Thief: Odnalezienie celi Erin - opis
Aktualizacja:
Odnalezienie celi Erin - opis

Zacznij od dokładnego zbadania całego głównego pomieszczenia w starym więzieniu [Old Prison - Reformation]. Na biurku leży księga (Report: Aggression), a ponadto dwie szuflady skrywają strzykawki (Syringe - 10+6G). Możesz także spróbować przedostać się do skrzynki zlokalizowanej w północno-wschodnim narożniku tego pomieszczenia (wymagana mało wymagająca wspinaczka), zabierając z niej strzałę ogniową (Fire Arrow), która już wkrótce może ci się bardzo przydać.

Wszystkie pozostałe obszary starego więzienia (ich opis znajduje się w dalszej części tekstu) są już niestety okupowane przez potwory i o ile tego typu kreatury do tej pory unikały Garretta to tym razem musisz się niestety liczyć z tym, że w razie wykrycia zaatakują go. Należą za wszelką cenę unikać tego typu sytuacji, albowiem stwory są bardzo zwinne i zadają poważne obrażenia w walce wręcz, mogąc zabić głównego bohatera 1-2 ciosami. W trakcie przemierzania więzienia wykorzystuj to, że potwory używają wyłącznie zmysłu słuchu, nie bojąc się przebywania w oświetlonych obszarach i unikając szybszego przemieszczania się. Proponuję zresztą stosować zbliżą taktykę do sytuacji omijania klatek z psami i ptakami, a więcej oprócz kucania wciskać dodatkowy klawisz/przycisk odpowiedzialny za wolniejsze poruszanie się. W sytuacji nagłego znalezienia się w niebezpiecznej sytuacji zawsze możesz też próbować zatrzymać się i odczekać aż okoliczne potwory oddalą się (większość z nich pozostaje w ciągłym ruchu).

Jeśli chcesz możesz oczywiście przystąpić do eliminowania zgromadzonych w tej okolicy potworów i z pomocą mogą tu przyjść przede wszystkim dwie odmiany strzał. Strzały ogniowe (Fire Arrow) mogą być wykorzystywane do podpalania miejsc, w których rozlała się nafta i najłatwiej lokalizuje się je z wykorzystaniem koncentracji. Musisz zaczekać aż potwór ustawi się w zagrożonym obszarze i go podpalić. Druga przydatna odmiana strzał to strzały wybuchowe (Blast Arrow). W tym przypadku możesz od razu wycelować we wrogą kreaturę i pomyślne trafienie zakończone eksplozją powinno ją zabić.

O wiele mniej agresywną metodą działania jest wykorzystywanie okolicznych lamp oraz tego, że potwory są bardzo wrażliwe na światło. Możesz mianowicie wyczekiwać aż namierzana kreatura ustawi się pod lampą i następnie zapalić światło, pozbawiając ją części paska zdrowia i (co ważniejsze) przeganiając chwilowo z okolicy. Lampy są też doskonałym sposobem do ukrywania się przed potworami po tym jak Garrett zostanie wykryty, ale pamiętaj o tym, że większość z nich po zapaleniu (przyciski na ścianach) działa jedynie kilkanaście sekund.

Do zachodniej części więzienia prowadzą dwie zasadnicze ścieżki. Nie polecam północnego korytarza, bo niemal na pewno wpadłbyś tam na pierwszego potwora i trudno byłoby go wyminąć. O wiele lepiej jest dotrzeć na centralny balkonik sąsiadujący z główną salą i następnie zeskoczyć od razu na niższy poziom, lądując gdzieś w pobliżu schodów łączących oba piętra. Niezależnie od wybranej metody działania powoli przemieszczaj się, regularnie rozglądaj i uważaj na elementy otoczenia. Mowa tu mianowicie o potłuczonym szkle oraz o wazonach, które mogą zaalarmować potwory. Uwaga - Wspomniane obiekty mogą ci się przydać przy eliminacji wrogich kreatur, albowiem możesz w ten sposób "zachęcać je" do udawania się w określone miejsca i następnie atakować je strzałami czy zapalać światło.

Jeżeli planujesz jak najszybciej opuścić stare więzienie i nie ryzykować utraty życia to przewiń opis na sam dół strony. W przeciwnym wypadku dobrze byłoby rozpocząć eksplorację okolicy, starając się oczywiście przy tym zachowywać odpowiednie środki ostrożności. Proponuję podjąć przede wszystkim próbę przedostania się na dach centralnego mostu na górnym poziomie więzienia. Stanie się to możliwe po użyciu strzały ze sznurem (Rope Arrow) w pokazanym na screenie miejscu i pozwoli ci na zdobycie niedostępnego w żaden inny sposób mechanicznego oka (Unique Loot - Mechanical Eye).

W trakcie przemierzania starego więzienia możesz też pozyskać dwie strzykawki (Syringe - 10+6G; jedna z nich jest przy zablokowanym południowym przejściu), pieczęć (Watch Seal - 20G), nożyce (Surgical Scissors - 20G), trzy strzały ogniowe (Fire Arrow; są w niewielkich skrzynkach) oraz urnę (Urn - 15G). Nie zapomnij również zbadać dwóch bocznych korytarzy (północnego i południowego) na dolnym poziomie więzienia. Garrett odnajdzie tam dwie strzykawki (Syringe - 10+6G), szkło powiększające (Magnifying Glass - 10G) i pierścionek (Memories of the Dead - Child's Memory).

Wyjście z głównej części starego więzienia znajduje się w zachodniej części na dolnym poziomie tej lokacji i pokazane ono zostało na powyższym obrazku. Nie śpiesz się z dotarciem do tego wyjścia jeśli nie zabijałeś potworów, tym bardziej, że co najmniej jeden z nich podróżuje pomiędzy piętrami. Podnieś strzykawkę (Syringe - 6G) i pąk maku (Poppy), a następnie rozpocznij przemarsz na zachód, przeciskając się pomiędzy skrzyniami [Old Prison - Maximum Security]. Podążaj dalej na zachód, pociągając za kolejne dźwignie. Po zakończeniu ataku potworów (to cut-scenka, nie musisz w żaden sposób się bronić) dokończ podróż.
- Thief - poradnik do gry
- Thief: Poradnik do gry
- Thief: Rozdział 5 Opuszczeni (The Forsaken)
- Thief: Przedostanie się do wnętrza zakładu dla obłąkanych
- Thief: Eksploracja oddziałów zakładu dla obłąkanych - mapa
- Thief: Odnalezienie informacji na temat Erin w lobby budynku
- Thief: Dotarcie do oddziału dla kobiet
- Thief: Dotarcie do oddziału dla mężczyzn
- Thief: Odnalezienie klucza na oddziale dla mężczyzn
- Thief: Sprawdzenie dokumentacji zakładu
- Thief: Zejście na poziom terapeutyczny
- Thief: Eksploracja poziomu terapeutycznego - mapa
- Thief: Odnalezienie pokoju 3F
- Thief: Uruchomienie generatora
- Thief: Zbadanie pokoju 3F
- Thief: Zejście na najniższy poziom zakładu dla obłąkanych
- Thief: Odnalezienie celi Erin - mapa
- Thief: Odnalezienie celi Erin - opis
- Thief: Wydostanie się ze starego więzienia
- Thief: Podsumowanie misji
- Thief: Rozdział 5 Opuszczeni (The Forsaken)
- Thief: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć
Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc
Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie
-jak
uruchomoc napad na bank dodatek
Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .
Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8
Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?
Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!
Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD
Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)
Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.
Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to
842
Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.
Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.
Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?
Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)
Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki
PSN: Mate_1512
Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D
Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.
olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.
Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
