Resident Evil 3: Ranga S - jak zdobyć?
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Resident Evil 3 Remake wyjaśniamy jak otrzymać rangę S, tzn. najwyższą rangę z tytułu ukończenia gry. Zamieściliśmy informacje na temat wymagań do odblokowania rangi S na wszystkich poziomach trudności.

Ranga S jest najwyższą możliwą do zdobycia niezależnie od wybranego poziomu trudności. W RE3 nie przewidziano możliwości otrzymania rangi S+.
Czym jest ranga? Jest to ocena twojego przebiegu gry, przy czym na to jaką otrzymasz rangę wpływ mają jedynie dwa czynniki:
- Czas rozgrywki (Clear Time) - Musisz ukończyć grę w wymaganym przedziale czasowym dla danej rangi. Im wyższa ranga, tym bardziej trzeba się śpieszyć (speedrun).
- Liczba manualnych zapisów stanu gry (Times Saved) - Musisz zmieścić się w limicie ręcznych sejwów tylko na potrzeby zdobycia rangi S. Dla niższych rang (A, B, C) nie ma takiego wymogu i możesz sejwować bez ograniczeń. Możesz oczywiście zawsze polegać na automatycznych zapisach wykonywanych przez twojego udziału w tle.
Liczba zgonów nie wpływa bezpośrednio na rangę, aczkolwiek mogą one wydłużyć niepotrzebnie całkowity czas gry i zmniejszyć szanse zmieszczenia się w limicie czasowym dla danej rangi.

Nie możesz dowiedzieć się jaką aktualnie masz rangę (notę) podczas przechodzenia gry. Ranga wyświetlana jest dopiero na ekranie podsumowania po ukończeniu scenariusza.
Możesz na szczęście sprawdzać aktualny czas gry (Play Time). Jest on wyświetlany w prawym górnym narożniku po spauzowaniu rozgrywki.

Korzystanie z cheatów nie blokuje możliwości zdobycia rangi S. Gorąco polecamy korzystać z kupowanych w sklepie ułatwień - w szczególności zainteresuj się monetami Recovery Coin oraz modelami broni z nielimitowaną amunicją (przede wszystkim wyrzutnią rakiet).
Z rangą S powiązane są dwa trofea. Trofeum Bombowa robota! dotyczy ukończenia gry z rangą S na dowolnym poziomie trudności (najlepiej wybrać najniższy Assisted), a trofeum Jill Valentine wymaga ukończenia trybu Inferno z rangą S.
Oto dokładne wymagania do zdobycia rangi S na każdym poziomie trudności:
POZIOM TRUDNOŚCI | WYMAGANIA - CZAS ROZGRYWKI | WYMAGANIA - MAKSYMALNA LICZBA RĘCZNYCH SEJWÓW |
Assisted (najniższy) | 2 godziny 30 minut | 5 |
Normal (normalny) | 2 godziny | 5 |
Hardcore (wysoki) | 1 godzina 45 minut | 5 |
Nightmare (bardzo wysoki) | 2 godziny | 5 |
Inferno (najwyższy) | 2 godziny | 5 |
0
- Resident Evil 3 - poradnik do gry
- Resident Evil 3: Poradnik do gry
- Resident Evil 3: FAQ
- Resident Evil 3: Resident Evil 2 - czy muszę wcześniej zagrać?
- Resident Evil 3: Strój postaci - jak zmienić?
- Resident Evil 3: Zapisywanie i wczytywanie gry - jak działa?
- Resident Evil 3: Kłódka - jak otworzyć?
- Resident Evil 3: Łańcuch - jak przeciąć?
- Resident Evil 3: Sejf - jak otworzyć?
- Resident Evil 3: Zamek elektroniczny - jak otwierać?
- Resident Evil 3: Pojemność inwentarza - jak zwiększyć?
- Resident Evil 3: Ranga S - jak zdobyć?
- Resident Evil 3: Pasożyt - jak się go pozbyć?
- Resident Evil 3: Horda zombie - jak pokonać?
- Resident Evil 3: Headshoty i zombie - jak trafiać?
- Resident Evil 3: Niepotrzebne rzeczy - co z nimi robić?
- Resident Evil 3: Unik - jak wykonać?
- Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają?
- Resident Evil 3: Bonusy - jak odblokowywać?
- Resident Evil 3: FAQ
- Resident Evil 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
ZglenQa Legionista
Przed ruszeniem ze stacji metra możemy powalić Nemesis'a dla 2 ulepszeń pistoletu dlatego warto nie używać pierwszej beczki na głównej ulicy (zombiaki tam omija się bez uniku i specjalnych manewrów) oraz tej przy drabince obie powinny załatwić sprawę. Przy pierwszym pojawieniu się wyrzuci większy magazynek, przy drugim tłumik zwiększający szansę na trafienie krytyczne. Haczyk polega na tym by zabić go tuż po pierwszym spotkaniu, a drugi raz gdy mamy odjeżdżać metrem, ale jeszcze do niego nie zeszliśmy.
Pierwsza walka z Nemesis'em po mutacji wcale nie trzeba w niego pakować ołowiu dopóki nie zacznie biegać po budynkach. Nemesis jest ślepy jak lickery, wystarczy nie biegać i regularnie unikać jego machnięć łapą cały czas się cofając od niego (po 2-3 pudłach straci orientację gdzie jesteśmy i użyje ryku albo szarży w jakiś samochód odsłaniając kolejne porcje amunicji). Po jakimś czasie zacznie zwyczajnie biegać po budynkach wtedy strzelamy miną na ścianę, a gdy upadnie pakujemy ołów w odsłonięte serce.
XboxOneS Konsul
Dokładnie tak, ja użyłem grantu, wystarczy jeden by klęknął i upuścił skrzynie.
Stranger. Senator
Dzięki za podpowiedzi, u mnie Nemesis za drugim razem wyrzucił skrzynkę z samą amunicją, ale może osłabiłem go w złym momencie. :)
burza82 Pretorianin
A u mnie wczoraj Nemesis wszedł do Safe room. Ja tam już na czerwonym życiu uciekałem, dobiegam ufff. A tu drzwi się otwierają i Nemesis wchodzi :0
Vikt@ria Pretorianin
Czy zdobyte punkty za przejście gry zawsze są w takiej samej ilości, czy sposób przejścia ma wpływ na ilość tych punktów typu czas gry itp.?
Metaverse Senator
Autorzy nanieśli następnie szereg poprawek i zmian zgodnych z własną wizją artystyczną odnośnie wyglądu Jill w grze.
vs
"nasze hobby stało się coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o ekspresję artystyczną fikcyjnych postaci kobiecych"
https://pl.oneangrygamer.net/2019/12/resident-evil-3-remake-jill-outfit-was-changed-so-she-didnt-look-uncomfortable-or-out-of-place/99579/
BORUJA Junior
nie moge zrobić osiągnięcia GADKA SZMATKA . gram na steam. Nie wiem o co tak chodzi, jest to osiągnięcie ukryte
Gvynbleid Junior
W znajdźkach pominęliście figurkę w sterowni metra - pod jednym z biurek
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
