Resident Evil 3: Kody, cheaty
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Resident Evil 3 Remake wyjaśniamy czy i jak można korzystać z kodów / cheatów w grze. Możesz zechcieć ułatwić sobie rozgrywkę jeśli przechodzenie gry na wybranym poziomie trudności okaże się dla ciebie zbyt wymagające.
Czy Resident Evil 3 posiada kody do wpisania w grze?

Nie, w grze nie ma "klasycznych kodów", czyli takich polegających na wprowadzeniu jakiegoś hasła czy wciśnięciu tajnej kombinacji przycisków.
W trakcie przechodzenia gry po raz pierwszy nie możesz jeszcze korzystać z żadnych cheatów, ale możesz ułatwić sobie rozgrywkę obniżając poziom trudności. Gra może zaproponować takie rozwiązanie jeśli sterowana przez Ciebie postać zginie. Obniżenie poziomu trudności może wiązać się z załączeniem asystenta celowania, otrzymaniem za darmo karabinu szturmowego dla Jill, automatyczną regeneracją części zdrowia, osłabieniem przeciwników i otrzymywaniem większej ilości amunicji dzięki craftingowi. Musisz jednak wiedzieć o tym, że nie można z powrotem powrócić na wyższy poziom trudności. Dodatkowo możesz sobie zablokować dostęp do trofeów (gra nie przyznaje żadnego trofeum za zaliczenie kampanii na poziomie trudności Assisted).
Jak skorzystać z cheatów?

Z cheatów najwcześniej możesz skorzystać po ukończeniu gry po raz pierwszy. W menu głównym pojawi się nowa pozycja - sklep Shop. Możesz dzięki niemu kupować różne nagrody i znajdują się wśród nich także cheaty / ułatwienia.
Najważniejsze cheaty w Resident Evil 3
Uwaga - Za każdy cheat płaci się punktami, które są przyznawane każdorazowo po ukończeniu gry. Dobrze zaplanuj zakupy żeby nie "zmarnować" punktów np. na zakup przedmiotu kosmetycznego czy mało przydatnej broni.

Oto lista dostępnych cheatów. Najcenniejsze naszym zdaniem ułatwienia wyróżniliśmy pogrubioną czcionką.
- [Item] Recovery Coin - Posiadanie monety pozwala automatycznie regenerować zdrowie. Maksymalnie możesz przenosić dwie monety i zwiększa się wtedy efekt leczenia.
- [Item] Iron Defense Coin - Posiadanie monety zwiększa wytrzymałość postaci na wrogie ataki. Maksymalnie możesz przenosić dwie monety i jeszcze bardziej zwiększa się wtedy parametr obrony.
- [Item] Assault Coin - Posiadanie monety zwiększa siłę wyprowadzanych ataków. Maksymalnie możesz przenosić dwie monety i ataki stają się wtedy jeszcze silniejsze.
- [Item] Crafting Companion - Możesz wytwarzać więcej amunicji dzięki craftingowi.
- [Item] S.T.A.R.S. Field Combat Manual - Wykonywanie perfekcyjnych uników przychodzi postaci z większą łatwością, tzn. jest większy margines błędu podczas wciskania przycisku uniku.
- [Item] Lock Pick - Od razu masz w inwentarzu wytrych. Nie trzeba go odnajdywać dzięki postępom w głównej fabule.
- [Item] Bolt Cutters - Od razu masz w inwentarzu obcęgi. Nie trzeba ich odnajdywać dzięki postępom w głównej fabule.
- [Item] Hip Pouch - Od razu dysponujesz większym inwentarzem. Możesz zakupić kilka torb na biodro. Nie trzeba ich odnajdywać w świecie gry.
- [Weapon] Infinite MUP Handgun - Pistolet dysponuje nielimitowaną amunicją. To świetny cheat na potrzeby rozgrywania speedrunów.
- [Weapon] Infinite CQBR Assault Rifle - Karabin szturmowy dysponuje nielimitowaną amunicją. To świetny cheat na potrzeby rozgrywania speedrunów.
- [Weapon] Infinite Rocket Launcher - Wyrzutnia rakiet dysponuje nielimitowaną amunicją. To najlepszy cheat w grze, dzięki któremu można błyskawicznie zabijać wszystkie potwory i zatrzymywać Nemesisa. Niestety wyrzutnia kosztuje aż 62400 punktów.

Przedmioty powiązane z zakuponymi przez ciebie cheatami / ułatwieniami (monety, bronie itp.) będą czekały na odebranie w skrzyni na przedmioty. Możesz je do woli przenosić do inwentarza lub pozostawiać w skrzyni żeby zwolnić inwentarz.
0
Komentarze czytelników
ZglenQa Legionista
Przed ruszeniem ze stacji metra możemy powalić Nemesis'a dla 2 ulepszeń pistoletu dlatego warto nie używać pierwszej beczki na głównej ulicy (zombiaki tam omija się bez uniku i specjalnych manewrów) oraz tej przy drabince obie powinny załatwić sprawę. Przy pierwszym pojawieniu się wyrzuci większy magazynek, przy drugim tłumik zwiększający szansę na trafienie krytyczne. Haczyk polega na tym by zabić go tuż po pierwszym spotkaniu, a drugi raz gdy mamy odjeżdżać metrem, ale jeszcze do niego nie zeszliśmy.
Pierwsza walka z Nemesis'em po mutacji wcale nie trzeba w niego pakować ołowiu dopóki nie zacznie biegać po budynkach. Nemesis jest ślepy jak lickery, wystarczy nie biegać i regularnie unikać jego machnięć łapą cały czas się cofając od niego (po 2-3 pudłach straci orientację gdzie jesteśmy i użyje ryku albo szarży w jakiś samochód odsłaniając kolejne porcje amunicji). Po jakimś czasie zacznie zwyczajnie biegać po budynkach wtedy strzelamy miną na ścianę, a gdy upadnie pakujemy ołów w odsłonięte serce.
XboxOneS Konsul
Dokładnie tak, ja użyłem grantu, wystarczy jeden by klęknął i upuścił skrzynie.
Stranger. Senator
Dzięki za podpowiedzi, u mnie Nemesis za drugim razem wyrzucił skrzynkę z samą amunicją, ale może osłabiłem go w złym momencie. :)
burza82 Pretorianin
A u mnie wczoraj Nemesis wszedł do Safe room. Ja tam już na czerwonym życiu uciekałem, dobiegam ufff. A tu drzwi się otwierają i Nemesis wchodzi :0
Vikt@ria Pretorianin
Czy zdobyte punkty za przejście gry zawsze są w takiej samej ilości, czy sposób przejścia ma wpływ na ilość tych punktów typu czas gry itp.?
Metaverse Senator
Autorzy nanieśli następnie szereg poprawek i zmian zgodnych z własną wizją artystyczną odnośnie wyglądu Jill w grze.
vs
"nasze hobby stało się coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o ekspresję artystyczną fikcyjnych postaci kobiecych"
https://pl.oneangrygamer.net/2019/12/resident-evil-3-remake-jill-outfit-was-changed-so-she-didnt-look-uncomfortable-or-out-of-place/99579/
BORUJA Junior
nie moge zrobić osiągnięcia GADKA SZMATKA . gram na steam. Nie wiem o co tak chodzi, jest to osiągnięcie ukryte
Gvynbleid Junior
W znajdźkach pominęliście figurkę w sterowni metra - pod jednym z biurek
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
