Resident Evil 3: Śródmieście - druga wizyta solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Resident Evil 3 Remake możesz znaleźć opis przejścia z drugiej wizyty w śródmieściu Raccoon City - Downtown. Jill powróci do centralnego obszaru Raccoon City po przywróceniu dostaw prądu dzięki odwiedzeniu podstacji. W przemieszczaniu się po mieście bohaterce będzie przeszkadzał Nemesis i nasza solucja uwzględnia podpowiedzi jak unikać ataków Nemesisa. Jill musi przywrócić działanie pociągów.
Podłącz pociągi do sieci w biurze metra

Nie zapomnij zapisać gry i dozbroić się zanim zdecydujesz się na opuszczenie budynku Subway Power Substation. Niedługo po skorzystaniu z bramki i powrocie do regionu Downtown przez jedną ze ścian powinien przebić się Nemesis. Będzie on aktywnie przeszkadzał bohaterce w dotarciu do budynku Kite Bros Railway.

Oto kilka ogólnych podpowiedzi jak zachować się po pojawieniu Nemesisa:
- Nemesisa nie możesz ostatecznie pokonać, a co najwyżej spowolnić. Niestety Nemesis może łatwo doganiać uciekającą Jill, która stara się unikać konfrontacji i w rezultacie warto rozważyć użycie strzelby lub granatu odłamkowego do chwilowego osłabienia Nemesisa, tzn. na zmuszenie go do uklęknięcia. Przez pewien czas nie będzie on wtedy dalej ścigał Jill.
- Unikaj ataków wręcz Nemesisa pozostając w bezpiecznej odległości i w razie potrzeby wykonując uniki.
- Nemesis może chwytać Jill mackami. Jeżeli zostaniesz przyciągnięty, to od razu po wstaniu z ziemi zadbaj o oddalenie się od bossa żeby nie narazić Jill na atak wręcz ze strony mutanta.
- Osłabiony Nemesis możesz "wyrzucić" walizkę. Koniecznie zabieraj ze sobą tego typu przedmioty, bo zawierają one wartościowy loot. W pierwszej zabranej walizce powinno znajdować się ulepszenie broni
- W trakcie ucieczki przed Nemesisem mogą pojawiać się nowe zombiaki. Spodziewaj się napotykania potworów nawet w tych lokacjach, które wcześniej "oczyściłeś". Jeśli nie chcesz ryzykować tego, że Nemesis dogoni Jill atakuj i powalaj na ziemię tylko te zombiaki, które przeszkadzają w ucieczce i których nie można łatwo wyminąć.
Komplet informacji na temat Nemesisa znajdziesz na osobnej stronie naszego poradnika - Nemesis - główny antagonista.

Powyższy obrazek prezentuje możliwe trasy ucieczki - są to czerwone linie.
- Rozpoczynasz w punkcie 1, czyli przy bramce łączącej Subway Power Substation z Downtown.
- Musisz dotrzeć do punktu 2, czyli do Subway Office - budynku Kite Bros Railway.

Do celu podróży prowadzi więcej niż jedna ścieżka. Wyboru trasy musisz dokonać po wyjściu z garażu:
- Możesz pozostać na głównych ulicach i przebiec przez sklep Donut Shop.
- Możesz skorzystać z drabiny przy głównej ulicy, ale jest to możliwe tylko jeśli ją wcześniej opuściłeś. Pozwoli ci to łatwiej przebiec po dachu i przez budynek mieszkalny z sejfem.
Po drodze miniesz dwa miejsca z maszynami do pisania i możesz tam utworzyć sejwy żeby się lepiej zabezpieczyć. Są to garaż Garage i pączkarnia Donut Shop.

Celem podróży jest pomieszczenie kontrolne w zachodniej części budynku Subway Office. Musisz rozwiązać zagadkę z podłączeniem metra do sieci. Podejdź do centralnego panelu kontrolnego i wejdź w interakcję z nim. Twoim zadaniem jest manipulowanie pokrętłami znajdującymi się po lewej stronie ekranu. Musisz poprawnie wybierać skróty nazw stacji oraz numery stacji.
Rozwiązanie zagadki pokazuje powyższy obrazek. Prawidłowe wartości to:
- RE - 01 (skrót od Redstone Street)
- FA - 02 (skrót od Faust Avenue)
- RA - 03 (skrót od Raccoon Central Station)
- SA - 02 (skrót od Saint Michael's Clock Tower)
- FO - 01 (skrót od Fox Park Station)
Po poprawnym ustawieniu wszystkich stacji wciśnij przycisk ENTER.

Poprawne rozwiązanie zagadki pokazuje powyższy obrazek. Jeżeli wybrałeś właściwe stacje i ich numery, to załączy się nowa rozmowa i będziesz mógł wyruszyć w stronę stacji metra gdzie przebywają Mikhail i Carlos.
Powróć na stację metra

Uważaj po wyjściu z pomieszczenia gdzie rozwiązywałeś zagadkę z podłączeniem metra do sieci, bo po raz pierwszy spotkasz zombiaka z pasożytem na głowie. To standardowy zombiak, który został zarażony przez Nemesisa i jest przez to bardziej niebezpieczny.
Zombiaki z pasożytem mogą atakować na odległość mackami - staraj się je ostrzeliwać z jak największej odległości i celować w pasożyta gdy ten się "otworzy". Po tym jak zombiak upadnie na ziemię możesz szybko przebiec obok niego lub podbiec do niego i dobić pasożyta po to żeby odczepił się od zombiaka i zginął (można też tego dokonać nożem).

Po drodze warto zatrzymać się w sklepie Donut Shop i zapisać swoje postępy. Za takim działaniem przemawia to, że Nemesis ponownie powinien pojawić się po wyjściu ze sklepu i przy okazji zainfekować kolejnego zombiaka.
Radzimy stosować tę samą taktyką działania - używać strzelby lub granatów do tymczasowego zatrzymywania Nemesisa i zapewniania sobie krótkich chwil spokoju. Jest szansa, że Nemesis po uklęknięciu może pozostawić po sobie kolejną dużą walizkę - powinna ona zawierać drugie ulepszenie dla pistoletu Jill.

Podążaj znaną trasą w stronę stacji metra Redstone Street Station. Spodziewaj się pojawiania nowych zombiaków po drodze, przy czym rekomendujemy atakować tylko te, które przeszkadzają w dotarciu do celu. Przeciśnij się pod częściowo podniesioną bramą, zejdź po schodach i obejrzyj cut-scenkę ze spotkania z Carlosem i Nicholaiem.
Odciągnij potwora od stacji metra

Po odzyskaniu kontroli nad Jill w Redstone Street Station musisz rozpocząć nową ucieczkę przed Nemesisem. Po drodze możesz znaleźć spray leczniczy, ale generalnie nie zatrzymuj się.
Liniowe korytarze doprowadzą cię do magazynu. Warto tu skorzystać z okazji do zatrzymania Nemesisa w łatwy sposób poprzez ostrzelanie czerwonej beczki po tym jak ustawi się obok niej.

W celu ucieknięcia z magazynu odszukaj pokazaną na powyższym obrazku żółtą kratkę. Musisz ją kilka razy kopnąć, by odblokować sobie wejście do szybu wentylacyjnego. Zaprowadzi on Jill do kanałów Sewers i bohaterce uda się chwilowo zgubić Nemesisa.
0
- Resident Evil 3 - poradnik do gry
- Resident Evil 3: Opis przejścia
- Resident Evil 3: Solucja
- Resident Evil 3: Mieszkanie Jill i ucieczka solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Stacja metra solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Śródmieście solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Podstacja solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Śródmieście - druga wizyta solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Kanały solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Miejsce rozbiórki solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Śródmieście - trzecia wizyta solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Komisariat policji solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Tunele metra, plac wieży zegarowej solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Szpital, Carlos solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Szpital, Jill solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Podziemny bunkier solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: NEST 2, szczepionka solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Finał, Nemesis solucja, opis przejścia
- Resident Evil 3: Solucja
- Resident Evil 3: Opis przejścia
Komentarze czytelników
ZglenQa Legionista
Przed ruszeniem ze stacji metra możemy powalić Nemesis'a dla 2 ulepszeń pistoletu dlatego warto nie używać pierwszej beczki na głównej ulicy (zombiaki tam omija się bez uniku i specjalnych manewrów) oraz tej przy drabince obie powinny załatwić sprawę. Przy pierwszym pojawieniu się wyrzuci większy magazynek, przy drugim tłumik zwiększający szansę na trafienie krytyczne. Haczyk polega na tym by zabić go tuż po pierwszym spotkaniu, a drugi raz gdy mamy odjeżdżać metrem, ale jeszcze do niego nie zeszliśmy.
Pierwsza walka z Nemesis'em po mutacji wcale nie trzeba w niego pakować ołowiu dopóki nie zacznie biegać po budynkach. Nemesis jest ślepy jak lickery, wystarczy nie biegać i regularnie unikać jego machnięć łapą cały czas się cofając od niego (po 2-3 pudłach straci orientację gdzie jesteśmy i użyje ryku albo szarży w jakiś samochód odsłaniając kolejne porcje amunicji). Po jakimś czasie zacznie zwyczajnie biegać po budynkach wtedy strzelamy miną na ścianę, a gdy upadnie pakujemy ołów w odsłonięte serce.
XboxOneS Konsul
Dokładnie tak, ja użyłem grantu, wystarczy jeden by klęknął i upuścił skrzynie.
Stranger. Senator
Dzięki za podpowiedzi, u mnie Nemesis za drugim razem wyrzucił skrzynkę z samą amunicją, ale może osłabiłem go w złym momencie. :)
burza82 Pretorianin
A u mnie wczoraj Nemesis wszedł do Safe room. Ja tam już na czerwonym życiu uciekałem, dobiegam ufff. A tu drzwi się otwierają i Nemesis wchodzi :0
Vikt@ria Pretorianin
Czy zdobyte punkty za przejście gry zawsze są w takiej samej ilości, czy sposób przejścia ma wpływ na ilość tych punktów typu czas gry itp.?
Metaverse Senator
Autorzy nanieśli następnie szereg poprawek i zmian zgodnych z własną wizją artystyczną odnośnie wyglądu Jill w grze.
vs
"nasze hobby stało się coraz bardziej restrykcyjne, jeśli chodzi o ekspresję artystyczną fikcyjnych postaci kobiecych"
https://pl.oneangrygamer.net/2019/12/resident-evil-3-remake-jill-outfit-was-changed-so-she-didnt-look-uncomfortable-or-out-of-place/99579/
BORUJA Junior
nie moge zrobić osiągnięcia GADKA SZMATKA . gram na steam. Nie wiem o co tak chodzi, jest to osiągnięcie ukryte
Gvynbleid Junior
W znajdźkach pominęliście figurkę w sterowni metra - pod jednym z biurek
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
