Resident Evil 3: Podstacja solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Resident Evil 3 Remake możesz znaleźć opis przejścia podstacji Subway Power Substation. Jill musi odwiedzić to miejsce celem przywrócenia dostaw prądu do metra. Nasza solucja wyjaśnia krok po kroku jak rozwiązać zagadkę z aktywowaniem generatorów na terenie podstacji.
Przywróć dostawy prądu w podstacji (Reactivate Power at the Substation)

Do podstacji Subway Power Substation dociera się od strony śródmieścia Downtown. Wejście na jej teren pokazuje powyższy obrazek.
Na parterze zabij ukrywające się w ciemnościach zombiaki. Na górnym piętrze budynku znajdziesz pomieszczenie Control Room, w którym znajdują się m.in. maszyna do pisania oraz torba na biodro, dzięki której permanentnie możesz powiększyć inwentarz o 2 sloty.

Wybierz drzwi w pomieszczeniu kontrolnym prowadzące na tyły budynku. Po drodze koniecznie dodaj do inwentarza zielone zioła Green Herb. Przydadzą się one wkrótce Jill w pozbywaniu się pasożytów.
Zbadaj lewą uliczkę. Znajdziesz tam zwłoki ze skrzynką. Podnieś skrzynkę Case i otwórz ją żeby pozyskać wytrych Lock Pick.
Jeśli chcesz możesz od razu wrócić się do Downtown i skorzystać z wytrycha do pootwierania wszystkich pojemników i drzwi zamkniętych na kłódki - jest to oczywiście w pełni opcjonalne. Informacje o zamkniętych pojemnikach i pomieszczeniach z wartościowych lootem znajdziesz w naszym rozdziale Sekrety.
Rozwiązanie zagadki ze zresetowaniem wyłączników - ogólne założenia

Z wytrychem trzeba dotrzeć do pokazanej na obrazku bramki, która prowadzi do obszaru z czterema wyłącznikami (breakers). Tutejsza zagadka będzie polegała na zlokalizowaniu i aktywowaniu wszystkich wyłączników.
Zanim otworzysz bramkę zaopatrz się w co najmniej 1 zielone zioło (Green Herb). Zioła mogłeś odnaleźć m.in. na prawo od bramki.
Dodatkowo proponujemy zabrać ze sobą strzelbę, która będzie najlepszą bronią do atakowania potworów przeszkadzających w rozwiązaniu zagadki.


Tuż po otwarciu bramki Jill zaatakuje z zaskoczenia pierwszy pająk i nie można niestety temu zapobiec. Bohaterka zostanie zainfekowana pasożytem.
Zainfekowana Jill bardzo powoli się porusza, ale możesz ją wyleczyć z użyciem zielonego zioła Green Herb. Bohaterka pozbędzie się w ten sposób pasożyta i będzie mogła ponownie poruszać się oraz biegać z normalną prędkością.

Niestety w zaliczaniu zagadki będą przeszkadzały ci kolejne pająki. One również mogą ponownie zainfekować Jill jeśli zdołają na nią wskoczyć.
Rozwiązania tego problemu są dwa - atakuj pająki z większej odległości lub wykonuj uniki (wciskaj R1/RB na padzie) w momencie gdy dany pająk wykona skok. Sprawi to, że spudłuje i dodatkowo załączy się bullet time pozwalający na łatwe zabicie pająka.

W eliminowaniu pająków najbardziej pomaga strzelba. Każdy pająk powinien zginąć już po 1 trafieniu i jeśli obok siebie przebywały 2 pająki to można je zabić pojedynczym strzałem ze strzelby.

Pilnuj się ponieważ pająki mogą chodzić również po ścianach i suficie. Często sprawdzaj te miejsca żeby nie dać się zaskoczyć. W okolicy znajdują się małe generatory mogące porazić prądem okoliczne pająki - strzelaj w nie z większej odległości żeby nie została porażona również bohaterka.
Warto zaznaczyć, że w trakcie docierania do kolejnych wyłączników możesz odnajdywać nowe zielone rośliny. Warto je podnosić żeby zawsze mieć co najmniej 1 zieloną roślinkę w zapasie i móc błyskawicznie wyleczyć Jill na wypadek zainfekowania jej nowym pasożytem.
Jak dotrzeć do wszystkich 4 przełączników?

Optymalną trasę docierania do kolejnych wyłączników prezentuje powyższa mapka. Labirynt korytarzy nie jest zbyt skomplikowany, gdyż wiele przejść jest początkowo zablokowanych.
- Czerwonym kolorem oznaczyliśmy trasę podróży do kolejnych wyłączników - 1, 2, 3 i 4.
- Zielonym kolorem oznaczyliśmy trasę ucieczki po aktywowaniu wszystkich 4 przełączników.

Po dotarciu do każdego wyłącznika trzeba przytrzymać na kilka sekund przycisk interakcji. Sprawia to niestety, że Jill staje się łatwym celem dla pająków. Zanim rozpoczniesz procedurę przesunięcia wyłącznika postaraj się najpierw pozbyć pająków z okolicy. Dodatkowo po każdej udanej operacji szybko obracaj się o 180 stopni żeby móc w razie potrzeby ostrzelać zbliżające się kolejne pająki.

Po aktywowaniu wszystkich przełączników rozpocznij ucieczkę do wyjścia z obszaru z pająkami, czyli do bramki, którą otworzyłeś wcześniej wytrychem. Zabijaj po drodze tylko te pająki, które zagrażają bohaterce.
Powróć do pomieszczenia kontrolnego i obejrzyj krótką cut-scenkę z przywrócenia dostaw prądu. Przy wszystkich 4 ekranach powinny się teraz palić zielone lampki. Zanim wyruszysz w drogę powrotną zapisz grę i uzupełnij zapasy. Jill w powrocie do budynku sieci metra będzie przeszkadzał Nemesis.
0
- Resident Evil 3 - poradnik do gry
- Resident Evil 3: Opis przejścia
- Resident Evil 3: Solucja
- Resident Evil 3: Mieszkanie Jill i ucieczka solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Stacja metra solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Śródmieście solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Podstacja solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Śródmieście - druga wizyta solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Kanały solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Miejsce rozbiórki solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Śródmieście - trzecia wizyta solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Komisariat policji solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Tunele metra, plac wieży zegarowej solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Szpital, Carlos solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Szpital, Jill solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Podziemny bunkier solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: NEST 2, szczepionka solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Finał, Nemesis solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Solucja
- Resident Evil 3: Opis przejścia
Komentarze czytelników
ZglenQa Legionista
Przed ruszeniem ze stacji metra możemy powalić Nemesis'a dla 2 ulepszeń pistoletu dlatego warto nie używać pierwszej beczki na głównej ulicy (zombiaki tam omija się bez uniku i specjalnych manewrów) oraz tej przy drabince obie powinny załatwić sprawę. Przy pierwszym pojawieniu się wyrzuci większy magazynek, przy drugim tłumik zwiększający szansę na trafienie krytyczne. Haczyk polega na tym by zabić go tuż po pierwszym spotkaniu, a drugi raz gdy mamy odjeżdżać metrem, ale jeszcze do niego nie zeszliśmy.
Pierwsza walka z Nemesis'em po mutacji wcale nie trzeba w niego pakować ołowiu dopóki nie zacznie biegać po budynkach. Nemesis jest ślepy jak lickery, wystarczy nie biegać i regularnie unikać jego machnięć łapą cały czas się cofając od niego (po 2-3 pudłach straci orientację gdzie jesteśmy i użyje ryku albo szarży w jakiś samochód odsłaniając kolejne porcje amunicji). Po jakimś czasie zacznie zwyczajnie biegać po budynkach wtedy strzelamy miną na ścianę, a gdy upadnie pakujemy ołów w odsłonięte serce.
XboxOneS Konsul
Dokładnie tak, ja użyłem grantu, wystarczy jeden by klęknął i upuścił skrzynie.
Stranger. Senator
Dzięki za podpowiedzi, u mnie Nemesis za drugim razem wyrzucił skrzynkę z samą amunicją, ale może osłabiłem go w złym momencie. :)
burza82 Pretorianin
A u mnie wczoraj Nemesis wszedł do Safe room. Ja tam już na czerwonym życiu uciekałem, dobiegam ufff. A tu drzwi się otwierają i Nemesis wchodzi :0
Vikt@ria Pretorianin
Czy zdobyte punkty za przejście gry zawsze są w takiej samej ilości, czy sposób przejścia ma wpływ na ilość tych punktów typu czas gry itp.?
Metaverse Senator
Autorzy nanieśli następnie szereg poprawek i zmian zgodnych z własną wizją artystyczną odnośnie wyglądu Jill w grze.
vs
"nasze hobby stało się coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o ekspresję artystyczną fikcyjnych postaci kobiecych"
https://pl.oneangrygamer.net/2019/12/resident-evil-3-remake-jill-outfit-was-changed-so-she-didnt-look-uncomfortable-or-out-of-place/99579/
BORUJA Junior
nie moge zrobić osiągnięcia GADKA SZMATKA . gram na steam. Nie wiem o co tak chodzi, jest to osiągnięcie ukryte
Gvynbleid Junior
W znajdźkach pominęliście figurkę w sterowni metra - pod jednym z biurek
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
