Thief: Eksploracja ogrodów posiadłości Barona - opis
Aktualizacja:
Eksploracja ogrodów posiadłości Barona - opis

Rozdział ten rozpoczynasz w ogrodach sąsiadujących z posiadłością [Northcrest Manor - Courtyard] i zanim zaczniesz myśleć o sposobach przedostania się do wnętrza willi dobrze byłoby zbadać wszystkie otaczające ją tereny celem pozyskania skarbów. W zadaniu tym będą ci niestety przeszkadzali liczni wartownicy i pierwszy z nich patroluje okolice miejsca startu. To zresztą nie jedyne utrudnienie, albowiem musisz także uważać na pobliską klatkę z psem oraz na te obszary, w których możliwe jest przechodzenie po wodzie. W obu tych przypadkach musisz nie tylko kucać, ale i znacznie wolniej przemieszczać się celem uniknięcia wykrycia. Uwaga - Wspomniany wartownik ma przy pasie sakiewkę (Coin Purse - 12G).

Najważniejsze znalezisko w pierwszej części głównego ogrodu to przypinka (The Pinned Castinets - Greater Ruststain). Sekret ten znajduje się w gnieździe na szczycie jednej z tutejszych kolumn, do której możesz docierać korzystając z pazura (jest to też dobra metoda na przemieszczanie się po okolicy) i następnie wykonując prosty skok. Do drugiej (południowej) części głównego ogrodu możesz dotrzeć wybierając jedno z dwóch przejść. Zachodnie przejście (to większe) nie jest pilnowane. Przy wschodnim przejściu regularnie zatrzymuje się z kolei wspominany już wielokrotnie strażnik, ale wybór tego przejścia pozwoli ci w znacznie prostszy sposób zbliżyć się do dużego balkoniku sąsiadującego z głównym wejściem do posiadłości.

W trakcie przemierzania drugiej części ogrodu musisz się jeszcze bardziej pilnować. Główna część tego ogrodu jest mianowicie pilnowana przez trzech wartowników i tylko jeden z nich nie rusza się ze swego posterunku. Oprócz tego musisz mieć na uwadze wrogów zgromadzonych na zlokalizowanym na wschód od ogrodu dużym balkonie, albowiem obserwują oni właśnie tę okolicę i w rezultacie mogą dostrzec głównego bohatera nawet z większej odległości. Bardzo istotne jest w rezultacie pozostawanie w cieniu, a także wspomaganie się obiektami do rzucania i ślizgiem (Swoop). Jeśli chcesz możesz oczywiście spróbować okraść strażników z ogrodu z ich sakiewek (Coin Purse - 9+5+15G). Oprócz tego w okolicy tej do odnalezienia są strzała wodna (Water Arrow), dwa pucharki (Cup - 6+2G), moneta (Gold Coin - 1G) i dwie wazy (Vase - 2x25G).

Kolejna ważna lokacja to duży balkon znajdujący się przed (zabarykadowanym) głównym wejściem do posiadłości. Nie polecam wybierać północnych schodów prowadzących na ten balkon, bo znajduje się tam kolejna klatka z psem. Zamiast tego lepiej wybrać południowe schody lub wspiąć się w środkowej części balkonu (w pobliżu miejsca, z którego wypływa woda). W lokacji tej przebywa w sumie czterech strażników - dwóch z nich stoi w północnej części balkonu, jeden w południowej części i jedna osoba patroluje całą tę okolicę. Poświęć trochę czasu na zapoznanie się z trasą przemarszu ostatniego z wymienionych wrogów i dopiero wtedy spróbuj zbadać to miejsce. Możesz okraść wartowników z sakiewek (Coin Purse - 12+21+7+5G), a także pozyskać mapę okolicy (Manor Courtyard Map), która jest przyczepiona do pasa jednego z nich. W miejscu tym do odnalezienia są dodatkowo kieliszek (Wine Glass - 10G), nóż (Knife - 2G), manierka (Flask - 8G) i tabliczka (City Heritage Plaques - Elias Northcrest Statue) wymagająca użycia klucza (jest ona zlokalizowana u podnóża dużego posągu).

W północno-wschodniej części centralnego balkonu znajduje się przejście prowadzące do bocznych uliczek sąsiadujących z murami posiadłości i jest ono powiązane z dwoma spośród trzech opisanych na kolejnej stronie wariantów zachowania. Garrett niestety dość szybko wpadnie na trzech wartowników, którzy po zakończonej rozmowie rozejdą się. Uważaj przede wszystkim na dwie osoby zajęte patrolowaniem okolicy (trzeci strażnik pozostanie przy schodach), a także na psa przetrzymywanego w klatce na północ stąd. Co do skarbów, możesz standardowo okraść przeciwników z ich sakiewek (Coin Purse - 2+12+5+7G), a ponadto do odnalezienia są manierka (Flask - 8G), waza (Vase - 10G) oraz świecznik (Candlestick - 6G).
- Thief - poradnik do gry
- Thief: Poradnik do gry
- Thief: Rozdział 6 Człowiek na rozstajach (A Man Apart)
- Thief: Eksploracja ogrodów posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja ogrodów posiadłości Barona - opis
- Thief: Przedostanie się do wnętrza posiadłości Barona
- Thief: Eksploracja piwnicy i parteru posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja piwnicy i parteru posiadłości Barona - opis
- Thief: Eksploracja pierwszego piętra i strychu posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja pierwszego piętra i strychu posiadłości Barona - opis
- Thief: Odnalezienie i zbadanie tajnej komnaty
- Thief: Dotarcie do prywatnego gabinetu Barona
- Thief: Dotarcie do sali ceremonialnej - mapa
- Thief: Dotarcie do sali ceremonialnej - opis
- Thief: Odnalezienie wejścia do laboratorium Barona
- Thief: Zejście na najniższy poziom laboratorium
- Thief: Zdobycie artefaktu
- Thief: Wyjście z kanałów
- Thief: Przedostanie się na drugą stronę mostu
- Thief: Podsumowanie misji
- Thief: Rozdział 6 Człowiek na rozstajach (A Man Apart)
- Thief: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć
Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc
Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie
-jak
uruchomoc napad na bank dodatek
Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .
Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8
Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?
Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!
Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD
Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)
Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.
Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to
842
Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.
Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.
Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?
Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)
Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki
PSN: Mate_1512
Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D
Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.
olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.
Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
