Thief: Dotarcie do Rotundy - opis
Aktualizacja:
Dotarcie do Rotundy - opis

Przejdź przez kilka wąskich korytarzy. Po dotarciu do Miasta Pogrobowców gra wyświetli krótką cut-scenkę i poinformuje Cię o konieczności przedostania się do wnętrza Rotundy. Zanim cokolwiek więcej zrobisz obróć się w lewo, skręcając na zachód i odnajdując po lewej stronie kratkę szybu wentylacyjnego (wymagane użycie klucza). Szyb ten zaprowadzi Cię do miejsca pobytu handlarza, u którego warto dokonać zakupów. Handlarz nie oferuje niestety najcenniejszych strzał ze sznurem, ale możesz zakupić u niego pozostałe odmiany strzał czy też żywność. Zabierz pąk maku (Poppy) i ponownie skorzystaj z szybu.

Na początek proponuję zbliżyć się do pierwszego dziedzińca i zgasić pochodnię znajdującą się w jego centralnej części. Okolica jest patrolowana przez dwóch przeciwników. Dwóch kolejnych wrogów okupuje górne balkoniki i z racji tego, że dysponują oni dużym polem widzenia musisz za wszelką cenę unikać ustawiania się w oświetlonych miejscach. To nie koniec kłopotów, bo w trakcie przemierzania Miasta Pogrobowców dość często będziesz też wpadał na obszary z potłuczonym szkłem oraz na klatki z ptakami. Jak już zapewne wiesz nie możesz wykonywać w pobliżu ptaków żadnych gwałtownych ruchów (mowa tu w szczególności o bieganiu oraz korzystaniu ze ślizgu).

Wejście do rotundy znajduje się w północno-wschodniej części przemierzanej aktualnie siedziby Pogrobowców i możesz się do niego zbliżyć na kilka różnych sposobów. Nie polecam schodów zlokalizowanych na północ od miejsca startu, bo podążając główną ścieżką musiałbyś ominąć w niewielkiej odległości co najmniej jednego wartownika i w dalszym ciągu pamiętać o strażnikach z górnych balkoników. Lepszym pomysłem jest przejście przez wschodni budynek, przy czym odczekaj aż tutejsi przeciwnicy zakończą rozmowę, dzięki czemu jeden z nich opuści tę okolicę a drugi utnie sobie drzemkę.

Zanim opuścisz pierwszą część Miasta Pogrobowców możesz oczywiście rozejrzeć się po okolicy. Na dolnym poziomie do odnalezienia są dwie łyżeczki (Spoon - 2x6G), urna (Urn - 35G), monety (Pile of Coins - 5+20G), ostre strzały (Broadhead Arrow), strzykawka (Syringe - 10G), otwieracz do listów (Letter Opener - 3G), dwa naramienniki (Ancient Armlet - 2x32G), ząbkowane strzały (Sawtooth Arrow), dwa trybiki (Ancient Ingot - 2x17G), pąk maku (Poppy), bransoleta (Bracelet - 8G) i sakiewka (Coin Purse - 18G). Na górne kładki możesz dotrzeć wspinając się na prawo od miejsca startu lub wybierając schody wewnątrz wschodniego budynku. Możesz w tej okolicy odnaleźć otwieracz do listów (Letter Opener - 3G), atrament (Ink Bottle - 3G), uchwyt na zwoje (Scroll Holder - 12G), dwie sakiewki (Coin Purse - 17+19G) i trybik (Ancient Ingot - 17G). Na koniec warto wspomnieć o wartownikach, albowiem możesz ich okraść z nowych sakiewek (Coin Purse - 5+2+12+2+9+15+7+32G).

Niezależnie od tego czy postanowiłeś pozostać na głównej ścieżce czy też zdecydowałeś się na przeprawę przez wschodni budynek zbliż się ostrożnie do nowego dziedzińca zlokalizowanego na południe od pozornie niedostępnego wejścia do Rotundy. W miejscu tym przebywa trzech nowych wrogów, tak więc musisz zachować ostrożność. Pierwszy wartownik powinien przespać całą sytuację (zakładając, że go nie obudisz), jego kolega nie rusza się z miejsca i jedynie strażnik z kuszą wymaga większej uwagi, albowiem patroluje on całą okolicę. Jeśli chcesz ułatwić sobie sprawę to możesz pogasić okoliczne pochodnie, ale nie jest to wymagane i strzały wodne bardziej przydadzą ci się w dalszej części rozdziału.

Do znajdującego się na górnym poziomie wejścia do Rotundy możesz przedostać się na trzy zasadnicze sposoby. Pierwszy wariant zakłada wdrapanie się na skrzynie zlokalizowane na zachód od celu misji, dzięki czemu dotrzesz do pokazanych na powyższym obrazku zaczepów. Jedna z lin jest już rozwinięta, ale na drugim zaczepie musisz użyć strzały ze sznurem (Rope Arrow). Doskocz do pierwszej liny, przeskocz na drugą i następnie wykonaj skok w stronę północnej kładki. Rozpocznij przemarsz po tej kładce, zabierając po drodze naczynie (Ancient Vessel - 48G).

Drugi wariant zachowania zakłada skorzystanie z górnego balkoniku zlokalizowanego na południe od celu podrózy. Także i w tym przypadku warto rozpocząć od wdrapania się na wspomniane wcześniej skrzynie. Doskocz do jedynej rozwieszonej liny i z niej wykonaj skok w stronę południowego balkoniku. Zabierz pozostawione na tym balkoniku dwa przedmioty: pierścionek (Memories of the Dead - Elder's Memory) oraz naczynie (Ancient Vessel - 48G). Możesz już wyruszyć w stronę wejścia do Rotundy.

Ostatni trzeci wariant zachowania zakłada wykorzystanie zawieszonej na południe od celu podróży skrzyni do odblokowania sobie dostępu do Rotundy. Wyceluj mianowicie w pokazany na powyższym obrazku fragment dźwigu, dzięki skrzynia zostanie odczepiona i uderzy w ziemię. Scena ta zaalarmuje zapewne wartowników, tak więc przeczekaj sytuację w jakimś bezpiecznym miejscu. Do skrzyni zbliż się dopiero gdy przeciwnicy powrócą na swoje posterunku, wspinając się na nią i z jej pomocą przedostając się na wspomniany w opisie drugiego wariantu południowy balkonik.

Wszystkie trzy opisane wyżej warianty zachowania pozwolą ci zbliżyć się do otworu w południowej ścianie Rotundy. Użyj pazura żeby dotrzeć do tego otworu i wejdź do budynku [The Hidden City - Rotunda]. Zacznij od zabrania świecznika (Candlestick - 15G), naczynia (Ancient Vessel - 48G) i monet (Pile of Coins - 20G). Użyj teraz pokrętła i po odblokowaniu sobie przejścia wyrusz w stronę centralnej sali Rotundy. Gra wyświetli tu cut-scenkę z udziałem Oriona. Po jej zakończeniu załączy się wizja, w trakcie rozgrywania której podążaj liniową ścieżką, podnosząc pąki maku oraz kolejne fragmenty artefaktu. Na sam koniec spróbuj zabrać przedmiot trzymany przez Oriona. Po kilku chwilach załączy się kolejna scenka przerywnikowa, tym razem z niespodziewanego spotkania z Generałem (Thief-Taker General).
- Thief - poradnik do gry
- Thief: Poradnik do gry
- Thief: Rozdział 7 Ukryte Miasto (The Hidden City)
- Thief: Eksploracja dziedzińca i katedry - mapa
- Thief: Przedostanie się do wnętrza katedry
- Thief: Dotarcie do głównej sali katedry
- Thief: Zbadanie głównej sali katedry
- Thief: Skorzystanie z windy towarowej
- Thief: Przeprawa przez doki ładunkowe Ukrytego Miasta
- Thief: Przeprawa przez katakumby - mapa
- Thief: Przeprawa przez katakumby - opis
- Thief: Dotarcie do Miasta Pogrobowców
- Thief: Dotarcie do Rotundy - mapa
- Thief: Dotarcie do Rotundy - opis
- Thief: Spotkanie z Generałem - informacje wstępne
- Thief: Spotkanie z Generałem - unikanie Generała
- Thief: Spotkanie z Generałem - pokonanie Generała
- Thief: Spotkanie z Generałem - opuszczenie Rotundy
- Thief: Podsumowanie misji
- Thief: Rozdział 7 Ukryte Miasto (The Hidden City)
- Thief: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć
Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc
Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie
-jak
uruchomoc napad na bank dodatek
Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .
Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8
Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?
Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!
Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD
Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)
Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.
Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to
842
Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.
Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.
Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?
Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)
Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki
PSN: Mate_1512
Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D
Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.
olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.
Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
