Thief: Pierwsza część podróży do wieży zegarowej
Aktualizacja:
Pierwsza część podróży do wieży zegarowej

Rozdział ten rozpoczynasz w bocznej uliczce [Stonemarket - Enclosure] i nie musisz nikomu uciekać, tak więc możesz na spokojnie zająć się eksplorację okolicy. Na balustradzie pozostawiono manierkę (Flask - 4G), a na dachu widocznej w oddali interaktywnej kryjówki (musisz się na nią wspiąć) leży trybik (Gear - 3G). Zeskocz na dół i zbadaj obszar na lewo od kryjówki, natrafiając dzięki temu na pierwszą gazetę (Newspaper - The Benefits of Strict Curfew).

Powróć do miejsca startu i dla odmiany udaj sie teraz w prawo. Musisz ustawić się w pokazanym na dołączonym obrazku miejscu, popatrzyć do góry i wcisnąć klawisz/przycisk odpowiedzialny za skok. Pozwoli to Garrettowi automatycznie użyć pozyskanego niedawno pazura do złapania się pozornie niedostępnej drabinki. Po dotarciu na niewielką półkę zabierz żywność (Food), przy czym jeśli nie będziesz popełniał żadnych błędów to do niczego ci się ona nie przyda. Dotrzyj na jeszcze wyższą półkę [Stonemarket - Traitorsgate], a po obejrzeniu krótkiej scenki ukazującej wieżę zegarową obróć się w lewo i odszukaj nowy trybik (Gear - 3G).

W miejscu tym tak na dobrą sprawę po raz pierwszy możesz zadecydować jak chcesz się zachować. Jeżeli pragniesz ominąć widocznych na dole wartowników to możesz rozpocząć przemarsz po górnych kładkach, które zaprowadzą Cię do niepilnowanej alejki i punktu zeskoku. Osobiście nie polecam jednak tego rozwiązania, a to dlatego, że obszar ten pilnują zaledwie dwie osoby. Ponadto ominęłaby Cię okazja do zdobycia kilku wartościowych skarbów.

Na dół najlepiej jest zeskoczyć już przy pierwszej możliwej okazji, przy czym zaczekaj oczywiście aż strażnicy oddalą się od tego miejsca. Wrogowie wkrótce rozdzielą się i warto w szczególności zainteresować się przeciwnikiem, który regularnie będzie powracał do punktu startu. Postaraj się go mianowicie dwukrotnie okraść, dzięki czemu pozyskasz sakiewkę (Coin Purse - 7G) oraz list (Lockdown Regulations).

Wspomniany wyżej dokument to nie jedyne cenne znalezisko. Na lewo od miejsca startu, a konkretnie w pokazanym na dołączonym obrazku miejscu, natrafisz na unikalne świecidełko (Serendi Stone Circles - Amethyst Circle). Niestety, jako że przedmiot ten znajduje się pomiędzy obszarami pilnowanymi przez dwóch wartowników, będziesz musiał zaryzykować i szybko schować się po udanej kradzieży. Niedaleko lewego (bardziej oddalonego) strażnika natrafisz na złote monety (Gold Coin - 2x1G). Oprócz tego warto zajrzeć do wnętrza budynku, przy którym na samym początku przeciwnicy rozmawiali z cywilem. Odnajdziesz tu strzałę wodną (Water Arrow) oraz sakiewkę (Coin Purse - 12G).

Do kolejnego obszaru możesz dotrzeć na trzy zasadnicze sposoby - wybierając zasugerowane na samym początku opisu górne kładki, docierając do dolnej części prawej alejki lub wybierając lewą alejkę pilnowaną przez pojedynczego strażnika. W dwóch ostatnich przypadkach konieczne okaże się wdrapanie na dużą przeszkodę, ale nie będzie z tym problemów. Po dotarciu w nowe miejsce [Stonemarket - Backway] ostrożnie zbliż się do nowego pojedynczego przeciwnika. Ukradnij tej osobie złoto (Coin Purse - 3G), a także szybko zabierz leżącą po lewej stronie ostrą strzałę (Broadhead Arrow). Przekradnij się teraz za plecami wroga, docierając do pionowej ściany i doskakując do drabinki.

Po dotarciu na samą górę możesz obrócić się w prawo i zeskoczyć na niższą półkę z nowym trybikiem (Gear - 3G). Kontynuując przemarsz po tutejszych górnych kładkach dotarłbyś ponadto do obszaru z żebrakami i strzałą wodną (Water Arrow). Niezależnie od tego czy zboczyłeś z głównej trasy czy też nie wznów przemarsz, zabierając po drodze pióro (Pen - 4G). Podejdź do zamkniętej bramki i otwórz ją z pomocą wytrychów. Wkrocz do nowego obszaru, zabierając żywność (Food) i świecznik (Candlestick - 6G). Musisz zacząć się teraz przeciskać, początkowo przytrzymując klawisz/przycisk interakcji i po pewnym czasie rozpoczynając jego rytmiczne wciskanie. Wkrótce znajdziesz się w pobliżu sklepu jubilerskiego [Stonemarket - Stonecutter's Court] i otrzymasz tu nowe wytyczne.
- Thief - poradnik do gry
- Thief: Poradnik do gry
- Thief: Rozdział 1 Blokada (Lockdown)
- Thief: Pierwsza część podróży do wieży zegarowej
- Thief: Przedostanie się do wnętrza sklepu jubilerskiego - mapa
- Thief: Przedostanie się do wnętrza sklepu jubilerskiego - opis
- Thief: Kradzież maski
- Thief: Opuszczenie sklepu jubilerskiego
- Thief: Druga część podróży do wieży zegarowej
- Thief: Podsumowanie misji
- Thief: Rozdział 1 Blokada (Lockdown)
- Thief: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć
Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc
Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie
-jak
uruchomoc napad na bank dodatek
Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .
Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8
Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?
Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!
Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD
Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)
Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.
Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to
842
Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.
Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.
Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?
Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)
Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki
PSN: Mate_1512
Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D
Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.
olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.
Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
