Banishers: Wszystkie Wyłomy w Otchłani
Wyłomy w Otchłani (Void Breaches) są opcjonalnym wyzwaniem, z którym możecie zmierzyć się w Banishers Ghosts of New Eden. Opisaliśmy jak je aktywować, na jakich zasadach działają, jak walczyć ze Smutkiem i jakie nagrody otrzymacie za ich ukończenie.
Aktualizacja:
Wyłomy w Otchłani to najbardziej wymagające nawiedzone miejsca w grze Banishers Ghosts of New Eden. Działają podobnie do Gniazd, Elitarnych przeciwników i Zmor - musicie odnaleźć wyłom na mapie, przeprowadzić rytuał Podróży przez Otchłań i ukończyć następujące starcia, podczas których obowiązuje was specjalna zasada zmieniająca przebieg walki. Wyłomy w Otchłani odblokujecie po odwiedzeniu wyspy Siridean na Błotnistych Mokradłach.
Wszystkie wyłomy w grze są nieskończone - można przechodzić przez nie wielokrotnie, zdobywając wiele Okruchów Otchłani. Dokładne zasady, według których działają nieskończone nawiedzone miejsca opisaliśmy na oddzielnej stronie poradnika.
- Jak przechodzić przez Wyłomy?
- Mroczny Las - Wyłom #1
- Mroczny Las - Wyłom #2
- Błotniste Mokradła - Wyłom #1
- Błotniste Mokradła - Wyłom #2
- Wyżyna Pleasant - Wyłom #1
- Wyżyna Pleasant - Wyłom #2
- Żyzne Pola - Wyłom #1
- Żyzne Pola - Wyłom #2
Jak przechodzić przez Wyłomy?

W przeciwieństwie do pozostałych nawiedzonych miejsc, Wyłomy w Otchłani to krótkie, liniowe lokacje, zawierające kilka starć i wieńczone walką z mini-bossem - Smutkiem. Walka ta za każdym razem przebiega identycznie - musicie unikać pocisków bossa oraz pomniejszych przeciwników, jednocześnie niszcząc skupiska czarnych macek, które dają bossowi tarczę chroniącą go przed obrażeniami. Po zniszczeniu macek tarcza zaniknie - dobijcie wtedy bossa (przybierającego formę czarnej kolumny) strzałem z karabinu.
Walka w Otchłani przebiega nieco inaczej od tej w materialnym świecie. Ataki Antei zostają wzmocnione i zadają większe obrażenia widmom. Wrogowie stopniowo regenerują zdrowie, ważnym jest więc eliminowanie ich po kolei. Ponadto okazjonalnie możecie natrafić na duchy osadników, których wygnaliście pod koniec przypadków nawiedzenia. Przyjmują one formę potężniejszych widm.
Za ukończenie Wyłomu w Otchłani otrzymacie znaczny wzrost wszystkich statystyk oraz Okruch Otchłani, rzadki materiał do ulepszeń. Po zniszczeniu Smutku musicie raz jeszcze przeprowadzić rytuał Podróży przez Otchłań by wrócić do świata materialnego. Przeniesie was on do wcześniej niedostępnego miejsca na mapie, gdzie czeka na was skrzynia z dodatkową nagrodą. Choć skrzynia ta wygląda identycznie do zaginionych skrzyń, gra nie klasyfikuje jej jako znajdźki, więc jej otwarcie nie zwiększy waszego procent zbadania regionu. Na tej stronie naszego poradnika wypisaliśmy lokacje wszystkich Wyłomów w grze, przypisane do nich zasady, jak się przez nie przedostać i jakie nagrody otrzymacie za ich ukończenie.
Mroczny Las - Wyłom #1


- Lokacja: W jaskini w obszarze na zachód od obozu myśliwskiego, za kamienną barierą, którą można zniszczyć umiejętnością Wybuchu.
- Zasada: Więcej obrażeń zadawanych atakami lekkimi i pięściami Antei.
- Nagroda: Po ukończeniu Wyłomu traficie na plażę niedaleko Legowiska Reda. W skrzyni znajdziecie Karabin - Wymiatacz.
- Komentarz: Wyłom ten nie powinien sprawić wam problemu - ciągłe korzystanie z lekkich ataków doprowadzi was do końca. Dzięki wzmocnionym atakom Antei możecie też przełączyć się na nią, w ten sposób unikając otrzymywania obrażeń.
Mroczny Las - Wyłom #2


- Lokacja: W jaskini w obszarze na północny wschód od obozu myśliwskiego, za kamienną barierą, którą można zniszczyć umiejętnością Wybuchu.
- Zasada: Karabin i Usidlenie zadają większe obrażenia.
- Nagroda: Po ukończeniu Wyłomu traficie do jaskini na południowy wschód od obozu myśliwskiego. W skrzyni znajdziecie Wywar - Wstrząśnięcie Całunem.
- Komentarz: Strategia podczas tego Wyłomu jest dość prosta - walczcie na dystans. Możecie wiązać przeciwników Usidleniem by ich unieruchamiać, kupując sobie więcej czasu na przeładowanie karabinu.
Błotniste Mokradła - Wyłom #1


- Lokacja: Na północ od Starego obozu na bagnach, w drewnianej wieży za Pełzającym bluszczem.
- Zasada: Wrogowie wybuchają po śmierci.
- Nagroda: Po ukończeniu Wyłomu traficie do Mrocznego Lasu, niedaleko schronienia Wietrzna jaskinia. W skrzyni znajdziecie Karabin - Gwiazdozbiór.
- Komentarz: Strategia walki nie odbiega zbytnio od normalnych starć - musicie pamiętać by oddalać się od przeciwników lub wykonać przewrót w odpowiednim momencie by uniknąć obrażeń.
Błotniste Mokradła - Wyłom #2


- Lokacja: W niewielkiej jaskini na zachodnim brzegu wyspy Wiedźmy. By dostać się do wyłomu, konieczne będzie posiadanie zdolności rozcinania widmowych sieci.
- Zasada: Pasek wygnania wypełnia się szybciej i zadaje większe obrażenia.
- Nagroda: Po zakończeniu instancji traficie na mroźną Wyżynę Pleasant. W skrzyni znajdziecie bransoletę - Drzewny Rdzeń.
- Komentarz: Najlepszą strategią na wyczyszczenie tej instancji będzie wyprowadzanie szybkich serii ataków wręcz, by jak najszybciej naładować Wygnanie zadające potężne obrażenia. Odpuśćcie sobie ataki karabinem, gdyż te będą mało skuteczne. Jeżeli takowy posiadacie, załóżcie na siebie Ubiór Pogromcy, który dodatkowo zwiększy Wasz bonus do Paska Wygnania.
Wyżyna Pleasant - Wyłom #1


- Lokacja: W jaskini daleko na zachód od schronienia Zamarznięta dolina. Do środka wejdziecie wspinając się po ścianie niedaleko przeklętej skrzyni.
- Zasada: Większe zadawane obrażenia gdy Antea ma mało punktów energii duchowej.
- Nagroda: Po ukończeniu wyłomu traficie na Błotniste Mokradła, na wyspę Siridean. W skrzyni znajdziecie Miecz i Ogniste Licho - Srebrny Kat.
- Komentarz: Zasada zmusza was do częstego zmieniania postaci. Jak najszybciej spróbujcie wyczerpać energię duchową Antei atakując wrogów lub przyjmując ciosy w jej postaci. Uważajcie na zielone upiory na skałach, które można zniszczyć pojedynczym strzałem. Podczas walki ze Smutkiem wyczerpujcie energię duchową na zwykłych wrogów i atakujcie macki, kiedy tylko wasza energia spadnie.
Wyżyna Pleasant - Wyłom #2


- Lokacja: Pod Posiadłością Blighów, na dole windy w piwnicy willi. Do środka dostaniecie się rozwiązując Przypadek nawiedzenia malżeństwa Rumball, który możecie rozpocząć tuż przed posiadłością.
- Zasada: Pokonani wrogowie uzupełniają zużycie Wywaru. Używanie Wywarów uruchamia efekt obszarowy zadający obrażenia.
- Nagroda: Po ukończeniu wyłomu wrócicie na Wyżynę Pleasant, niedaleko Posiadłości. W środku znajdziecie Wywar - Staranne zaopatrzenie.
- Komentarz: Ten wyłom nie powinien sprawić wam dużych problemów - ciągłe odnawianie Wywarów oznacza również ciągłe odnawianie zdrowia. Zetkniecie się też z wieloma wrogami dystansowymi, których można zabić jednym strzałem z karabinu, natychmiast przywracając jeden z waszych wywarów.
Żyzne Pola - Wyłom #1


- Lokacja: Na południe od schronienia Mała jaskinia.
- Zasada: Każdy udany atak zwiększa zadawane obrażenia. Efekt resetuje się po otrzymaniu obrażeń.
- Nagroda: Po ukończeniu Wyłomu traficie na Błotniste Mokradła. W skrzyni znajdziecie Wywar - Trzecie Oko.
- Komentarz: Podczas tej bitwy stawicie czoła wielu zwinnym przeciwnikom oraz zielonym upiorom walczącym na dystans. Nie dajcie się przytłoczyć i eliminujcie ich po kolei, priorytetyzując zielonych wrogów. Pojedyncze trafienie zresetuje wasz mnożnik obrażeń, co stanowi poważny problem w walce ze Smutkiem, boss zasypuje was bowiem gradem pocisków. Zakończcie walkę tak szybko jak to możliwe - próbujcie budować swój mnożnik obrażeń a następnie niszczyć skupiska macek pomnożonym Wygnaniem.
Żyzne Pola - Wyłom #2


- Lokacja: Północna część regionu, za obszarem spowitym spektralną mgłą.
- Zasada: Zwiększone obrażenia zadawane przez idealną zmianę oraz po parowaniu, biegu oraz uniku.
- Nagroda: Po ukończeniu Wyłomu traficie do jaskini niedaleko plaży na południu. W skrzyni znajdziecie odzienie - Strój Kur.
- Komentarz: Jeżeli nie czujecie się pewnie z mechaniką parowania, dobrym pomysłem może być wykonywanie szybkich uników (najlepiej jako Antea) i jednoczesne wyprowadzanie szybkich, pojedynczych ciosów. Wykorzystajcie opcję blokowanie kamery na przeciwniku, która pomoże Wam utrzymać uwagę na niemilcu podczas szybkiego skakania wokół niego.
0
- Banishers Ghosts of New Eden - poradnik do gry
- Banishers: Poradnik do gry
- Banishers: Sekrety i znajdźki
- Banishers: Wszystkie znajdźki
- Banishers: Wszystkie zamknięte skrzynie
- Banishers: Wszystkie zagubione skrzynie
- Banishers: Wszystkie przeklęte skrzynie
- Banishers: Wszystkie niebieskie skrzynie
- Banishers: Wszystkie gniazda
- Banishers: Wszyscy elitarni przeciwnicy
- Banishers: Wszystkie Zmory
- Banishers: Wszystkie Wyłomy w Otchłani
- Banishers: Wszystkie mapy skarbów
- Banishers: Wszystkie ołtarze
- Banishers: Wszystkie przedmioty do zebrania
- Banishers: Wszystkie Nawiedzone miejsca
- Banishers: Łapacze dusz
- Banishers: Sekrety i znajdźki
- Banishers: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
jededaya6 Junior
Nie mogę ukończyć zadania Ostatni strzał.
Bohater podchodzi do Fiony, wita się z nią i od razu żegna. Co za tym idzie nie będzie platyny :/ Nie mogę popchnąć rozgrywki, miał ktoś taki problem na PS5 ?
Drackula Legend
Przyjemniej się będzie grało na ps5 + 4K i HDR czy PC i 2k bez HDR?
pawell75 Centurion
Fajnie jakbyście dodali możliwość powiększania obrazków. Niektóre miejscówki ciężko wypatrzeć ;)
Dawer Junior
Podobny problem jak kolega jadedaja6 . Ktoś zna rozwiązanie?
Ramirez16 Chorąży
Do kitu taki poradnik, w niektórych regionach jest więcej przedmiotów to zebrania a wy piszecie, że opisaliście wszystkie...
Dave15 Junior
Jak rozwalić bluszcz czy potrzebuje do tego jakiejś mocy czy jak? Jestem na misji płomień w ciemności
Dave15 Junior
Tylko że na każdym z gameplayow jakich są na yt ktoś używa specjalnego objawienia aby zniszczyć ten bluszcz chyba że jest jakieś inne przejście ?
Pocz33 Junior
Witam mam problem z znalezieniem miejsca “ skrytka w posiadłości “ jest to mapa skarbu w regionie pleasant. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu bo w przewodniku nie ma wzmianki o tym
ireneusz3030 Junior
Żyzne Pola brakuje strzech skarbów w opisie a Mi brakuje 1 z 4 i nie wiem gdzie szukać ???
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
