Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają?
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Resident Evil 3 Remake wyjaśnia co oznaczają różne kolory na mapie Raccoon City, którą można przeglądać w trakcie przechodzenie gry. Mają one dosyć istotne znaczenie, szczególnie jeśli masz w planach ukończenie gry w 100 procentach.

Różne obszary i pomieszczenia na mapie Raccoon City i innych lokacji dostępnych w grze RE3 oznaczane są dwoma różnymi kolorami.
Czerwony kolor oznacza, że nie odnalazłeś wszystkich przedmiotów / lootu w danej lokacji. Obiektami do odnalezienia mogą być m.in. zapasy (amunicja, zioła, proch strzelniczy itp.), skrzynie nadające się do rozbicia, przedmioty fabularne (np. klucze), sejfy, czy znajdźki.
Znajdźki (np. dokumenty, figurki) nie są brane pod uwagę przez grę przy oznaczeniach kolorystycznych. Oznacza to, że dane pomieszczenie może zostać uznane za zbadane nawet jeśli znajdują się w nim jeszcze jakieś sekrety.
Warto zaznaczyć, że w przypadku przedmiotów, które można zabrać ze sobą czerwony kolor będzie utrzymywał się na mapie także już po ich odkryciu. Gra będzie mogła zmienić kolor dopiero gdy wszystkie tego typu obiekty zostaną dodane do inwentarza bohatera.

Niebieski kolor oznacza, że z danej lokacji zabrałeś 100% możliwego lootu (amunicja, zioła, przedmioty fabularne itp.) oraz że otworzyłeś wszystkie sejfy, szafki i inne tego typu obiekty.
Pomimo niebieskiego oznaczenia nie pomijaj dokładnego zbadania obszaru, bo może on zawierać znajdźki. Nie są one uwzględniane przy zmianie koloru z czerwonego na niebieski.

Szarym kolorem oznaczane są osobne, sąsiadujące ze sobą mapy. Gra zacznie wyświetlać nową mapę dla danej lokacji dopiero po tym jak do niej wkroczysz.

Podczas przeglądania map radzimy zwracać uwagę nie tylko na oznaczenia kolorystyczne, ale również na dodatkowe informacje udostępniane przez grę. Na mapach zaznaczane są przede wszystkim obiekty do zniszczenia lub zbadania. Gra oznacza również zablokowane przejścia i możesz dzięki temu łatwiej ustalić kiedy będziesz mógł przejść dalej. W przykładzie z powyższego obrazka komunikat dotyczy drzwi związanych łańcuchem i łańcuch będzie można przeciąć dopiero po pozyskaniu odpowiedniego narzędzia.


W niektórych większych lokacjach odwiedzanych w trakcie kampanii możesz odnajdywać mapy z rozkładem pomieszczeń. Po zerwaniu odnalezionej mapy ze ściany na twojej mapie pojawią się wszystkie możliwe do odwiedzenia pomieszczenia - te niezbadane będą początkowo "puste". To świetny sposób na sprawdzanie czy daną miejscówkę odkryło się w 100 procentach.
0
- Resident Evil 3 - poradnik do gry
- Resident Evil 3: Poradnik do gry
- Resident Evil 3: FAQ
- Resident Evil 3: Resident Evil 2 - czy muszę wcześniej zagrać?
- Resident Evil 3: Strój postaci - jak zmienić?
- Resident Evil 3: Zapisywanie i wczytywanie gry - jak działa?
- Resident Evil 3: Kłódka - jak otworzyć?
- Resident Evil 3: Łańcuch - jak przeciąć?
- Resident Evil 3: Sejf - jak otworzyć?
- Resident Evil 3: Zamek elektroniczny - jak otwierać?
- Resident Evil 3: Pojemność inwentarza - jak zwiększyć?
- Resident Evil 3: Ranga S - jak zdobyć?
- Resident Evil 3: Pasożyt - jak się go pozbyć?
- Resident Evil 3: Horda zombie - jak pokonać?
- Resident Evil 3: Headshoty i zombie - jak trafiać?
- Resident Evil 3: Niepotrzebne rzeczy - co z nimi robić?
- Resident Evil 3: Unik - jak wykonać?
- Resident Evil 3: Mapa, kolory - co oznaczają?
- Resident Evil 3: Bonusy - jak odblokowywać?
- Resident Evil 3: FAQ
- Resident Evil 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
ZglenQa Legionista
Przed ruszeniem ze stacji metra możemy powalić Nemesis'a dla 2 ulepszeń pistoletu dlatego warto nie używać pierwszej beczki na głównej ulicy (zombiaki tam omija się bez uniku i specjalnych manewrów) oraz tej przy drabince obie powinny załatwić sprawę. Przy pierwszym pojawieniu się wyrzuci większy magazynek, przy drugim tłumik zwiększający szansę na trafienie krytyczne. Haczyk polega na tym by zabić go tuż po pierwszym spotkaniu, a drugi raz gdy mamy odjeżdżać metrem, ale jeszcze do niego nie zeszliśmy.
Pierwsza walka z Nemesis'em po mutacji wcale nie trzeba w niego pakować ołowiu dopóki nie zacznie biegać po budynkach. Nemesis jest ślepy jak lickery, wystarczy nie biegać i regularnie unikać jego machnięć łapą cały czas się cofając od niego (po 2-3 pudłach straci orientację gdzie jesteśmy i użyje ryku albo szarży w jakiś samochód odsłaniając kolejne porcje amunicji). Po jakimś czasie zacznie zwyczajnie biegać po budynkach wtedy strzelamy miną na ścianę, a gdy upadnie pakujemy ołów w odsłonięte serce.
XboxOneS Konsul
Dokładnie tak, ja użyłem grantu, wystarczy jeden by klęknął i upuścił skrzynie.
Stranger. Senator
Dzięki za podpowiedzi, u mnie Nemesis za drugim razem wyrzucił skrzynkę z samą amunicją, ale może osłabiłem go w złym momencie. :)
burza82 Pretorianin
A u mnie wczoraj Nemesis wszedł do Safe room. Ja tam już na czerwonym życiu uciekałem, dobiegam ufff. A tu drzwi się otwierają i Nemesis wchodzi :0
Vikt@ria Pretorianin
Czy zdobyte punkty za przejście gry zawsze są w takiej samej ilości, czy sposób przejścia ma wpływ na ilość tych punktów typu czas gry itp.?
Metaverse Senator
Autorzy nanieśli następnie szereg poprawek i zmian zgodnych z własną wizją artystyczną odnośnie wyglądu Jill w grze.
vs
"nasze hobby stało się coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o ekspresję artystyczną fikcyjnych postaci kobiecych"
https://pl.oneangrygamer.net/2019/12/resident-evil-3-remake-jill-outfit-was-changed-so-she-didnt-look-uncomfortable-or-out-of-place/99579/
BORUJA Junior
nie moge zrobić osiągnięcia GADKA SZMATKA . gram na steam. Nie wiem o co tak chodzi, jest to osiągnięcie ukryte
Gvynbleid Junior
W znajdźkach pominęliście figurkę w sterowni metra - pod jednym z biurek
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
