Thief: Przeprawa przez pierwszą część podziemi

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Przeprawa przez pierwszą część podziemi

Pierwsza grupa przeciwników - Przeprawa przez pierwszą część podziemi | Rozdział 3 (Brudne tajemnice) | Thief - Thief - poradnik do gry
Pierwsza grupa przeciwników

Rozpoczynasz w pierwszej części podziemi [South Quarter / Riverside - Warrens] i musisz zachować odpowiednie środki ostrożności, a to dlatego, że w pobliżu przebywa dwóch wartowników. Pewnym ułatwieniem jest natomiast to, że wrogowie domyślnie nie powinni ruszać się z miejsca, tak więc nie musisz na bieżąco obserwować ich poczynań. Proponuję oczywiście rozejrzeć się po pierwszym pomieszczeniu podziemi, a to dlatego, że do odnalezienia są tu kieliszek (Wine Glass - 3G) oraz broszka (Brooch - 7G), którą ukryto w tunelu za plecami przeciwnika z pochodnią.

Po raz pierwszy musisz zadecydować w jaki sposób chcesz przejść przez opisywany obszar - Przeprawa przez pierwszą część podziemi | Rozdział 3 (Brudne tajemnice) | Thief - Thief - poradnik do gry

Po raz pierwszy musisz zadecydować w jaki sposób chcesz przejść przez opisywany obszar. Bardzo dobrym pomysłem jest skorzystanie z lewych drzwi. Są one domyślnie zabarykadowane, ale możesz skorzystać z opcji wspinaczki żeby dotrzeć do pokazanej na powyższym obrazku skrzynki. Wymagane jest w tym miejscu użycie szczypiec do cięcia drutu (Wirecutter) i nagrodą za sabotowanie tutejszego urządzenia będzie usunięcie blokad przy dolnych drzwiach. Zbadaj boczne pomieszczenie, odnajdując w nim ostrą strzałę (Broadhead Arrow), ognistą strzałę (Fire Arrow) oraz pąk maku (Poppy).

Możesz wspiać się i skorzystać z bocznego przejścia - Przeprawa przez pierwszą część podziemi | Rozdział 3 (Brudne tajemnice) | Thief - Thief - poradnik do gry
Możesz wspiać się i skorzystać z bocznego przejścia

Pozostań w niewielkim pomieszczeniu i zlokalizuj otwór znajdujący się w pobliżu sufitu. Warto rozpocząć w tym miejscu nową wspinaczkę, dzięki czemu Garrett dotrze do bocznego przejścia. Rozejrzyj się na początek po okolicy, albowiem pozostawiono tu znajdźkę (The Pinned Castinets - Jewelwing). Zajmij się teraz eksploracją bocznej ścieżki, dzięki czemu ominiesz kolejnych wartowników pilnujących głównych korytarzy i dotrzesz do dużego pionowego szybu.

Jak się zapewne domyślasz, w tym miejscu konieczne okaże się skorzystanie ze strzały ze sznurem (Rope Arrow), którą musisz wycelować w interaktywny punkt przy suficie - Przeprawa przez pierwszą część podziemi | Rozdział 3 (Brudne tajemnice) | Thief - Thief - poradnik do gry

Jak się zapewne domyślasz, w tym miejscu konieczne okaże się skorzystanie ze strzały ze sznurem (Rope Arrow), którą musisz wycelować w interaktywny punkt przy suficie. Doskocz do liny, przy czym najpierw zdecyduj się na wspinaczkę, gdyż pozwoli ci to dotrzeć do pokazanej na powyższym obrazku najwyżej położonej półki. W miejscu tym odnajdziesz cenne naczynie (Ancient Vessel - 48G). Dopiero teraz zjedź po linie na sam dół, dzięki czemu znajdziesz się w pobliżu opisanego w dalszej części tekstu Przejścia B.

Okolice miejsca napotkania drugiej grupy strażników - Przeprawa przez pierwszą część podziemi | Rozdział 3 (Brudne tajemnice) | Thief - Thief - poradnik do gry
Okolice miejsca napotkania drugiej grupy strażników

Jeśli nie posiadasz szczypiec lub jeśli nie chcesz korzystać z opisanego wcześniej bocznego przejścia to możesz pozostać w miejscu startu. Omiń ostrożnie obu wartowników, docierając do wyjścia z pomieszczenia. Rozpocznij przemarsz głównymi korytarzami, zabierając po drodze kieliszek (Wine Glass - 3G). Główna ścieżka zaprowadzi Cię do obszaru pilnowanego przez dwóch kolejnych strażników, a dodatkowo konieczne okaże się unikanie potłuczonego szkła. Zauważ, że tylko jeden z wrogów patroluje okolicę. Jego kolega (ten z pochodnią) pozostaje natomiast w jednej ustalonej kolejki. Polecam odwrócić uwagę tej postaci rzuconym przedmiotem, a także rozważyć okradnięcie jej z dwóch sakiewek (Coin Purse - 5+7G). Generalnie jednak najważniejsze jest to żeby znaleźć sobie dobry moment do szybkiego dotarcia do schodów prowadzących na dół. Schody te zaprowadzą Cię w pobliże opisanego w dalszej części tekstu Przejścia B.

Ostatni możliwy wariant zachowania jest w mojej ocenie najciekawszy, albowiem pozwoli ci on uniknąć wrogów z drugiej grupy i rozpocząć eksplorację drugiej części podziemi w najlepszym miejscu - Przeprawa przez pierwszą część podziemi | Rozdział 3 (Brudne tajemnice) | Thief - Thief - poradnik do gry

Ostatni możliwy wariant zachowania jest w mojej ocenie najciekawszy, albowiem pozwoli ci on uniknąć wrogów z drugiej grupy i rozpocząć eksplorację drugiej części podziemi w najlepszym miejscu. Także i w tym przypadku musisz ostrożnie ominąć pierwszą grupę strażników i rozpocząć przemarsz głównymi korytarzami. Zatrzymaj się jednak w pokazanym na powyższym obrazku miejscu i użyj klucza (Wrench) do otwarcia szybu wentylacyjnego. Wybranie omawianej ścieżki pozwoli ci dotrzeć do poziomych drewnianych belek znajdujących się nad główną ścieżką. Skręcisz ponadto po kilku chwilach na wschód, docierając do bocznego, niepilnowanego przez nikogo pomieszczenia. Skręć na północ i udaj się w stronę opisanego w dalszej części tekstu Przejścia A.

Przejście A - Przeprawa przez pierwszą część podziemi | Rozdział 3 (Brudne tajemnice) | Thief - Thief - poradnik do gry
Przejście A

Podsumowując, skorzystanie z przejścia A jest możliwe tylko jeśli otworzyłeś kratkę szybu wentylacyjnego i przeszedłeś po drewnianych belkach. Znajdziesz się we wschodniej części podziemi i po zjechaniu na dół rozpoczniesz eksplorację drugiej części podziemi w lepszym miejscu.

Przejście B - Przeprawa przez pierwszą część podziemi | Rozdział 3 (Brudne tajemnice) | Thief - Thief - poradnik do gry
Przejście B

Skorzystanie z przejścia B jest możliwe jeśli wybrałeś jedną z dwóch pozostałych ścieżek. Przemierzanie głównych korytarzy nie jest wskazane, albowiem niepotrzebnie musiałbyś unikać wrogów i nie odnalazłbyś żadnych dodatkowych przedmiotów. O wiele lepszym pomysłem jest odblokowanie sobie dostępu do bocznego przejścia, zdobywając w ten sposób dodatkowe skarby i omijając wszystkich strażników. Obie ścieżki zaprowadzą Cię do drugiej części podziemi, przy czym ich eksplorację rozpoczniesz nieco dalej od punktu stanowiącego kolejny cel podróży.

Thief

25 lutego 2014

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2023-02-02
15:28

karolc Junior

hej czy zdarzyło sie komus ze nie działał przycisk do tajnego laboratorium barona?
znalazlem ten przycisk w scianie ale nie dało sie go wcisnąć

Komentarz: karolc
2019-02-11
19:51

Meletchos Junior

Czy ktoś wie gdzie stoi ten czerwony wazon z prochami bo latam po tym banku i nie mogę go znaleźć z góry dzięki za pomoc

Komentarz: Meletchos
2016-03-09
14:54

swiwswiw1 Junior

Mam dwa pytania:
-gram na 7 poziomie i nadpisuje jeden zapis czyli ze w zapisach gry jest zajete tylko jedno okienko i czasami zapisuje na nim czy moge zaczac nowa gre na innym okienku zapisu czy nie mogę bo obecna gra bedzie skasowana automatycznie

-jak
uruchomoc napad na bank dodatek

Komentarz: swiwswiw1
2014-05-12
06:07

zanonimizowany895333 Pretorianin

Gre przeszedłem jakiś czas temu a teraz dokupiłem 2 x DLC . Jak te dlc uruchomić , gdzie je znaleźć ? To jest " the bank heist " i "callenge map " . W menu nie ma czegoś co się nazywa np. - napad na bank - czy te dlc są dodane do całej rozgrywki i po prostu w pewnym momencie podczas grania dostanę takie zlecenie ? Gra na steam , dlc dokupione też ze steam , po zakupie było info że dlc będzie w mojej bibliotece , ale ja fizycznie tego dlc nie widzę .

Komentarz: zanonimizowany895333
2014-05-06
16:54

Quiet Assassyn Junior

Gold Apple są ale tylko w rozdziałach 5, 7 i 8

Komentarz: Quiet Assassyn
2014-05-05
19:56

zanonimizowany992165 Junior

Czy są tu potwory zombie czy coś podobnego !?

Komentarz: zanonimizowany992165
2014-05-04
17:39

Quiet Assassyn Junior

Mam pytanie. W rozdziale 5 na oddziale dla mężczyzn idę do tej szafki na klucz po której zamknięciu i otwarciu jest strzykawka. Idę tam i Nagle coś jakby chwyta Garreta, omal zawału nie dostałem i myślałem, że to facet który pojawił się po zdobyciu tego klucza. Ale nie umarłem i po chwili wszystko wróciło do normy. Moje pytanie. CO TO DO CHOLERY BYŁO?????!!!!!!!!!!!

Komentarz: Quiet Assassyn
2022-08-15
22:24

Natsunaya Legionista

Natsunaya
😁

Wiem że minęło sporo lat, ale może się to jeszcze komuś przyda. To co schwytało Garreta to niewidzialny strażnik. W tym poradniku zdaje się (nie wiem czemu) w ogóle nie jest on wspominany. Z informacji na internecie wynika że pojawia się on w momencie kiedy przeczytamy notatkę wiszącą na ścianie "nocny strażnik na służbie!" i zaczyna on krążyć po korytarzach oddziału męskiego. Tak się go bałam że postanowiłam przeprowadzić eksperyment jak to naprawdę działa. W moim eksperymencie podniosłam wszystko co się dało (oprócz wspomnianej notatki i przedmiotów w pokoju z kluczem do oddziału kobiecego) na oddziale i przeszłam po każdym zakamarku i strażnika nie było. Kiedy weszłam do pokoju sąsiadującego z pokojem z kluczem zostawiłam drzwi otwarte, przeszłam przez dziurę w ścianie i podniosłam klucz, wracając drzwi którymi weszłam były zamknięte, a po korytarzach chodził strażnik (notatki nie czytałam). Wynika z tego że strażnik pojawia się w momencie podniesienia klucza (po który de facto przyszliśmy na ten oddział), a nie notatki o strażniku. Co do samego strażnika jak już pisałam jest praktycznie niewidzialny, jego pozycje można określić tylko po tym że jego postać załamuje obraz, jak unoszący się gaz z kuchenki sprawia że obraz który przez niego przenika faluje (zdjęcie w załączniku zrobione z filmiku z YouTube, mam nadzieję że autor filmiku się nie obrazi, drzwi falują ponieważ strażnik zasłania je swoim niewidzialnym ciałem), nie da się go w żaden sposób zranić ani tym bardziej zabić (strzały przez niego przelatują), jedyną opcją jest chowanie się i ucieczka z oddziału dlatego warto przed podniesieniem klucza zebrać wszystkie rzeczy (ukrywanie się jest tym trudniejsze, że nie wiadomo w którą stronę strażnik aktualnie patrzy i nic nas nie informuje o tym że zostaliśmy dostrzeżeni, poza tym że zaczyna nas gonić). Nawet jeżeli nas zauważy to jeśli uciekniemy z oddziału (jedyna opcja to drzwi obrotowe) jesteśmy bezpieczni ponieważ strażnik nie opuszcza oddziału dla mężczyzn. To chyba wszystko co o nim wiem, jak coś sobie przypomnę to jeszcze dopiszę XD

Komentarz: Natsunaya
2014-05-04
10:36

zanonimizowany992165 Junior

Czy w tej grze jest tryb swobodny(otwarty świat)

Komentarz: zanonimizowany992165
2014-04-10
10:55

hemik9 Pretorianin

Witam ponownie. Wie ktos czy w poradniku jest unieszczone rozwiazanie map przemytnika? Szukalem i nie moge znalezc.

Komentarz: hemik9
2014-04-02
21:05

zanonimizowany883989 Junior

Kichu99
jesli myslisz o sejfie w takim pokoju ,do ktorego dostac sie mozna tylko skaczac z rozbiegu z przeciwnego balkonu to szyfr jest do rozpracowania. podpowiedzi sa w dokumentach ktore zbierasz. tylko kto by je czytal co:). z misji pobocznych "chory willy" sie dowiesz ze to rok w ktorym gra sie toczy. rok sie mozesz dowiedziec np z misji"spadek po damie". dla LENIWCOW kod to

842

Komentarz: zanonimizowany883989
2014-03-27
21:11

Stranger. Senator

Stranger.

Dokładnie. Po ukończeniu gry można dalej łazić po mieście. Miejsca powtarzania misji zaznaczyliśmy na mapce.

Komentarz: Stranger.
2014-03-27
08:50

olciakika Junior

Ogame_fan - Po przejściu wszystkich rozdziałów możesz spokojnie eksplorować miasto i zbierać wszystko co tam zostało. A jeśli zostawiłeś coś w którymś z rozdziałów, to każdy z osobna możesz przejść od nowa żeby zebrać wszystkie znajdźki.

Komentarz: olciakika
2014-03-26
23:37

Ogame_fan Legend

Ogame_fan

Mam pytanie, jako że sam gry nie mam (może jak skończę to co teraz ogrywam to pożyczę od brata) czy po przejściu gry, jest opcja wejścia do wszystkich lokacji i zebrania zaległych znajdziek? Czy trzeba przechodzić całą grę od nowa?

Komentarz: Ogame_fan
2014-03-25
19:17

olciakika Junior

Mate_1512 - Raczej nie pomoże, bo z tego co napisał Stranger, wynika że to jest to liczone jako ogłuszenie ;)

Komentarz: olciakika
2014-03-24
09:56

zanonimizowany984258 Legionista

Przyda sie podczas robienia pucharku
"Moralne zwyciestwo" dzieki

PSN: Mate_1512

Komentarz: zanonimizowany984258
2014-03-21
19:09

olciakika Junior

Ale na poziomie szelmy lub złodzieja działa perfekcyjnie :D

Komentarz: olciakika
2014-03-21
19:08

olciakika Junior

Pomyłka - to nie zawór a dźwigna ;) Ale mimo wszystko przydatne.

Komentarz: olciakika
2014-03-21
18:57

Stranger. Senator

Stranger.

olciakika --> Próbowałem ten sposób i na najwyższym poziomie trudności (zakaz atakowania cywilów) doprowadziło to do zawalenia misji.

Komentarz: Stranger.
2014-03-21
18:53

olciakika Junior

😈

Przejrzałam właśnie poradnik do rozdziału 3 (Brudne Tajemnice). Dlaczego nie napisaliście, że w tej bocznej sali znajduje się zawór, po którego odkręceniu wydobywa się opium i usypia wszystkich w całym Ukwieconym Domu? ;) To wprawdzie najprostsze z możliwych rozwiązań, ale jak ktoś takowe lubi to może mu się to przydać :)

Komentarz: olciakika

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl