Resident Evil 3: Szpital, Carlos solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Resident Evil 3 Remake możesz znaleźć opis przejścia szpitala Spencer Memorial Hospital grając Carlosem. Sterując najemnikiem musisz znaleźć szczepionkę dla zarażonej Jill. W końcowej części sekcji podczas gry Carlosem konieczne będzie też obronienie się przed hordą zombie szturmującą budynek szpitala.
- Poszukaj szczepionki (Search for a vaccine)
- Powróć ze szczepionką do Jill (Give the vaccine to Jill)
- Ochraniaj Jill - przetrwanie ataku hordy zombie (Defend Jill)
- Umieść detonator (Place the Detonator)
- Broń się do momentu eksplozji (Hold out until the explosion)
Poszukaj szczepionki (Search for a vaccine)

Eksplorację szpitala rozpoczynasz w prowizorycznej sali dla chorych Makeshift Sickroom gdzie na łóżku leży zarażona, nieprzytomna Jill. Zadaniem Carlosa jest znalezienie szczepionki dla niej. W pokoju oprócz zapasów znajdziesz maszynę do pisania.
Przejdź do Lobby i następnie wybierz północne drzwi. W recepcji Reception spotkasz pierwsze zombiaki. Dobrze jest na bieżąco zajmować się eliminowaniem ich, gdyż w późniejszej fazie rozdziału będziesz musiał wrócić się do Jill tą samą drogą.
Podczas grania Carlosem będziesz natrafiał na zamknięte pojemniki. Ich otwieraniem będziesz mógł zajmować się dopiero po wyleczeniu Jill, gdyż jest do tego potrzebny jej wytrych.

Po dotarciu do centralnego korytarza skręć na wschód i następnie na północ. Wejdź do recepcji laboratorium Lab Reception - dowiesz się, że sąsiaduje ona z gabinetem doktora Barda. Spróbuj skorzystać z interkomu - Bard nie odbiera i do otwarcia gabinetu potrzebna jest jego próbka głosu.
Na ladzie w recepcji znajdziesz dyktafon Tape Player. Niestety nie można go od razu użyć, bo trzeba będzie jeszcze znaleźć kasetę magnetofonową z nagraniem, na którym słychać głos Barda.

Wyrusz na zachód. W pomieszczeniu Emergency Entrance sąsiadującym z zamkniętą salą operacyjną pozbądź się nowych zombiaków i wybierz południowe drzwi. Po ich otwarciu skręć na zachód i wybierz schody prowadzące na piętro 2F.
Po dotarciu na górne piętro wybierz północne drzwi po to żeby przejść po fragmencie dachu Roof (uwaga na zombiaki!). Pozwoli ci to dotrzeć do głównej części poziomu 2F szpitala.

W północno-zachodnim narożniku głównego korytarza znajdziesz tablicę ogłoszeniową z mapą szpitala Hospital Map. Zabranie jej pomoże ci w odnajdywaniu pomieszczeń nadających się do przeszukania.
Odwiedzenie północnego archiwum Records Room jest opcjonalne, ale oprócz zapasów i znajdźki można tam znaleźć m.in. maszynę do pisania. Zajrzenie do innych okolicznych pomieszczeń jest również póki co nieobowiązkowe. Warto zaznaczyć, że w sali dla pielęgniarek Nurses' Station odnajduje się sejf z ulepszeniem broni (zajrzyj do rozdziału Sekrety w naszym poradniku).

Na potrzeby awansowania w ramach głównej fabuły pozostań na głównych korytarzach i dotrzyj do południowej ich części. W miejscu z obrazka można przeskoczyć przez balustradę. Sprawi to, że Carlos wyląduje na dolnym centralnym dziedzińcu Courtyard.

Zbadanie dziedzińca w 100% nie jest obowiązkowe, choć możesz tu odnaleźć ulepszenie dla karabinu szturmowego. Najważniejszym celem wizyty w tej lokacji jest pozyskanie pokazanego na obrazku klucza Key.
Wyjście z dziedzińca znajduje się w jego północnej części. Możesz też od wschodniej strony otworzyć mijane wcześniej zamknięte drzwi. Powróć na piętro 2F.

Z nowo pozyskanym kluczem musisz udać się do dużego wchodniego pomieszczenia dla personelu Staff Room. Użyj klucza do otwarcia małego północnego składziku.
Wewnątrz znajdziesz rząd szafek. Najważniejsza z nich jest ta z obrazka - zawiera identyfikator personelu medycznego Hospital ID Card. Będziesz go mógł zacząć używać do otwierania wszystkich drzwi z elektronicznymi zamkami.

Przy próbie opuszczenia pokoju Staff Room Carlosa po raz pierwszy zaatakuje potwór Hunter Beta. Ogólna taktyka działania jest bardzo zbliżona do konfrontacji z Lickerami na komisariacie policji. Staraj się rozpoczynać każde starcie od użycia granatu błyskowego (jeden z nich powinien być w pokoju z rzędem szafek). Po tym jak potwór zostanie oślepiony ostrzeliwuj go z karabinu szturmowego lub podrzuć mu granat.
Staraj się za wszelką cenę unikać sytuacji, w których Hunterowi uda się zbliżyć do Carlosa. Ataki pazurami w wykonaniu tych potworów mogą zadawać duże obrażenia lub nawet doprowadzić do natychmiastowej śmierci (jeśli Hunter zdoła poderżnąć gardło). Jako że czekają cię kolejne starcia z tymi potworami proponujemy powrócić do pokoju Records Room, zapisać grę i uzupełnić zapasy (zabierz ze sobą jak najwięcej granatów i amunicji do karabinu szturmowego).
Zdobytego przed chwilą identyfikatora możesz opcjonalnie użyć do otwarcia sali operacyjnej Operating Room na piętrze 1F. Znalazłbyś tam mnóstwo zapasów oraz kombinację do sejfu z pomieszczenia pielęgniarek.

Udaj się do południowej sali pielęgniarek Nurses' Station, przy czym uważaj na liczną grupę zombiaków, które wyjdą z sąsiedniej sali dla chorych Sickroom. Po oczyszczeniu okolicy zainteresuj się drzwiami z zamkiem elektronicznym. Użyj na nich zdobytego niedawno identyfikatora.
Skorzystaj z nowego korytarza prowadzącego do pralni Linen Room. Zabij wszystkie zombiaki z tego pomieszczenia żeby później nie martwić się atakiem z zaskoczenia ze strony któregoś z nich.

Cel podróży to gabinet zabiegowy Treatment Room, przy czym musisz się bardzo pilnować, gdyż w środku przebywają 2 Huntery. Najlepiej jest tuż po otwarciu drzwi wrzucić do środka granat odłamkowy i liczyć na to, że zabije on pierwszego Huntera. Drugiego możesz ostrzelać z większej odległości (np. stojąc w drzwiach - jest duża szansa, że nie zauważy od razu Carlosa).
Po walkach zbadaj gabinet - musisz znaleźć kasetę z nagraniem rozmowy Audiocasette Tape. Połącz w inwentarzu kasetę z dyktafonem, dzięki czemu zdobędziesz dyktafon z włożoną kasetą Tape Player Tape Inserted.

Musisz wyruszyć z powrotem w stronę recepcji laboratorium Lab Reception na piętrze 1F. Otwórz drzwi w pralni Linen Room, ale uważaj na nowego Huntera, który pojawi się na górnych korytarzach. Szybko użyj granatu i w razie potrzeby wycofaj się do poprzedniego pomieszczenia.
Zejdź po schodach na parter i zalicz podróż do recepcji. Po drodze uważaj na grupę zombiaków, które rozbiją szklaną ścianę - zastrzel je wszystkie lub przebiegnij szybko obok części z nich. Musisz użyć dyktafonu z kasetą na czytniku. Odblokujesz w ten sposób dostęp do gabinetu doktora Barda.

W gabinecie znajdziesz zastrzelonego doktora Barda. Dotrzyj do jedynego aktywnego komputera i wejdź w interakcję z nim żeby odczytać e-mail i obejrzeć nagranie pozostawione przez naukowca.
Odblokowane zostaną drzwi do sąsiedniego pomieszczenia. Otwórz szafkę i zabierz z niej próbkę szczepionki Vaccine Sample.
Powróć ze szczepionką do Jill (Give the vaccine to Jill)

Wyrusz z powrotem w stronę "startowego" pomieszczenia Makeshift Sickroom, w którym leży nieprzytomna Jill. Spodziewaj się napotkania kolejnego Huntera w recepcji, przy czym jeśli nie chcesz z nim walczyć możesz spróbować mu uciec.
Wejdź w interakcję z łóżkiem, na którym leży Jill i wybierz szczepionkę z inwentarza.
Ochraniaj Jill - przetrwanie ataku hordy zombie (Defend Jill)

Od Tyrella dowiesz się o tym, że do szpitala zbliża się horda zombie. Trzeba będzie ochraniać powracającą do zdrowia Jill i uniemożliwić zombiakom przedostanie się do pomieszczenia z nią.
Koniecznie zapisz grę i w miarę możliwości uzupełnij zapasy. Postaraj się zabrać ze sobą 1-2 silne medykamenty oraz jak najwięcej amunicji i granatów. Po wkroczeniu do lobby załączy się filmik i rozpocznie się atak hordy zombie.

Zombiaki będą przedostawały się do lobby przez okna. Strzelaj tylko do tych, które przeciskają się aktualnie przez okno lub weszły już do budynku. Nie atakuj zombiaków, które stoją jeszcze na zewnątrz. W pobliżu niektórych okiennic znajdują się generatory - celuj w nie szczególnie jeśli w pobliżu generatora znajdzie się więcej niż 1 zombiak. Potwory zostaną porażone prądem. Możesz wykorzystać tę okazję żeby zaatakować zbliżające się inne zombiaki lub żeby łatwiej wycelować w porażone stojące / leżące potwory.
Podczas walk dużo rozglądaj się żeby nie pozwolić żadnemu zombiakowi na zaskoczenie Carlosa z boku lub od tyłu i na pogryzienie go. Dobrym pomysłem jest rozstawianie są za ladą recepcji w lobby, zmuszając w ten sposób potwory do zbliżenia się do Carlosa tylko z dwóch możliwych stron.

Niektóre zombiaki będą próbowały przebić się do pomieszczenia z ranną Jill. Będą one konkretnie starały się niszczyć barykadę prowadzącą do tego pokoju. Zajmuj się eliminowaniem tego typu zombiaków w pierwszej kolejności żeby im w tym przeszkadzać i żeby nie doprowadzić do przedwczesnego zawalenia całej bitwy z hordą.
W lobby możesz w razie potrzeby odnajdywać liczne zapasy, przy czym przydadzą ci się one bardziej dopiero w końcowej fazie walk.

Po dostatecznym awansowaniu w bitwie zgaśnie światło i otworzy się boczne pomieszczenie. Musisz się bardzo pilnować, gdyż z bocznego pokoju wybiegnie m.in. nowy Hunter Beta. Radzimy skoncentrować na nim swoje ataki, gdyż stanowi on zdecydowanie najpoważniejsze zagrożenie dla Carlosa. Do szybkiego pokonania Huntera możesz użyć granatu odłamkowego.

W nowo odblokowanym bocznym pomieszczeniu znajdziesz m.in. torbę na biodro, której możesz od razu użyć do zebrania większej liczby przedmiotów z okolicy (2 nowe sloty).
Jest tu też włącznik, który pozwala na przywrócenie dostaw prądu do lobby. Ułatwi ci to namierzanie zombiaków pojawiających się w tej lokacji.

W końcowej fazie bitwy w lobby zaczną również pojawiać się zombiaki z pasożytami na głowach. Staraj się je atakować z dużej odległości po to żeby w miarę możliwości uniemożliwiać im atakowanie Carlosa mackami. Nie pozwalaj im też na łapanie bohatera - łatwiej niż w przypadku "zwykłych" zombiaków można w taki sposób zginąć.
Umieść detonator (Place the Detonator)


Walcz do momentu pokazania cut-scenki ukazującej przebicie się hordy do lobby. W skrzynce obok jednego z okrągłych słupów znajduje się detonator. Od razu przyczep do ładunku C4, który również umieszczono w walizce.
Broń się do momentu eksplozji (Hold out until the explosion)

Na sam koniec musisz bronić się przez 30 sekund. Najlepiej oddalić się jak najbardziej od hordy i prowadzić ostrzał z dużej odległości. Dobrym pomysłem jest ukrycie się w bocznym pomieszczeniu - zombiaki mogą zbliżać się do Carlosa tylko od strony wejścia do pokoju. Jeśli masz jakieś granaty odłamkowe w zapasie, to możesz tez ich użyć do atakowania grup zombiaków.
W momencie zakończenia odliczania dojdzie do eksplozji C4. Zawali się główne wejście do szpitala i horda zostanie powstrzymana. Po kolejnej cut-scene powrócisz do grania Jill i zdobędziesz trofeum I Need a Hero.
0
- Resident Evil 3 - poradnik do gry
- Resident Evil 3: Opis przejścia
- Resident Evil 3: Solucja
- Resident Evil 3: Mieszkanie Jill i ucieczka solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Stacja metra solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Śródmieście solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Podstacja solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Śródmieście - druga wizyta solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Kanały solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Miejsce rozbiórki solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Śródmieście - trzecia wizyta solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Komisariat policji solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Tunele metra, plac wieży zegarowej solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Szpital, Carlos solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Szpital, Jill solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Podziemny bunkier solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: NEST 2, szczepionka solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Finał, Nemesis solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Solucja
- Resident Evil 3: Opis przejścia
Komentarze czytelników
ZglenQa Legionista
Przed ruszeniem ze stacji metra możemy powalić Nemesis'a dla 2 ulepszeń pistoletu dlatego warto nie używać pierwszej beczki na głównej ulicy (zombiaki tam omija się bez uniku i specjalnych manewrów) oraz tej przy drabince obie powinny załatwić sprawę. Przy pierwszym pojawieniu się wyrzuci większy magazynek, przy drugim tłumik zwiększający szansę na trafienie krytyczne. Haczyk polega na tym by zabić go tuż po pierwszym spotkaniu, a drugi raz gdy mamy odjeżdżać metrem, ale jeszcze do niego nie zeszliśmy.
Pierwsza walka z Nemesis'em po mutacji wcale nie trzeba w niego pakować ołowiu dopóki nie zacznie biegać po budynkach. Nemesis jest ślepy jak lickery, wystarczy nie biegać i regularnie unikać jego machnięć łapą cały czas się cofając od niego (po 2-3 pudłach straci orientację gdzie jesteśmy i użyje ryku albo szarży w jakiś samochód odsłaniając kolejne porcje amunicji). Po jakimś czasie zacznie zwyczajnie biegać po budynkach wtedy strzelamy miną na ścianę, a gdy upadnie pakujemy ołów w odsłonięte serce.
XboxOneS Konsul
Dokładnie tak, ja użyłem grantu, wystarczy jeden by klęknął i upuścił skrzynie.
Stranger. Senator
Dzięki za podpowiedzi, u mnie Nemesis za drugim razem wyrzucił skrzynkę z samą amunicją, ale może osłabiłem go w złym momencie. :)
burza82 Pretorianin
A u mnie wczoraj Nemesis wszedł do Safe room. Ja tam już na czerwonym życiu uciekałem, dobiegam ufff. A tu drzwi się otwierają i Nemesis wchodzi :0
Vikt@ria Pretorianin
Czy zdobyte punkty za przejście gry zawsze są w takiej samej ilości, czy sposób przejścia ma wpływ na ilość tych punktów typu czas gry itp.?
Metaverse Senator
Autorzy nanieśli następnie szereg poprawek i zmian zgodnych z własną wizją artystyczną odnośnie wyglądu Jill w grze.
vs
"nasze hobby stało się coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o ekspresję artystyczną fikcyjnych postaci kobiecych"
https://pl.oneangrygamer.net/2019/12/resident-evil-3-remake-jill-outfit-was-changed-so-she-didnt-look-uncomfortable-or-out-of-place/99579/
BORUJA Junior
nie moge zrobić osiągnięcia GADKA SZMATKA . gram na steam. Nie wiem o co tak chodzi, jest to osiągnięcie ukryte
Gvynbleid Junior
W znajdźkach pominęliście figurkę w sterowni metra - pod jednym z biurek
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
