Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają?

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Ta strona poradnika do gry Resident Evil 3 Remake wyjaśnia co oznaczają różne kolory na mapie Raccoon City, którą można przeglądać w trakcie przechodzenie gry. Mają one dosyć istotne znaczenie, szczególnie jeśli masz w planach ukończenie gry w 100 procentach.

Różne obszary i pomieszczenia na mapie Raccoon City i innych lokacji dostępnych w grze RE3 oznaczane są dwoma różnymi kolorami - Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają? - Resident Evil 3 - poradnik do gry

Różne obszary i pomieszczenia na mapie Raccoon City i innych lokacji dostępnych w grze RE3 oznaczane są dwoma różnymi kolorami.

Czerwony kolor oznacza, że nie odnalazłeś wszystkich przedmiotów / lootu w danej lokacji. Obiektami do odnalezienia mogą być m.in. zapasy (amunicja, zioła, proch strzelniczy itp.), skrzynie nadające się do rozbicia, przedmioty fabularne (np. klucze), sejfy, czy znajdźki.

Znajdźki (np. dokumenty, figurki) nie są brane pod uwagę przez grę przy oznaczeniach kolorystycznych. Oznacza to, że dane pomieszczenie może zostać uznane za zbadane nawet jeśli znajdują się w nim jeszcze jakieś sekrety.

Warto zaznaczyć, że w przypadku przedmiotów, które można zabrać ze sobą czerwony kolor będzie utrzymywał się na mapie także już po ich odkryciu. Gra będzie mogła zmienić kolor dopiero gdy wszystkie tego typu obiekty zostaną dodane do inwentarza bohatera.

Niebieski kolor oznacza, że z danej lokacji zabrałeś 100% możliwego lootu (amunicja, zioła, przedmioty fabularne itp - Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają? - Resident Evil 3 - poradnik do gry

Niebieski kolor oznacza, że z danej lokacji zabrałeś 100% możliwego lootu (amunicja, zioła, przedmioty fabularne itp.) oraz że otworzyłeś wszystkie sejfy, szafki i inne tego typu obiekty.

Pomimo niebieskiego oznaczenia nie pomijaj dokładnego zbadania obszaru, bo może on zawierać znajdźki. Nie są one uwzględniane przy zmianie koloru z czerwonego na niebieski.

Szarym kolorem oznaczane są osobne, sąsiadujące ze sobą mapy - Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają? - Resident Evil 3 - poradnik do gry

Szarym kolorem oznaczane są osobne, sąsiadujące ze sobą mapy. Gra zacznie wyświetlać nową mapę dla danej lokacji dopiero po tym jak do niej wkroczysz.

Podczas przeglądania map radzimy zwracać uwagę nie tylko na oznaczenia kolorystyczne, ale również na dodatkowe informacje udostępniane przez grę - Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają? - Resident Evil 3 - poradnik do gry

Podczas przeglądania map radzimy zwracać uwagę nie tylko na oznaczenia kolorystyczne, ale również na dodatkowe informacje udostępniane przez grę. Na mapach zaznaczane są przede wszystkim obiekty do zniszczenia lub zbadania. Gra oznacza również zablokowane przejścia i możesz dzięki temu łatwiej ustalić kiedy będziesz mógł przejść dalej. W przykładzie z powyższego obrazka komunikat dotyczy drzwi związanych łańcuchem i łańcuch będzie można przeciąć dopiero po pozyskaniu odpowiedniego narzędzia.

1 - Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają? - Resident Evil 3 - poradnik do gry
W niektórych większych lokacjach odwiedzanych w trakcie kampanii możesz odnajdywać mapy z rozkładem pomieszczeń - Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają? - Resident Evil 3 - poradnik do gry

W niektórych większych lokacjach odwiedzanych w trakcie kampanii możesz odnajdywać mapy z rozkładem pomieszczeń. Po zerwaniu odnalezionej mapy ze ściany na twojej mapie pojawią się wszystkie możliwe do odwiedzenia pomieszczenia - te niezbadane będą początkowo "puste". To świetny sposób na sprawdzanie czy daną miejscówkę odkryło się w 100 procentach.

Podobało się?

0

Resident Evil 3

3 kwietnia 2020

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-04-03
22:52

ZglenQa Legionista

Przed ruszeniem ze stacji metra możemy powalić Nemesis'a dla 2 ulepszeń pistoletu dlatego warto nie używać pierwszej beczki na głównej ulicy (zombiaki tam omija się bez uniku i specjalnych manewrów) oraz tej przy drabince obie powinny załatwić sprawę. Przy pierwszym pojawieniu się wyrzuci większy magazynek, przy drugim tłumik zwiększający szansę na trafienie krytyczne. Haczyk polega na tym by zabić go tuż po pierwszym spotkaniu, a drugi raz gdy mamy odjeżdżać metrem, ale jeszcze do niego nie zeszliśmy.

Pierwsza walka z Nemesis'em po mutacji wcale nie trzeba w niego pakować ołowiu dopóki nie zacznie biegać po budynkach. Nemesis jest ślepy jak lickery, wystarczy nie biegać i regularnie unikać jego machnięć łapą cały czas się cofając od niego (po 2-3 pudłach straci orientację gdzie jesteśmy i użyje ryku albo szarży w jakiś samochód odsłaniając kolejne porcje amunicji). Po jakimś czasie zacznie zwyczajnie biegać po budynkach wtedy strzelamy miną na ścianę, a gdy upadnie pakujemy ołów w odsłonięte serce.

Komentarz: ZglenQa
2020-04-04
08:35

XboxOneS Konsul

XboxOneS

Dokładnie tak, ja użyłem grantu, wystarczy jeden by klęknął i upuścił skrzynie.

Komentarz: XboxOneS
2020-04-04
08:37

Stranger. Senator

Stranger.

Dzięki za podpowiedzi, u mnie Nemesis za drugim razem wyrzucił skrzynkę z samą amunicją, ale może osłabiłem go w złym momencie. :)

Komentarz: Stranger.
2020-04-04
10:39

burza82 Pretorianin

A u mnie wczoraj Nemesis wszedł do Safe room. Ja tam już na czerwonym życiu uciekałem, dobiegam ufff. A tu drzwi się otwierają i Nemesis wchodzi :0

Komentarz: burza82
2020-04-04
13:23

Vikt@ria Pretorianin

Czy zdobyte punkty za przejście gry zawsze są w takiej samej ilości, czy sposób przejścia ma wpływ na ilość tych punktów typu czas gry itp.?

Komentarz: Vikt@ria
2020-04-11
14:03

Metaverse Senator

Metaverse

Autorzy nanieśli następnie szereg poprawek i zmian zgodnych z własną wizją artystyczną odnośnie wyglądu Jill w grze.
vs
"nasze hobby stało się coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o ekspresję artystyczną fikcyjnych postaci kobiecych"
https://pl.oneangrygamer.net/2019/12/resident-evil-3-remake-jill-outfit-was-changed-so-she-didnt-look-uncomfortable-or-out-of-place/99579/

Komentarz: Metaverse
2020-05-04
12:43

BORUJA Junior

nie moge zrobić osiągnięcia GADKA SZMATKA . gram na steam. Nie wiem o co tak chodzi, jest to osiągnięcie ukryte

Komentarz: BORUJA
2021-06-06
12:36

Gvynbleid Junior

W znajdźkach pominęliście figurkę w sterowni metra - pod jednym z biurek

Komentarz: Gvynbleid
2021-06-06
12:38

Gvynbleid Junior

Zwracam honor, jednak jest

Komentarz: Gvynbleid

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl