Thief: Dotarcie do sali ceremonialnej - opis
Aktualizacja:
Dotarcie do sali ceremonialnej - opis

Po wyjściu z windy ponownie znajdziesz się na pierwszym piętrze posiadłości [Northcrest Manor - Second Floor]. Jak zapewne zauważyłeś willa Barona w międzyczasie została zaatakowana i znaczna jej część jest obecnie zrujnowana, tak więc nie będziesz mógł powrócić do niemal wszystkich spośród zbadanych wcześniej pomieszczeń. Co więcej, w dotarciu do sali ceremonialnej będą przeszkadzały ci dość liczne zastępy bandytów. Warto w tym miejscu odnotować, że większość wrogów już na starcie będzie lekko poddenerwowana. Musisz więc liczyć się z tym, że szybciej będą się oni przemieszczali i łatwiej będą mogli przejść w zaalarmowany stan (np. w wyniku przejścia po potłuczonym szkle czy skorzystania z obiektu do rzucania). Użyj wytrychów na pierwszych drzwiach i zanim je otworzysz upewnij się, że po drugiej stronie nikt aktualnie nie przebywa.

Gra nie pozwoli ci niestety wybrać drogi na skróty, albowiem zachodnia część górnego poziomu sali wejściowej [Northcrest Manor - Waiting Hall] jest zabarykadowana. Musisz w rezultacie rozpocząć przemarsz górnymi balkonikami przemieszczając się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Na pierwszego bandytę wpadniesz już po kilku chwilach i najlepiej jest zaczekać aż postać ta wybierze się do płonącego wschodniego korytarza (nic tam nie ma). Korzystając z okazji możesz też spróbować okraść wroga z sakiewki (Coin Purse - 15G). Kolejny przeciwnik pilnuje klatki schodowej i możesz go odciągnąć obiektem do rzucania lub (lepszy pomysł) szybko przemknąć za jego plecami dzięki wykorzystaniu ślizgu (Swoop).

Musisz teraz wybrać czy chcesz nadal przemierzać pierwsze piętro budynku czy może udać się na parter. Wybór piętra paradoksalnie nie odegra większej roli, bo i na parterze i na pierwszym piętrze znajdują się przejścia prowadzące do sali ceremonialnej. Osobiście polecam oczywiście zbadać dokładne oba poziomy, dzięki czemu pozyskasz wszystkie dostępne skarby. Jeżeli chcesz pozostać na pierwszym piętrze to po ominięciu wartownika przy schodach wyrusz na zachód, wybierając przejście prowadzące do zachodniej części budynku [Northcrest Manor - Second Floor]. Skręć tu na północ i wespnij się na pobliskie rusztowanie, dzięki któremu będziesz mógł na spokojnie zaplanować dalsze posunięcia.

Pobliski korytarz będzie najprawdopodobniej pilnowany przez dwóch lub przez trzech wrogów, przy czym jeden z bandytów nie będzie ruszał się z miejsca. Staraj się pozostawać w cieniu i spróbuj okraść przeciwników z ich sakiewek (Coin Purse - 7+7+9+5+5G). W okolicy tej odnajdziesz dzwonek (Desk Bell - 6G) oraz obraz (The Court of Montonessi - The Married Spinster), który Garrett może wyciąć z użyciem brzytwy. Oprócz tego polecam użyć pazura i dotrzeć do pokazanego na powyższym obrazku północnego otworu przy suficie. Zacznij od zbadania szybu, odnajdując w nim obligację (Bond - 20G) i notatkę (Manor Duties). Przejdź następnie do niewielkiego pomieszczenia, do którego próbuje przedostać się wspomniany wcześniej wartownik. Tu z kolei natrafisz na pióro (Pen - 10G), dwa uchwyty na zwoje (Scroll Holder - 2x12G) i książkę (Baron Northcrest - Loose Ends).

W południowym pomieszczeniu sąsiadującym z opisanym wyżej korytarzem przebywa nowy bandyta i będzie on zajęty podróżowaniem pomiędzy dwoma sejfami. Zacznij od odnalezienia nożyc (Scissors - 5G) i obligacji (Bond - 20G). Postaraj się teraz odwrócić uwagę przeciwnika (np. rzucając przedmiot w stronę korytarza) lub pomóż sobie koncentracją i jak najszybciej otwórz prawy sejf. Kombinacja do tego sejfu zapisana jest na jednej z odnalezionych niedawno notatek i jest to 017. W sejfie pozostawiono urnę (Urn - 35G), pieczęć (Watch Seal - 20G) i dwie obligacje (Bond - 2x20G).

Jeżeli chcesz zbadać parter posiadłości [Northcrest Manor - First Floor] to musisz rozpocząć w południowej części sali wejściowej [Northcrest Manor - Waiting Hall], a konkretnie przy schodach pilnowanych przez wspomnianego wcześniej bandytę. Zaczekaj na dobry moment i postaraj się prześlizgnąć za plecami tej postaci. Nie radzę schodzić po schodach na sam dół, tylko przy najbliższej okazji przeskoczyć przez jedną z bocznych balustrad schodów i zmniejszyć w ten sposób ryzyko wykrycia (dolna część schodów jest dobrze oświetlona).

W zależności od momentu, w którym dotarłeś na dolny poziom sali wejściowej może tu aktualnie przebywać trzech lub nawet czterech bandytów. Wszyscy przeciwnicy będą przemieszczali się po okolicy i w jeszcze większym stopniu utrudni ci to skuteczne unikanie wykrycia. Postaraj się zbadać salę wejściową w poszukiwaniu sakiewki (Coin Purse - 7G) znajdującej się przy zamordowanym wartowniku pod schodami. Możesz też oczywiście spróbować okraść wrogów z kolejnych sakiewek (Coin Purse - 2+7+3+2+3+12G). Uwaga - Dodatkowym sposobem na odwracanie uwagi przeciwników jest zrzucanie żyrandoli (trafiaj strzałami w zaczepy), ale uważaj żeby na nikogo nie spadły (zakładając, że chcesz ukończyć grę bez zabijania innych postaci).

Po dostatecznym zbadaniu okolicy wybierz zachodnie przejście, rozpoczynając eksplorację nowej części parteru posiadłości [Northcrest Manor - First Floor]. Podobnie jak w przypadku pierwszego piętra licz się z tym, że mogą tu przebywać jacyś wrogowie, tak więc nie śpiesz się, unikaj potłuczonego szkła i w razie potrzeby wykorzystuj mijane szafy do ukrywania się przed zmierzającymi w stronę Garretta postaciami. W trakcie przemierzania tutejszych korytarzy odnajdziesz notatkę (Damaged Wing) oraz nożyczki (Scissors - 5G). Tradycyjnie już na koniec zostaw sobie temat zbadania głównego pomieszczenia w zachodniej części posiadłości. Jeśli w okolicy nadal przebywają wrogowie to polecam skorzystać z bocznego przejścia (musisz kucnąć) lub z opcji wspinaczki po północnych skrzyniach. W przeciwnym wypadku wybierz główne wejście. W pomieszczeniu tym pozostawiono pióro (Pen - 10G), pieczęć (Watch Seal - 20G) i wazę (Vase - 25G).

Do sali ceremonialnej prowadzą trzy różne przejścia. Pierwsze przejście znajduje się na pierwszym piętrze posiadłości [Northcrest Manor - Second Floor], a konkretnie w sali z pojedynczym przeciwnikiem i sejfem, do którego niedawno się włamałeś. Musisz zbliżyć się do rusztowania, kucnąć i przecisnąć się.

Drugie przejście również znajduje się na pierwszym piętrze posiadłości [Northcrest Manor - Second Floor], przy czym w tym przypadku należy dotrzeć na koniec korytarza w zachodniej części budynku. Znajdują się tu skrzynie, na które główny bohater może bezproblemowo się wspiąć.

Trzecie przejście znajduje się na parterze posiadłości [Northcrest Manor - First Floor], a konkretnie w głównym pomieszczeniu w zachodniej części budynku, które może być pilnowane przez jednego lub kilku bandytów. Zbliż się do zabarykadowanego południowego wyjścia, zaczekaj na odpowiedni moment, kucnij i przeciśnij się.
- Thief - poradnik do gry
- Thief: Poradnik do gry
- Thief: Rozdział 6 Człowiek na rozstajach (A Man Apart)
- Thief: Eksploracja ogrodów posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja ogrodów posiadłości Barona - opis
- Thief: Przedostanie się do wnętrza posiadłości Barona
- Thief: Eksploracja piwnicy i parteru posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja piwnicy i parteru posiadłości Barona - opis
- Thief: Eksploracja pierwszego piętra i strychu posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja pierwszego piętra i strychu posiadłości Barona - opis
- Thief: Odnalezienie i zbadanie tajnej komnaty
- Thief: Dotarcie do prywatnego gabinetu Barona
- Thief: Dotarcie do sali ceremonialnej - mapa
- Thief: Dotarcie do sali ceremonialnej - opis
- Thief: Odnalezienie wejścia do laboratorium Barona
- Thief: Zejście na najniższy poziom laboratorium
- Thief: Zdobycie artefaktu
- Thief: Wyjście z kanałów
- Thief: Przedostanie się na drugą stronę mostu
- Thief: Podsumowanie misji
- Thief: Rozdział 6 Człowiek na rozstajach (A Man Apart)
- Thief: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć
Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc
Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie
-jak
uruchomoc napad na bank dodatek
Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .
Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8
Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?
Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!
Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD
Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)
Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.
Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to
842
Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.
Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.
Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?
Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)
Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki
PSN: Mate_1512
Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D
Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.
olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.
Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
