Resident Evil 3: Nemesis, Gniazdo 2 (NEST 2)
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Resident Evil 3 Remake zawiera szczegółowy opis trzeciego starcia z bossem Nemesis. Do tego pojedynku z bossem należy przystąpić w lokacji NEST 2, czyli w podziemnym Gnieździe - tajnym laboratorium korporacji Umbrella. Walka rozegra się w dużym okrągłym zbiorniku i w atakowaniu Nemesisa będą przeszkadzały zwykłe zombiaki. Sam Nemesis będzie znajdował się w drugim stadium (Stage 2).

Walka rozpocznie się niedługo po dotarciu do wielkiej hali w Gnieździe 2 z powyższego obrazka. Pojedynek zainicjuje próba skorzystania ze schodów. Zanim przystąpisz do pojedynku z Nemesisem zapisz stan gry i uzupełnij zapasy. Maszynę do pisania oraz skrzynię na przedmioty znajdziesz w poprzednim pomieszczeniu Workers' Break Room.
Polecamy zabrać ze sobą jak najwięcej amunicji do magnum, granatnika i strzelby oraz co najmniej dwa lekarstwa pozwalające powrócić do pełni zdrowia. Na "arenie" pojawią się zapasy, ale w trakcie ich odnajdywania trzeba byłoby uważać na Nemesisa i zwykłe zombiaki.

Pojedynek zacznie się po tym jak Nicholai zrzuci Jill na arenę, czyli do dużego okrągłego zbiornika.

W pierwszej części walki najlepiej jest atakować Nemesisa z użyciem granatnika. Kolejne trafienia powinne być wystarczająco do zatrzymywania bossa w miejscu. Utrudnią one znacząco Nemesisowi wyruszenie w stronę Jill.


Tak samo jak w przypadku poprzedniego starcia przy wieży zegarowej Nemesis dąży do wyprowadzania ataków w walce wręcz. Najbardziej niebezpieczne są silne uderzenia górnymi kończynami w ziemię, rzucanie się w przód oraz szarże w wykonaniu bossa. Staraj się trzymać w bezpiecznej odległości od potwora oraz uskakiwać na bok gdy widzisz, że planuje uderzyć łapą w ziemię lub zderzyć się z bohaterką.

O awansowaniu do drugiej części walki poinformuje cię krótka cut-scenka z pojawienia się nad zbiornikiem Carlosa. Będzie on pomagał Jill w ustalaniu gdzie ukrywa się Nemesis.

Począwszy od drugiej fazy pojedynku Nemesis będzie biegał co jakiś czas po obrzeżach areny. Nie atakuj go wtedy, tylko wykonuj inne czynności - atakuj zwykłe zombiaki i podnoś zapasy.

Na arenie będą się też niestety regularnie pojawiały zwykłe potwory. Nie radzimy ich całkowicie ignorować, bo istnieje duże ryzyko, że zaskoczą Jill od tyłu i pogryzą podczas gdy będziesz zajęty atakowaniem Nemesisa. Są dwa główne sposoby rozwiązywania tego problemu:
- Używaj pistoletu Burst lub strzelby żeby powalać zombiaki na ziemię. Nie trać czasu na dobijanie ich.
- Atakuj Nemesisa granatnikiem gdy w pobliżu niego ustawią się zombiaki. Są szanse, że atak granatnikiem dosięgnie oba rodzaje celów.

Nemesis będzie chował się za zbiorniakmi - nasłuchuj komentarzy Carlosa, który będzie informował o numerze zbiornika. W przykładzie z dołączonego obrazka jest to zbiornik numer 4.

Odnajduj szybko zbiornik i ostrzeliwuj 1 lub 2 czerwone przyciski. Efektem tego będzie porażenie prądem ukrywającego się za zbiornikiem Nemesisa.
Uwaga - Jeżeli nie zdążysz z trafieniem w czerwone przyciski, to boss wykona daleki skok ze zbiornika. Nieudane uniknięcie go może doprowadzić do odniesienia poważnych obrażeń lub śmierci Jill.

Jeśli udało ci się porazić prądem bossa, to Nemesis upadnie na ziemię i przez pewien czas będzie bezbronny. Wykorzystuj tę okazję do tego żeby go atakować. Jako że boss będzie nieruchomy idealnie sprawdzi się tu magnum - nie musisz obawiać się ryzyka spudłowania.

W drugiej fazie pojedynku boss niestety zacznie stosować także silniejszymi odmiany ataków wręcz. Uwazaj przede wszystkim na atak sygnalizowany wysunięciem macki. W miarę możliwości oddalaj się szybko od Nemesisa - atak macką może być pionowym (uderzenie w ziemię) lub poziomym (wykonanie dużego zamachnięcia).

Kontynuuj używanie granatnika, magnum, strzelby oraz granatów odłamkowych do osłabiania Nemesisa. Po tym jak odniesie wystarczająco dużo obrażeń automatycznie załączy się cut-scenka informująca o pokonaniu go.
0
Komentarze czytelników
ZglenQa Legionista
Przed ruszeniem ze stacji metra możemy powalić Nemesis'a dla 2 ulepszeń pistoletu dlatego warto nie używać pierwszej beczki na głównej ulicy (zombiaki tam omija się bez uniku i specjalnych manewrów) oraz tej przy drabince obie powinny załatwić sprawę. Przy pierwszym pojawieniu się wyrzuci większy magazynek, przy drugim tłumik zwiększający szansę na trafienie krytyczne. Haczyk polega na tym by zabić go tuż po pierwszym spotkaniu, a drugi raz gdy mamy odjeżdżać metrem, ale jeszcze do niego nie zeszliśmy.
Pierwsza walka z Nemesis'em po mutacji wcale nie trzeba w niego pakować ołowiu dopóki nie zacznie biegać po budynkach. Nemesis jest ślepy jak lickery, wystarczy nie biegać i regularnie unikać jego machnięć łapą cały czas się cofając od niego (po 2-3 pudłach straci orientację gdzie jesteśmy i użyje ryku albo szarży w jakiś samochód odsłaniając kolejne porcje amunicji). Po jakimś czasie zacznie zwyczajnie biegać po budynkach wtedy strzelamy miną na ścianę, a gdy upadnie pakujemy ołów w odsłonięte serce.
XboxOneS Konsul
Dokładnie tak, ja użyłem grantu, wystarczy jeden by klęknął i upuścił skrzynie.
Stranger. Senator
Dzięki za podpowiedzi, u mnie Nemesis za drugim razem wyrzucił skrzynkę z samą amunicją, ale może osłabiłem go w złym momencie. :)
burza82 Pretorianin
A u mnie wczoraj Nemesis wszedł do Safe room. Ja tam już na czerwonym życiu uciekałem, dobiegam ufff. A tu drzwi się otwierają i Nemesis wchodzi :0
Vikt@ria Pretorianin
Czy zdobyte punkty za przejście gry zawsze są w takiej samej ilości, czy sposób przejścia ma wpływ na ilość tych punktów typu czas gry itp.?
Metaverse Senator
Autorzy nanieśli następnie szereg poprawek i zmian zgodnych z własną wizją artystyczną odnośnie wyglądu Jill w grze.
vs
"nasze hobby stało się coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o ekspresję artystyczną fikcyjnych postaci kobiecych"
https://pl.oneangrygamer.net/2019/12/resident-evil-3-remake-jill-outfit-was-changed-so-she-didnt-look-uncomfortable-or-out-of-place/99579/
BORUJA Junior
nie moge zrobić osiągnięcia GADKA SZMATKA . gram na steam. Nie wiem o co tak chodzi, jest to osiągnięcie ukryte
Gvynbleid Junior
W znajdźkach pominęliście figurkę w sterowni metra - pod jednym z biurek
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
