Thief: Przedostanie się do wnętrza posiadłości
Aktualizacja:
Przedostanie się do wnętrza posiadłości

Pierwsze zadanie Garretta to oczywiście przedostanie się do wnętrza posiadłości Architekta i oznacza to konieczność przeprawy przez sąsiadujący z nią ogród [Eastwick's Grand House - Garden]. Wiążą się z tym niestety bardzo poważne utrudnienia i mowa tu przede wszystkim aż o pięciu wartownikach pilnujących tej okolicy. Dwóch wrogów stacjonuje na centralnym placu, ale jeszcze bardziej powinieneś obawiać się dwóch przeciwników podróżujących razem po całym ogrodzie, tym bardziej, że jeden z nich ma pochodnię. Oprócz tego musisz uważać na strażnika z kuszą okupującego balkonik nad głównym wejściem, unikając ustawiania się w oświetlonych miejscach i tym samym nie dając mu się zauważyć. Uwaga - Jeden z przeciwników z głównego placu ma przy pasie sakiewkę (Coin Purse - 32G), ale nie radzę podejmować ryzyka związanego z okradzeniem go.

Wartownicy to nie jedyny Twój problem, albowiem zarówno w zachodniej jak i we wschodniej części ogrodu znajdują się klatki z psami, które mogą szybko zaalarmować wrogów. Do omijania klatek polecam wyjątkowo używać ślizgu (Swoop), tym bardziej, że musisz pamiętać o wspomnianym przeciwniku z pochodnią. Garrett nie będzie się mógł przed nim skutecznie chować (i tym samym na dłużej pozostać w jakimś miejscu), albowiem w ogrodzie nie ma żadnych bocznych alejek pozwalających na przeczekanie aż wrogi patrol opuści dany obszar.

Do wnętrza posiadłości Architekta możesz przedostać się na cztery zasadnicze sposoby i ich lokalizacje zaprezentowane zostały na mapce. Wariant A zakłada wybranie głównych drzwi wejściowych. Nie jest to najgorszy pomysł, ale musisz oczywiście mieć na uwadze poczynania wszystkich strażników. Do drzwi posiadłości najlepiej jest dotrzeć po przejściu przez zachodnią lub przez wschodnią częścią ogrodu i omijając w ten sposób oświetlony centralny plac. W końcówce warto dodatkowo pomóc sobie ślizgiem (Swoop). Otwarcie drzwi posiadłości zaowocuje przedostaniem się na parter budynku [Eastwick's Grand House - First Floor].


Wariant B zachowania zakłada dotarcie do drzwi znajdujących się na górnym balkoniku, bezpośrednio nad głównym wejściem do posiadłości. Do wspomnianego balkoniku możesz przedostać się na dwa zasadnicze sposoby - w północno-zachodniej części ogrodu znajduje się interaktywny zaczep, w który możesz posłać strzałę ze sznurem (Rope Arrow), a w północno-wschodniej części ogrodu znajduje się drabinka, którą możesz opuścić trafiając dowolną strzałą w jej blokadę. Niezależnie od wybranej ścieżki uważaj na przeciwnika z kuszą patrolującego balkonik. Najlepiej jest zaczekać aż postać ta ruszy się z miejsca i szybko przemknąć za jej plecami. Otwarcie drzwi na balkoniku zaowocuje przedostaniem się na pierwsze piętro budynku [Eastwick's Grand House - Second Floor]. Uwaga - Wartownik na balkoniku ma przy pasie sakiewkę (Coin Purse - 9G), aczkolwiek okradzenie go jest naturalnie obarczone sporym ryzykiem.

Wariant C jest bardzo sprytny, zakładając wykorzystanie rusztowania znajdującego się w północno-wschodniej części ogrodu. Do rusztowania najłatwiej jest do niego dotrzeć opuszczając wspomnianą wcześniej drabinkę. Zacznij wspinać się na kolejne półki rusztowania, docierając docelowo do wąskiego tunelu, przez który Garrett może się zacząć przeciskać. Liniowy przemarsz tunelem zaprowadzi Cię do dziury i wskakując do niej dotrzesz do sypialni znajdującej się na pierwszym piętrze willi [Eastwick's Grand House - Second Floor].

Ostatni wariant D jest stosunkowo ryzykowny, co nie oznacza, że powinieneś go zignorować. W zachodniej części ogrodu znajduje się mianowicie niewielka chatka, której drzwi są niestety zamknięte. Możesz zaczekać aż okoliczna lampa na chwilę wyłączy się lub ustawić się bardziej po prawej stronie, licząc na to, że Garrett nie zostanie oświetlony. Szybko otwórz z pomocą wytrychów drzwi (polecam w miarę możliwości wspomóc się koncentracją). W międzyczasie pamiętaj oczywiście o okolicznych wartownikach, a w szczególności o przeciwniku z pochodnią, który może niespodziewanie rozświetlić okolice chatki.

Po znalezieniu się wewnątrz chatki odszukaj pąk maku (Poppy), a następnie wejdź w interakcję z tutejszym zaworem, doprowadzając do jego zakręcenia. Możesz już zlokalizować pokazany na powyższym obrazku przycisk i wcisnąć go, wkraczając dzięki temu do tajnej komnaty. Znajduje się tu drabinka prowadząca do podziemnego przejścia sąsiadującego z główną częścią piwnicy posiadłości [Eastwick's Grand House - Underground Passage].
- Thief - poradnik do gry
- Thief: Poradnik do gry
- Thief: Rozdział 4 Przyjaciel w potrzebie (A Friend in Need)
- Thief: Dotarcie do domu Architekta
- Thief: Eksploracja domu Architekta - mapa
- Thief: Przedostanie się do wnętrza posiadłości
- Thief: Eksploracja piwnicy i parteru posiadłości
- Thief: Eksploracja pierwszego piętra posiadłości
- Thief: Dotarcie do gabinetu Architekta
- Thief: Przeszukaniu gabinetu Architekta
- Thief: Rozwiązanie zagadki
- Thief: Ucieczka z domu Architekta
- Thief: Dotarcie w pobliże wieży warownej
- Thief: Przedostanie się do wnętrza wieży warownej
- Thief: Odnalezienie i uratowanie Basso
- Thief: Odnalezienie Wielkiego Sejfu
- Thief: Zresetowanie mechanizmu i wprowadzenie pierwszej części kombinacji
- Thief: Wprowadzenie drugiej części kombinacji
- Thief: Kradzież artefaktu
- Thief: Podsumowanie misji
- Thief: Rozdział 4 Przyjaciel w potrzebie (A Friend in Need)
- Thief: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć
Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc
Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie
-jak
uruchomoc napad na bank dodatek
Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .
Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8
Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?
Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!
Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD
Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)
Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.
Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to
842
Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.
Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.
Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?
Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)
Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki
PSN: Mate_1512
Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D
Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.
olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.
Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
