Thief: Przedostanie się na teren odlewni
Aktualizacja:
Przedostanie się na teren odlewni
![Rozdział ten rozpoczyna się w pobliżu starej odlewni [Old Foundry - Main Gate], tak więc będziesz musiał najpierw dotrzeć bezpiecznie do głównej lokacji - Przedostanie się na teren odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief - Thief - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1399/435338917.jpg)
Rozdział ten rozpoczyna się w pobliżu starej odlewni [Old Foundry - Main Gate], tak więc będziesz musiał najpierw dotrzeć bezpiecznie do głównej lokacji. Zacznij od zeskoczenia na najniższy poziom i odnalezienia trybiku (Gear - 3G). Jeżeli zgodnie z moją sugestią zakupiłeś w mieście klucz (wrench) to możesz po znalezieniu się pod mostem udać się na wschód i użyć klucza do odblokowania pokazanej na dołączonym obrazku kratki szybu wentylacyjnego. W szybie odnajdziesz manierkę (Flask - 4G) oraz strzykawkę (Syringe - 6G). Co więcej, dotarcie do najbardziej oddalonego wyjścia z szybu pozwoli ci ominąć cały plac i od razu znaleźć się przy przejściu do kolejnego obszaru.

Jeżeli nie posiadasz klucza lub jeśli chcesz po prostu zbadać dokładniej pierwszą lokację (jest to dobry pomysł, bo możesz pozyskać kilka nowych przedmiotów) to możesz zachować się na dwa zasadnicze sposoby. Nie polecam próbować przedostać się na most, bo choć mógłbyś ominąć tutejszego wartownika to mimo wszystko istnieje spore ryzyko wykrycia. O wiele lepiej jest w rezultacie odszukać drabinkę na lewo od mostu i w taki sposób zbliżyć się do centralnego placu.

W okolicy przebywa dwóch wartowników, ale tylko jeden z nich zajęty jest patrolowaniem okolicy. To nie jedyne zagrożenie, bo po prawej stronie w jednej z klatek przetrzymywany jest pies. Zwierzaka możesz dość łatwo teraz ominąć, ale w przyszłości warto pamiętać o tym, że psy mogą łatwo wykryć głównego bohatera i swoim szczekaniem ściągnąć na niego strażników. Problem ten można częściowo ograniczyć bardzo powoli przemieszczając się w otoczeniu psa, ale to z kolei może stworzyć kolejne problemy, szczególnie jeśli Garrett znajduje się w danym momencie w oświetlonym miejscu.

Polecam zdecydować się na przejście przez lewą część placu, czyli z zachowaniem bezpiecznej odległości od klatki. Niedaleko śpiącego strażnika odnajdziesz (zamkniętą) skrzynkę z gazową strzałą (Choke Arrow) oraz sakiewkę (Coin Purse - 12G). Postaraj się też znaleźć dobry moment na okradzenie strażnika pozostającego w ruchu, bo ma on przy sobie dwie sakiewki (Coin Purse - 3+7G). Zaczekaj aż wspomniany przeciwnik wyruszy w stronę mijanego wcześniej mostu i szybko skieruj się do zamkniętej bramki, otwierając ją z pomocą wytrychów.

Obie opisane powyżej ścieżki (skorzystanie z szybów wentylacyjnych, przejście przez plac i otwarcie bramki) zaprowadzą Cię w to samo miejsce, a mianowicie w okolice niewielkiego muru. Podnieś leżący na ziemi nowy trybik (Gear - 3G), po czym użyj pazura żeby wdrapać się mur, wkraczając tym samym do kolejnej lokacji [Old Foundry - Dust Yard].

Rozpocznij eksplorację nowego dużego placu, który nie jest na szczęście przez nikogo pilnowany. W okolicy do odnalezienia są portret (Pocket Portrait - 4G) oraz pąk maku (Poppy), który może zostać użyty do zregenerowania paska koncentracji (Focus). Oprócz tego polecam wdrapać się na pokazaną na powyższym obrazku konstrukcję, docierając po wykonaniu prostego skoku na dach niewielkiej chatki. Zlokalizuj otwór w dachu wspomnianej chatki i zejdź po drabinie na dół, odnajdując w tym miejscu dzwonek (Desk Bell - 12G), notatkę (Coal Room Stash Note) oraz pierścień (Memories of the Dead - Charity's Memory).

Opuść chatkę i skieruj się w stronę ignorowanego do tej pory budynku odlewni. Zlokalizuj miejsce, w którym można rozpocząć wspinaczkę i zacznij chwytać się kolejnych interaktywnych krawędzi, przemieszczając się najpierw ku górze i następnie w lewo. Cała ta przeprawa jest bardzo liniowa, albowiem nie możesz nigdzie spaść ani obrać alternatywnej ścieżki. Kolejne krawędzie zaprowadzą Cię do wejścia do szybu wentylacyjnego.

Także i tu do celu prowadzi tylko jedna droga i wkrótce znajdziesz się w nowej lokacji [Old Foundry - Office Level]. Zatrzymaj się po znalezieniu się przy wyjściu z szybu wentylacyjnego i zaczekaj aż wartownik z pochodnią oddali się od tego miejsca. Dopiero wtedy zeskocz na niższy poziom.
Uwaga - Jeśli grasz na wersji PC i masz problemy z opuszczeniem szybu wentylacyjnego to pamiętaj o konieczności wciśnięcia odrębnego klawisza (domyślnie X) odpowiedzialnego za zeskok.
- Thief - poradnik do gry
- Thief: Poradnik do gry
- Thief: Rozdział 2 W proch się obrócisz (Dust to Dust)
- Thief: Przedostanie się na teren odlewni
- Thief: Ustalenie miejsca składowania zwłok
- Thief: Przeprawa przez odlewnię - mapa
- Thief: Przeprawa przez pierwszą część odlewni
- Thief: Przeprawa przez drugą część odlewni
- Thief: Przeprawa przez trzecią część odlewni
- Thief: Kradzież pierścienia
- Thief: Ucieczka z odlewni
- Thief: Podsumowanie misji
- Thief: Rozdział 2 W proch się obrócisz (Dust to Dust)
- Thief: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć
Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc
Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie
-jak
uruchomoc napad na bank dodatek
Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .
Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8
Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?
Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!
Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD
Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)
Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.
Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to
842
Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.
Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.
Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?
Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)
Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki
PSN: Mate_1512
Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D
Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.
olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.
Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
