Thief: Sekretne obszary (Secret Areas)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Przykład sekretnego obszaru odwiedzanego w trakcie zaliczania drugiego rozdziału gry - Sekretne obszary (Secret Areas) | Znajdźki, sekretne obszary i wyzwania w Thief - Thief - poradnik do gry
Przykład sekretnego obszaru odwiedzanego w trakcie zaliczania drugiego rozdziału gry

W całej grze znajdują się w sumie 73 sekretne obszary i poznasz je po tym, że gra w momencie dotarcia do każdego z nich odegra charakterystyczny plik dźwiękowy. W zależności od okoliczności sekretnym obszarem może być zarówno jakaś malutka skrytka jak i dużej wielkości pomieszczenie, aczkolwiek cechą wspólną wszystkich tych miejscówek jest to, że niemal zawsze skrywają jakieś cenne skarby.

Odkrycie sekretnych obszarów jest wymagane do odblokowania dwóch osiągnięć (achievementów) i zestawienie wszystkich tajnych komnat znajduje się poniżej. Środkowa kolumna tabeli informuje o obszarze świata gry skrywającym sekretną komnatę (główne rozdziały, poboczne misje, swobodna eksploracja Miasta), a w prawej kolumnie znajduje się informacja na temat okoliczności dotarcia do niej (w przypadku lokacji z głównych i pobocznych misji bardziej szczegółowe wytyczne zamieszczone zostały w opisie przejścia gry).

Numer

Lokacja

Okoliczności odnalezienia sekretnego obszaru

1

misja Chory Willy

Musisz po znalezieniu się w apartamencie zbadać obraz zawieszony na ścianie, wcisnąć dwa przyciski i skorzystać z drabiny prowadzącej na poddasze.

2

misja Naprawianie szkód

Musisz po dotarciu do siedziby introligatorów zlokalizować interaktywny rząd książek (znajduje się za ladą) i wcisnąć przycisk.

3

misja Okradzenie pasera

Musisz po przedostaniu się do apartamentu pasera zbadać interaktywny rząd książek, pociągnąć za właściwą i wkroczyć do nowo odblokowanej części pomieszczenia.

4

misja Palec boży

Musisz dotrzeć do drugiego pomieszczenia kryjówki Jeba, wcisnąć przycisk zlokalizowany za wazonem i zbadać skrytkę, w której pozostawiono Broszę z irysem (Wieczne kwiaty).

5

misja Powieszony i kropka

Musisz po znalezieniu się w apartamencie odszukać interaktywny rząd książek, pociągnąć za jedną z nich i wkroczyć do nowo odblokowanego sekretnego obszaru.

6

misja Spadek po damie

Musisz dotrzeć do piwnicy budynku, zlokalizować szyb wentylacyjny ukryty przy skrzyniach i wcisnąć przycisk doprowadzając do odblokowania dostępu do sekretnego obszaru.

7

misja Sprawdzenie ładunku

Musisz jedynie przedostać się do biura Straży (warto odpowiednio wcześniej znaleźć skrzynkę i wyłączyć pułapki!).

8

misja Szach, Mat

Musisz przedostać się do krypty znajdującej się w piwnicy budynku (skorzystanie z szybu, trafienie strzałami w interaktywne przyciski i zjechanie po linie na sam dół).

9

misja Wiedźma z Targu Kamieniarzy

Musisz skorzystać z szybu wentylacyjnego żeby dotrzeć do kryjówki wiedźmy.

10

Południowa Dzielnica

Centralna część dzielnicy (Eel's End) - Musisz przedostać się na drewniany balkonik otaczający jeden z budynków. Podważ okiennicę i wkrocz do pustego apartamentu. Podejdź do zawieszonego nad łóżkiem obrazu, wciśnij sekretny przycisk, zabierz wszystkie przedmioty z bocznej skrytki i wyjdź z mieszkania.

11

Południowa Dzielnica

Centralna część dzielnicy (Skinmarket) - Musisz rozpocząć przemarsz po drewnianych kładkach zlokalizowanych nad jedną z głównych uliczek (kieruj się na wschód). Zaprowadzą Cię one do wejścia do szybu i po przejściu przez szyb znajdziesz się w niewielkim pomieszczeniu.

12

Południowa Dzielnica

Targ rybny (Fish Hawker's Market) - Musisz przedostać się na górne balkoniki zlokalizowane na południowy-zachód od targu rybnego (w pobliżu są biuro Straży i budynek South Quarter Postmaster). Odszukaj pionowy mostek i traf w znajdujący się za nim przycisk, dzięki czemu cała drewniana konstrukcja opadnie. Możesz już zbadać nowo odblokowany sekretny obszar.

13

Południowa Dzielnica

Targ rybny (Fish Hawker's Market) - Musisz przedostać się z pomocą strzały ze sznurem do wnętrza budynku South Quarter Postmaster, wcisnąć sekretny przycisk i wdrapać się na najwyższe piętro budynku.

14

Południowa Dzielnica

Targ rybny (Fish Hawker's Market) - Musisz zbadać obszar na wschód od targu rybnego, docierając po naciśnięciu kilku przycisków do opuszczonego baru, w którym do odnalezienia jest między innymi Oliwnik (Przypinki Castinetów).

15

Południowa Dzielnica

Targ rybny (Fish Hawker's Market) - Musisz zlokalizować w północno-wschodniej części targu rybnego (niedaleko klatek z psami) wejście do szybu i skorzystać z niego żeby dotrzeć do sekretnego pomieszczenia.

16

Południowa Dzielnica

Wschodnia część dzielnicy (Baron's Way South) - Musisz odnaleźć w pobliżu głównej ulicy wejście do szybu wentylacyjnego, który zaprowadzi Cię do niewielkiego pomieszczenia.

17

Południowa Dzielnica

Wschodnia część dzielnicy (Baron's Way South) - Musisz zbadać południową część głównej ulicy (okolice wody) i zlokalizować kratkę szybu wentylacyjnego. Przejdź przez szyb, docierając do składziku.

18

rozdział 2

Musisz tuż po przejściu przez szyb i przedostaniu się do wnętrza odlewni (Office Level) wybrać schody prowadzące na górę i zbadać pomieszczenie na końcu korytarza.

19

rozdział 2

Musisz w drodze do budynku odlewni zatrzymać się w lokacji Dust Yard i zbadać lewą chatkę.

20

rozdział 2

Musisz w trakcie eksploracji drugiej części odlewni (Manufacturing Area) dotrzeć na górną kładkę, na której leży Brosza ze stokrotką (Wieczne kwiaty).

21

rozdział 2

Musisz w trakcie eksploracji drugiej części odlewni (Manufacturing Area) dotrzeć do sekretnego pomieszczenia zlokalizowanego w północno-wschodnim narożniku budynku i włamać się do sejfu celem pozyskania Duszy automatu (Unikatowe łupy).

22

rozdział 2

Musisz w trakcie eksploracji drugiej części odlewni (Manufacturing Area) zbadać korytarz najbardziej wysunięty na północ i wspiąć się po metalowych obiektach celem dotarcia do niewielkiego obszaru przy suficie.

23

rozdział 2

Musisz w trakcie eksploracji drugiej części odlewni (Manufacturing Area) zbadać centralny obszar, czyli ten, w którym przebywa m.in. naukowiec. Odszukaj interaktywny zaczep, użyj strzały ze sznurem i przedostań się z pomocą liny na kładkę zlokalizowaną przy dachu budynku.

Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Thief

25 lutego 2014

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2023-02-02
15:28

karolc Junior

hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć

Komentarz: karolc
2019-02-11
19:51

Meletchos Junior

Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc

Komentarz: Meletchos
2016-03-09
14:54

swiwswiw1 Junior

Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie

-jak
uruchomoc napad na bank dodatek

Komentarz: swiwswiw1
2014-05-12
06:07

zanonimizowany895333 Pretorianin

Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .

Komentarz: zanonimizowany895333
2014-05-06
16:54

Quiet Assassyn Junior

Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8

Komentarz: Quiet Assassyn
2014-05-05
19:56

zanonimizowany992165 Junior

Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?

Komentarz: zanonimizowany992165
2014-05-04
17:39

Quiet Assassyn Junior

Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!

Komentarz: Quiet Assassyn
2022-08-15
22:24

Natsunaya Legionista

Natsunaya
😁

Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD

Komentarz: Natsunaya
2014-05-04
10:36

zanonimizowany992165 Junior

Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)

Komentarz: zanonimizowany992165
2014-04-10
10:55

hemik9 Pretorianin

Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.

Komentarz: hemik9
2014-04-02
21:05

zanonimizowany883989 Junior

Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to

842

Komentarz: zanonimizowany883989
2014-03-27
21:11

Stranger. Senator

Stranger.

Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.

Komentarz: Stranger.
2014-03-27
08:50

olciakika Junior

Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.

Komentarz: olciakika
2014-03-26
23:37

Ogame_fan Legend

Ogame_fan

Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?

Komentarz: Ogame_fan
2014-03-25
19:17

olciakika Junior

Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)

Komentarz: olciakika
2014-03-24
09:56

zanonimizowany984258 Legionista

Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki

PSN: Mate_1512

Komentarz: zanonimizowany984258
2014-03-21
19:09

olciakika Junior

Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D

Komentarz: olciakika
2014-03-21
19:08

olciakika Junior

Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.

Komentarz: olciakika
2014-03-21
18:57

Stranger. Senator

Stranger.

olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.

Komentarz: Stranger.
2014-03-21
18:53

olciakika Junior

😈

Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)

Komentarz: olciakika

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl