Wyszukiwarka gier
Ghost of Tsushima: Director's Cut

Ghost of Tsushima: Director's Cut

PCPlayStation
po premierze

Data wydania: 20 sierpnia 2021

Akcji, TPP, Skradanki, Sandbox, Historyczne, Japonia, Samuraje, Przygodowe gry akcji, PS Plus Premium, PS Plus Extra, Multiplayer, Singleplayer, Internet

Wersja reżyserska hitowej gry action-adventure z otwartym światem z 2020 roku, której akcja rozgrywa się w XIII-wiecznej Japonii. Ghost of Tsushima: Director’s Cut wzbogacono m.in. o dodatek Iki Island.

7.8

GRYOnline

8.3

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny

Ghost of Tsushima: Director’s Cut to reżyserska wersja popularnego sandboksa akcji Ghost of Tsushima. Za jej wydanie ponownie odpowiadają firma Sony oraz amerykańskie studio Sucker Punch, znane z produkcji takich serii, jak Sly Cooper czy inFamous. Nowa wersja gry zawiera wszystkie wydane do tej pory aktualizacje i dodatek Legends, a także zupełnie nową zawartość, m.in. ulepszenia graficzne dla PlayStation 5 oraz rozszerzenie Iki Island.

Fabuła

Historia ponownie przenosi nas do roku 1274 na tereny feudalnej Japonii, gdzie wcielamy się w samuraja imieniem Jin Sakai. Główny bohater musi powstrzymać mongolskich najeźdźców po tym, jak przypuścili atak na tytułową wyspę Tsushima, mordując większość z jego pobratymców.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 16 maja 2024

PlayStation 5

PlayStation 5 20 sierpnia 2021

PlayStation 4

PlayStation 4 20 sierpnia 2021

Gry z serii

Ghost of Tsushima: Director's Cut
Ghost of Tsushima: Director's Cut
Ghost of Tsushima: Director's Cut

4GRY

Gry z serii Ghost of Tsushima

Seria przygodowych gier akcji z otwartym światem, osadzona w feudalnej Japonii. Cykl został wykreowany przez zespół Sucker Punch Productions, mający w swoim portfolio serie Sly Cooper oraz inFamous, natomiast pieczę wydawniczą sprawuje nad nim firma Sony Interactive Entertainment.

Gry z serii Ghost of Tsushima

Publicystyka

Opinie

1 maja 2024

Gry maja 2024 - w maju w tramwaju pełno gier!

Maj to naprawdę tłoczny miesiąc! Poza tymi najgłośniejszymi tytułami pojawią się nowy Prince of Persia, Homeworld 3, a także Song of Conquest w wersji 1.0. Będzie w co grać, dlatego zadbajcie o to, aby majówkę spędzić również z rodziną lub znajomymi.

Gry maja 2024 - w maju w tramwaju pełno gier!
Gry maja 2024 - w maju w tramwaju pełno gier!
Opinie

23 sierpnia 2021

Ghost of Tsushima: Directors Cut to przede wszystkim pretekst, żeby wrócić do najlepszego Asasyna

W czasach growego dobrobytu ciężko uzasadniać powroty do raz ogranych tytułów – w końcu na poznanie stale czekają nowe opowieści. Na szczęście są takie dodatki jak Iki Island do Ghost of Tsushima – doskonałe preteksty, by zagrać w to jeszcze raz.

Ghost of Tsushima: Directors Cut to przede wszystkim pretekst, żeby wrócić do najlepszego Asasyna
Ghost of Tsushima: Directors Cut to przede wszystkim pretekst, żeby wrócić do najlepszego Asasyna
Opinie

31 lipca 2021

Premiery gier - sierpień 2021 to czas gorących nowości!

Sezon ogórkowy teoretycznie rozpoczęty. Teoretycznie, bowiem sierpień zawiera całkiem sporo interesujących premier. Może nie ma tutaj gier roku, ale na nudę nie powinniście narzekać. Ewentualnie wykorzystacie ten czas na nadrobienie zaległości!

Premiery gier - sierpień 2021 to czas gorących nowości!
Premiery gier - sierpień 2021 to czas gorących nowości!

Wiadomości

Po 5 latach w końcu poznaliśmy finał historii głównego bohatera Ghost of Tsushima. Ujawnia go sekretne zadanie z Ghost of Yotei

Po 5 latach w końcu poznaliśmy finał historii głównego bohatera Ghost of Tsushima. Ujawnia go sekretne zadanie z Ghost of Yotei

Zastanawiacie się, co stało się z protagonistą Ghost of Tsushima? Mam dla Was dobrą nowinę. Ghost of Yotei zdradza trochę informacji na ten temat.

gry

Agnieszka Adamus

2 października 2025 17:50

Po 5 latach w końcu poznaliśmy finał historii głównego bohatera Ghost of Tsushima. Ujawnia go sekretne zadanie z Ghost of Yotei
„Nazywanie ich nagrodami to jakiś żart”. Sony chyba myślało, że sprawi przyjemność największym fanom Ghost of Tsushima, a tylko wywołało w nich frustrację

„Nazywanie ich nagrodami to jakiś żart”. Sony chyba myślało, że sprawi przyjemność największym fanom Ghost of Tsushima, a tylko wywołało w nich frustrację

Sony zapoczątkowało nowy program z nagrodami dla fanów, którzy kolekcjonują trofea PlayStation w grach. Pierwsze upominki są związane z samurajskim Ghost of Tsushima, ale sposób ich odebrania zdenerwował graczy.

gry

Maciej Gaffke

23 września 2025 18:02

„Nazywanie ich nagrodami to jakiś żart”. Sony chyba myślało, że sprawi przyjemność największym fanom Ghost of Tsushima, a tylko wywołało w nich frustrację
Kolejne hity PlayStation trafią na Xboxa? Sensacyjne znaleziska wcale nie są nowe i nie powinniśmy przywiązywać do nich wagi

Kolejne hity PlayStation trafią na Xboxa? Sensacyjne znaleziska wcale nie są nowe i nie powinniśmy przywiązywać do nich wagi

Spore poruszenie wywołały niedawne spekulacje o Ghost of Tsushima w wersji na konsole Xbox. Okazuje się, że niepotrzebnie.

gry

Adrian Werner

22 września 2025 14:31

Kolejne hity PlayStation trafią na Xboxa? Sensacyjne znaleziska wcale nie są nowe i nie powinniśmy przywiązywać do nich wagi
Sony daje za darmo 3 niespodziewane upominki na PS4 i PS5. Oto kod

Sony daje za darmo 3 niespodziewane upominki na PS4 i PS5. Oto kod

Z okazji piątej rocznicy premiery gry Ghost of Tsushima studio Sucker Punch przygotowało niespodziankę dla fanów.

gry

Kamil Kleszyk

18 lipca 2025 18:01

Sony daje za darmo 3 niespodziewane upominki na PS4 i PS5. Oto kod
Ghost of Tsushima to gra o Japonii, którą pokochali Japończycy. Analityk branży wskazuje przyczyny sukcesu

Ghost of Tsushima to gra o Japonii, którą pokochali Japończycy. Analityk branży wskazuje przyczyny sukcesu

Ghost of Tsushima cechują pewne odstępstwa od historycznych realiów, ale gra i tak spodobała się Japończykom. Za powód wskazano postawienie na pierwszym miejscu rozrywki.

gry

Marcin Bukowski

30 października 2024 14:40

Ghost of Tsushima to gra o Japonii, którą pokochali Japończycy. Analityk branży wskazuje przyczyny sukcesu
Łódzka Atlas Arena ugości PlayStation Koncert, przełomowe wydarzenie z muzyką z gier God of War, The Last of Us, Horizon i Ghost of Tsushima

Łódzka Atlas Arena ugości PlayStation Koncert, przełomowe wydarzenie z muzyką z gier God of War, The Last of Us, Horizon i Ghost of Tsushima

Sony zapowiedziało trasę koncertową PlayStation Koncert, podczas której usłyszymy utwory z wielu popularnych gier firmy. Na liście zaplanowanych koncertów znalazła się Atlas Arena w Łodzi.

gry

Marcin Bukowski

16 października 2024 11:32

Łódzka Atlas Arena ugości PlayStation Koncert, przełomowe wydarzenie z muzyką z gier God of War, The Last of Us, Horizon i Ghost of Tsushima
Choć ja skończyłem z tą grą, ona ze mną nie - premiera na PC to dla mnie pretekst, by przejść Ghost of Tsushima po raz trzeci

Choć ja skończyłem z tą grą, ona ze mną nie - premiera na PC to dla mnie pretekst, by przejść Ghost of Tsushima po raz trzeci

Ostatni duży „ekskluzyw” Sony na PS4 zachwyca również na PC. Ghost of Tsushima: Director’s Cut to świetny port jeszcze lepszej gry, który zapewni Wam wiele godzin znakomitej zabawy. I bez cienia wątpliwości wart jest swojej ceny. I nigdy nie wyglądał lepiej!

opinie

Maciej Bogusz

3 czerwca 2024 17:37

Choć ja skończyłem z tą grą, ona ze mną nie - premiera na PC to dla mnie pretekst, by przejść Ghost of Tsushima po raz trzeci
Z Ghost of Tsushima na PC usunięto irytujący problem. Z kolei Patch 2 poprawił wydajność na kartach AMD

Z Ghost of Tsushima na PC usunięto irytujący problem. Z kolei Patch 2 poprawił wydajność na kartach AMD

Ghost of Tsushima na PC doczekało się dużego Patcha 2, a niedługo później drobnego hotfixa, który usunął spory problem z pojedynkami.

gry

Piotr Doroń

31 maja 2024 11:14

Z Ghost of Tsushima na PC usunięto irytujący problem. Z kolei Patch 2 poprawił wydajność na kartach AMD
Porównania AC: Shadows z Ghost of Tsushima nie mają sensu. Producent japońskiej wersji GoT komentuje dyskusje o nowej grze Ubisoftu

Porównania AC: Shadows z Ghost of Tsushima nie mają sensu. Producent japońskiej wersji GoT komentuje dyskusje o nowej grze Ubisoftu

Producent japońskiej lokalizacji Ghost of Tsushima wskazuje, że również dzieło Sucker Punch trudno nazwać grą „historyczną”. Mimo to odradza porównywanie go z Assassin's Creed: Shadows.

gry

Jakub Błażewicz

22 maja 2024 11:05

Porównania AC: Shadows z Ghost of Tsushima nie mają sensu. Producent japońskiej wersji GoT komentuje dyskusje o nowej grze Ubisoftu
Ghost of Tsushima pokonało Kratosa i stało się największą grą singleplayer Sony na PC

Ghost of Tsushima pokonało Kratosa i stało się największą grą singleplayer Sony na PC

Gracze pecetowi zakochali się w Ghost of Tsushima: Director's Cut. Grze udało się przebić na Steamie wyniki aktywności zarówno Marvel’s Spider-Man Remastered, jak i God of War. Tym samym historia Jina Sakai stała się najpopularniejszą singleplayerową produkcją firmy Sony.

gry

Adrian Werner

20 maja 2024 11:23

Ghost of Tsushima pokonało Kratosa i stało się największą grą singleplayer Sony na PC

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Ghost of Tsushima: Director's Cut.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Ghost of Tsushima: Director's Cut:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 720p) Intel Core i3-7100 3.9 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon RX 5500 XT, 75 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i5-8600 3.1 GHz / AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce RTX 2060 / Radeon RX 5600 XT, 75 GB SSD, Windows 10 64-bit.

Ultra wymagania sprzętowe:
(60 fps / 4K) Intel Core i5-11400 2.6 GHz / AMD Ryzen 5 5600 3.5 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 16 GB GeForce RTX 4080 / 20 GB Radeon RX 7900 XT, 75 GB SSD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.8

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 16 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.3

Ocena Graczy

Średnia z 574 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.4

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 48946 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

9.0
ereboss
PC

ereboss

Ekspert

2025.04.24

Kwiaty i zgliszcza krajobraz Ghost of Tsushima zwala z nóg Nie śpieszyłem się z ograniem tej gry bo miałem w planach zagrać w to na PS5. I to był dobry wybór he he. Nie jestem jakoś wielkim fanem samurajów, ale jako że to gra od Sucker Punch czyli twórców legendarnego Sly Coopera to nie mogłem przejść obok tej gry obojętnie. A powiem że trochę elementów ze Sly Coopera znalazło się w Ghost of Tsushima. Zacznę może od grafiki bo jest czym oko nacieszyć. Jest to gra która zamykała generację PlayStation 4 ma już ona ponad 5 lat a naprawdę wygląda jak aktualny tytuły na rynku. To tylko pokazuje że gry coraz wolniej się starzeją. Sama wyspa Cuszima to naprawdę piękna wyspa. Z jednej strony widzimy zgliszcza spalonych wiosek po ataku Mongołów a z drugiej strony piękne krajobrazy. Na wyspie jest w niej pełno kolorowych lasów z których lecą liście wygląda to świetnie, mamy też wiele gór z których możemy oglądać sobie całą wyspę, akwenów wodnych, polan na których rosną kwiaty o różnych kolorach i piękne śnieżne krainy. Wyspa wygląda naprawdę świetnie. Jest to swego rodzaju oryginalnie spośród morza sandboxów dziejących się w dużych miastach, i innych generycznych lokacjach pokroju USA. Bardzo ładnie wypadły też efekty pogodowe mam takie wrażenie że więcej w grze jest pochmurno niż słonecznie. Na szczęście w grze jest element który pozwala nam zmieniać pogodę a służy do tego flet. Możemy zagrać na nim, a pogoda momentalnie zmieni się na jaką chcemy. Świetny element dlaczego tego nie ma w innych grach? Jak już mowa o jakiś nietypowych elementach gry to kolejny jest wiatr. Wiatr służy nam jako droga do celu. Gdzie zawieje wiatr tam musimy się udać. Kapitalne rozwiązanie nie potrzebujemy tej durnej mini mapki na którą cały czas tak się patrzy jak się gra. Dodam jeszcze że muzyka w grze też jest dobra. Podbija ten surowy klimat Japonii. Jako że Ghost of Tsushima jest sandboxem to cierpi na chorobę zwaną znacznikami. Znaczników wbrew pozorom nie ma dużo, nie jest to tak zapchane jak typowym Assassin's Creed. Twórcy chyba zdawali sobie sprawę że te znaczniki są upierdliwe. Dlatego zmienili trochę ich funkcje. Tak naprawdę każdy znacznik który odwiedzimy coś nam daje. Na przykład powiększa nam HP, zwiększa nam elementy ekwipunku itd... Nie są to puste lokacje w których jest jakaś skrzynka z łupem i tyle. Zwiedzając ten świat ulepszany naszą postać. Ale zwiedzanie samego świata nie sprawi że nasza postać będzie wymaksowana w 100% służą do tego inne elementy. Tutaj już jest klasycznie, za robienie zadań głównych, pobocznych itd... dostajemy punkty legendy za które ulepszamy naszą postać. Wspominałem że znalazło się też kilka elementów ze Sly Coopera. Główny bohater Jin Sakai jest również wysportowany. Może skakać po dachach, chodzić po liniach, chować się pod różnymi obiektami z charakterystyczną kamerą z pierwszej osoby heh. Jak już mowa o zadaniach głównych, pobocznych to przyznać muszę że twórcy naprawdę posiedzieli nad tymi zadaniami. Oczywiście jak to w typowej grze jest ten główny quest fabularny który ciągnie się przez całą grę, a ten główny quest otacza kilka mniejszych zadań typowe. Ale mamy tutaj podobny zabieg co był w Cyberpunku. Czyli te mini historie różnych postaci które ciągną się również przez całą grę. I takich zadań mamy kilka, ale są też pojedyncze zadania poboczne które też trzymają poziom. Powiem tak w zadaniach pobocznych nie przyspieszałem dialogów więc jest chyba dobrze xd. A co do głównej fabuły jest naprawdę fajna, również dzięki fantastycznym postacią. Główny bohater i postacie poboczne są dobrze napisani. Da się ich polubić i gracz rozumie ich zasady, honor itd... Jako że gramy samurajem no to dużo walczymy i walka jest naprawdę satysfakcjonująca. Fajne jest to że mamy różne postawy i w zależności z jakim przeciwnikiem walczymy taką postawę musimy przyjąć. Te postawy sprawiają że ta walka no nie jest taka monotonna. Oczywiście możemy też się skradać ale jest to standard dla tego typu gier. Wersja na PS5 nazywa się director’s cut. Nie wiem jakie zmiany są względem oryginału ale ta wersja daje nam jeszcze dodatek który zabiera nas na wyspę Iki. Ten dodatek wykorzystuje te różne bajery co ma pad w PS5, a tak naprawdę jest to więcej tego samego. Nie jest to mały dodatek można z niego wyciągnąć te 15h. Podsumowując Ghost of Tsushima to naprawdę dobra gra. W sumie nie mam do czego się przyczepić. Stan techniczny bardzo dobry, historie bardzo dobre, granie nie nuży, ale przydałoby się chociaż takie jedno większe miasto żeby zobaczyć tą feudalną Japonię w pełni. W grze spędziłem około 60 godzin i grałem na PS5 Slim. Naprawdę polecam.

8.0
Adrian Werner
PC

Adrian Werner

GRYOnline.pl Team

2024.07.10

To jest taki bieda-asasyn. Świat tutaj jest pusty, skradanie co najwyżej mierne, a rozgrywka mało różnorodna. Ale dzięki świetnie opowiedzianej (choć trochę sztampowej) historii, sympatycznych bohaterach oraz przede wszystkim absolutnie cudownemu systemowi walki, gra się w to wybornie.

7.5
PC

manek23

Ekspert

2024.06.07

Z dwa dni temu skończyłem gierkę wraz z dlc na PC, zrobiłem prawie wszystko co się dało więc mogę się w miarę rzeczowo wypowiedzieć.Plusy:a) Grafika - gierka jest po prostu piękna, mnogość kolorów i gęsta roślinność robi gigantyczną robotę. Niejednokrotnie zatrzymywałem się na kilkanaście sekund tylko po to, aby pozachwycać się widokami. Jedyne mankament grafiki to moim zdaniem modele postaci, którym brak szczegółu, a mimika swoją sztucznością potrafi przyprawić o ból głowy.b) Klimat i budowa świata - co tu dużo pisać, klimat średniowiecznej Japonii wylewa się z ekranu, GoT to wizualizacja wyobrażeń każdego dzieciaka o tym kraju. Ogromny plus za kreatywne metody nawigacyjne po świecie (podążanie za wiatrem, złotym ptakiem czy świetlikiem).c) System walki - bardzo przyjemny aczkolwiek dosyć prosty, grałem na poziomie "trudny" i nie odczuwałem prawie żadnego wyzwania (w dlc może trochę). Na plus 4 techniki walki kataną, każdy z nich jest op względem konkretnych przeciwników co fajnie nakłania nas do ciągłej zmiany techniki. Na plus też inne narzędzia walki takie jak łuk, kunaie, bomby itd.Minusy:a) Rozwój postaci i system levelowania - strasznie casualowy, przy dokładnej grze możemy zdobyć więcej punktów umiejętności, niż potrzeba do odblokowania wszystkiego. Ponadto sam rozwój postaci bez polotu. Większość ability albo nic nie zmienia albo ma marginalny wpływ.b) questy - mechanika wykonywania misji nużąca do bólu. Każda z misji polega na wysiedzeniu przeciwnika, zabiciu go i oddaniu misji. Bardzo rzadko zdarza się coś kreatywnego.c) fabuła - może to kwestia gustu, ale moim zdaniem bardzo przewidywalna, dłużąca się. Ponadto brak jakichkolwiek decyzji. Gra cały czas próbuje nam wmówić, że nasz playstyle będzie miał wpływ na historię. Niestety nie ma.Ogólnie bawiłem się dobrze, nie jakoś super, ale 7,5/10 zasłużone. Wydaje się, że wad jest więcej, ale nie są tak irytujące jak mogłoby się wydawać.

9.0
PC

zjazd

Ekspert

2024.06.03

Kurcze ostatnio najlepsze tytuły na PCta wydaje Sony. Bardzo siadła mi ta gierka. Questy fabularne są bardzo dobre. Walka super, pasowałaby do wiedźmina. W ogóle tutaj czuć wiedźminem w narracji questów i zwrotach fabularnych,. Grafika jest fajna chociaż same modele twarzy kuleją i odstają od dość fajnego świata. Gra ma sporo problemów, od drobnych buggów, do samego portu. Mi wywalało do pulpitu zmieniając ustawienia kontrastu na dramatic, a ludzie na steamie mają dużo większe problemy, nawet dochodzące do niemożliwości pogrania. Może wydadzą patcha jeszcze... Sama gra świetna i oceniam na 9.

6.0
Krzysiek Kalwasiński
PC

Krzysiek Kalwasiński

GRYOnline.pl Team

2022.08.01

Na ten moment najładniejszy średniak w jakiego grałem. Poza grafiką nie ma tutaj w zasadzie nic godnego uwagi. Przyjemnie się gra z uwagi na wszechobecne QoL (ale i tu mogło być lepiej), ale towarzyszy temu ogromna nuda, pustka i totalny brak emocji. Jest kilka lepszych momentów, takich bardziej emocjonujących, ale jeśli zebrać je razem to wyjdzie ich może z godzina, a na fabule spędziłem ich blisko 60. Nie odradzam i nie polecam. Tyle dobrego, że relaksuje, jeśli się odpowiednio dawkuje.

9.0
Pitplayer
PC

Pitplayer

Ekspert

2022.06.21

Wczoraj w nocy ukończyłem, wspaniały tytuł choć zalatuje czasami budżetowością. Żal mi było grać w tą grę na Ps4 w 30 klatkach więc można powiedzieć że przez tą grę kupiłem Ps5 i jakoś połowę przeszedłem już na nowej konsoli.Plusy:- absolutnie przepiękny świat, pola, wodospady lasy cudo, to pierwsza gra w której lubiłem sobie cykać screeny. Ta roślinność, kolory no po prostu uczta dla oczu. Mało kiedy używałem szybkiej podróży żeby się nacieszyć widokiem i cykać ujęcia.- grafika sama w sobie bardzo ładna choć z bliska tekstury nie są najwyższej jakości za to wszystko nadrabia art-stylem, czy różnorodnością.- fabuła, bohaterowie oraz ważniejsze misje poboczne wciągają widać że ktoś nad tym pomyślał żeby nie było sztampowo.- system walki, na początku nie jest zbyt ciekawy ale jak się wyczuje timig, dojdą wszystkie ulepszenia, postawy, gadżety to daje dużo radochy.- przyjemna jazda konna, koń pięknie wschodzi w zakręty, zawraca czy przeskakuje nad niższymi przeszkodami- bardzo stabilne 60 fps i bardzo krótkie loadingi.Minusy:- powtarzalność wielu elementów a to ratowanie pojmanych mieszkańców, a to odbijanie wiosek, niszczenie obozów. Do tego powtarzane animacje postaci lub ich brak (recenzja Quaza się kłania)- wspinaczka, używanie haka jest ok, chodzi mi o skały, trzymanie analoga gdzie postać sama przeskakuje z półki na półkę to szczyt "casualgamingu", nie cierpię czegoś takiego.Nie wiem na ile to japoński AC bo w assassyny nie gram ale bardzo mi się podobało nie przymuszałem się nawet to skromniejszych zadań.Mały OFFTOP: Tak sobie pomyślałem że właśnie taki system walki idealnie by mi pasował w remaku Soul Reavera (którego z utęsknieniem wypatruję), otaczają nas różne potwory, które nie czekają na swoją kolej i ciągle atakują, na każdego trzeba zastosować inną postawę czy broń, byłoby extra.

8.0
ogórekdamian
PC

ogórekdamian

Ekspert

2021.09.23

Dodatek do podstawki to wszystko tego samego, które nie nudzi i wciąga swoją wyśmienitą mechaniką walki i pięknymi krajobrazami, Wyspa Iki to pozycja obowiązkowa dla fanów

6.0
PC

Divinusx

Gracz

2025.09.04

Przeszedłem ją tylko dlatego bo ma fajny system walki i eksploracje, ale fabuła i dialogi... no nie mogłem tego słuchać, zdejmowałem słuchawki na każdym przerywniku których z niewiadomych przyczyn nie da się skipować a i tak wiedziałem co mówili bo gadają od początku gry tylko to samo "pokonać mongołów". "honor", "samuraj" wszystkie ich rozmowy są tak prymitywne xd Jeszcze nigdy nie miałem tak że nie polubiłem żadnej postaci w grze poza głównym bohaterem.

7.0
mubio1888
PC

mubio1888

Gracz

2025.08.26

63 godziny gra ukończona z dodatkiem, walka daje masę frajdy i wycinanie kolejnych fal mongołów cieszy tak samo w pierwszej godzinie jak i w trzydziestej, ale gra to taki ubisoftowy sandbox, masa pytajników gdzie większość to nory lisów, pierwszych kilka sprawiało przyjemność a później męczyło niemiłosiernie, tak samo wspinanie się na kapliczki, nie podobał mi się też ten patent z wiatrem jako drogowskaz do celu, misje poboczne to przynieś wynieś pozamiataj i polegają zazwyczaj na pogadaniu z wieśniakami, zabiciu mongołów, czy znalezieniu odprowadzeniu kogoś w dane miejsce czy obronienie go przed wrogiem, fabuła jest ok, świat też bardzo ładny i przyjemnie się po nim podróżowało, lecz na dalszym etapie gry korzystałem już z szybkiej podróży bo nie chciało mi się takie hektary naginać z jednego końca wyspy na drugi, a i mam problem przeglądałem poradniki i pisze że jest w sumie 61 misji pobocznych, łącznie z tymi ukrytymi gdzieś na mapie, mam niby 61 zrobionych a nie dostałem osiągnięcia na steam ukończ wszystkie opowieści cuszimy

7.0
Ragn'or
PC

Ragn'or

Gracz

2024.05.17

Refleksje po kilku godzinach gry. Najpierw co mi się nie podoba.- Gra wydaje się być bardzo ciemna, wiele misji robimy po ciemku, szukanie śladów w takich warunkach graniczy z cudem (np. misja w lesie gdzie rzekomo duchy mordują ludzi)-Może to wina mojego pada, ale galop konia nie działa jak powinien, tak samo sprint. Koń/ postać chwilę biegnie i przestaje pomimo trzymania lewego triggera wciśniętego. Eksploracja mapy staje się męcząca i długotrwała.- Nie wiem dlaczego, ale podczas walki, jestem skierowany w stronę przeciwnika, a podczas zadawania ciosu postać bardzo często obraca się w przeciwną stronę.- Podczas animacji na silniku gry, często pojawiają się jakieś dziwne przekłamania graficzne, jakby szare paski.- Historia jak na razie dość sztampowa, nic mnie nie urzeka. Ot, taka popierdółka, ratowanie wuja i przy okazji zemsta na najeźdźcach.- Misje poboczne bardzo sztampowe, typu przynieś, wynieś, pozamiataj.Plusy--Walka, system rozwoju postaci, dość ładna grafika- choć bez szału i opadu szczęki.

9.0
ereboss
PC

ereboss

Ekspert

2025.04.24

7.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2024.08.24

9.0
Tal_Rascha
PC

Tal_Rascha

Ekspert

2024.07.08

7.0
xKoweKx [stalker.pl]
PC

xKoweKx [stalker.pl]

Ekspert

2024.03.04

7.0
zvr
PC

zvr

Ekspert

2022.07.22

8.5
Michał Grygorcewicz
PC

Michał Grygorcewicz

GRYOnline.pl Team

2021.08.25

Ocena STEAM

9.4

Bardzo pozytywne (48 946)

[title]

Główne zalety gry

  • Zachwycająca grafika: Wielu graczy chwaliło oszałamiającą grafikę i artystyczny kierunek gry, często porównując ją do obrazu i zauważając piękne otoczenie.
  • Wciągająca fabuła: Narracja, choć nie całkowicie oryginalna, jest przekonująca i emocjonalnie poruszająca, z dobrze rozwiniętymi postaciami i momentami, które rezonują z graczami.
  • Płynne mechaniki walki: System walki wyróżnia się jako satysfakcjonujący i wymagający, z dobrym balansem między dostępnością a głębokością, co pozwala na różne style gry.
  • Immersyjny świat: Projekt otwartego świata jest chwalony za swoje piękno i sposób, w jaki zachęca do eksploracji, a wielu graczy docenia dbałość o szczegóły w otoczeniu.
  • Reprezentacja kulturowa: Gra jest zauważana za włączenie japońskiej kultury i historii, co zapewnia immersyjne doświadczenie, które rezonuje z fanami gatunku.

Główne wady gry

  • Powtarzalność: Kilku graczy zauważyło, że rozgrywka może stać się powtarzalna z czasem, szczególnie w odniesieniu do spotkań z wrogami i zadań pobocznych.
  • Problemy techniczne: Niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z wydajnością, szczególnie na sprzęcie wysokiej klasy, z opóźnieniami klatek i zacięciami, które wpływały na doświadczenie.
  • Ograniczone wybory: Linowość fabuły i brak znaczących wyborów w dialogach były wymieniane jako wady, co sprawiało, że niektórzy gracze czuli się ograniczeni.
  • Zadania poboczne: Wiele osób uznało zadania poboczne za mało inspirujące i pozbawione głębi, co przyczyniło się do poczucia wypełniacza zamiast angażujących narracji.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Ulepszony tryb wieloosobowy: Niektórzy gracze wyrazili pragnienie posiadania bardziej rozbudowanego trybu wieloosobowego, który nie wymagałby konta PlayStation i byłby bardziej dostępny do gry kooperacyjnej.
  • Bardziej dynamiczne wybory: Użytkownicy zasugerowali, że gra mogłaby skorzystać z bardziej zniuansowanego systemu wyborów, który wpływałby na fabułę i rozwój postaci, podobnie jak w innych grach opartych na narracji.
  • Zwiększone nagrody za eksplorację: Kilku graczy uważało, że aspekt eksploracji mógłby być bardziej satysfakcjonujący, podobnie jak w grach takich jak "The Legend of Zelda: Breath of the Wild", aby zmotywować graczy do głębszego zaangażowania w świat.
  • Lepsza optymalizacja: Użytkownicy zauważyli potrzebę lepszej optymalizacji dla PC, szczególnie dla tych z wysokiej klasy zestawami, aby zapewnić płynniejsze doświadczenie w grze.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż "Ghost of Tsushima DIRECTOR'S CUT" jest chwalony za swoje piękno, fabułę i walkę, spotyka się z krytyką w zakresie powtarzalności, wydajności technicznej i ograniczonych wyborów gracza.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-04-24
10:32

ereboss Konsul

ereboss
👍

Kwiaty i zgliszcza krajobraz Ghost of Tsushima zwala z nóg

Nie śpieszyłem się z ograniem tej gry bo miałem w planach zagrać w to na PS5. I to był dobry wybór he he. Nie jestem jakoś wielkim fanem samurajów, ale jako że to gra od Sucker Punch czyli twórców legendarnego Sly Coopera to nie mogłem przejść obok tej gry obojętnie. A powiem że trochę elementów ze Sly Coopera znalazło się w Ghost of Tsushima.

Zacznę może od grafiki bo jest czym oko nacieszyć. Jest to gra która zamykała generację PlayStation 4 ma już ona ponad 5 lat a naprawdę wygląda jak aktualny tytuły na rynku. To tylko pokazuje że gry coraz wolniej się starzeją. Sama wyspa Cuszima to naprawdę piękna wyspa. Z jednej strony widzimy zgliszcza spalonych wiosek po ataku Mongołów a z drugiej strony piękne krajobrazy. Na wyspie jest w niej pełno kolorowych lasów z których lecą liście wygląda to świetnie, mamy też wiele gór z których możemy oglądać sobie całą wyspę, akwenów wodnych, polan na których rosną kwiaty o różnych kolorach i piękne śnieżne krainy. Wyspa wygląda naprawdę świetnie. Jest to swego rodzaju oryginalnie spośród morza sandboxów dziejących się w dużych miastach, i innych generycznych lokacjach pokroju USA. Bardzo ładnie wypadły też efekty pogodowe mam takie wrażenie że więcej w grze jest pochmurno niż słonecznie. Na szczęście w grze jest element który pozwala nam zmieniać pogodę a służy do tego flet. Możemy zagrać na nim, a pogoda momentalnie zmieni się na jaką chcemy. Świetny element dlaczego tego nie ma w innych grach? Jak już mowa o jakiś nietypowych elementach gry to kolejny jest wiatr. Wiatr służy nam jako droga do celu. Gdzie zawieje wiatr tam musimy się udać. Kapitalne rozwiązanie nie potrzebujemy tej durnej mini mapki na którą cały czas tak się patrzy jak się gra. Dodam jeszcze że muzyka w grze też jest dobra. Podbija ten surowy klimat Japonii.

Jako że Ghost of Tsushima jest sandboxem to cierpi na chorobę zwaną znacznikami. Znaczników wbrew pozorom nie ma dużo, nie jest to tak zapchane jak typowym Assassin's Creed. Twórcy chyba zdawali sobie sprawę że te znaczniki są upierdliwe. Dlatego zmienili trochę ich funkcje. Tak naprawdę każdy znacznik który odwiedzimy coś nam daje. Na przykład powiększa nam HP, zwiększa nam elementy ekwipunku itd... Nie są to puste lokacje w których jest jakaś skrzynka z łupem i tyle. Zwiedzając ten świat ulepszany naszą postać. Ale zwiedzanie samego świata nie sprawi że nasza postać będzie wymaksowana w 100% służą do tego inne elementy. Tutaj już jest klasycznie, za robienie zadań głównych, pobocznych itd... dostajemy punkty legendy za które ulepszamy naszą postać. Wspominałem że znalazło się też kilka elementów ze Sly Coopera. Główny bohater Jin Sakai jest również wysportowany. Może skakać po dachach, chodzić po liniach, chować się pod różnymi obiektami z charakterystyczną kamerą z pierwszej osoby heh.

Jak już mowa o zadaniach głównych, pobocznych to przyznać muszę że twórcy naprawdę posiedzieli nad tymi zadaniami. Oczywiście jak to w typowej grze jest ten główny quest fabularny który ciągnie się przez całą grę, a ten główny quest otacza kilka mniejszych zadań typowe. Ale mamy tutaj podobny zabieg co był w Cyberpunku. Czyli te mini historie różnych postaci które ciągną się również przez całą grę. I takich zadań mamy kilka, ale są też pojedyncze zadania poboczne które też trzymają poziom. Powiem tak w zadaniach pobocznych nie przyspieszałem dialogów więc jest chyba dobrze xd. A co do głównej fabuły jest naprawdę fajna, również dzięki fantastycznym postacią. Główny bohater i postacie poboczne są dobrze napisani. Da się ich polubić i gracz rozumie ich zasady, honor itd...

Jako że gramy samurajem no to dużo walczymy i walka jest naprawdę satysfakcjonująca. Fajne jest to że mamy różne postawy i w zależności z jakim przeciwnikiem walczymy taką postawę musimy przyjąć. Te postawy sprawiają że ta walka no nie jest taka monotonna. Oczywiście możemy też się skradać ale jest to standard dla tego typu gier.

Wersja na PS5 nazywa się director’s cut. Nie wiem jakie zmiany są względem oryginału ale ta wersja daje nam jeszcze dodatek który zabiera nas na wyspę Iki. Ten dodatek wykorzystuje te różne bajery co ma pad w PS5, a tak naprawdę jest to więcej tego samego. Nie jest to mały dodatek można z niego wyciągnąć te 15h.

Podsumowując Ghost of Tsushima to naprawdę dobra gra. W sumie nie mam do czego się przyczepić. Stan techniczny bardzo dobry, historie bardzo dobre, granie nie nuży, ale przydałoby się chociaż takie jedno większe miasto żeby zobaczyć tą feudalną Japonię w pełni. W grze spędziłem około 60 godzin i grałem na PS5 Slim. Naprawdę polecam.

Komentarz: ereboss
2025-07-05
17:57

wafel_15_84 Konsul

wafel_15_84

Średnia gierka największy minus to że nie można tych filmików przewijać zresztą dla mnie każda gra gdzie tego nie można zrobić ma minus i takie gry są dla mnie na jedno posiedzenie

Komentarz: wafel_15_84
2025-08-19
22:19

Lateralus Senator

Lateralus

Po dłuższej przerwie z grą i jej skończeniu, zabieram się za nową grę plus :))

Śmiem stwierdzić że ta gra ma na pewno najlepszy system walki bronią białą jaka jest do tej pory, po prostu miodzio :)) może kolejna część to przebije, chodź tu jest wszystko w punkt.

Komentarz: Lateralus
2025-08-26
20:17

mubio1888 Generał

mubio1888

63 godziny gra ukończona z dodatkiem, walka daje masę frajdy i wycinanie kolejnych fal mongołów cieszy tak samo w pierwszej godzinie jak i w trzydziestej, ale gra to taki ubisoftowy sandbox, masa pytajników gdzie większość to nory lisów, pierwszych kilka sprawiało przyjemność a później męczyło niemiłosiernie, tak samo wspinanie się na kapliczki, nie podobał mi się też ten patent z wiatrem jako drogowskaz do celu, misje poboczne to przynieś wynieś pozamiataj i polegają zazwyczaj na pogadaniu z wieśniakami, zabiciu mongołów, czy znalezieniu odprowadzeniu kogoś w dane miejsce czy obronienie go przed wrogiem, fabuła jest ok, świat też bardzo ładny i przyjemnie się po nim podróżowało, lecz na dalszym etapie gry korzystałem już z szybkiej podróży bo nie chciało mi się takie hektary naginać z jednego końca wyspy na drugi, a i mam problem przeglądałem poradniki i pisze że jest w sumie 61 misji pobocznych, łącznie z tymi ukrytymi gdzieś na mapie, mam niby 61 zrobionych a nie dostałem osiągnięcia na steam ukończ wszystkie opowieści cuszimy

Komentarz: mubio1888
2025-08-26
20:18

Admin Senator

Admin

Ghost of Tsushima: Director's Cut - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl