Wrogowie i ich reakcje na wydarzenia z otoczenia w Thief | Porady
Aktualizacja:
Wrogowie i ich reakcje na wydarzenia z otoczenia

Przeciwników generalnie można podzielić na dwie grupy, a mianowicie na postacie patrolujące ustalone obszary oraz na osoby pozostające w jednej lokacji, czy to w totalnym bezruchu czy też np. podróżujące pomiędzy sąsiednimi stołami. Więcej problemów sprawi ci oczywiście ta pierwsza grupa, szczególnie jeśli mowa jest o wartownikach wyposażonych w pochodnie czy latarnie i zdolnych do oświetlania najbliższego otoczenia. Za każdym razem gdy po raz pierwszy wkroczysz do zupełnie nowej lokacji dobrze jest w rezultacie poświęcić co najmniej kilkanaście sekund na zapoznanie się z trasami przemarszu jednostek wroga, tak by w dalszej fazie eksploracji nie wpaść nagle na jakiegoś oponenta i nie znaleźć się w sytuacji bez wyjścia.
O ile nie został wcześniej wszczęty alarm (może do tego dojść w związku z fabułą, a nie tylko w wyniku popełnionych błędów) strażnicy nie są domyślnie zaalarmowani. Stan ten może jednak szybko ulec zmianie i najbardziej oczywistym powodem dla takiej zmiany jest to, że Garrett zostanie przez kogoś zauważony lub usłyszany. Wartownicy mają kilka poziomów zaalarmowania - na niższych poziomach potrafią zmienić trasę przemarszu, zaś na wyższych poziomach bardzo dokładnie przeczesują już okolicę i potrafią nawet zaglądać do szaf. W takiej sytuacji najlepiej jest jak najszybciej oddalić się od zagrożonego obszaru i w spokoju przeczekać aż wszystko powróci do normalnego stanu.
Co ciekawe, przeciwników mogą również zaalarmować inne Twoje poczynania. Radzę pilnować się przede wszystkim w kwestii korzystania z drzwi, zamykając je zawsze za sobą po tym jak główny bohater wkroczy do nowej lokacji. Oprócz tego musisz pamiętać o tym, że wrogowie mogą ponownie zapalać zgaszone świece i pochodnie na ścianach, a także ponownie załączać światło dzięki przełącznikom zamontowanym na ścianach.
Odrębną kategorię stanowią przetrzymywane w klatkach ptaki, jak również psy, na które zaczniesz wpadać począwszy od drugiego rozdziału gry. Zwierzaki te nie mogą Cię bezpośrednio zaatakować, ale swoim ćwierkaniem lub szczekaniem są w stanie zwrócić uwagę okolicznych wrogów. Najlepiej jest w rezultacie omijać klatki z dużej odległości lub w ostateczności bardzo powoli się przy nich przemieszczać (podobne środki ostrożności jak w przypadku stąpania po wodzie czy rozbitym szkle).
0
- Thief - poradnik do gry
- Thief - poradnik do gry
- Porady
- O poradniku | Porady do Thief
- Wybór poziomu trudności w Thief | Porady
- Podstawy działania z ukrycia w Thief | Porady
- Wrogowie i ich reakcje na wydarzenia z otoczenia w Thief | Porady
- Rodzaje odnajdywanych przedmiotów w Thief | Porady
- Otwieranie zamków w Thief | Porady
- Koncentracja (Focus) w Thief | Porady
- Dodatkowe gadżety w Thief | Porady
- Pułapki w Thief | Porady
- Podsumowania i powtarzanie misji w Thief | Porady
- Osiągnięcia (Achievementy) w Thief | Porady
- Thief - wymagania sprzętowe w Thief | Porady
- Porady
- Thief - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany883989 Junior
Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to
842
hemik9 Pretorianin
Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.
zanonimizowany992165 Junior
Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)
Quiet Assassyn Junior
Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!
zanonimizowany992165 Junior
Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?
Quiet Assassyn Junior
Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8
zanonimizowany895333 Pretorianin
Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .
swiwswiw1 Junior
Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie
-jak
uruchomoc napad na bank dodatek
Meletchos Junior
Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc
karolc Junior
hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
