Resident Evil 3: Nemesis, boss finałowy
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Resident Evil 3 Remake zawiera szczegółowy opis czwartego finałowego starcia z bossem Nemesis. Do pojedynku z końcowym bossem dojdzie po dotarciu do ostatniej dużej hali w Gnieździe 2 - NEST 2. Nemesis tym razem będzie znajdował się w trzecim stadium (Stage 3) i przeistoczy się w gigantyczną nieruchomą kreaturę atakującą swoimi mackami. Zabicie tego finałowego bossa pozwoli ci ukończyć grę.

Finałowa potyczka rozpocznie się niedługo po dotarciu do pokazanej na obrazku dużej hali Gniazda 2. Zanim przystąpisz do pojedynku z Nemesisem zapisz stan gry i uzupełnij zapasy. Maszynę do pisania oraz skrzynię na przedmioty znajdziesz w poprzednim pomieszczeniu Staff Break Room.
Polecamy zapełnić do końca inwentarz broniami oraz medykamentami, bo nie będą ci one już później potrzebne. Do pokonania finałowego bossa przyda ci się nawet zwykły pistolet, którym będziesz mógł ostrzeliwać cysty. W hali będą znajdowały się zapasy, ale docieranie do nich będzie zawsze wiązało się z ryzykiem otrzymania obrazeń od bossa.

Pojedynek z końcowym bossem zainicjowany zostanie po próbie zbliżenia się do wyjścia z hali. W momencie odzyskania kontroli nad Jill Nemesis będzie znajdował się po przeciwnej stronie hali.


Finałową walkę od razu rozpocznij od dotarcia do stanowiska z railgunem. Zaczekaj aż się ono otworzy i podnieś wielkiego railguna.

Oddaj strzał z railguna w stronę Nemesisa. Nie doprowadzisz już teraz do pokonania bossa, ale zadane mu zostaną poważne obrażenia.

Pojawił się niestety spory problem - musisz "przeładować" railguna poprzez popchnięcie wszystkich czerwonych zbiorników. Nie śpiesz się jednak z realizacją tego planu, gdyż Nemesis przeszkodziłby Jill w jego realizacji i doprowadził do odniesienia przez nią bardzo dużych obrażeń.

Twoim zadaniem jest strzelanie w cysty pojawiające się na ciele bossa. Do ich ostrzeliwania możesz używać dowolnej broni, nawet zwykłego pistoletu.

W trakcie ostrzeliwania cyst Nemesis nie pozostanie oczywiście bezczynny - trzeba unikać ataków mackami w wykonaniu bossa. Pojawiają się one w kilku różnych "wersjach" i najważniejsze z nich to:
- Wykonanie zamachnięcia macką - stój jak najdalej od bossa, najlepiej w narożniku.
- Wykonanie silnego uderzenia w ziemię dwoma mackami - szybko odskocz w bok od miejsca, w którym uderzą one w ziemię.
- Wykonanie ataku mackami w dwóch różnych miejscach - ustaw się pomiędzy mackami żeby uniknąć obrażeń.

Boss może także rozpylać kwas. Na szczęście unikanie go jest bardzo proste - wystarczy przebywać po przeciwnej stronie areny.

Jeżeli zabraknie ci amunicji lub lekarstw, to w obu narożnikach hali znajdziesz liczne zapasy. W trakcie docierania do ich nie zapominaj oczywiście o konieczności dalszego unikania ataków mackami w wykonaniu Nemesisa.

Do czerwonych źródeł energii wyrusz dopiero po zniszczeniu wszystkich cyst - Nemesis nie będzie przez ten czas atakował. Za każdym razem po dotarciu do zbiornika musisz przytrzymać przycisk interakcji żeby wepchnąć go z powrotem do slotu i żeby zmienił swój kolor z czerwonego na niebieski.

Jeżeli pośpieszysz się powinieneś zdołać aktywować 2 źródła energii zanim Nemesis wznowi ataki. Oznacza to, że będziesz musiał po raz drugi zniszczyć wszystkie cysty na jego ciele żeby móc bezpiecznie dotrzeć do nadal nieaktywnych źródeł energii.
Po reaktywowaniu wszystkich źródeł energii powróć do railguna. Oddaj z niego drugi strzał.


Do zaliczenia jest bardzo prosta scenka QTE - najpierw wychyl gałkę analogową w górę żeby umieścić railgun w pysku Nemesisa i następnie wciśnij R2/prawy trigger żeby oddać finałowy trzeci strzał.

Trzeci strzał z railguna ostatecznie zabije Nemesisa i zakończysz tym samym pojedynek z finałowym bossem gry.
0
Komentarze czytelników
ZglenQa Legionista
Przed ruszeniem ze stacji metra możemy powalić Nemesis'a dla 2 ulepszeń pistoletu dlatego warto nie używać pierwszej beczki na głównej ulicy (zombiaki tam omija się bez uniku i specjalnych manewrów) oraz tej przy drabince obie powinny załatwić sprawę. Przy pierwszym pojawieniu się wyrzuci większy magazynek, przy drugim tłumik zwiększający szansę na trafienie krytyczne. Haczyk polega na tym by zabić go tuż po pierwszym spotkaniu, a drugi raz gdy mamy odjeżdżać metrem, ale jeszcze do niego nie zeszliśmy.
Pierwsza walka z Nemesis'em po mutacji wcale nie trzeba w niego pakować ołowiu dopóki nie zacznie biegać po budynkach. Nemesis jest ślepy jak lickery, wystarczy nie biegać i regularnie unikać jego machnięć łapą cały czas się cofając od niego (po 2-3 pudłach straci orientację gdzie jesteśmy i użyje ryku albo szarży w jakiś samochód odsłaniając kolejne porcje amunicji). Po jakimś czasie zacznie zwyczajnie biegać po budynkach wtedy strzelamy miną na ścianę, a gdy upadnie pakujemy ołów w odsłonięte serce.
XboxOneS Konsul
Dokładnie tak, ja użyłem grantu, wystarczy jeden by klęknął i upuścił skrzynie.
Stranger. Senator
Dzięki za podpowiedzi, u mnie Nemesis za drugim razem wyrzucił skrzynkę z samą amunicją, ale może osłabiłem go w złym momencie. :)
burza82 Pretorianin
A u mnie wczoraj Nemesis wszedł do Safe room. Ja tam już na czerwonym życiu uciekałem, dobiegam ufff. A tu drzwi się otwierają i Nemesis wchodzi :0
Vikt@ria Pretorianin
Czy zdobyte punkty za przejście gry zawsze są w takiej samej ilości, czy sposób przejścia ma wpływ na ilość tych punktów typu czas gry itp.?
Metaverse Senator
Autorzy nanieśli następnie szereg poprawek i zmian zgodnych z własną wizją artystyczną odnośnie wyglądu Jill w grze.
vs
"nasze hobby stało się coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o ekspresję artystyczną fikcyjnych postaci kobiecych"
https://pl.oneangrygamer.net/2019/12/resident-evil-3-remake-jill-outfit-was-changed-so-she-didnt-look-uncomfortable-or-out-of-place/99579/
BORUJA Junior
nie moge zrobić osiągnięcia GADKA SZMATKA . gram na steam. Nie wiem o co tak chodzi, jest to osiągnięcie ukryte
Gvynbleid Junior
W znajdźkach pominęliście figurkę w sterowni metra - pod jednym z biurek
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
