Thief: Przeprawa przez drugą część Światła Brzasku - opis
Aktualizacja:
Przeprawa przez drugą część Światła Brzasku - opis

Tuż po użyciu pazura Garrett wyląduje na ruchomej platformie i musisz zaczekać aż zawiezie ona głównego bohatera do drugiej części statku [The Dawn's Light - Stowage Deck]. Musisz się tu bardzo pilnować, albowiem winda zatrzyma się przy balkoniku na trzecim poziomie, który jest pilnowany przez pojedynczego przeciwnika z kuszą. Najlepiej byłoby jak najszybciej opuścić okolice miejsca startu, bo wartownik ten co pewien czas obraca się i ustawia przy ruchomej platformie. Jeśli nie zdążyłeś się oddalić to kucnij w jednym z narożniku windy, dzięki czemu nie powinieneś zostać zauważony. Przy okazji możesz też okraść strażnika zabierając jego trzy sakiewki (Coin Purse - 5+3+7G).

Dobrze byłoby oczywiście zbadać dokładniej cały trzeci poziom tej części statku. Wschodnie pomieszczenie jest pilnowane przez pojedynczego wartownika. Oprócz tego musisz też uważać na rozstawionego na sąsiednim balkoniku kolejnego wroga z kuszą, nie dając mu się zauważyć (warto gasić napotykane pochodnie oraz świece). Co do potencjalnych skarbów w tej okolicy, odnajdziesz filiżankę (Tea Cup - 2G), dzbanek (Tea Pot - 12G) oraz nożyce (Surgical Scissors - 20G).

W pomieszczeniu znajdującym się na zachód od miejsca startu także przebywa pojedynczy wartownik, aczkolwiek nie powinien się on ruszać z miejsca. Ukradnij sakiewki przymocowane do jego pasa (Coin Purse - 3+3G) i spróbuj odciągnąć tego przeciwnika od biurka, wspomagając się na przykład rzuconym obiektem i gasząc przy okazji świece. Pozwoli ci to na zabranie strzykawki (Syringe - 10G) oraz na wycięcie obrazu (The Court of Montonessi - Compassion, Foul) z ramki (wymagane dysponowanie brzytwą). Dokończ eksplorację tego pomieszczenia, zabierając dodatkowo szkło powiększające (Magnifying Glass - 15G). Oprócz tego polecam odblokować drzwi prowadzące na niepilnowany południowy balkonik, albowiem pozostawiono tam pozłacaną butelkę (Gilded Bottle - 40G).

Zanim zajmiesz się zaliczeniem aktualnego celu misji dobrze byłoby oczywiście zbadać dwa niższe poziomy badanej lokacji. W okolicy nie ma żadnych schodów prowadzących na drugi poziom, ale nie jest to problemem, bo możesz tam dotrzeć na przykład chwytając się liny i zjeżdżając po niej na dół czy przeskakując w dowolnym miejscu przez balustradę i następnie przechodząc po dachu lub się z niego ześlizgując. Dobrym miejscem jest w tym przypadku wschodni górny balkonik, gdyż ześlizgnięciu się z dachu Garrett wyląduje na rusztowaniu.

W trakcie przemierzania drugiego poziomu musisz uważać na trzech nowych przeciwników rozstawionych w okolicy, albowiem pomimo tego, że nie opuszczają oni domyślnie swoich posterunków są w stanie obserwować dużą część pokładu. Nie próbuj okradać tych postaci, bo nic nie mają przy sobie. Polecam z kolei odszukać szkło powiększające (Magnifying Glass - 15G) i zajrzeć do niewielkiego wschodniego pomieszczenia (wymagane jest tu użycie wytrychów, tak więc nie pomyl się!), zabierając z niego trybik (Gear - 6G), urnę (Urn - 35G) i nożyce (Surgical Scissors - 20G).

Na koniec warto zostawić sobie zbadanie najniższego pierwszego poziomu, na który możesz dotrzeć wskakując przez jedną z kilku dziur znajdujących się na drugim poziomie. Zacznij unikając patrolującego tę okolicę pojedynczego przeciwnika, odbierając mu przy okazji dwie sakiewki (Coin Purse - 5+7G). Jeśli zaś chodzi o skarby, możesz tu natrafić na trybik (Gear - 15G), teleskop (Telescope - 45G), strzykawkę (Syringe - 10G), urnę (Urn - 15G) i nożyce (Surgical Scissors - 20G).
Uwaga - W razie potrzeby na drugi poziom możesz powrócić wspinając się po skrzyniach, a najwyższy trzeci wspinając się na dach w miejscu, w którym jest on bardziej płaski.

Po tym jak dostatecznie zbadasz wszystkie trzy pokłady dobrze byłoby zastanowić się w jaki sposób chcesz dotrzeć do miejsca pobytu Oriona i Erin. Możesz tego dokonać na trzy zasadnicze sposoby i nie polecam wariantu zakładającego skorzystanie z głównego wejścia na drugim poziomie, czyli tego, które jest pilnowane przez trzech wartowników. Musiałbyś niepotrzebnie pomęczyć się z odwracaniem uwagi wrogów (np. rzucanymi obiektami) i dodatkowo należałoby zgasić co najmniej jedną pochodnię.

Drugi wariant zachowania zakłada skorzystanie z górnych balkoników i w tym przypadku musisz rozpocząć na najwyższym trzecim poziomie. Uzyskaj dostęp do jednego z niewielkich pomieszczeń w zachodniej części lokacji, ustawiając się w miejscu pokazanym na powyższym obrazku i używając strzały ze sznurem (Rope Arrow) na interaktywnym zaczepie. Wykonaj sprint w stronę pierwszej liny, doskocz do drugiej liny i po wspięciu się na samą górę przeskocz na pobliski balkonik. Wyrusz teraz na południe, doskakując do kolejnych górnych platform i docelowo docierając do niewielkiej dziury, przez którą Garrett może wskoczyć.

Ostatni trzeci wariant zachowania zakłada przeprawę przez opisany wcześniej najniższy pierwszy poziom, czyli ten, który jest pilnowany przez pojedynczego strażnika. Pogaś przynajmniej część pochodni i następnie przeszukaj południowo-zachodnią część tego poziomu, dzięki czemu odnajdziesz skrzynkę, na której można użyć szczypiec do cięcia drutu (Wirecutter). Dopiero teraz udaj się do drzwi zlokalizowanych w południowo-wschodnim narożniku i po ich otwarciu wyjdź po schodach na górę.

Drzwi stanowiące aktualny cel podróży znajdują się w południowej części opisywanej lokacji na jej drugim poziomie. Jeżeli wybrałeś drugi lub trzeci wariant to nie będziesz musiał unikać żadnych dodatkowych wrogów. Udaj się na południe, docierając docelowo do kaplicy [The Dawn's Light - Chapel], w której gra wyświetli scenkę przerywnikową ze spotkania z Orionem i Erin.
- Thief - poradnik do gry
- Thief: Poradnik do gry
- Thief: Rozdział 8 Światło Brzasku (The Dawn's Light)
- Thief: Przeprawa przez tunele kopalniane - mapa
- Thief: Przeprawa przez tunele kopalniane - opis
- Thief: Przeprawa przez Stare Miasto - mapa
- Thief: Przeprawa przez Stare Miasto - opis
- Thief: Przedostanie się na pokład Światła Brzasku
- Thief: Przeprawa przez pierwszą część Światła Brzasku - mapa
- Thief: Przeprawa przez pierwszą część Światła Brzasku - opis
- Thief: Przeprawa przez drugą część Światła Brzasku - mapa
- Thief: Przeprawa przez drugą część Światła Brzasku - opis
- Thief: Podążanie śladem Erin
- Thief: Zbliżenie się do Erin
- Thief: Powrót do kaplicy
- Thief: Odzyskanie trzech fragmentów artefaktu - mapa
- Thief: Odzyskanie trzech fragmentów artefaktu - opis
- Thief: Podsumowanie misji
- Thief: Rozdział 8 Światło Brzasku (The Dawn's Light)
- Thief: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć
Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc
Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie
-jak
uruchomoc napad na bank dodatek
Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .
Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8
Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?
Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!
Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD
Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)
Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.
Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to
842
Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.
Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.
Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?
Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)
Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki
PSN: Mate_1512
Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D
Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.
olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.
Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
