Thief: Zbadanie głównej sali katedry

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zbadanie głównej sali katedry

Jedną z osób patrolujących katedrę jest wartownik z kuszą - Zbadanie głównej sali katedry | Rozdział 7 (Ukryte Miasto) | Solucja Thief - Thief - poradnik do gry
Jedną z osób patrolujących katedrę jest wartownik z kuszą

Główna sala katedry, podobnie jak odwiedzany niedawno dziedziniec, jest niestety pilnowana przez wielu przeciwników. Są to zarówno strażnicy wyposażeni w kusze i broń białą jak i cywile, którzy również mogą wszcząć alarm na widok głównego bohatera. Pewnym ułatwieniem jest z kolei to, że nie musisz już obawiać się rozbłysków piorunów, skuteczniej działając dzięki temu z ukrycia. Niezależnie od wybranego wcześniej przejścia (od strony przedsionka lub od strony sali z dzwonnicą) powinieneś na sam początek znaleźć się we wschodniej części dolnego poziomu katedry. Musisz tu uważać na co najmniej dwóch wartowników, w tym na przeciwnika z kuszą podróżującego po całej tej okolicy. Oprócz chowania się w cieniu rozglądaj się też za rozmieszczonymi po całej katedrze szafami, chowając się w nich gdy tylko zauważysz zmierzającego w Twoją stronę przeciwnika.

Dolny poziom katedry musisz badać przemieszczając się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara - Zbadanie głównej sali katedry | Rozdział 7 (Ukryte Miasto) | Solucja Thief - Thief - poradnik do gry

Dolny poziom katedry musisz badać przemieszczając się w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara. Oznacza to niestety spore kłopoty, albowiem w północnej części katedry znajduje się pokazana na powyższym obrazku dwupoziomowa konstrukcja i wrogowie zatrzymujący się przy balkoniku na górnym poziomie mogą w łatwy sposób dostrzec Garretta nawet z większej odległości. Pamiętaj więc o tym żeby w miarę możliwości przez cały czas pozostawać w cieniu i nie bój się też pomagać sobie ślizgiem (Swoop) do sprawnego przemykania pomiędzy oświetlonymi obszarami.

Pułapki z północnego pomieszczenia możesz wyłączyć dzięki sabotowaniu pobliskiej skrzynki - Zbadanie głównej sali katedry | Rozdział 7 (Ukryte Miasto) | Solucja Thief - Thief - poradnik do gry
Pułapki z północnego pomieszczenia możesz wyłączyć dzięki sabotowaniu pobliskiej skrzynki

W trakcie badania dolnego poziomu północnej konstrukcji uważaj przede wszystkim na wspomnianych wcześniej cywilów, bo spotkasz tu co najmniej jednego z nich. Pewnym ułatwieniem jest z kolei to, że jeden z okolicznych wartowników powinien uciąć sobie drzemkę. Polecam rozejrzeć się po tej okolicy za skrzynką wyłączającą pułapki (wymagane użycie szczypiec do cięcia drutu) i następnie zajrzeć do niewielkiego północnego pomieszczenia. Garrett może w tym miejscu użyć strzały ze sznurem (Rope Arrow) i z jej pomocą przedostać się do sekretnej komnaty. Musisz mianowicie użyć drugiej liny (jest ona już rozwinięta) i zjechać po niej na sam dół. W tajnej komnacie znajduje się skrzynia zawierająca monety (Pile of Coins - 2x20G), wybuchową strzałę (Blast Arrow) i naczynie (Ancient Vessel - 48G).

Skorzystanie z lin to jedna metod dotarcia na górny poziom północnej konstrukcji - Zbadanie głównej sali katedry | Rozdział 7 (Ukryte Miasto) | Solucja Thief - Thief - poradnik do gry
Skorzystanie z lin to jedna metod dotarcia na górny poziom północnej konstrukcji

Na górny poziom północnej konstrukcji możesz przedostać się na kilka sposobów. Jeżeli dotarłeś do opisanej wcześniej północnej komnaty to wystarczy zeskoczyć w odpowiednim miejscu na niżej położony balkonik. Oprócz tego możesz skorzystać ze schodów (nie polecam tego rozwiązania) i rozwinąć jeszcze jedną linę we wschodniej części katedry (na północ od wejścia prowadzącego do przedsionka). Polecam w miarę możliwości przeszukać całą wschodnią i północną część katedry (dolny i górny poziom). Oprócz okradzenia przeciwników z ich sakiewek (Coin Purse - 12+3+12+12+12+32+7+9G) możesz też odnaleźć w tej okolicy dwa pucharki (Cup - 2+6G), dwie sakiewki (Coin Purse - 11+19G), dwa świeczniki (Candlestick - 2x15G), dwa otwieracze do listów (Letter Opener - 2x3G), broszkę (Brooch - 25G), strzałę ze sznurem (Rope Arrow), monety (Pile of Coins - 20+5+5G), portret (Pocket Portrait - 10G) i list (Smuggler's Letter).

Thief

25 lutego 2014

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2023-02-02
15:28

karolc Junior

hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć

Komentarz: karolc
2019-02-11
19:51

Meletchos Junior

Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc

Komentarz: Meletchos
2016-03-09
14:54

swiwswiw1 Junior

Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie

-jak
uruchomoc napad na bank dodatek

Komentarz: swiwswiw1
2014-05-12
06:07

zanonimizowany895333 Pretorianin

Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .

Komentarz: zanonimizowany895333
2014-05-06
16:54

Quiet Assassyn Junior

Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8

Komentarz: Quiet Assassyn
2014-05-05
19:56

zanonimizowany992165 Junior

Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?

Komentarz: zanonimizowany992165
2014-05-04
17:39

Quiet Assassyn Junior

Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!

Komentarz: Quiet Assassyn
2022-08-15
22:24

Natsunaya Legionista

Natsunaya
😁

Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD

Komentarz: Natsunaya
2014-05-04
10:36

zanonimizowany992165 Junior

Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)

Komentarz: zanonimizowany992165
2014-04-10
10:55

hemik9 Pretorianin

Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.

Komentarz: hemik9
2014-04-02
21:05

zanonimizowany883989 Junior

Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to

842

Komentarz: zanonimizowany883989
2014-03-27
21:11

Stranger. Senator

Stranger.

Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.

Komentarz: Stranger.
2014-03-27
08:50

olciakika Junior

Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.

Komentarz: olciakika
2014-03-26
23:37

Ogame_fan Legend

Ogame_fan

Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?

Komentarz: Ogame_fan
2014-03-25
19:17

olciakika Junior

Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)

Komentarz: olciakika
2014-03-24
09:56

zanonimizowany984258 Legionista

Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki

PSN: Mate_1512

Komentarz: zanonimizowany984258
2014-03-21
19:09

olciakika Junior

Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D

Komentarz: olciakika
2014-03-21
19:08

olciakika Junior

Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.

Komentarz: olciakika
2014-03-21
18:57

Stranger. Senator

Stranger.

olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.

Komentarz: Stranger.
2014-03-21
18:53

olciakika Junior

😈

Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)

Komentarz: olciakika

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl