Thief: Eksploracja pierwszego piętra i strychu posiadłości Barona - opis
Aktualizacja:
Eksploracja pierwszego piętra i strychu posiadłości Barona - opis
![Podobnie jak w przypadku opisanego wcześniej parteru na pierwszym piętrze posiadłości [Northcrest Manor - Second Floor] znajdują się trzy główne klatki schodowe (północna, południowa plus schody w bibliotece), dzięki którym możesz rozpocząć jej eksplorację w wybranym przez siebie miejscu (ponownie p - Eksploracja pierwszego piętra i strychu posiadłości Barona - opis | Rozdział 6 (Człowiek na rozstajach) - Thief - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1399/348421431.jpg)
Podobnie jak w przypadku opisanego wcześniej parteru na pierwszym piętrze posiadłości [Northcrest Manor - Second Floor] znajdują się trzy główne klatki schodowe (północna, południowa plus schody w bibliotece), dzięki którym możesz rozpocząć jej eksplorację w wybranym przez siebie miejscu (ponownie polecam północne niepilnowane schody). Co ciekawe, na piętrze tym nie spotkasz wartowników. W okolicy znajdują się z kolei pułapki powiązane z płytami naciskowymi i warto je rozbrajać docierając do skrzynek oznaczonych na mapie zamieszczonej na poprzedniej stronie. Dwie z takich skrzynek znajdują się w północnym korytarzu z pułapkami i pokazane one zostały na powyższym obrazku. Do lewej skrzynki możesz dotrzeć wspinając się na pobliski obiekt. Co do prawej skrzynki, musisz rozpocząć wspinaczkę przy północnej klatce schodowej, a następnie dwukrotnie użyć klucza (Wrench) na kratkach, przemieszczając się cały czas po wąskich kładkach przy suficie. Do sabotowania wszystkich skrzynek wykorzystuj oczywiście szczypce do cięcia drutu (Wirecutter).

Północna część pierwszego piętra willi zawiera dwa mniejsze pomieszczenia - kolejną sypialnię oraz gabinet. W sypialni odnajdziesz atrament (Ink Bottle - 8G), otwieracz do listów (Letter Opener - 6G), perfumy (Perfume Bottle - 25G), sakiewkę (Coin Purse - 20G) i notatkę (Baron Northcrest - Vivian). Jeśli zaś chodzi o gabinet, w pomieszczeniu tym pozostawiono portret (Pocket Portrait - 10G), medal (Watch Medal - 30G) i notatkę (Baron Northcrest - The Awakened).

Analogicznie do niższego poziomu posiadłości wschodnia część pierwszego piętra jest zajmowana przez duże pomieszczenie biblioteki [Northcrest Manor - Library], w którym znajdują się schody prowadzące na parter oraz drzwi łączące północną i południową część budynku (ich wybór jest dobrym sposobem na ominięcie pułapek w zachodnich korytarzach). Górny poziom biblioteki nie jest przez nikogo pilnowany, aczkolwiek musisz ponownie uważać na ptaki przetrzymywane w klatkach. Co do listy przedmiotów możliwych do zabrania, odnajdziesz tu atrament (Ink Bottle - 8G), otwieracz do listów (Letter Opener - 6G), portret (Pocket Portrait - 10G; przy schodach), figurkę do szachów (Chess Piece - 10G), książkę (Baron Northcrest - Coronation) oraz mapę (Manor Floor Plan) powiązaną z dotarciem do tajnej komnaty posiadłości (więcej na ten temat na stronie Odnalezienie i zbadanie tajnej komnaty).

W trakcie eksploracji zachodnich korytarzy i pomieszczeń uważaj na nowy zestaw pułapek, pamiętając o docieraniu do skrzynek i używaniu na nich szczypiec do cięcia drutu (Wirecutter). Oprócz obrazu powiązanego z tajną komnatą (więcej na ten temat na stronie Odnalezienie i zbadanie tajnej komnaty) w okolicy tej odnajdziesz także portret (Pocket Portrait - 10G), list (Steward's Letter), dwa popiersia (Baron's Bust - 25+60G), otwieracz do listów (Letter Opener - 6G), sakiewkę (Coin Purse - 17G), notatkę (Baron Northcrest - Sterility) i książkę (Baron Northcrest - Reunited). Południowa część pierwszego piętra to wyższy poziom sali wejściowej [Northcrest Manor - Waiting Hall]. Nie ma tu żadnych wrogów ani skarbów. Są za to schody na parter oraz drzwi prowadzące do wieży, czyli do miejsca zaliczenia aktualnego celu misji (szczegółowy opis w dalszej części rozdziału).

Strych posiadłości Barona [Northcrest Manor - Attic] nie jest dużą lokacją. Jeśli w trakcie badania ogrodów wybrałeś wariant C (wspięcie się po linie) to eksplorację willi Barona rozpoczniesz właśnie w tym miejscu. W przeciwnym wypadku jedynym sposobem na dotarcie na strych będzie skorzystanie z północnej klatki schodowej budynku. Zachowaj czujność, albowiem po strychu podróżuje pojedynczy wartownik. Możesz oczywiście próbować chować się w cieniu czy pomagać sobie obiektami do rzucania, choć możliwe jest też ominięcie tej osoby poprzez przedostanie się do drewnianych belek ulokowanych przy suficie. Co do skarbów, oprócz okradzenia strażnika z sakiewki (Coin Purse - 9G) w okolicy możesz też odnaleźć drugą sakiewkę (Coin Purse - 27G), pozłacaną butelkę (Gilded Bottle - 40G), otwieracz do listów (Letter Opener - 6G) i list (Guard's Letter).
- Thief - poradnik do gry
- Thief: Poradnik do gry
- Thief: Rozdział 6 Człowiek na rozstajach (A Man Apart)
- Thief: Eksploracja ogrodów posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja ogrodów posiadłości Barona - opis
- Thief: Przedostanie się do wnętrza posiadłości Barona
- Thief: Eksploracja piwnicy i parteru posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja piwnicy i parteru posiadłości Barona - opis
- Thief: Eksploracja pierwszego piętra i strychu posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja pierwszego piętra i strychu posiadłości Barona - opis
- Thief: Odnalezienie i zbadanie tajnej komnaty
- Thief: Dotarcie do prywatnego gabinetu Barona
- Thief: Dotarcie do sali ceremonialnej - mapa
- Thief: Dotarcie do sali ceremonialnej - opis
- Thief: Odnalezienie wejścia do laboratorium Barona
- Thief: Zejście na najniższy poziom laboratorium
- Thief: Zdobycie artefaktu
- Thief: Wyjście z kanałów
- Thief: Przedostanie się na drugą stronę mostu
- Thief: Podsumowanie misji
- Thief: Rozdział 6 Człowiek na rozstajach (A Man Apart)
- Thief: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć
Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc
Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie
-jak
uruchomoc napad na bank dodatek
Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .
Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8
Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?
Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!
Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD
Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)
Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.
Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to
842
Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.
Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.
Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?
Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)
Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki
PSN: Mate_1512
Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D
Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.
olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.
Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
