Thief: Przedostanie się do wnętrza posiadłości Barona
Aktualizacja:
Przedostanie się do wnętrza posiadłości Barona
Zanim przystąpisz do dalszej lektury proponuję raz jeszcze spojrzeć na mapę znajdującą się na pierwszej stronie opisu przejścia szóstego rozdziału, bo informuje ona o lokalizacji wszystkich możliwych przejść prowadzących do wnętrza posiadłości Northcresta. Przy okazji warto dodać, że mapa ogrodów skradziona jednemu z przeciwników (centralny balkon) również zawiera podpowiedzi odnośnie lokalizacji możliwych przejść.

Do willi Barona możesz przedostać się na trzy zasadnicze sposoby. Wariant A zakłada przeprawę przez tunel ściekowy. Jest on najbardziej pracochłonny, ale zaletą tej metody jest to, że nie będziesz musiał poświęcać dodatkowego czasu na eksplorację czy unikanie wartowników. Rozpocznij w pobliżu centralnego balkonu sąsiadującego z niedostępnym głównym wejściem do posiadłości i zauważ, że pod tym balkonem znajdują się drzwi (północna i południowa strona). Wejdź do środka i zacznij od zabrania trybika (Gear - 6G). Wejdź następnie w interakcję z tutejszym pokrętłem, przyczyniając się do zakręcenia dopływu wody.

Wyjdź na zewnątrz i zacznij od zbadania półki znajdującej się pod górnym balkonikiem (miejsce, w którym poprzednio wylewała się z dziur woda), odnajdując tu monetę (Gold Coin - 1G). Powróć teraz w okolice miejsca startu, czyli do północnej części ogrodu. Zakręcenie dopływu wody doprowadziło do odblokowania pokazanego na dołączonym obrazku wschodniego zejścia do ścieków.

Podnieś nóż (Knife - 6G) i wskocz do tunelu ściekowego [Northcrest Manor - Drainage]. Otwórz z użyciem wytrychów bramkę i wyrusz prosto. Bardzo liniowy korytarz zaprowadzi Cię do nieco większego pomieszczenia, w którym konieczne będzie rozpoczęcie niezbyt wymagającej wspinaczki. Nagrodą za te starania będzie dotarcie do piwnicy posiadłości [Northcrest Manor - Cellars].
Uwaga - Garrett po wskoczeniu do tunelu ściekowego nie będzie mógł powrócić tą samą drogą do ogrodów, tak więc upewnij się, że zbadałeś już wszystkie obszary wokół posiadłości, dzięki czemu nie będziesz się musiał do nich wracać w dalszej części misji (już po przedostaniu się do piwnicy willi).

Wariant B zakłada skorzystanie z głównych schodów prowadzących do piwnicy posiadłości i znajdują się one w pokazanym na powyższym screenie miejscu, czyli przy bocznych uliczkach biegnących wzdłuż murów budynku. W pobliżu schodów przebywa niestety trzech strażników, przy czym po zakończeniu wstępnej rozmowy dwóch z nich wyruszy na patrol. Najlepszą metodą działania jest użycie obiektu do rzucania do odwrócenia uwagi wrogów (szczególnie tego stojącego przy schodach) i następnie szybkie przeskoczenie nad balustradą. Skorzystanie ze schodów zaowocuje dotarciem do piwnicy posiadłości [Northcrest Manor - Cellars].

Ostatni wariant C zakłada użycie strzały z liną do dotarcia do okiennicy na poddaszu posiadłości. Także i w tym przypadku wymagane jest skorzystanie z bocznych uliczek zlokalizowanych w północno-wschodniej części ogrodów oraz ominięcie opisanych wcześniej trzech wartowników. Zignoruj schody prowadzące do piwnicy i podróżuj dalej na północ, używając obiektu do rzucania lub ślizgu (Swoop) do ominięcia tutejszych strażników. Nie zbliżaj się ponadto do nowej klatki z psem, która ulokowana jest po lewej stronie.

Zatrzymaj się po dotarciu do rusztowań i użyj pazura żeby przedostać się na jedną z tutejszych kolumn. Wybierz teraz dowolną strzałę i wyceluj ją w pokazany na powyższym obrazku element dźwigu odpowiedzialny za podtrzymywanie dużej skrzyni. Udany strzał doprowadzi do odłączenia skrzyni, która wyląduje na dolnym poziomie.

Upewnij się, że ostatnie wydarzenia nie zaalarmowały żadnego ze strażników, zeskocz na dół i wespnij się na skrzynię, która do niedawna wisiała na dźwigu. Popatrz do góry i tym razem użyj strzały ze sznurem (Rope Arrow), posyłając ją w stronę pokazanego na powyższym screenie zaczepu. Możesz już doskoczyć do liny i rozpocząć wspinaczkę. Wykonaj na sam koniec skok w stronę niewielkiego balkoniku i podważ okiennicę żeby móc wejść na poddasze posiadłości [Northcrest Manor - Attic].
- Thief - poradnik do gry
- Thief: Poradnik do gry
- Thief: Rozdział 6 Człowiek na rozstajach (A Man Apart)
- Thief: Eksploracja ogrodów posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja ogrodów posiadłości Barona - opis
- Thief: Przedostanie się do wnętrza posiadłości Barona
- Thief: Eksploracja piwnicy i parteru posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja piwnicy i parteru posiadłości Barona - opis
- Thief: Eksploracja pierwszego piętra i strychu posiadłości Barona - mapa
- Thief: Eksploracja pierwszego piętra i strychu posiadłości Barona - opis
- Thief: Odnalezienie i zbadanie tajnej komnaty
- Thief: Dotarcie do prywatnego gabinetu Barona
- Thief: Dotarcie do sali ceremonialnej - mapa
- Thief: Dotarcie do sali ceremonialnej - opis
- Thief: Odnalezienie wejścia do laboratorium Barona
- Thief: Zejście na najniższy poziom laboratorium
- Thief: Zdobycie artefaktu
- Thief: Wyjście z kanałów
- Thief: Przedostanie się na drugą stronę mostu
- Thief: Podsumowanie misji
- Thief: Rozdział 6 Człowiek na rozstajach (A Man Apart)
- Thief: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć
Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc
Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie
-jak
uruchomoc napad na bank dodatek
Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .
Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8
Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?
Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!
Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD
Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)
Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.
Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to
842
Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.
Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.
Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?
Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)
Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki
PSN: Mate_1512
Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D
Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.
olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.
Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
