obrotem spraw i ucieka przed objawiającym się przed nią duchem Debohry. Z czasem, młodsza siostra przejmie rolę Twardej jako zarządczyni obozu w Mrocznym Lesie.
- Jeżeli oszczędzicie Twardą, nieco uspokojona Kate podejmie próbę pojednania się z duchem ukochanej. Jakiś czas po zakończeniu wątku otrzymacie także krótki epilog streszczający dalsze losy sióstr. Młodsza z nich opuści obóz, a w ramach misji pobocznej będziecie mogli jej poszukać.
Wątek odejścia Kate z obozu jest istotny z perspektywy fabuły, gdyż pod koniec gry będziecie musieli znaleźć młodszą Newsmith, by zadać jej kilka istotnych pytań.
Którą drogę wybrać?

Po zakończeniu wątku Mrocznego Lasu, gra poprosi Was o wybranie jednej ze ścieżek prowadzących w przeciwnych kierunkach. Północna zabierze Was do wojskowego Fortu Jerycho, zaś południowa na skąpany w słońcu obszar Żyznych Pól. O konsekwencjach każdego z wyborów przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Którą drogę wybrać - Żyzne Pola czy Fort Jerycho?.
Poświęcić czy oszczędzić Kapitana Penningtona?

W mroźnym regionie wyżyny Pleasant natkniecie się na wątek mieszkańców wojskowego Fortu Jerycho, którzy nawiedzani są przez duchy z pobliskiej kopalni. Po pokonaniu bossa na dnie szybu, staniecie przed wyborem dotyczącym dalszych losów kapitana Penningtona:
- Jeżeli zdecydujecie się go poświęcić, przewodząca rebelii Helen przejmie dowodzenie nad Fortem. Kapitan zniknie z gry jako postać, a Wy uraczeni zostaniecie epilogiem, w którym jednostka wojskowa zmierza ku przyszłości pod banderą nowego przywódcy. Wybór ten wpłynie na zakończenie ze wskrzeszeniem Antei.
- Oszczędzenie kapitana skończy się natychmiastowym aresztowaniem Helen. Pennington utrzyma się u władzy, a jakiś czas po zakończeniu wątku, buntowniczka wyzwoli się z kajdan, co stanowić będzie podstawę do zadania pobocznego.
Poświęcić Caleba?

Rozwiązując wątek demonicznej aktywności w regionie Żyznych Pól poznacie wątek Caleba Wattsona. Nieudany rytuał wskrzeszenia odprawiony przez mężczyznę uwięził w jego ciele ducha żony oraz brata. Po rozwiązaniu zagadki, staniecie przed wyborem dotyczącym dalszych losów Wattsonów:
- Poświęcając Caleba odeślecie jego duszę do otchłani wraz z duchem brata. Jestestwo Ruth zazna spokoju od miłosnych problemów odchodząc ku wieczności. Wybór ten pozytywnie wpłynie na zakończenie z wskrzeszeniem Antei.
- Wstąpienie lub Wygnanie Alexandra pozytywnie wpłynie na ścieżkę Wstąpienia Antei. Co ciekawe jednak, pogrążony w smutku Caleb jakiś czas po zakończeniu zadania popełni samobójstwo. Ponownie spotykacie go jakiś czas później na miejskim cmentarzu, gdzie powróci jako niebezpieczna zjawa.
Poświęcić czy oszczędzić Gubernatora Haskella?

Region Żyznych Pól na południu mapy jest miejscem, w którym przyjdzie Wam poznać historię Fairfaxa Haskella. W czasie śledztwa ujawnicie grzechy, których Gubernator dopuścił się w przeszłości. Zbliżając się do zwieńczenia historii, będziecie musieli zadecydować o dalszym losie zarządcy:
- Poświęcenie Fairfaxa zbliży Was ku ostatecznemu wskrzeszeniu Antei. Polityk przypłaci swoje występki życiem, a rolę nowego zarządcy osady przejmie po nim jego Syn - Lammy.
- Oszczędzenie Gubernatora sprowadzi na niego gniew lokalnej społeczności, która przepędzi go z osady. W ramach pobocznych aktywności, będziecie mogli pomóc mu się zrehabilitować oraz odzyskać twarz w oczach osadników.
Odnowienie przysięgi: Wstąpienie czy Wskrzeszenie?
Na pewnym etapie gry, para głównych bohaterów postanowi odnowić przysięgę złożoną sobie na początku rozgrywki. Jako gracz macie okazję podtrzymać słowo dane Antei niedługo po jej śmierci. Z drugiej jednak strony, możecie zmienić zdanie i skierować się ku przeciwnej ścieżce.
Ponownie, złożona obietnica nie wpłynie bezpośrednio na Waszą wolność w podejmowaniu decyzji. Musicie być jednak świadomi, że w zakończeniu gry Wasze wybory zostaną ocenione w kontekście przysięgi którą złożyliście.
Jeżeli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat zakończeń oraz tego co na nie wpływa, zerknijcie na naszą stronę Wszystkie zakończenia.
0
Komentarze czytelników
Ramirez16 Chorąży

Do kitu taki poradnik, w niektórych regionach jest więcej przedmiotów to zebrania a wy piszecie, że opisaliście wszystkie...
Dave15 Junior
Jak rozwalić bluszcz czy potrzebuje do tego jakiejś mocy czy jak? Jestem na misji płomień w ciemności
Dave15 Junior
Tylko że na każdym z gameplayow jakich są na yt ktoś używa specjalnego objawienia aby zniszczyć ten bluszcz chyba że jest jakieś inne przejście ?
Pocz33 Junior
Witam mam problem z znalezieniem miejsca “ skrytka w posiadłości “ jest to mapa skarbu w regionie pleasant. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu bo w przewodniku nie ma wzmianki o tym
ireneusz3030 Junior
Żyzne Pola brakuje strzech skarbów w opisie a Mi brakuje 1 z 4 i nie wiem gdzie szukać ???
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.